Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Potreboval by som poradit ci mozem dat sirisu pneu teda 180,ked je predpisana 160.Chcel by som vediet ci sa zmenia jazdne vlastnosti a ci vlastne niekto takto pneu zamenil.vdaka |
keby sa zmestila do zad.vidle tak ,asi by si mal kúpiť širší ráfik o 1 palec a samozrejme pneu musí mať menšiu profilovú výšku ,to si musíš premerať |
Nedoporučuje, lebo keď dáš širšie, tak sa ti nemusí zmestiť do kolesa a namiesto širšej budeš mať akurát vyššiu... |
Nedoporucuje, jedine ako tu uz bolo pisane by si dal sirsi rafik... ja som dal len 170 a uz to nebolo ono, sirsia pneumatika ti uz tak pekne nesadne a nespravi sa ti tzv. hribik a uz potom je to horsie v zakrutach, nedas masinu az tak dole a ak ano tak je to na hranici padu budes citit ze ti to plave Upravené 1 krát. Naposledy upravil sidi24 (10.03.2008 10:11) |
teorii som veril dokedy som nevyskusal.. mam predpisanu zadnu 130/80-17 a teraz mam obutu 150/70-17 a na 130tke pri najtvrdsom nastaveni centralneho tlmica nebolo mozne v naklone skrtnut stupacku a teraz so 150tkou skrtnem uplne vpohode, motorka ide lepsie do naklonov a ma v zakrutach lepsiu stabilitu.. |
no daj sirsiu gumu,ale ak ta zastavia policajti a urobia si prehliadku motocykla tak ti daju pokutu :D |
ja mam tiez predpisanu v manualy 160-tku a je tam 170-tka... no potrebujem uz menit gumu a neviem ci dat 160 alebo 170,, ale lepsie asi predpisanu-... to by povedal kazdy... |
kazdy ako kazdy, ja uz 130 asi nedam, 150tka sa mi tam zmesti a pozorujem jednoznacne zlepsene jazdne vlastnosti co sa tyka stability v zakrutach, terza mam ovela lepsiu istotu v zatacke, mozem omnoho viac klopit- az na stupacku, co pri 130tke mozne nebolo, proste 130tka pri silnejsom naklone bola nekludna a jemne zacala klzat.. |
A ujovia inzinieri tam dali sirku pneu podla toho ako sa vyspali vsakze. |
varandriver |
ako pise superflanker, sirka pneu nieje predpisana len tak zo srandy.... konstrukteri by tam kludne mohli dat aj sirsiu..(co pravdepodobne aj skusali v testoch) aj sirsiu aj uzsiu. ale maju svoje dovody preco tam nieje sirsia a ani uzsia.. a davat len tak sirsiu z frajeriny. hmmm...a riskovat ze sa vysypes... to je na tebe... ako bolo pisane uz vyssie, ked das sirsiu tak pneu uz nema taky tvar ako ma mat, je z nej vacsi balon a jazdne vlastnosti idu do minusu... ale nakoniec..... kazdy ma svoj rozum... ja som svoju moto uz kupil so 170tkou... ale davam tam spat 160 ako je napisane... |
ja som skusal miesto 160 dat 180 - kravina, zhranatie a v zakrute smyka. |
Mirec: ja osobne neviem povedat ci ano alebo nie... zatial som jazdil len na tej 170tke co tam bola.... konkretne METZELER SPORTEC M-1 Upravené 1 krát. Naposledy upravil ApriliaSR (06.09.2008 1:24) |
vsak uplne logicky...predstavte si tvar pneu. Predstavte si rafik. Ked do toho isteho rafiku napchate sirsiu pneu, zakladna zostane rovnaka, ale vrchlik (hribik) bude zakonite inaksi ako ked je tam pneu predpisaneho rozmeru. A ten vrchlik bude taktiez inaksi ako by bol, keby bola pneu v rafe predpisaneho rozmeru. Takze jedinne co z toho vychadza je, ze jazdite na hribe, ktory nie je taky ako ma byt (vzhladom na raf a aj vzhladom na masinu) jednoducho je to pamflet. Ani ryba ani rak. Tak silno pochybujem o zlepsenych jazdnych vlastnostiach o 2 cm sirsej gumy. |
Moje predpisane su 120/60 a 160/60 dal som tam 120/70 a 160/70 a hned sa na tom lepsie citim aj pri mojich 195cm Okrem toho lepsie pada do zakruty...ved aj motoGP sa jazdi na vyssich pneu Upravené 1 krát. Naposledy upravil borto (06.09.2008 21:11) |
V pripade sirsej pneumatiky potrebujes na prejdenie tej istej zakruty, tou istou rychlostou vacsi naklon to znamena, ze mas sice lepsiu prilnavost no budes musiet viac klopit a tym padom jazdit nebezpecnejsie... |
borto:rozdiel je sirka pneu a vyska pneu (sirka je udavana priamo, vyska ako pomer. Takze zacsenie vysky, nie je taky markantny rozdiel ako zvacsenie sirky) |
co ked mam bute uzsie koleso ako mam predpisane, mozu mi policajti nieco, alebo meni mi to vlastnosti? napr ze sa skorej smika, pri akceleracii prehrabuje a podobne? |
Nečítal som diskusiu, ale mám RR 900 a predpísanú mám 180 - už skoro celú sezónu jazdím na 190. Jazdné vlastnosti - zmenu - som nijako nezaregistroval a to som už najazdil na 190 skoro 14 000 KM. |
superflanker: tak silno pochybuj, mne to nevadí, je možné že to može zhoršiť vlastnosti, no záleží od moto a gumy.. |
mozno "neklze" lebo je to asi ina guma a ina zmes nie? |
co mas proti nalepkam? ten fox a ta vlajka tam boli pri kupe, ja som tam dal to axo a motoride, zas tolko ich tam neni aby to nebolo pekne.. 100 ludi 100 chuti.. |
joooj, fakt som nevidel tvoju motku, ked som to pisal s tymi nalepkami... vies ako to bolo myslene? ironicky ale pssst |
aha, tak potom OK s tymi nalepkami.. |
ked mas fakt pocit, ze to prinieslo zlepsenie (nielen pocitove) a je to OK na rafe, tak si nechaj 150tku |
ja som dnes moju poumvyval, hned je to krajsie ked sa to leskne |
a este k tym rozdielom sirky pneu: vpredu mam teraz Pirelli Scorpion 100/90-18 a meral som s ,,šublerou,, širku behúňa a nemá 100mm ale 107, takže nererte tu širku tak doslova na milimeter.. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 296118 | Včera: 128143