Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pred časom som sa dostal k inzerátu, kde jeden český cestovateľ predával PanEuropean s vyše 300.000 km. Zaujímalo by ma, koľko km max. vydrží motor na motorke. A ktorý typ motora je "najtrvácnejši".. Véčko? Raďák? Boxer? |
Radovy nizkootackovy stvorvalec chladeny vodou. Nieco ako byva v autach |
Asi tá, ktorú vozíš na prívese Vela štastných km... |
Ak myslis konkretny typ motorky, tak to je tak subjektivna vec, ze na to neexistuje odpoved. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bajker (11.09.2008 13:02) |
modraaaa |
Npr: HONDA CB 500 |
Bezkonkurenčne najviac majú doteraz odjazdené R-kové boxery od BMW. Raz mi Raptor poslal zaujímavý článok o BMW klube z Austrálie, kde mali tuším R 100 s vyše 600 tisíc km, a ostatné ich R 1100 a R 1150 mali každá nad 200 - 250. |
Je jedno aká značka , hlavný je objem motora.Vo švajčiarsku som v bazári videl staré Yamahy FJ 1100vky zo sedadlami prešúchanými na molitan . Takže veľké motory nad 1000ccm ktoré nie sú ladené na maximálny výkon ako napr. GW alebo spomínané GS. |
marek, okrem toho tieto motory majú kardan a väčšinou sú aj majitelia podobného razenia a moto sú jazdené rovnomerne, nepreťažované, nevyvádzajú sa s nimi vajčákoviny, sú pravidelne udržiavané a podobne |
By som do poradia hodil aj CBF 500, je to karburator, technologia uz 10 rokov |
Tka turisticke motorky vedia obrovske mnozstvo km spravit (GS ,Transal a pod ) |
neviem............ale asi tá, ktorú nerozjebeš |
Fazer 600 bol podrobeny dlhodobemu testu 50000km a nasledne rozobraty,zistilo sa ze motor bol este len zabehnuty. |
Usporiadanie valcov nema na zivotnost podstatny vplyv najpodstatnejsie je pozriet sa na litrovy vykon cim nizsia hodnota tym je motor menej namahany a ma vyzsiu zivotnost (samozrejme sa predpokla ze nie su v konstrukcii zasadne problemy a vplyv jazdca a udrzby sa zanedba) |
Urcite dost individualne, a takisto je otazka, co to znamena vydrzat najviac km...ked sa motor a ine veci v pripade poruchy opravuje, tak neobmedzene samozrejme... |
BuBo: podla mna sa pytas sprostosti, kazda motorka "vydrzi" najviac pokial sa o nu staras... |
najvacsi faktor je styl jazdy a udrzba... tot moj subjektivny nazor, inak dost je pravdy na tom litrovom vykone, ale ak ma niekto R1 a chodi kludne a niekto ma BMW GS a chodi jak na okruhu tak ta R1 vydrzi viac, ale pravda je ze taky si nekupi R1tku a zase ten si nekupi GSko Upravené 1 krát. Naposledy upravil VaranDriver07 (11.09.2008 16:34) |
HeLL: No, ty si mi svojho času dával oveľa blbšie otázky... napr. o klopení v zákrutách pamätáš? |
bubo: kazdy raz zacinal, no neklam, teba som sa to nepytal |
Ked sa to tak vezme, tak kazdy motor moze "zit" vecne, ak je vsak dodrzana udrzba, servisne intervaly, obmena opotrebovanych suciastok, pravna starostlivost atď. |
30 sekund googlovania, |
Kamarat pracoval dlhsie v Belgicku, jeho sef mu pri odchode daroval motorku za dobru robotu... a terz si z tadial doviezol staru BMW 1100 - turisticku masinu, typ neviem... Kedze jeho sef ma priatela v predajni moto, chodi tam doteraz a tvrdi, ze nie je nic neobvikle najst tam bezne v predaju BMW, ktore maju 200 - 300 - 400 tis km, tak isto ako mnohe dalsie motorky. Ale je paradox, ze napr u nas si clovek radcej kupi 15 rocne moto, ktor ma najazdene 6520km... teda v priemere ani 500km/ rok....Kopec ludi vie, pri kupe jazdenky, ze ma stocene km, ale nechcu to vidiet, lebo by mali komplex z toho, ze ta ich masina ma cez 100tis km - kamarati by sa mu smiali.... ja mam na aute 100tis, sused polovicu, ale to jeho ledva drzi pokope, lebo si mysli, ze auto vsetko vydrzi -totalny srot |
Tak potom uz skor Ural alebo Kamaz |
najviac vydrzi moj zephyr .. ked som ho kupil mal 50 000 na tachaci ktory bol uz pretacany a po par km sa mi aj tak zasekol tak ukazuje stale rovnako :D :D :D :D |
ja taky splnam kriteria 4 val,vzduchac,nizkootackovi a hlavne vyborny majitel |
sadlaty: múdro píšeš...stačí sa pozrieť do inzerátov....10 ročné motyky a na tacháčoch "vraj" 10-20 tis. km...totálne nereálne...ale ako si správne poznamenal, tu sa to akosi nosí.....človek to pri kúpe aj tuší, ale ako si toto tušenie podvedome potláča a je vlastne velmi spokojný :D |
Lubooos: ani o sto rokov nezmiznu inzeraty na MZ, pod 20 tis. km... |
Minulý víkend bol v Křtinách pri Blansku zraz moto Pan European. Bol tam čech pracujúci v GB a mal na svojej moto do 70000 míl vraj bez jedinej poruchy. Keď som sa ho na to pýtal čo a ako s tými km, tak mi tvrdil že videl moto Pan European s 1000000 km, ale starší model s motorom 1100 cm3 a že bez generálky, len servisovaný podľa výrobcu... Všetko závisí od prístupu majiteľa k moto. Základné 4 veci však budú platiť stále: Upravené 1 krát. Naposledy upravil barko (11.09.2008 21:58) |
inac jaku maju zivotnost tie klasicke enduracke nizkootackove jednobuchy typu XT,XR? |
Jednoznacne ST 1100 Pan European, V-ečko štvorvalec, karburatory (ziadna velka elektronika), rozvod DOHC remenom a potom ozubenymi kolesami), kardan a este ked chces tak svajciarska verzia s obmedzenými otackami do 5500 otacok a skor na tej motorke umres nez ju zoderies. Ja mam nabehanych "iba" 45000 a rozvody vonaju novotou... |
brat videl v anglickom bazare na predaj PanEuropan s 600.000 km rv. 1990 |
A co mensie objemy ....kolko moze podla vas vydrzat tak 125 ? myslim tie co sa teraz vyrabaju |
pani je to o starostlivosti ako sa staraš tak jazdiš alebo tolko ti to vydrži myslim si nič v zlom |
monolop1 > ako napisal huly, dobry servis je nadovsetko. Obcas(stale) pani servisaci potrebuju dozor pri vymene kvapalin a inych "haklivych" ukonoch |
Aj ja myslím že servis je nadovšetko.Mám feliciu pickup 1,3mpi. momentalne 475000km.Pravidelne mením olej filtre, necham ho za studena trocha zohriať asi minutku aby sa olej dostal všade,nevytáčam ho.Vozím väčšinou ťažké váhy 600kg čiže dosť je v zábere a motor stále je v pohode.A to isté si myslím o motore v motorke.Keď mu dáš to čo potrebuje a nevytáčaš ho každý deň do červeného pola tak musí vydržať viac ako si myslíš. |
Raz v nejakom casopise som cital o Africe Twin s najazdenymi 200 000km. Preventivne bol motor rozobrany motor pre kontrolu a vsetko bolo v norme, akurat vymenili 2. prevodovy stupen, ktory bol jemne opotrebovany... Asi aj preto si tie aj 10 rocne motorky tak drzia cenu... |
monolop1 ja mam 125-ku (kuk v profile) mam na nej natocene 22 200 km plus minus a zatial motor ide ako hodinky, obcas neaky ten srobik uleti alebo treba nieco spravit ale inak ide stale dobre a ked sa o nu clovek stara tak sa ti patricne odvdaci |
otazka polozena ako loteria v prvom rade zalezi na majitelovy a potom ani boh nevie motor je ziva vec a umre sam vie kedy keby si mal konkretne stroje ktore si mozes pozret vypocut pripadne vysetrit ale aj tonemusi byt jednoznacna odpoved na poruchovost teraz si nas vsetkych polozil |
rad by som vedel kolko vydrzi motor sv650 .raz som cital ze po 50 tisicoch bol na tom biedne...a co potom vstrom ??? |
salli: No tak myslim ze urcite vydrzi daleko viac ako 50tis. km ... ono zas zalezi to urcite od stylu jazdy a aj dalsich vplyvov ... ale cital som kedysi ze 2V motory nevydrzia tolko co 4valce no urcite to nebude taky velky rozdiel |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 348871 | Včera: 163289