Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

23.09.2006 19:36

Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Dovazam jazdene motorky na SK mozno viac ako 10 rokov. Neskutocne ma stve, ze SK je jedina krajina, kde na prihlasenie hoci len rocnej motorky musi kazdy dovozca podstupit neskutocne ponizujuci proces prihlasovania, resp. je priamo tlaceny do podplacania lenivych statnych uradnikov.
Zaraza ma, ze hoci sme uz dva roky v EU, rastie pocet ludi, ktori ma oslovuju s poziadavkou na dovoz NOVYCH motoriek, napriklad z Nemecka sa daju niektore modely Hondy doviezt lacnejsie (a usetrene peniaze vyuzit na doplnky ci vybavu).
Stve ma cela tato okata podpora oficialnych dovozcov a "panbozkov" na ministerstve dopravy, ktori rozhoduju o tom, kto bude dovozca a kto nie, hoci uz od roku 2004 plati tzv. blokova vynimka a antimonopolne zakony.
Dnes som si na nete precital clanok, s ktorym absolutne suhlasim - jedine co v tom dokumente chyba, je Slovenska republika.
Sme naozaj taka bananova republika, ze nas cela EU povazuje za ciernu ovcu EU? Preco to vsade ide, len u nas na SK nie? Preco musim vozit motorky do Ciech a preco musia obcania SK jazdit na CZ znackach?
Nedokazeme sa nejak spolocnymi silami zasadit o zmenu zakona o individualnom dovoze, resp. zrovnopravnenia slovenskych zakaznikov s ostatnymi clenmi EU?

Tu je ten clanok . tlacova sprava EU:

"Dovoz ojetých automobilů: Komise zasahuje proti Lucembursku, České republice, Polsku, Rakousku a Maďarsku

Brusel 29. června 2006 - Komise podniká kroky proti Lucembursku, České republice, Polsku, Rakousku a Maďarsku, neboť tyto členské státy ztěžují dovoz ojetých automobilů. Ve všech pěti případech jde o porušení volného pohybu zboží, ačkoli každý z nich je v jiné fázi řízení pro porušení Smlouvy. Lucembursko například nepotřebně požaduje před dovozem automobilu dokumenty o registraci prodejce. Jiné členské státy vyžadují před registrací dovezeného ojetého vozidla technické kontroly, avšak u obdobných vozidel (stejné stáří, značka, typ), které již byly v dané zemi registrovány, tyto kontroly nevyžadují.

Místopředseda Komise Günter Verheugen odpovědný za politiku v oblasti podniků a průmyslu uvedl: „Naprosto stejná ojetá vozidla nelze znevýhodňovat jen proto, že nebyla původně zakoupena v daném členském státě. Komise musela zasáhnout, aby spotřebitelé mohli využít všech výhod, které jednotný trh EU přináší.“

1. Lucembursko

Dovoz ojetého vozidla zakoupeného v jiném členském státě je složitější a vyžaduje více administrativních úkonů než koupě obdobného automobilu v Lucembursku. Pokud byl ojetý automobil koupen od specializovaného prodejce, je třeba předložit úřední dokument, který prokazuje jeho registraci v obchodním rejstříku. Tento požadavek s sebou nese dodatečné zdržení, náklady a formality, ačkoli požadovanou informaci si mohou orgány snadno zjistit samy. Navíc při koupi ojetého vozidla v Lucembursku nebývá obdobný dokument obvykle požadován.

Komise Lucembursko v odůvodněném stanovisku požádala, aby tyto nepřiměřené požadavky zrušilo.

2. Česká republika

Na dvě podobná ojetá vozidla (automobily stejného stáří, značky nebo typu), která mají být zaregistrována, se nahlíží různě podle toho, zda byla dovezena z jiného členského státu nebo zda již byla dříve registrována v České republice. České právo zakazuje registraci dovezených vozidel starších pěti nebo osmi let podle typu automobilu a před registrací dovezených vozidel vyžaduje zvláštní technickou kontrolu. V odpovědi na výzvu, kterou Komise zaslala v březnu 2005, orgány České republiky uvedly, že opatření lze zdůvodnit ochranou bezpečnosti silničního provozu, života a zdraví osob a životního prostředí. Aniž by Komise chtěla zpochybnit tento oprávněný veřejný zájem, domnívá se, že Česká republika neprokázala nezbytnost a přiměřenost těchto diskriminačních předpisů – obdobná omezení a požadavky na zkoušení se neuplatňují u vozidel, která již byla v České republice registrována dříve. České orgány souhlasily s tím, že přijmou příslušná opatření. Ovšem ani po roce od obdržení výzvy nejsou české právní předpisy v souladu se zásadou volného pohybu zboží.

3. Polsko

Polské právo vyžaduje u dovezených ojetých vozidel před registrací zvláštní technickou kontrolu, avšak na stejná vozidla, která již byla v Polsku registrována (stejného stáří, značky či typu) tuto podmínku neuplatňuje. Komise zastává názor, že dokud se nebudou stejné podmínky uplatňovat na automobily ve stejné situaci, které byly registrovány v Polsku již dříve, jedná se o narušení volného pohybu zboží. Komise nezpochybňuje bezpečnost na silnicích a lepší ochranu životního prostředí, nicméně se domnívá, že polské orgány diskriminační opatření nezdůvodnily.

Komise Polsku zaslala odůvodněné stanovisko týkající se vytváření překážek při registraci dovezených ojetých vozidel.

4. Rakousko

Komise obdržela stížnosti na rakouské právní předpisy, které, jak se zdá, brání registraci dovezených ojetých vozidel, která byla poprvé registrována v jiném členském státě před vstupem Rakouska do EU. Zároveň se však zdá, že automobily stejného typu, které byly v Rakousku registrovány již dříve, lze přeregistrovat bez problémů. Komise se domnívá, že tento diskriminační přístup může představovat překážku volného pohybu zboží a porušovat tak pravidla vnitřního trhu (články 28 až 30 Smlouvy o ES).

Komise zaslala Rakousku výzvu s žádostí o informace ohledně překážek při registraci dovezených ojetých vozidel.

5. Maďarsko

Maďarsko je v souvislosti s obdobnými problémy již ve druhé fázi řízení pro porušení Smlouvy. Podle odůvodněného stanoviska Komise maďarské právní předpisy brání dovozu ojetých vozidel, která byla poprvé registrována před rokem 1996 v jiném členském státě. Zároveň pro vozidla, která byla zaregistrována v Maďarsku již dříve, podobný zákaz neplatí a mohou být přeregistrována bez problémů. Podle názoru Komise neposkytlo Maďarsko žádné vysvětlení, které by tento diskriminační přístup zdůvodnilo. Proto se Komise domnívá, že maďarské právo porušuje pravidla vnitřního trhu.

Souvislosti

Smlouva o ES vyžaduje, aby Komise zajistila řádné provádění právních předpisů EU. Komisi byly za tímto účelem svěřeny pravomoci k řízení pro porušení Smlouvy podle článků 226 a 228 Smlouvy. Hlavním účelem tohoto řízení není řešit porušení Smlouvy před Soudním dvorem, nýbrž během postupu před zahájením řízení uvést členský stát opět v soulad s právem EU.

Hlavní kroky postupu před zahájením řízení jsou:

1. Výzva

Výzva představuje první fázi postupu před zahájením řízení, během níž Komise vyzve členský stát, aby v dané lhůtě podal k uvedenému problému vyjádření z hlediska uplatňování práva Společenství. Komise nevznese obvinění, ale poskytne členskému státu možnost podat vysvětlení ve věci údajného porušení Smlouvy. Členský stát má na odpověď dva měsíce.

2. Odůvodněné stanovisko

V odůvodněném stanovisku je, na základě výzvy, uvedeno podrobné vyjádření k důvodům, které Komisi vedly k závěru, že dotyčný členský stát nesplnil jednu nebo více povinností uložených Smlouvou nebo jiným právním předpisem EU. Členský stát má na odpověď dva měsíce.

3. Rozhodnutí postoupit věc Soudnímu dvoru

Postoupením Soudnímu dvoru Evropských společenství je zahájeno sporné řízení.

Publikováno: 29. června 2006"


23.09.2006 20:19

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

mariom
 Bahniak 

Copy: Len sa chcem spýtať , dovozcovia ( nemyslím teraz dovozcu ,ktorý si dovezie auto , moto sám pre seba ) nemáte nejakú asociáciu dovozcov , ktorá by jednala vo vašom mene na ministerstvách za zjednotenie zákonov tak ako je to zaužívané a zákonmy upravené v ostatných krajinách EU ?
Moja nesmelá úvaha : my sme asi malá a nezaujímavá krajina s niekoľko násobne menším dovozom ako sú spomenuté a preto na nás každý sere .


23.09.2006 20:33

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

agressor
 Geriatrik 

Ikona

mariom - zeby sme boli mensi ako Luxembursko? ...mal by som sa pozriet do mapy. :-)))

je to smutne. ...niekto by mal europskym uradnikom povedat, ze na SK mame okrem "narodnostnych problemov" aj uradnikov, ktori nam to stazuju viac, ako horeuvedenym krajinam.


23.09.2006 20:40

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

lockman
 Kávičkár 

Ikona

agre - a nie je to nahodou nasou vladou ? :-~

myslite ze do jari je realne zrusenie COC-ciek ? :-(


23.09.2006 20:57

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

mariom
 Bahniak 

Agre - Luxembursko je menšie ale mal som na mysli to , že CZ , PL , HU , sú určite väčšími dovozcami ako SK a preto je to viac viditeľné a možno viac robia okolo toho humbuk .
Už to tu niekto písal že vo vláde je napr. Kaliňák - motorkár a možno keby nejaká oficiálna inštitúcia ( asociácia ) poukázala , že EU sa zaoberá aj problematikou dovozu možno by sa do toho aj niekto už konečne začal pozerať a nie len ľahúčkym odpinknutím jednotlivca by si splnil svoju pracovnú povinnosť .


23.09.2006 21:20

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

karec
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

mozno by na tento problem bolo treba viac upozornit, napriklad ako ked sa jednalo o zvysenie z 90 na 130 na dialniciach? ...

ja som si tiez nasiel masinu v cechach, ale nechal som to potom radsej tak a kupil som si ju na slovensku ...


23.09.2006 23:28

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

vhsystem
 Kávičkár 

Ikona

Hm, aj tak nie celkom dobre chapem, co sa im na Cechoch nepáči...nejaka STK čo je už len maličkosť.. Dôležité je že už si môžu voziť v podstate všetko, kdežto u nás treba bezvýznamné COC, a ak sa niekomu niečo nepáči, tak riadne priplatiť na správnych miestach.... :-((((((
Slovensko by tam mali poriadne riešiť, nie slobodne okolité krajiny...


23.09.2006 23:31

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

mark
 Turista 

Ikona

naozaj by sa to mohlo uz riesit, lebo stale je dovoz moc komplikovany, treba kopu papierov vybavit, kym auto ci motorku postavite na znacky, co niekedy neumerne zvysuje cenu.

lenze ja si myslim, ze asi este nie je dostatocna vola na zmenu, lebo mnoho uradnikov si na tom postavilo biznis a tym by prisli o iste prijmy.


23.09.2006 23:32

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pocul som take klepy ze od 1. januara sa maju zrusit COC (neoverena info)

pockajte az kramos zvereni svoj list jednemu ministrovi, to vam padne sanka pod bocny stojan >:-)


24.09.2006 12:49

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Mariom: to s tym Kalinakom si predpokladam pisal iba zo srandy? A co keby sa chytil motorkar Kalinak s motorkarom Slotom (ma Goldwinga) za ruky a isli by to do Bruselu vybavit? :-D

"Motorkara" Kalinaka nejake dovozy trapia asi tak ako mna to, co si mal ty vcera na obed. Fico podla vlastnych slov by najradsej zrusil celu EU - a rovnu dan takisto, hned ako sa dostal do vlady tak sa investicny rating SK zmenil na "rizikovy" - a preto napr. Francuzi odskocili od vystavby druhej fabriky v Trnave.. Ale to je ina tema.

Neverte tomu ze to vybavi niekto z SK. Ziadna unia dovozcov neexistuje, osobne by som ani nebol clenom, keby zrovna nejaka bola - ked vidim co za vraky a totalky sa dovazaju a nasledne po "oprave" predavaju.

Jedina cesta je priebezne informovat EK.. najlepsie pana Verheugena. "Místopředseda Komise Günter Verheugen odpovědný za politiku v oblasti podniků a průmyslu" je ten spravny clovek, ktory v tom vie nieco urobit. Slovensko sa stalo/stava jednym z najvacsich vyrobcov aut v Europe, takmer cela produkcia je urcena na vyvoz do EU - a na druhu stranu, dovozom z EU sa Slovensko brani, aby nachovalo hladnych uradnikov, Slovdekru atd.

Akakolvek komunikacia s nasimi uradmi je v tomto pripade zbytocna. Jedine riesenie je komunikovat priamo s Bruselom, a nasa vlada to musi dostat najprv ako doporucenie, resp. nasledne ako nariadenie.


24.09.2006 13:41

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

zxr5ka
Darca Krvi  Ľadvinka 

Ikona

aj ja am info, ze od januara 07 by s tym mal byt konecne pokoj... aj ked, takych "vraj uz urcite" uz bolo... no verme ze tento krat to uz bude realita. ked uz sme "jednou nohou v EVROPĚ" ;-)


24.09.2006 14:22

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

jojo218
 Kávičkár 

Ikona

Tiež by som bol za to kontaktovať rovno Brusel a informovať ich o bordeli u nás.


24.09.2006 17:37

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

Žiadne COC od januára zrušené nebude. Sú to mylné informácie. Po návrate AWII a ostatných mám prisľúbené zverejnenie článku venovanému tomuto problému. Bol oslovený minister dopravy,pôšt a telekomunikácií, zatiaľ samozrejme bez odpovede. Pokiaľ nebude spáchaná kolektívna akcia formou petície, na Slovensku budeme prihlasovať jazdené stroje po starom. Všetko sa rozbehne po našej sezóne, som zvedavý, ako sa všetci zapojíte.


24.09.2006 20:30

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

vhsystem
 Kávičkár 

Ikona

Ja sa zapojím, na to sa spoľahni 8-) . Vďaka tejto byrokrací som si nemohol v januári doviezť (prihlásiť) jednu peknú plechovku z 1994 (kto pozná R. Safrane BiTurbo Baccara 4x4, vie čo je to za beštiu)


24.09.2006 21:30

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

jozef
 Edvenčr 

Konecne spravna vec na stranke motoride.Prajem vam vela sil v boji z najhuzevnatejsim uradnikom europy-lenivy slovak >:-)
mate moju plnu podporu , minimalne bude treba "spachat" peticiu a to si ziada nejake financne prostriedky.....


24.09.2006 23:04

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

kramos: ja mam mail na Verheugena aj na sekretariat jeho komisie. Neviem dostatocne dobre po anglicky, ale som schopny zohnat vsetky potrebne statistiky predaja novych (ZAP) aj dovozu jazdenych (policia) aut a moto.
Ako som uz napisal, kontaktovanie SK statnych institucii je podla mna strata casu. Obidme ich, pisme rovno tym, ktori im to mozu doporucit, resp, nariadit.


24.09.2006 23:08

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

A este nieco: hoci to s moto priamo nesuvisi, vsimnite si ako sa z madarskych ciest vytracaju po uvolneni dovozu smradlave a pomale Avie, dvojtaktne Barkasy, Trabanty atd. To nie je o tom, ze zrazu bude 2x tolko motoriek a aut na Slovensku, Kto motorku ci auto chcel, uz ho ma - problem je len tom ze ake. Stare vraky suce do srotu / napr. moto s vyrovnavanym ramom, rocniky 85-88m sa u nas stale veselo predavaju za ceny aj k 100 tis. SK, U aut detto.


24.09.2006 23:10

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

copy neviem excelentne po anglicky ale na 90% si trufam to napisat... ale musi to niekto 101% po mne skontrolovat, cize ak nieco zosmolis som ochotny sa pustit do prekladu


24.09.2006 23:26

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Prave citam clanky na ceskych serveroch, ako sa vlastne oni dopracovali k tej zmene.
Clanok na tipcars.com a par mojich poznamok k tomu:

"TÉMA: Razantní změny dovozu ojetin již od 1.7.2006
MAGAZíN 23.06.06 00:00 Poslat e-mailem Poslat e-mailemTisk


Chcete si dovést ze zemí Evropské Unie starší vůz osmi let? V současné době to nelze. Avšak od příštího měsíce dochází k novelizaci zákona, který umožní dovozy i mnohem starších vozidel. A ptáte se, jak je to možné? Odpovíme si v dnešním článku.

Stáří nehraje roli
Již od 1. července letošního roku vstoupí v platnost novela zákona o silniční dopravě (zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích). Mění se zejména podmínky dovozu používaných aut. Dle Ministerstva Dopravy zákon dovoluje neomezené dovozy starších vozidel s platným osvědčením o homologaci ES, nebo prokázáním technické způsobilosti typu vozidla vydaného státem EU podle platných předpisů jiného členského státu EU. Pro ojeté automobily není uložen žádný limit maximálního stáří. Dosud byl limit 8 let stáří. Pokud však nelze u dováženého vozu prokázat požadované typové schválení, bude se dovoz řídit dosavadními limity od první registrace.

I navzdory věkovému omezení dovoz starých a vysloužilých automobilů z Německa a Rakouska do Česka v posledních letech rostl. Loni se v tuzemsku prodalo 127 376 nových automobilů a přitom bylo dovezeno 140 889 ojetých vozů.

Ústupek Ministerstva Dopravy
Ministerstvo Dopravy přistoupilo k novelizaci z důvodů nařízení Evropské komise, podle které byly dosavadní podmínky dovozu v rozporu s volným pohybem zboží. Limit maximálního stáří dovážených vozidel chránil především životní prostředí a samotné zdraví obyvatel (novější vozy = vyšší bezpečnost). MDČR nakonec pod nátlakem EK ustoupila, jelikož ČR hrozily nemalé finanční sankce.
(pozn.: jedine hrozba financnych pokut rozkyva nase ministerstvo dopravy.. ziadne peticie ani nic podobne)

Zajímavostí jistě bude, že EK vyžaduje po Česku plnění jejich požadavků a Slovensku či Maďarsku dovoluje regulace dovozu ojetých vozidel.

(poznamka: medzitym uz ani v Madarsku metreba COC certifikaty, jedina krajina EU, ktora zostala nepovsimnuta a kde ostalo pri starom, je Slovensko)

TIP: Povinnosti dovozců automobilů v souvislosti s nakládáním s autovraky


Praxe od 1.7.2006
V zahraničí si vyberete ojetý vůz libovolného stáří. V dokladech musí mít uvedeno, že byl hromadně typově schválen a v ČR s ním před registrací zajedete na technickou prohlídku. Doklady vozidla musí být originální a platné.

Proti novelizaci se staví řada odborníků, institucí a také Sova - Sdružení na Ochranu Vlastníků Automobilů, které MDČR adresovalo tento dopis.

Reakce redakce:
Myslíme si, že český trh po uvolnění nebude v žádném případě zaplaven vraky z EU, jak tvrdí sdružení SOVA. Čeští řidiči jsou dobří počtáři a vědí, že dovoz horších aut se jim prostě nevyplatí. Zájem bude spíše o dovoz vozů s lehce nadprůměrným stářím současného vozovému parku v ČR, tzn. 8-12 letá vozidla, která jsou jistě kvalitnější než současné dosluhující vozy pamatující bývalý režim (pozn.: nahradme napr. dvojtaktne triapoly a MZ-ty).

Např. řada automobilů vyrobených před deseti lety patří svou kvalitou provedení k bezproblémovým a mohou novému majiteli sloužit ještě celou řadu let. Navíc poskytují cestujícím vyšší bezpečnost než stará embéčka. Prostě v otevřeném dovozu ojetých vozidel nevidíme problém, vozy by navíc měly být po technické stránce v pořádku (když jsou provozovány na území EU), což bude jedině pro nás přínosem. Sdružení SOVA se navíc vyjadřuje i za majitele osobních vozů, které s tímto dopisem nesouhlasí.
Autor: Petr Šikl"


24.09.2006 23:35

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Kontakty na G,Verheugena a EK - nic tajne nevyzradzam, je to normal dostupne na nete. Nepisme mu ale kazdy osobitnem dajme najprv hlavy dokopy.

Mozno by bolo dobre, keby sme najprv spolocne vytvorili slovensku verziu dokumentu, priamo tu na motoride, ku ktorej by sme potom mohli dopisat kazdu dobru myslienku.
Celkova dlzka po vytlaceni by nemala presiahnut pol strany A4 - cize jasne a vecne argumenty, ak bude prilis kvetnaty a dlhy uvod, je riziko, ze to ani nedocita a zalozi.

www stranka:
ec.europa.eu/archives/commission_1999_2004...

Kontakty:
Günter Verheugen
Member of the European Commission, Enlargement

My address:
Günter Verheugen
Member of the European Commission
Rue de la Loi 200 / Wetstraat 200
1049 Brussels
BELGIUM
Tel.: +32-2-298.11.00
Fax.: +32-2-298.11.99
Guenter.Verheugen@ec.europa.eu

Secretariate:
Nicole Schwager Anne Müller (Agenda management)
Tel.: +32-2-299.38.69 Tel. +32-2-299.46.28
Nicole.Schwager@ec.europa.eu Anne.Mueller@ec.europa.eu


25.09.2006 0:36

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

neda sa mi upravit prispevok, preto musim este dopisat dalsi.
Tu je adresa na stranku zo systemu Rapid (informacie a tlacove vyhlasenia z EK) kde je uverejnene nariadenie EK jednotlivym clenskym krajinam na odstranenie asministrativnych prekazok pri dovoze ojazdenych vozidiel z ineho clenskeho statu EU.
EK vydala tuto tlacovu spravu 29.6.2006 a Ceska republika zrusila obmedzenia /COC, preklady, velka STK, limit na vek vozidla/ DVA DNI POTOM !! Uz od 1.7.2006 padli vsetky prekazky. NA stranke je dotycna sprava vo formatoch html, doc aj pdf, a vo viacerych jazykoch - aj cestine.

Z toho treba vychadzat pri pisani nasej ziadosti.

link: europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP...


25.09.2006 2:06

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Copy: mas moju plnu podporu, ked bude peticia, doletim kvoli tomu aj na SK... Pretoze tento system co u nas je ma maximalne doziera ako to tu bolo pekne vykreslene v predoslych prispevkoch. Ja by som napr. do buducna chcel kupit veterana - ameriku (auto) Tu v Norksu maju zakon, ze z vozidla starsieho ako 30 rokov neplati clovek ani dan ani clo... To by ste mali vidiet, co sa tu da za pekneho slnecneho dna stretnut. Doviez po mori za par supov Corvetu, Cadillaca, Chevyho, no problem. Prihlasis len tak fukne, neplatis dane, clo nic... = veteransky boom. Ked sa tu konala veteran rally som tu videl tolko veteranov ako som nevidel za cely svoj zivot dokopy...

A keby som si tu prihlaseneho veterana aj kupil, na SK ho neprihlasim. Kedze by som ho chcel do buducna upravit, veteranske znacky nepripadaju do uvahy = nemozne si auto ktore po Norsku legalne jazdi prihlasit na SK znacky... A to je poriadna DISKRIMINACIA! :-(((((( Preto som za vsetko, co napomoze aby sa tato bananova republika stala normalnym clenom EU, nie len papierovym.

Taktiez ma dozieraju vodicaky... Vo vela krajinach EU moze clovek s B-ckom bez problemov sedlat 125-ku... U nas clovek s B-ckom nemoze sedlat ani pioniera, lebo ide konstrukcne viac ako 45km/h!!! Ved to je totalne CHORE!!! Este hosie ako za komunizmu!

SLOVENSKOOOOO, SLOVENSKOOOOO,
To slovensko nase dosial tvrdo spalo,
do EU sa strasne hnaloooo,
teraz ked sme v unii,
vazneni sme jak debili...

FaDe-MARAUDER


25.09.2006 8:04

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

georgie
 Edvenčr 

Ikona

Norsko ani Svajciarsko nie su v EU. Dovoz z týchto karjin sa riadi inymi predpismi. ale za petíciu som a s prekladom pomozem lebo som uz prekladal niekolko dokumentiov z EU = priserne pravnicka anglictina. Aj ja by som si nieco chcel doviest ale som skor vysadeny na veterany alebo starsie vozidla. Svojho casu som tiez pisal niekolkym ludom sediacim v parlamente v suvislosti spoistkami a ich cenou atd a ani JEDEN nikdy nepovazovali za potrebne odpovedat!!!!!!!!!!!!!


25.09.2006 8:37

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

rapid
 Turista 

Ikona

chalani dobre na to idete,skoda ze neviem pomoct,ale mate moju podporu ;-)


25.09.2006 12:18

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Som v kontakte s Kramosom, poslal mi svoj list na ministerstvo. Myslim ale, ze odpoved pride velmi vseobecna a nic neriesiaca.

Necakajme na odpoved, a zacnime tvorit aspon osnovu mailu na G. Verheugena.


25.09.2006 12:48

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

georgie: a cim su tie predpisy pre krajiny mimo EU ine? Mozno tak maximalne tym, ze musis zaplatit clo... Inak je to presne taka ista buzeracia... Tu v Norsku ti tiez k novemu autu daju CoC... Povedia ti ze nevedia na co to je, ale ze to bude clovek potrebovat pre prihlasenie v EU >:-) :-D


26.09.2006 15:41

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

S Kramosom ladime ten list na G. Verheugena. Resp. on ho napisal v slovencine, nieco tam este doplnime a dame prelozit.

Treba vychadzat z hlavneho faktu: on nie je POVINNY nieco v tejto veci urobit. Skor sa jedna o to, slusnym sposobom ho upozornit, ze ked pred 3 mesiacmi riesil tuto situaciu v Madarsku, Cechach atd., tak to nedotiahol do konca - t.j. zabudol na Slovensko.
To je podla mna argument, ktory by u neho mohol zabrat. Ze nech dosledne dokonci to co zacal.


26.09.2006 16:31

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

copy podla mna na tom kramosovom liste uz ani nie je velmi co ladit a nie som si isty ci ferhojgen nie je povinny nic urobit... je treba uplatnit literu zakona o EU o volnom pohybe tovarov, to ze u nas je nutne COC a patalie s nim ktore aj tak v konecnom dosledku stoja peniaze a cas priamo neguje platnost tohoto zakona u nas a my predsa sme clenom EU


26.09.2006 18:49

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

raptor: este by som dodal, ze samozrejme CoC nedostanes na starsie rocniky, cize ked nemozes kupit starsie auto, to je obmedzovanie volneho pohybu...


26.09.2006 18:56

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mozno bude potrebna aj peticia ale okrem motorkarov by sa do nej rozhodne zapojili aj autickari... tam sa tocia daleko vacsie peniaze

vie niekto kolko podpisov je potrebne zozbierat pod takuto peticiu?


26.09.2006 19:54

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

Takže priatelia :

Po dnešnom telefonáte na Európsku komisiu v Bruseli a zastúpenie EK v Bratislave nám bola prisľúbená pomoc , konkrétne kontakty a formuláre na žiadosti. A čuduj sa človiečik-po návrate domov mám plnú mailovú schránku kontaktov a ponúk na sprostredkovanie a odovzdanie našej žiadosti. Za tie obrovské prachy to v tej EÚ fakt funguje. A V SLOVENČINE !!!!!!!!!!!! Takže sa treba rozhodnúť-žiadosť stačí poslať v našej materinskej kláboske. Ale keď sa to rozbehne, zabrať musia všetci.


26.09.2006 19:55

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Raptor, jasne ze podla EU zakonov nema nas stat narok uplatnovat take opatrenia pri dovoze, ake uplatnuje. Keby sa toho chytila hociktora politicka strana, tak si na tom vyrobi kladne body.
Ako vidime, nikto sa toho ale nechyta.

Ak chceme, aby nam niekto POMOHOL zvonka, tak je to G. Verheugen. A na toho nemozeme ist s rozkazom, alebo tvrdou ziadostou. My ho mozeme UPOZORNIT na to, ze u nas pretrvava stav aky je, a ze v opatreniach okolo dovozu sa pozabudlo na jeden z clenskych statov, a to SK.

BTW dnes som na tuto temu rozpraval s jednym z redaktorov z Plus 1 den a prislubil podporu, resp. clanok, hned ako bude k dispozicii akykolvek pisomny podklad (odpoved z EK alebo z nasho ministerstva). Musime to nejak preboxovat predsa :-((((((


26.09.2006 20:01

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

Raptor- zverejni to .Ja to tam neviem vložiť :-((((((


26.09.2006 20:05

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

copy treba zalozit SMS (stranu motorkarov? motoristov? slovenska)

sucasny stav je do neba volajuci kretenizmus, ludom sa oplati kupit si noveho cinana podradnej kvality nakolko si nemozu doviezt starsieho japonca ktoreho kvalita je preverena casom nakolko pani uradnici chcu kretensky sprosty papier !!

copy mam jednu teoriu preco sa toho nechytaju politicke strany ale je to len nicim nepodlozena teoria ktoru ti poviem pri najblizsej prilezitost osobne

kramos ja myslim ze list uz mas napisany, dokonca aj spripomienkovany, ale este by som ho trochu odladil do menej autoritativneho tonu, mas zaiste pravdu ale myslim ze copy ma pravdu v tom ze tu treba aj trochu diplomacie, ak na nich pojdeme so ziadostami pisanymi autoritativnym tonom tak sa to vobec nemusi skoncit k nasej spokojnosti.. a to by si pani uradnici ruky madlili len by sa dymilo!


26.09.2006 20:06

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

reeko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

no drzim palce.. ak bude treba peticiu alebo podporit nejaku akciu rad sa pridam.. 8-)


27.09.2006 1:14

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

kramos: posli mi to na mail, skor nez to posleme dalej, viac hlav viac rozumu.


29.09.2006 10:43

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

ma niekto v tejto veci nejaku novu info?


05.10.2006 0:53

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Nove info: Kramos mi poslal odpoved na jeho list z nasho ministerstva dopravy.

Tvaria sa nevie o com tocime, resp. velkodusne prislubili, ze KEBY SA NAHODOU NIEKEDY MENIL ZAKON tak zapracuju novelizaciu o tom, ze moto, ktora ma na stitku vyr. cisla "E"-cko, sa bude dat prihlasit bez COC. Inymi slovami, na moto, na ktoru bez problemov dostanete COC od vyrobcu/dovozcu, ho uz nebudete musiet ziadat.

O to vsak nejde.. ide o to, aby sa dali na SK dovazat motorky (aj auta) bez akychkolvek obmedzeni. Tzn. ze pokial je moto/auto evidovane v inej clenskej krajine EU, a prejde na slovensku uspesne STK a emisnou, tak nebude existovat ziadne dalsie obmedzenie (napr. vek).

Ja som odpoved z EK zatial nedostal.


10.10.2006 10:25

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Nejake nove info? Pisal este niekoto tomu G. Verheugenovi?

Kramos: posli mi prosim ta cislo na teba, sukromnou spravou.


10.10.2006 10:26

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Nejake nove info? Pisal este niekto tomu G. Verheugenovi?

Kramos: posli mi prosim ta cislo na teba, sukromnou spravou.


10.10.2006 20:23

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

JanciXX
 Turista 

Ikona

Toto celé moze byt len na Slovensku. Chalani máte moju priazen, drzim Vám palce a ked treba tak sa pridám do akejkolvek peticie ohladom zrusenie sprostych COC.

Pisem mail do istého ceského motobazáru koli motorke, pytam sa ci to má COC. Odpoved: "Nevím co je to COC". Zarázajúce!!!!!!!!!! :-(((((( Nemyslíte si to?? My sa tu trápime s tymi vybavovackami koli zdropu papiera a nasi západní susedia uz aj zabudli co je to COC. :-((((((


11.10.2006 2:08

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

JanciXX: zabudli dost rychlo, maju to tiez iba od leta. Co stve mna, ze uz vsetci vozia uplne jednoducho, z celej EU jedine Slovensko musime byt vynimka :-((((((


11.10.2006 8:48

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Ak by to niekoho zaujímalo, vo včerajšej pravde, v prílohe Auto-moto bolo "všetko" o dovoze aut a motocyklov. Bolo to rozdelené do 13-tich bodov, čo je pri dovoze potrebne a na čo si treba dať pozor.


11.10.2006 9:08

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

aby nam nebolo malo od noveho roku bude potrebny aj certifikat originality (pocitam 5litrov ale neviem ci to bude platit aj na motorky ale na auta urcite)
nasi mili uradnici nas maju naozaj radi, chcu len nase dobro, chcu aby sme boli originalni a konformni :-((((((


11.10.2006 9:36

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

rapid
 Turista 

Ikona

inak ten priblbli certifikat budu potrebovat aj pri predaji ojazdenych aut v ramci SR. To uz si ani policajti neberu na zodpovednost kontrolu vyrobnych cisiel ? inak najprv zrusili zapis motorov do aut a teraz buds mat problem predat auto alebo moto ked tam nebudes mat ten potor ako pri vyrobe? :-@


11.10.2006 9:54

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

vhsystem
 Kávičkár 

Ikona

2 raptor: tym uradnickym hajzlíkom by som tie škody čo páchajú týmito blbosťami dal zosobniť a platili by to z ich vlastných výplat, nie aby to platil štát (teda z našich peňazí)! Možno by potom k tomu pristupovali zodpovednejšie, ak by zo 2 mesiace nežrali :-P ...
2 rapid: čo to je za certifikat?? Ked budem chcieť predať moje auto, tak ako ho mam teda predať, keď nič také nemám??... :-(((


11.10.2006 10:03

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

rapid
 Turista 

Ikona

to je ten certifikat originality co pisal raptor. jednoducho ho budes asi pri predaji potrebovat a ak ti nieco nesedi tak ti asi kupec tolko nebude ochotný zaplatit a budes musiet ist s cenou dole..


11.10.2006 10:22

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

na p. Verheugena sa nespoliehajte, je to xxxxx ako stovka rura, mozno si niektori pamataju ako sem lozil za prvej meciarovej vlady a tocil o tom, ze potlacame prava ciganov :-((((((

je potrebne zaslat ten list do viacerych vyborov europskeho parlamentu, aby ho nemohli len tak zamiest pod stol, pripadne este nakontaktovat zopar europoslancov zo SR

kazdopadne zakony v SR su postavene tak, aby maximalne nahravali zaujmom oficialnych importerov, ktori su este aj tak bezocivy a mnoho krat su ceny novych aut a moto ovela vyssie ako v zahranici


11.10.2006 11:12

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

sorentto myslim ze ak by o to prejavil zaujem ferhojgen tak by sa veci pohli, za meciara sem chodili demarse myslim ze fico by mohol zaujat iný postoj


11.10.2006 11:17

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

milan3232
 Turista 

Ikona

Teda boys, takto prijemne som prekvapkany :-O Velmi rozumna akcia a napad. Citam ze viete, o com pisete a slova Copyho maju hlavu aj patu. Drzim palce, ak by som nejako mohol pomoct, velmi rad.

Co sa tyka nasej SK - myslim si, ze sa tymto sposobom porusuju zakladne slobody EU a to pravo na slobodu obchodu, rovnost a jednotny trh v ramci EU.

Co sa tyka Verheugena - myslim si, ze je to osoba, ktora by sa mala kontaktovat. Je to jeho napln prace. Mozno by bolo lepsie riesit komunikaciu v anglictine a dolezite maily mu preposielat. ale vsetko diplomaticky, ako spravne upozornuje Raptor.

Certifikat originality je prehlasenie, ze dany vyrobok splna vsetky vyrobne a kvalitne normy a postupy s vyrobkom, ktory bol podany na odskusanie pri prvom vstupe tovaru na trh EU. Napr. Ak Japonci vyrobia novu moto XY, ktora este nikdy nebola v EU, musia najprv poslat zopar vzoriek, ktore sa testuju na normy EU. Ak prejde, dostane certifikat a moze sa dovazat. Dalsi masovy predaj moto Xy je podmieneny, ze vsetky musia suhlasit s prvou - kontrolovanou. A na to sluzi Certifikat originality. ale nechapem, kto ho bude vystavovat a zda sa mi to zbytocne, ako aj COC...


11.10.2006 11:34

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

milan 3232 myslim ze v poslednom odstavci si si zmylil certifikat originality s homologaciou pre EU trh

certifikat originality ako mi to vysvetloval kamarat ktory uz pripravuje priestory a zaskoluje si ludi sluzi aj ako doklad ze auto nebolo kradnute, neboli na nom prerazane cisla a neboli pozmenovane "plavajuce" bezpecnostne prvky a nakoniec este aj na to aby sa zistilo ci tam nebolo "neodborne domontovane" hocico co by tam original nemalo byt a taktiez na zistenie "neodborných opráv"...

a pritom je to uuuuuplna kravina, lebo toto vsetko by sa malo kontrolovat na STK, kazdopadne sa tym vytvara neuveritelny priestor na korupciu
priklad som bezohladny handler z autami a mam tazko havarovane a "lahko opravene" ale inak "nove a super auto"
ak nedostanem tento papier tak predaj bude komplikovany a za slabu cenu alebo dam 10 do vacku niekomu kto mi vuda COO a auto predam o 100 litrov viac


bananova zasrana republika


11.10.2006 15:24

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

raptor to mas recht, nenachadzam viac slov, co sa v tomto state deje to "je uz do nebe volajiiciii... du blejt, velebnosti!!!"


19.10.2006 17:40

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TTom (25.01.2007 13:49)


25.10.2006 0:39

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Myslim ze sme na dobrej ceste. Pocuvali ste dnes (teda v utorok) radio Viva?


25.10.2006 7:21

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

milan3232
 Turista 

Ikona

Copy - nie, o com to bolo?


25.10.2006 7:48

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

Kenny
Darca Krvi  Edvenčr 

www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp...
nebolo to niečo takéto?
Aj tak si myslím, že oni to znova dohlobia takže to až také jednoduché nebude ako hovoria. Vždy sa do dá upraviť nejako na tie "Slovenské pomery" :-~


25.10.2006 9:15

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Nas minister dopravy sa stretol s ceskym, a rokovali okrem ineho o dovoze ojazdenych aut.
Do Ciech sa da doviezt vlastne kazde auto, ktore je registrovane v krajine EU.
sme.sk: "Tento rok stúpol dovoz ojazdených vozidiel do Českej republiky o 21,5 % na 130 000 a registrácia áut z druhej ruky tak o 40 % prevýšila prírastok v evidencii nových vozidiel.
... odstránenie limitu pre import ojazdených áut v novom diaľničnom zákone, kedy prestala platiť osemročná hranica pre vek áut a nutnosť plniť emisný limit Euro 2. Do krajiny sa tak môžu dovážať ľubovoľne staré vozidlá, ktoré boli schválené do prevádzky v niektorej z krajín EÚ. Paradoxne by sa tak do Česka mohli dovážať aj dvojtaktné trabanty, ktorých dovoz ČR v roku 1985 ako jedna z mála krajín zakázala."

No a vcera minister uviedol, ze na neho tlaci Europska komisia, aby sa zjednodusil dovoz aj k nam. "Príslušné smernice totiž sprísňujú pravidlá hry a bude potrebné upraviť dovoz ojazdených vozidiel," konštatoval Vážny s tým, že SR asi bude musieť povoliť dovoz ojazdených áut vo väčšom rozsahu."

Kto z Vas ma chvilku casu, napiste aj vy svoj nazor na dovozy G.Verheugenovi. Prve pozitivne signaly tu uz su, tak nech to zase nezaspi!!


25.10.2006 18:47

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

cestovanie.sme.sk/clanok.asp?cl=2962941


03.05.2007 12:55

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Vyhladal som tuto starsiu (ako vidim stale aktualnu) temu - chcel som vediet, ci sa v tomto smere nieco pohlo.
Prihlasovanie u nas bezi stale po starom - zaujomalo by ma, ake prisli odpovede z EU napr. Kramosovi, a kto dalsi este pisal ziadost?


03.05.2007 13:05

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

duggo
 Kávičkár 

Ikona

asi sa nic nezmenilo, len uradnici a policajti vymenili XL nohavice za XXL


03.05.2007 13:23

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

na jedinej oficialnej stranke o EU (prevadzkovatelom je Urad vlady SR) visi stale ta ista informacia od maja 2006. www.euroinfo.gov.sk/index/go.php?id=1226
Pred vianocami boli nejake sumy okolo toho, ze zmeny v zakone maju byt od marca 2007 - neudialo sa nic. Stale sme jedina krajina v EU ktora ma takto postaveny zakon. Madari, Cesi, Poliaci mozu doviezt z EU hocico, co je tam v evidencii a ma platne SPZ (a to aj s prepadnutou STK).


03.05.2007 16:32

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

rapid
 Turista 

Ikona

ja som prihlasoval auto s E3 na konci februara a stale po starom :'(

Upravené 1 krát. Naposledy upravil rapid (04.05.2007 8:38)


03.05.2007 17:50

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

taaat
 Ľadvinka 

copy a kramoš výborne tá petícia , alebo žiadosť by podla mňa mohla pripomínať udanie na lemplov v parlamente, alebo nejakých úradníckych blbečkov s tým že by sme im to mohli dať na vedomie , aby si uvedomili že přihořívá a aby prestali prdieť do stoličky a začali nám slúžiť a nie vládnuť . Je ich psia povinnosť dodržiavať záväzky na ktorých sa s EU dohodli... :-(((


03.05.2007 17:56

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

taaat: praveze, nejako to cele zaspalo. Ja som bol mimo BA a svojho PC, potom aj mimo SK - az dnes ma to napadlo jak som s Duggom volal. Situacia nezmenena: moto Honda, r.2000, v EU na znackach, a sem sa priviezt neda. Da, ale prihlasit sa legalne neda.


03.05.2007 19:02

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

Diskusie k Článkom: Zlý sen menom COC...

tu čítam starší príspevok:

Uvidíme ako sa vyvinie situácia, motoride.sk je každopádne vždy pripravené obhájiť záujmy a práva motorkárov - takže ak bude treba, budeme konať.

Situácia sa vyvinula tak, že sa neudialo nič. Nad motoride.sk zvíťazila korupcia a predajcovia tlačiarní.


03.05.2007 22:28

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

pedal
 Turista 

možno sa blýska na "lepšie"časy,pretože podľa informácií od štátneho úradníka bude situácia v dovozoch nezmenená a naviac pri každom prepise vozidla v rámci SR má byť od 1.7.2007 povinné THG.


03.05.2007 22:46

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

treba virit vodu! kazdym sposobom, ako sa len da.


13.07.2007 12:06

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

aach jo.. dnes som bol zas nuteny ist na Okr. urad kvoli prihlasovaniu.. nic sa nezmenilo.. stale tie iste formality, buzeracia, mnozstvo dokladov..
a ked citam ako to maju v Cechach, len skripem zubami.. co sme to my za divny narod ?!
www.prihlaseni.cz/


13.07.2007 12:47

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

vhsystem
 Kávičkár 

Ikona

Cca 2 dni dozadu som zachytil niekde info, že pakovia vo vláde majú 2 mesiace na zosúladenie zákona so zákonom EU, inak dostanú/dostaneme rovno pokutu od EU. Vie o tom niekto niečo bližšie?
To by znamenalo koniec výberu nezmyselného výpalného od štátnych výpalníkov a žili by sme si ako v EU. :-)))
Vlado


13.07.2007 12:56

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

owwidius
 Turista 

Ikona

vhsystem, nie som si isty, ale myslim ze tam sa riesi len to, ak si chce cudzinec u nas napisat na seba auto..


13.07.2007 13:22

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

vhsystem
 Kávičkár 

Ikona

owwidius: No tak to neni nic zaujimave :-~ . Postačilo by, keby si cudzinec (Slovák) mohol prihlásiť auto/moto v ČR bez problémov >:-) . A bola by vec vybavená :-))) .
Vlado

Upravené 1 krát. Naposledy upravil vhsystem (13.07.2007 13:23)


13.07.2007 13:25

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

vhsystem: to uz rozpravaju nejak dlho.. v oktobri 2006 v SME:


"BRATISLAVA 23. októbra (SITA) - Európske smernice upravujúce dovoz ojazdených áut môžu podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho spôsobiť na Slovensku problémy, a to vzhľadom na niektoré staré ojazdené autá. "Príslušné smernice totiž sprísňujú pravidlá hry a bude potrebné upraviť dovoz ojazdených vozidiel," konštatoval Vážny s tým, že SR asi bude musieť povoliť dovoz ojazdených áut vo väčšom rozsahu. Ako dodal minister, aj o tomto probléme diskutoval so svojim kolegom z Českej republiky Alešem Řebíčkem."

dodnes sa nic nestalo. podme zase bombardovat Verheugena mailom.


19.08.2007 21:09

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

rudkof
 Turista 

Ikona

caute machri, precital som si diskusiu od zaciatku jej vzniku, co som zistil az po nejakej chvili, ze vlastne ste sa zaoberali s tym co trapi mna teraz. Tak isto som mal problem s COC pre Suzuki a mom. s COC na auto. Je zarazajuce ze ani po roku k nicomu nedoslo. Mate nejake info o jeho zruseni? Pocul som jedno halo od chlapika co vozi auta ze od buduceho mesiaca to pada, ale pani uradnici ani policajti i nicom nevedia. Mate moju plnu podporu


19.08.2007 23:14

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

MaChr
 Kávičkár 

Ikona

hm...zacal som si citat tuto diskusiu...a az neskor som si vsimol aka stara vlastne je.... :-~
nehybe sa vobec nic...
...co mozme my urobit ako jednotlivci resp. skupinka ludi???
co pomoze??? peticia?strajk?zasielanie listov???? medializacia???dajte vediet kto ma znamosti
alebo know-how.....velmi rad sa pridam....
v poslednom case je problem len vo vlade...to sa zda iba mne?aaaaach jo :-(

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaChr (19.08.2007 23:18)


19.08.2007 23:43

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

teraz na jesen sa to ma menit

... ale nikto nevie ako :-((((((

bananova republika! ...ked si nemozem prihlasit hocico prihlasene v okrese stuttgart do okresu zlate moravce

co nemecke STK nie su take dobre ako slovenske? alebo treba z nostalgie drzat na cestach stare skodovky stodvaciny?

c'est bordel!!! merde!!! :-((((((


19.08.2007 23:59

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

MaChr
 Kávičkár 

Ikona

menit???...o zmenach sa tu pise uz rok....a?...

plakat nad tym nam asi nepomoze.... :-~

uz zacinam mat plne zuby tejto ficovskej bande blbeckov tam hore :-((((((


20.08.2007 2:05

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

MaChr a rudkof, aj ostatni ktori to chcete zmenit: vyuzite cas, kym ste spravne nastartovani, a napiste list alebo email (kludne aj v slovencine, oni si to daju prelozit) o situacii, aka je v prihlasovani dovezenych aut a moto u nas. Najlepsie, ak aj popisete svoje patalie pri prihlasovani konkretneho vozidla, problemy pri zhanani COC, poplatky na uradoch, atd. Samozrejme, treba sa vyvarovat akejkolvek vulgarnosti, ci nejakemu skreslovaniu reality. Rozsah by nemal byt vacsi, nez na jednu A4. Adresa a emaily sú dole.

V sucasnej situacii je to asi najlepsie, co mozeme urobit. Mozno by bolo vhodne urobit aj nejaku peticiu s mnozstvom podpisov (snad by sa to dalo zorganizovat na Kamenaku buduci vikend, kam ja zial na 80% nejdem), ale kazde jedno pripomenutie problemu je urcite len k dobru.

Eurokomisar Günter Verheugen je v tejto veci ta najkompetentnejsia osoba. V starsich prispevkoch je vysvetlene preco.
Je zbytocne mysliet si, ze to bude riesit niekto u nas - z nasich politikov. Tym je to jedno, hlavne tym, ktori jazdia na "pozicanych" autach od SK importerov ci vyrobcov atd. Nejake strajky, vrkanie pred parlamentom? To sa da mediami otocit aj proti nam (ked tam zas niekto neovladne svoje hormony).
Budme realisti, pokial to nedojde nasmu parlamentu prikazom z EU, nepohne sa to este hodne dlho. Nejaka komunikacia s Verheugenom uz prebieha, treba mu to pripominat, aj ked ma teraz asi dost prace s novymi emisnymi normami pre auta.


Postova adresa:

Günter Verheugen
Member of the European Commission
Rue de la Loi 200 / Wetstraat 200
1049 Brussels
BELGIUM

Tel.: +32-2-298.11.00
Fax.: +32-2-298.11.99
Sekretariát: Tel.: +32-2-299.38.69 Tel. +32-2-299.46.28

Mailová adresa:

Guenter.Verheugen@ec.europa.eu
a prípadne aj kópiu na jeho sekretariát
Nicole.Schwager@ec.europa.eu
Anne.Mueller@ec.europa.eu



Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (20.08.2007 2:09)


20.08.2007 8:44

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

reeko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

ta peticia je celkom fayn napad..


20.08.2007 9:00

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Vivat .
Po viac ako roku a pol .
Zlý sen menom COC – dokedy?


20.08.2007 9:43

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

Myslím že už aj na nas sa chystaju, kvôli tomu že sa tu sťažuje dovoz ojazdenych vozidiel, aspon som niečo počul.
Ja teraz prihlasujem Kawu ´01 a zatial v pohode, aj Certifikat vystavený v DE mi uznali tak nemusím platiť 3500,- CZK za osvedčenie od importéra z Brna...
Apropooo, v bazári v DE boli skvele zachovalé Yamahy ako napr. Thunderrace, všetko okolo r.v. 2000, v lepšom stave ako vela chrastitiek na našich cestach no bohužial, neda sa to vraj prihlásiť... :-((((((
a detto B-12tka rv 2001 ktorej mi bolo lúto, či TL 1000...proste skvele moto v super stave no tu by si s tym mal problem, dať to na papiere...


20.08.2007 10:50

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

reeko, brazel. misobiker: mailnite aj vy ..


20.08.2007 14:46

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

Poslal okrem Kramosa niekto niečo tomu Günťovi?


20.08.2007 14:59

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

TTom: Keď pošleš e-mail, nebudeš sa večer vidieť v telke. V tom je problém.


20.08.2007 15:03

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

copy, pokial vydá čas tak mu aj niečo po anglicky upatlam a poslem... takto to dalej nejde, na urade sa pozerali na ten papier, že čo je to tam za normy, oni potrebuju mať konkretne normy rozpisane ako hluk, brzdy a emisie (myslím že aspon 4), im nestačí všeobecná e1-91/..atd.... nemcom to stačí, no našim nie, bomba. fakt bananova republika

PS: treba však povedať že nakoniec to uznali, ale aj tak, nebol som ochotný platiť nejakemu importerovi 3500 CZK za A4 papier poštou poslany, predtym to bolo potvrdenie roku vyroby tak to je furt niečo... :-(((

Upravené 1 krát. Naposledy upravil misobiker (20.08.2007 15:05)


20.08.2007 17:48

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

cisto teoreticky: Copy: zamyslel si sa nad moznostou, ze proti tomuto sa mozu zacat burit oficialni predajcovia vozidiel, kazdy chce len vlastny prospech a autorizovanymi predajcom zalezi, aby sa predavali to, co ponukaju oni, teda nove vozidla. Toto ma napada ako mozna prekazka, pretoze mame tu zastupenych XY znaciek dokonca autorizovane a certifikovane a neviem ako, a ak sa ti spoja, takisto predstavuju urcitu silu.
Samozrejme pokial padne rozhodnutie z EK nie je co riesit, lenze to je s najvacsou prevdepodobnostou este dlha pesnicka.


20.08.2007 17:55

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

MaChr
 Kávičkár 

Ikona

copy:thanks...
...uz aj na tom pracujem...urobim dieru do sveta a budete sa cudovat :-P
dufam ze sa niekto prida...
dam to hned aj v anglictine...

tu v tejto krasnej republike sa treba chytat kadzej slamky...

misobiker:preco bol problem s tymi motorkami r.v. 2000???to vek vobec nijako nerozhoduje?


21.08.2007 0:41

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

TTom: ano, okrem Kramosa a mna minimalne dalsi dvaja ludia, o ktorych viem.

vadim: o tom to nie je.. vies dobre ze mi stoja neprihlasitelne veci v garazi .. co tam po telke, ja chcem na ne znacky..

misobiker: podla najnovsich info je nestandardne aj to, ze nase urady vyzaduju overene preklady dokumentov - ak su originaly v anglictine, nemcine, francuzstine ( o taliancine neviem), tak by ich mal stat akceptovat tak ako su, bez vyzadovania prekladu s peciatkou autorizovaneho prekladatela

marcell: oficialni predajcovia vozidiel sa proti tomu burit mozu, ale nic im to nepomoze (vid CR, Polsko atd.). Naopak, oficialni predajcovia vozidiel (aj ojazdenych) v zahranici by sa voci tomu mali burit ovela viac - zial Slovensko je malicka krajina.. Prave preto to pisanie podnetov na EK - aby to nebola nekonecna pesnicka

machr: spravny pristup. poinformuj potom o odpovedi. aj ja dufam ze sa prida co najviac ludi


22.08.2007 18:05

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

rono
 Skútrista 

Ikona

Co je pravdy na tom,ze od 1.9.2007 pada COC na Slovensku a prihlasenie auta (motky) z EU musi byt bezproblemove ako prehlasenie z okresu do okresu?


22.08.2007 19:51

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

Geofrey
 Kávičkár 

Osobne sa nechystam doviest vozidlo zo zahranicia (no aj to sa moze zmenit), ale strasne rad by som podporil "stazovaciu akciu" masoveho rozsahu.

Ide mi o to, ze momentalne nemam cas ani chut studovat zakony a nariadenia nevyhnutne k prihlaseniu, ale verim tomu, ze prax ohladne prihlasovania dovezeneho vozidla sa ma tak, ako vravia tí, ktori ceremoniu absolvovali (zbezne som sa informoval na Urade dopravy...). Nezda sa mi teda vhodne, aby som osobne posielal e-mail alebo dopis Verheugenovi, kde spominam a odvolavam sa na predpisy a postupy, ktore som nestudoval, neabsolvoval a nie som si nimi isty.

Mozno je viac ludi v podobnej situacii. A preto by som navrhoval spustit na motoride akciu na zbieranie podpisov k podpore "hromadnej staznosti", ktora by bola spisana niekym znalym vo vhodnej forme, resp. by sa pouzil ten predvyplneny formular, ale s tym, ze by bol upraveny do formy hromadnej staznosti. Nasledne propagovat na motoride zbieranie podpisov vo forme zasielania predpripravenych vytlacenych a vyplnenych dopisov postou. V nich bude vyjadreny suhlas dotycneho k identifikovanej staznosti a vyjadrena jeho podpora k staznosti + podpis. Kazdy, kto chce nieco urobit, si list vytlaci, vyplni a odosle do redakcie motoride alebo niekomu kompetentnemu. Takto by sa mohla vyzbierat dostatocne neprijemna hromada podpisov, ktora by mohla predstavovat celkom znacnu vlnu odporu voci zauzivanym praktikam dovozu na Slovensko a mozno by pohla E Komisiou razantnejsie...

Ale mozno to ma aj nejaky hacik, o ktorom neviem... Ale takato forma podpory mi pride pouzitelnejsia nez zasielat kopu rovnakych dopisov s prepisanymi ident. udajmi na EK a ked sa ma niekto z EK spyta na blizsie informacie, tak kukam jak sova do kalkulacky reku "som len chcel vyjadrit podporu k zjednoduseniu praktik pri prihlasovani na SR, no nic podrobnejsie o tom neviem...".


23.08.2007 15:07

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

rono: takych terminov uz zopar padlo, ale ako vidis, doteraz po starom. Preto aj tato debata stale aktualna.

geofrey: nemusis sa v maili na ziadne predpisy odvolavat. Staci opis skutocnosti, alebo otazka, preco vlastne je v SR stale vyzadovane COC alebo nejake potvrdenia, aj ked je auto uz zaregistrovane v EU. Treba sa jednoducho pripominat.

Peticia samozrejme ma svoju vahu, ale to by sa najprv musel niekto podujat na jej spisanie, potom zozbieranie podpisov a nasledne spravovanie. Ja to nebudem.




25.08.2007 14:37

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

"Slovensko podľa Európskej komisie obmedzuje voľný pohyb tovaru, najmä ojazdených áut, v rámci EÚ. Naše pravidlá totiž vyžadujú, aby sa ojazdené autá po dovoze na Slovensko opäť evidovali a kontrolovali po technickej stránke. Tento postup sa Európskej komisii nepozdáva. Slovensku preto stanovila termín dokedy musí tieto prekážky odstrániť.

EK vyzvala Slovensko, aby do 29. augusta prijalo nápravné opatrenia. Inak môže vec skončiť na európskom súde.
Už v súčasnosti je pritom jasné, že tento termín nesplníme. Poslanci majú až do septembra voľno a je nepravdepodobné, že by sa kvôli zmene jedného paragrafu v zákone dokázali zísť v potrebnom počte ešte v auguste. Ministerstvo dopravy zatiaľ návrh na potrebné zmeny v tomto smere parlamentu vôbec nepredložilo."

tak sa nechajme prekvapit. Co sa udeje po tejto strede 29.8.2007 (zhodou okolnosti datum Slov.narodneho povstania) :-~


25.08.2007 14:45

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

a tu este jeden clanok z Trendu, zo dna 2.8.2007

"02.08.2007 Trend
Brusel vyčíta Bratislave obštrukcie pri voľnom pohybe tovaru.

Takmer rok po vstupe Slovenska do Európskej únie začala platiť novela zákona o prevádzke vozidiel, ktorá zjednodušila dovoz ojazdených áut. Dovtedajšie vysoké importné poplatky, ktoré sa pohybovali v závislosti od veku vozidla od 10- do 50-tisíc korún, sa zmenili na jednotný poplatok 2 000 Sk. K nemu pribudla rovnako vysoká platba do recyklačného fondu. No nie je to všetko.

Pravidlá sa síce výrazne zjednodušili, no zápis dovezeného auta do evidencie je stále prudko netriviálna záležitosť. Celá administratíva môže vyjsť zhruba na 15-tisíc korún. K požiadavkám na registráciu dovezeného vozidla pribudol napríklad certifikát konformity – COC, ktorého cena sa pohybuje okolo päťtisíc korún.

Napriek poplatkom sa dovoz ojazdených automobilov stále opláca. Svedčí o tom fakt, že v roku 2005, po zmäkčení pravidiel, dovoz ojazdených áut na Slovensko zaznamenal prudký nárast. A stúpajúci trend pretrváva. Pomáha aj to, že nové autá sa na Slovensku predávajú za najvyššie ceny v únii.

Podľa správy Európskej komisie osobné vozidlá kupujú občania SR o 8,4 percenta drahšie, ako je priemer za celú dvadsaťsedmičku. V západných štátoch sa pritom dajú nájsť kvalitné ojazdené vozidlá za výhodné ceny a v dobrom technickom stave, pretože boli zväčša starostlivejšie a pravidelnejšie ošetrované značkovými servismi a jazdili po kvalitnejších cestách. A dovoz umožňuje fakticky výber auta na mieru.

Varovanie z Bruselu

Európska komisia poslala začiatkom leta stanovisko, v ktorom konštatuje, že Slovensko legislatívou obmedzuje voľný pohyb tovaru. Konkrétne prekáža zákaz evidencie určitých dovezených ojazdených vozidiel a vyžadovanie technických kontrol pred opätovným prihlásením auta na Slovensku, pričom toto sa nepožaduje pri prehlasovaní vozidiel v rámci krajiny.

Komisia v oboch prípadoch považuje podmienky za zakázané opatrenia majúce rovnocenný účinok ako množstvové obmedzenie obchodu s tovarom a vyzvala Slovensko, aby do 29. augusta prijalo nápravné opatrenia. Inak môže vec skončiť na európskom súde.

Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií už na zosúladení legislatívy s pravidlami únie pracuje. Marián Jánošík, poradca a hovorca ministra dopravy, hovorí: „V praxi to bude znamenať, že technické vlastnosti vozidla, ktoré už bolo predtým zaevidované v inom členskom štáte, sa budú posudzovať na základe technických podmienok platných v prijímacom členskom štáte, avšak platných v momente schválenia v členskom štáte pôvodu.“

Takže sa bude uznávať protokol o technickej kontrole vozidiel z členských krajín Európskej únie. Takto sa má zabezpečiť rovnaký postup ako pri zmene vlastníka auta, ktoré je prihlásené do evidencie na Slovensku.

Zasahovali aj vlani

Slovensko nie je jediný členský štát, ktorý si z Bruselu vypočul kritiku. Komisia zasiahla aj pred rokom proti Luxembursku, Českej republike, Poľsku, Rakúsku a Maďarsku, pretože aj tieto krajiny sťažovali dovoz ojazdených automobilov. Vo všetkých piatich prípadoch komisia skonštatovala porušenie voľného pohybu tovaru, aj keď každý štát to robil iným spôsobom.

Jeden z dôvodov diskriminácie bolo vyžadovanie technickej kontroly pred registráciou ojazdeného vozidla, i keď pri rovnakých autách kúpených doma to potrebné nebolo. Eurokomisár pre podnikanie a priemysel Günter Verheugen vtedy povedal: „Úplne rovnaké ojazdené vozidla nemožno znevýhodňovať iba preto, že neboli pôvodne zakúpené v danom členskom štáte. Komisia musela zasiahnuť, aby spotrebitelia mohli využiť všetky výhody, ktoré jednotný trh EÚ prináša.“

České právo napríklad zakazovalo registráciu dovezených vozidiel starších ako päť alebo osem rokov, podľa typu auta. Pred registráciou dovezených áut navyše vyžadovalo osobitnú technickú kontrolu.

Komisia zaslala Českej republike už v marci v roku 2005 výzvu, aby si zosúladila právne predpisy so zásadami voľného pohybu tovaru. Hoci české orgány dôvodili, že ich opatrenia majú zabezpečiť bezpečnosť na cestách, ochranu životov a životného prostredia, nakoniec sa podrobili vôli komisie. V júli minulého roka nadobudla účinnosť novela, ktorá menila podmienky individuálneho dovozu áut, ktoré už boli prevádzkované v inom štáte.

Zákon už rátal s neobmedzeným dovozom starších vozidiel, pokiaľ mali udelené osvedčenie o homologizácii alebo mali schválenú technickú spôsobilosť typu vozidla vydaného iným členským štátom EÚ. Teda dovoz ojazdeného vozidla už neobmedzoval žiaden vekový limit auta, musel mať však potrebné národné typové schválenie. Čo má podľa českého ministerstva dopravy väčšina áut v prevádzke. Ak ho dovážané auto nemá, platí preň pôvodné vekové obmedzenie, päť pri osobných autách a motocykloch a osem rokov pri nákladných autách a autobusoch. "


25.08.2007 16:26

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

milan3232
 Turista 

Ikona

Zaujimave, copy, dufam, ze sa s tymto problemom uz bude konecne nieco diat aj u nas... Cechom to trvalo rok, uvidime ako to bude u nas.


25.08.2007 19:11

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

radsel som to zmazal

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TTom (25.08.2007 19:14)


25.08.2007 19:48

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

:-(((((( Radsej nic nenapisem a preto ma moja moto ceske EC.... (legalne)


26.08.2007 2:33

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

TTom: asi si chcel aj nechcel napisat.


27.08.2007 17:02

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

motorájd nelenil, a budoval a bránil, či konal a hájil, pretože čosi sa deje, tu je návrh novely zákona:
www.nrsr.sk/exeIT.NRSR.Web.Webclass/Tmp/n%E1vrh%20z%E1k...
(povinnosť doložiť COC teda možno odpadne pri dovoze moto evidovanej v EU)

ale aby sme sa až tak netešili, tu je nejaká súdružská propagačná informácia o kontrole originality:
www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=36301...


27.08.2007 17:27

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

milan3232
 Turista 

Ikona

citali ste?
www.bleskovky.sk/cl/10/170046/Od-1--septembra-sa-zacnu-...


27.08.2007 17:30

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

www.nrsr.sk/exeIT.NRSR.Web.Webclass/Tmp/n%E1vrh%20z%E1k...


27.08.2007 18:37

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK






ešte si počkajme na povinné trojuholníky...


Predchádzajúce | 1 2 3 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 227599 | Včera: 193161