Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (10 hodnotení)
Diskusia k článku: Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
..a nie je tá schránka na mobil vybavená indukčnou nabíjačkou?Sa mi zdá že som niekde tuto informáciu zachytil... |
Je, a je to uvedene aj vo videu, aj v texte. Lenze nie kazdy ma taky mobil... A indukcne nabijanie je v RT za priplatok. |
Hodnotenie: Prvé vodnícke ertéčko, ktoré sa mi nezdá škaredé. |
To nikto nepochvali vyber pesnicky na babe? |
Hodnotenie: Neviem nakolko je clanok basnicky vytvor a nakolko realita, ale po slovach ako si autor leti s ladvinkou 210 po dialnici a 150 po okreske som znechuteny prestal citat...skoda, lebo motorka skvela... |
Re: boombastic: pre mna to je celkom zaujimave kedze v popise dole ma motorka uvedenu maximalnu rychlost 200kmh |
Re: Nozdormu: |
Re: Nozdormu: sak z kopca a po vetre vytlaci aj viac... |
Re: boombastic: |
Hodnotenie: Hergott pri udavani maximalky zabudol povedat ze si odbehol na otocku do nemecka.....kuurva ved to uz kazdy vie ze sa to ma povedat takto : maximalka je 205 km/hod a merali sme to na nemeckej dialnici |
Re: tryskac: tie prevody mam z oficialnych technickych udajov. |
Hodnotenie: " Buď máš príplatkové bezdrôtové nabíjanie, ktoré je pomalé a neisté" |
Dikesko. RT tam ma aj chladenie, ktote fuci aj po vypnuti motorky, chvilu mi trvalo kym som prisiel na to ze co to je kua za zvuk. |
akoze ventilator ktory vhana vzduch do priestoru kde sa vie indukcne nabijat mobil? |
Ano, ale nie je ho vidiet. Skor asi vyhana teply vzduch von. |
Re: raptor: odporucam sa pozriet na ten iphone a dokladne ho vycistit alebo skontrolovat bateriu lebo robim s jablckami v robote kazdy den pouzivam ich aj na osobne veci a stale ich nabijam bezdrotovo a ano samozrejme pri nabijani sa kusok zahreje ale urcite nie tak zeby bol horuci na dotyk alebo zeby sa na nom dali robit vajicka...ak sa az tak prehrieva tak nieco nie je ok |
nozdormu - bez ohladu na teplotu toho mobilu (este sa nevypinal sam) to nabijanie bolo zufalo pomale. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (07.10.2021 10:29) |
Re: raptor: pouzival som quickshifter, funguje lepsie ako na predoslych generaciach boxerov. Radil hladsie. Dvojvalcove boxery budu vzdy trpiet urcitou hrubostou pri quickshiftovani oproti R2 a R4 a podobnym motorom. |
Re: raptor: odpoved je salamunska..zalezi aky telefon cez aky kabel a cez ake indukcne...ale v princnipe normlany kabel bude rychlejsi...ci to ale je dobre neviem...ja osobne mam bezkontaktne nabijanie rad aj kvoli tomu ze sa nabija pomalsie...ale kvalitne stojanove indukcne nabijacky s velkym vykonom a plochou ti nabiju telefon rychlo...osobne pouzivam iphone 11 pro max a kedykolvek ked si ho na chvilku opriem o nabijaci stojan na stole tak ho stamad vezmem 100%ne nabity...cize potom asi fakt bude problem v nabijacke a nie telefone (pripad auto) |
Tak tu sa zhodneme. Divne bolo, ze ked som skusal radit aj klasicky zo spojkou nebolo to furt uplne ono. Mozno chyba vo mne, ale zas na na starom 1200 vzduchaci sa da radit tak hladko ako panboh prikazal. Tu som sa furt citil + - jak jelito. |
Hodnotenie: @herghott - akej znacky tam boli gumy ? |
Re: Dempsey: boli tam Michelin Road 5 GT. Urcite je lepsie dat GT, tie su urcene prave pre tazsie stroje ako RT. Ale 12 000 na RoadAttack je pekne cislo. |
Hodnotenie: Krasna moto. Nie som sice cielovy zakaznik, ci uz koli urceniu alebo cene, ale krasna. Co sa tyka prvkov vybavy a niektorych priplatkov ako to indukcne nabijanie tak klasika BMW. Bud na to mas a je ti to jedno, alebo chod nakupovat radsej inde. Viecko cez ktore sa plni olej je tiez na ten speci BMW nastroj ako to mala posledna R 1250 GS, ci uz sa to da odskrutkovat niecim normalnym co si netreba kupit od BMW? |
Re: Herghott: "tie prevody mam z oficialnych technickych udajov." |
Aha, a kde presne mam chybu? |
Ked na to pozeram... tak ked by vsetky prevodove pomery mali byt take iste ....len finalny skoro 3x mensi tak to je velmi divne tvrdenie...taky rozdiel tam podla mna nemoze byt |
"krasna moto"??? Totalna disharmonia! Ako z konca 90-tych rokov. Bez urazky ale to sa vam paci potom aj Multipla? Ako nehadam sa, ze ta moto je dobra, alebo vyborna, alebo luxusna. Ale dizajn je tu dost diskutabilny. BMW by malo najat nejakeho dizajnera konecne. Idealne taliana... |
ten velky rozdiel v koncovom prevodovom pomere som si v texte nevsimol / preskocil - bude to preklep Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2021 8:53) |
Motorka A má finálny prevod=hruška+tanierové kolo = sekundárny prevod=pastorok 15z+rozeta44z hodnotu 2,9 a pri tomto prevode dá pri otáčkach max. výkonu cca 222km/h |
p.s. google v tomto pripade píše rovnaké hausnumerá pre oba modely 1250 GS / RT (1.061) čo je nezmysel Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2021 8:59) |
Re: tryskac: aha, uz rozumiem. Ja som myslel, ze narazas na nieco ine. Mne sa to cislo finalneho prevodu tiez zdalo vysoke, a az teraz som zistil ako doslo k chybe. Ospravedlnujem sa, RT aj GS (2021) maju zhodne vsetky prevody, clanok som upravil. |
1250 GS / RT maju rovnaky aj finalny prevod? |
Re: raptor: tak s tými 20% som to riadne prestrelil, ale strielal som od boku... |
Re: raptor: nie sú to najnovšie modely, ale nemajú. |
takze podla toho co som si naklikal tak 1250 GS / GSA ma ine objednavacie cislo hrusky kardanu (v ktorom sa nachadza aj koncovy prevod) ako ostatné 1250 R, RS, RT Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2021 10:17) |
a je to vyriesene - tryskac dal si to na pana Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2021 10:25) |
Hodnotenie: ďakujem za pekný test ku parádnej motorke. Na RT mám veľkú slabosť. Stále si hovorím, že raz príde čas (keď budem starý) a vymením ju za 990... |
inak za uspesny pokrok by som povazoval, keby soudruzi z ndr prestali pchat boxer aspon do turistickych motoriek....ano ja viem, uz to je uplne iny boxer ako ten, co to byval ale aj tak...6 valec sa im podaril, urcite by zvladli aj daky sikovny 4 valec so zamatovym chodom...s tymi vselijakymi tele lele to zda sa uz pocopili, este ten motor... |
Re: boombastic: a co presne ti vadi na tych boxeroch? ved maju v ponuke aj ked teraz nesvietia na stranke 4 modely s 6valcom kto chce... co presne je zle na tom ze je na vyber aj boxer? respektive preco nie je vhodny na turistiku na cestu ? ja som sice boxerl nejazdil mimo skusobnej jazdy ale z toho co ludia vravia tak pekne taha odspodu krutiak a vykonu ma dostatok a aj spotreba je prijemna...vsetko co by som od cestnej turistickej motorky ocakaval tak v com konkretne vidis problem v tom boxer motore v RT ? |
Ved to, ze boxer je praveze do turistov najvhodnejsi. Nezalezi tam az tak velmi na hmotnosti a nevadi ti sirka. Ma presne taky charakter, ktory na turistiku potrebujes. V endure uz je to s nim usmevne, aj na kazdej motorke s ktorou sportujes, kde len nesedis ako buchta. |
henten konkretny boxer som neskusal...ale kazdy doterajsi (vratane vodnika) skratka triasol...jeden viac, iny menej, ale na dialkovu turistiku by som to nechcel... Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (18.10.2021 12:14) |
Nove vodniky trasu menej nez predosle verzie. A povedal by som, ze RT netrasie takmer vobec. Ale je jasne, ze na sestvalec to nema. |
Tak som to nemyslel...myslel som to vseobecne. Beriem ze kazdemu vyhovuje nieco ine. Ale ja by som na turistiku isiel radsej do jazdeneho 6 valca (alebo 4 valca) ako do noveho boxera... Tam by bola aj uspora penazi. |
Ja som to bral skor z pohladu "normalneho" motorkara. Ze nieco ako v sezone kazdy den do prace, sem tam nejaky vikendovy vyjazd, plus dve-tri dovolenky. Na to zivit sestvalec je velky luxus. |
s tym samozrejme suhlasim |
Herghott - co presne bolo usmevne na tych troch boxeroch ktore 3x vyhrali Rallye Paris Dakar? |
Re: raptor: vtedy to bol este vzduchac a rozvod OHV, valce preto neboli take siroke. Ale mat dnes telelever, kardan a extremne siroke valce vpredu, ktore ti doslova nedovoluju niektore pohyby, to je sila. Ale 99 % majitelov GS to nevadi, lebo sa vozia iba na zmrzlinu. |
Re: boombastic: podľa mňa pre veľa ľudí by tá motorka stratila charizmu, keby nemala ten legendárny boxer. Cestovateľských 4 valcov je veľa, ale boxerov s históriou? |
boombastic - neviem či máš hosipa ale BMW predsa roky vyrábalo 4 valce, aj ležaté aj klasické. Načo by robili niečo čo robia všetci. Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (18.10.2021 14:21) |
Re: raptor: Z tej sirky valcov na GSku si robia srandu uz aj nemotorkari. Neviem kolko musi ta GS este pribrat kg vahy a cm do sirky aby aj zaryti fanbojs uznali, ze uz je to trochu moc. A tie proporcie su tak trochu dosledok prave tej zakaznickej zakladne ktoru Herghott spomina. Ked sa to pouziva ako pohodlna cestovna cestna moto, tak ta vaha ani sirka nejak nevadi no... Ale asi si to uvedomuju aj v BMW kedze buduce R1300GS vyzera na spyshots cele tak nejak kompaktnejsie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (18.10.2021 16:03) |
watch - hodnotit buducnost GS 1300 podla spyshots je ozaj kratkozrake. Ukázaná platí, ostatné je špekulácia. To že si zo šírky valcov robia srandu aj nemotorkári nikoho netrápi. Úplne to isté akoby som si ja začal robiť srandu z rozpatia krídiel napr. nejakého rogala. Tiež do toho prd rozumiem. |
Namiesto presneho percenta som mohol napisat "vacsina" a uz by si sa nemal coho chytit |
To si myslíš ty, či 99% alebo väčšina je to stále nezmysel. |
Ej chlapci nechcel som spustit takuto burku v serbli, mrzi ma to, tak uz jebte na to....sak motorka pjekna, dobra a boxery tiez...aj boxerky... |
Re: w4tch0: "Neviem kolko musi ta GS este pribrat kg vahy a cm do sirky aby aj zaryti fanbojs uznali, ze uz je to trochu moc" |
Re: tryskac: To neviem teda na akych skutroch to bezne jazdis ze maju hmostnost bliziacu sa 279kg. Jediny taky macek ktory ma napada je Suzuki Burgman 650 a ten sa uz ani nepredava u nas. TMAX ma 220kg a Forza 750 235kg. |
Re: boombastic: bomboš..ved aj ten 6 valec je boxer....hehe tak nebublaj |
ja pisem o gtl-ku...a to by bola rarita...radovy 6 valcovy boxer... |
Jesisi..hamba mi...ja som si ta zmylil z mlhošom a tym jeho 6 valcovym boxerom.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (18.10.2021 21:04) |
Tak pridám svoje pocity z ertéčka po cca 400 km. Samozrejme, za čo budem chváliť motorku, je o kvalitách BMW a za to čo sa mi nepáči, môže neschopný a drevený jazdec, ktorý nečítal návod na obsluhu, alebo to môže byť aj inak? |
Re: tryskac: s tym zatahom v nizkych otackach je to asi skreslene tym, ze nas kusok mal Akrapovic. Neviem ci ho mal aj tvoj kus. |
Herghott ja len či rozumiem dobre. Keď dáš namiesto série Akrapa tak zvýšiš krúťák v nižších otáčkach? |
Re: raptor: v podstate ano, aj ked narast Nm moze byt len maly. Skor ide o to aky mas pocit na plyne - motor lahsie vydychuje, ide pocitovo plynulejsie. Vacsina, alebo uz aj vsetky renomovane vyfuky idu automaticky s novym softverom do riadiacej jednotky. |
Hodnotenie: raptak, moze to tak byt. ked je to cely vyfukovy system, aj so zvodmi, tak je sanca je vysoka, ze sa podari zvysit aj krutak, aj v nizsich otackach, oproti serii. hlavne, ked je to renomovana znacka, ktora vyufk naozaj testuje na danom modely na dynamometry, atd.. a ked je zmenena aj mapa, tak sa sanca este viac zvysuje |
So zvodmi a palivovou mapou a a a na filter ste pozabudli. |
Hodnotenie: BMW ponúka Akrapoviče ako príslušenstvo, ak sú tam namontované už z fabriky, tak sa dá predpokladať, že vedia, čo má byť nastavené. |
Herghott - ak sa bavime o pocite / placebe? / tazko nieco namietat. Upravené 4 krát. Naposledy upravil raptor (03.11.2021 8:43) |
Rýchlosť prúdenia výfukových plynov. |
za BMW nemôžem hovoriť, ale za KTM990 všetci hovoria, že akrap, ktorý sa dodáva aj s vlastnou mapou, znižuje použiteľné otáčky o cca 1000, tzn jednoznačne posilňuje kr. moment v nižších otáčkach. |
Re: raptor: pekne si to napisal....Len doplnim ze panko tie vyfuky robi z Titanu a preto je ten vyfuk ovela lahsi a zachovava si velku pevnost.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (03.11.2021 9:11) |
matúš- s mapou to uz je iné. To už nie je iba výmena samotnej koncovky. Tam som tomu ochotný veriť. |
Re: raptor: Aj výmena samotnej koncovky má vplyv, prečo? |
Presne tak, Tryskac ma pravdu. |
tryskac chapem spravne ze chces povedat ze Akrapovič ktory je podľa výrobcu iba 10 deka lahší oproti sérii je aj tak iba plný vaty namiesto komorok |
A prave preto, vsetky zavodne motorky a auta maju seriove vyfuky, z Polska, to je taka Europska čína. Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (03.11.2021 16:17) |
Re: Herghott:RT malo nabehaných 8 kkm, tlaky v gumách 2,4 a 2,9. RT bol môj vysnívaný "skútrik" a cestovateľská legenda, takže len z rešpektu k legende skôr rozmýšľam, že je chyba u mňa. No sadol som na 12GS LC a hned som bol doma, takže v sobotu sa aj LC2017 presťahuje. |
Hodnotenie: vo výfuku sú už dosť dlho prívery, neviem, možno že sa začali používať kvôli hlučnosti, no dá sa s nimi meniť aj charakteristika výfuku |
Re: krampus: Ja tiež, lebo som myslel RT, ved BMW sa mi zdá používalo prívery - klapky už u vzduchboxerov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (03.11.2021 19:55) |
Re: tryskac: ...hlavne v zavretejších zákrutách sa riadítka sa tak výrazne zatvárali, že som musel s nimi bojovať a na ne hodne tlačiť – otvárať ich. |
tryskac - ved ten na ktory dal link BikerTT |
Re: raptor: Aha, ten link som si predtým nepozrel. Domnievam sa, že taký malý rozdiel v hmotnosti je preto, lebo asi aj séria je relatívne ľahká. |
tryskac ja si zas myslim ze casy kedy Akrapovic bol o 2-3kg lahsi oproti seriu su davno prec koli tomu ze ak chce predavat road leagal koncovky tak jednoducho nema na výber. Nie koli tomu že séria je ľahka. |
Re: raptor: Akrap na moju 2020 euro 5 ninju je o 2.7kg lahsi ako seriovka. Homologovany, s DB killerom atd. Len samotna koncovka, bez zvodov. Teda ten karbonovy ktory mam ja. U titanoveho nepisu nic... Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (04.11.2021 13:25) |
watch - ten "velky box" je další tlmič alebo medzitlmič výfuku motora. Nazvi si to ako chceš. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.11.2021 13:42) |
Re: raptor: Hento co si nasiel je pre predchadzajucu generaciu (2017 - 2019 mylsim) . Moja motorka je taka zvlastna. Lebo ked ju predstavili tak ju prezentovali ako "Euro5 ready" ale rocnik 2020 sa predaval este ako Euro 4 kedze norma Euro 5 este nebola platna. Rocnik 2021 sa uz predava ako Euro 5 ale fyzicky sa na nej okrem farieb nic nezmenilo co viem. Ci nieco zmenili v ECU neviem. Ze ten moj Akrap je "Euro 5" naznacuje aj to ze prave nema ten stopel cez ktory sa da "uzivatelsky" vymontovat DB killer. To je jedna z novych poziadaviek pre EURO5. |
watch - kasli na stopel, pozri karticku alebo co je vyrazene na tom Akrape. |
Tie normy sú o emisiách a neviem ( skôr si myslím že nie) že by samotná koncovka mohla mať zásadný vplyv na emisie. |
Emisie vyfukových plynov logicky nie. Emisie hluku áno. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.11.2021 15:17) |
Hluk pre výfuky sa s normou euro nemení. |
Re: raptor: Modely pred 2020 (Z1000SX) mali koncovky dve. Od 2020 je novy model, Ninja 1000SX, "Euro 5 ready" a ten ma koncovku len jednu. Medzi 2020 a 2021 nic nemeli, koncovka je rovnaka, ale keby ta moto nebola Euro5 tak ju tento rok uz Kawa predavat nemoze. Moja motorka ma v technicaku napisane Euro 4 a karticka k vyfuku je tiez Euro 4. Ale ta ista motorka pre modelovy rok 2021 je uz Euro 5 a koncovka je rovnaka. Co ma 2021 na karticke neviem. Ale ako si sam napisal, silne pochybujem ze by pre 2020 robili inu koncovku ked pre 2021 museli urobit EURO5 a su vlastne rovnake ;) Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (04.11.2021 16:12) |
watch - ok a preco porovnavas karbon a nie "titan". |
wrtch: |
Re: egres2: vsak to som presne myslel tym, ze sledovane parametre musia ostat dodrzane. Kolko dB mam uvedene v technicaku tolko musim podliezt pri merani aj s homologovanym "ladakom", inka by nedostal homologaciu. Na emisie je na zvodoch hlavne katalyzator ten "collector box" praveze pohlcuje hluk. Je to proste velka duta bedna s priehradkami vnutri. Obcas to byva 2v1 s katalyzatorom. Mnohe motorky sa dokonca zaobidu len s tym boxom a nemaju klasicku koncovku (650tky kawy, MT-07 yamaha). Ani ta moja Ninja nie je nejak mega hlucna uplne bez koncovky, mozem davat koncovky ake chcem, kym neprehodim zvody revat to nikdy nebude... A jak som uz pisal, nove motorky co nemaju velky collector box mavaju na oplatku zase obrovsku koncovku vyfuku. Okrem tej KTM ma este napada napriklad taka Kawa Z H2. |
watch - verim tomu ze ak vonkajsie kovove telo nahradis karbonom (ktory mimochodom krajsie basuje) tak vela usporíš. Ale vnútro bude furt rovnaké pri oboch koncovkách. |
Najkrajsie basuje dreveny !!! |
Ked som si teraz pozrel Tuarégovu prístrojovku, tak nie že by bola krajšia ako u RT, ale informačnú hodnotu má vyššiu. |
Re: tryskac: lenze podla mna presne o to ide - bavorak ma najvacsiu pristrojovku, ale v zakladnom zobrazeni 4 alebo 5 udajov. Aby ta nic nerusilo. Uzivaj si cestu. Je to nieco ako dokazovanie dizajnoveho luxusu (nieco ako extremne ciste a prazdne pracovne stoly s pocitacom, niektori ludia v inom prostredi nevedia pracovat). Keby nieco, vies si jednym klikom obrazovku rozdelit, a tam uz mas vela vela udajov. To je ta vyhoda, variabilita. Obrovsky skok oproti analogu. |
Re: Herghott: Tú rozdelenú obrazovku som používal a zobrazuje tam sprostosti ako: dobu jazdy, dobu do prestávky, trip, či priemernú rýchlosť a spotrebu. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 112412 | Včera: 125210