Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (8 hodnotení)
Diskusia k článku: Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
moze to byt zaujimave, ked zrazu otocis rukovet a zacnu nabiehat jednotlive valce |
Hodnotenie: Chcel by som to vyskúšať. Či to nebude rušivé na jazdu. A ako sa to bude správať v nižších otáčkach pri kľudnejšej jazde? Štvorvalec ide pekne ako elektromotor a má ťah. Nebude to kopať keď to pôjde len na dva válce? |
Hodnotenie: To porovnanie so Skodovkou nema chybu . |
podla mna kopat nebude, lebo tie dva valce budu slabe, nemaju zdvih ani koncepciu dvojvalca. Kopnut by to mohlo pri zapnuti dalsieho valca. Este k tomu ak zostanu zatvorene ventili vo zvysnych dvoch valcoch, budu tieto valce znamenat dalsi odpor (bude sa tam stale stlacat vzduch). Podla mna to bude vsetko na ukor krut. momentu v nizkych otackach. Uz aj logicky, ak je nizsia spotreba az o 30%, tak niekde musia ubudnut koniky. Dalej dva valce sa budu opotrebovavat viac ako ostatne dva. Ja tomu buducnost nevidim, taku moto nechcem... |
Mne by uplne stacil seriovy blackbird S tymto motorom este nikto nemá skusenosti, najprv nech sa to odksusa v praxi, potom mozme posudzovat jeho vyhody a nevyhody. Aspon ja si myslim.. |
ked si to človek predstavi, tak mi to pripomina jawu ked išla len na jeden valec. jeden valec musel tahat druhy, čo bolocele zle, však ked už tam ten kvalitny matruš raz je, tak nech funguje a maka. ešte by som pochopil, keby odpajalo nejakym spôsobom nielen ventili ale aj ojnicu a všetko čo sa kruti. ale to by musela bit nejaka dvojkluka.. |
Hodnotenie: he-he! to som až doteraz netušil, že mám "vtáka" v "embéčke"...Super! |
Hodnotenie: vidicon to vystihol- technicky si neviem predstavit ziadny prinos a ekonomika? kto si kupi 1100XX ten sa chce vozit, a nie setrit. iba az mieria na cinsky trh s mramorovymi cestami, tam staci aj jeden valec. |
Fišerko tam toho veľa nenapísal, ale ja odhadujem, že pokiaľ sú tie valce nefunkčné, tak je pre ne asi v činnosti nejaký dekompresor. Je predsa nezmysel, aby prekonávali kompresný tlak. |
O dekompresore nie je v zdroji ani slovko, ale tiež dúfam, že tam nejaký je... |
motor sa ti vypne ked postojis na krizovatke, pohnes plynom a naskoci prisiel cas zastavit sikmookych |
Kravina to je,kto si uz len kupi BB tak nemysli na to kolko usetri, ja tam chcem mat furt 4 valce,s takym objemom to moze byt pomerne velky problem v zakrutach ked nahodou nabehne dasli valec, sak aj vfr 800 pri 7000 otackach zapne len dalsie ventily a uz to robi problem.Cim zlozitejsie tym horsie. |
No nie som si istý ale VTEC nie je nahodou variabilne casovanie... a teda nie vypinanie valcov ale zmena casovania ventilov ?? Vypinanie valcov moze fungovat u 8, 10 alebo 12 valcov ale nie tu..to je chujovina.... tot vsjo |
Hodnotenie: ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil TTom (25.01.2007 13:51) |
Hodnotenie: Vobec to nie je blbost, mal som moznost skusit Chrysler C300 s motorom Hemi 5.7 co je osem valec do V ktory vypina jeden rad valcov. Rozdiel v spravani sa auta nie je. Totiz ono to ide na styry valce len ked je vozidlo uz rozbehnute a akceleruje sa len jemne alebo vobec (proste na udrzanie rychlosti netreba ani zdaleka tolko energie ako na akceleraciu). Vysledok je len o nieco vyssia spotreba ako ma 3.5l motor. Samozrejme ked sa da plny kototol tak to cucne aj 25l Ale plny kotol sa ani na moto nejazdi uplne nonstop. A aj ti co si myslia ze jazdia plny kotol tak by po dokladnej analize zistili ze zhruba 25%-50% casu nepotrebuju plny vykon. Pdla mna ak ta technologia bude zaplatitelna tak ma zmysel. |
Hodnotenie: neviem si to dobre predstavit a vobec ma to nelaka....ten kto si kupi 1100 XX, nepozera na spotrebu, ja aspon urcite nie... |
XX som mal, ale mám pocit že je to moc zložité. |
Tak taketo riesenie je uz na aj na moj vkus prilis prespekulovane... |
To ze motor vypina valce nie je az taka strata energie lebo energia ktora je potrebna na stlacenie vzduchu vo vypnutom valci sa znova vracia za hornym uvratom ked sa stlaceny vzduch expanduje a opat opiera o piest. Vznikaju tam straty len v tom ze cast energie sa premeni na teplo. Vypinanie valcov je dobra konstrukcna finta ktora sa u automobilov uz osvedcila, u moto to ukaze cas... Upravené 1 krát. Naposledy upravil jarro (15.11.2006 23:14) |
jedine riesenie je sestvalcova hayabusa. Inak vsetko ma zaciatok evoluciu vrchol involuciu a zanik. |
Hodnotenie: Jarro - jak 90° Ja tomu asi nerozumiem, ale kluka spravi dve otacky na jeden vybuch - aspon tak ma to ucili o 4-takte. Navyse napr. TDM ma valce dva a na kluke su oproti sebe tusim o 270° a nie o 180°? |
Agre mas dobry postreh, poplietol som to s dvojtaktom ale myslel som to tak ze u stvorvalca odpali prvy valec, kluka sa pootoci o 180°, odpali treti, 180°, druhy, 180°, stvrty 180°... |
Tiež sa mi to nejako nevidí. Honda používa systém VTEC v autách a zatiaľ bol tento systém použitý vo VFR. Určite to nebolo o vypínaní valcov ale o vyraďovaní ventilov. V určitých otačkach saneotvárali všetky ventily a riadila to všetko elektronika. Nebolo by zle, Herghott, keby si hodil link na originál článok. Možno je to iba zle preložené. Upravené 1 krát. Naposledy upravil divo (17.11.2006 19:26) |
Divo: Hyper VTEC vypína všetky štyri ventily vo valci, normálny VTEC (ktorý má VFR), vypína iba dva. V princípe Hyper VTEC teda nevypína valce, ale keď ti nejdú štyri ventily, tak ani valec. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 28676 | Včera: 207332