Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Starostlivosť o reťaz motocykla - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuStarostlivosť o reťaz motocykla - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (41 hodnotení)

Diskusia k článku: Starostlivosť o reťaz motocykla

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

27.04.2011 16:09

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

pisem z Iraku, retaz ma za sebou 5000 km, 2/3 nadrzky vycerpane retaz cista a nastna, ani som sa jej nechytil, dnes som dolial olej do plna


05.12.2011 11:10

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

taka pekna retaz....ze to az nieje mozne....stale neviem kto to mam striekat (myslela som ze sa to strieka na okruzka) vzdy ju mam celu zasratu a ked sa da kryt predneho kolieska je tam bordel jak v chlieve..... a po 7tisic km sa mi zacali trhat okruzka...


19.04.2012 20:54

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

miob
 Veteránista 

egres2 to ako zaťažuješ tvoju moto pri kontrole napnutia tej reťaze? Ja väčšinou chodím do mojej garáže sám, nemám ani žiadne vrece cementu čo by som na sedadlo dal :-) ...


16.07.2012 16:08

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

Marosu
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vedel by mi niekto poradit ci mozem cistit retaz s cisticom na brzdy? Na obale je pisane, ze neni agresivny voci plastovym a gumenym dielom, a cisti aj zaschnute maziva. Je vobec nejaky rozdiel medzi sprejom na brzdy a retaz? dakujem


16.07.2012 16:19

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

Môžeš.


17.07.2012 0:51

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

Fedor
 Čoprák 

Ikona

Zase až tak veľmi to s tou starostlivosťou o reťázku nepreháňajte!
Do piesku sa reťaz nemaže vôbec, má byť suchá.
Na normálne cesty sa mi zase najviac páči olej Repsol v spreji.
Najlepšie je keď ho necháme po nastreknutí aspoň hodinku zaschnúť.
Nezabudnite tiež napríklad na Motoraptora, kde si môžete v prípade potreby kúpiť občas aj novú reťazovú sadu. Však prečo by sme svojej motorke niečo nové nekúpili. :-O :-P :-O


19.06.2013 10:08

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

raiden01
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Zdar! Chystam sa prvykrat vycistit moju retaz, nakolko som len teraz kupil moto, som uplny novacik, nejake videa som si pozreal ako sa starat o retaz, len je trocha viac verzii kupil som cistic retaze Putoline a taktiez aj sprej na retaz od tohto vyrobcu...chcem odpoved ano/nie, ci to mozem spravit takto:
1. Aplikovat cistic.
2. Potom s kefkou na retaz ju vycistit.
3. Pockat 15 minut, kym sa to vstrebe.
4. Splachnut to vodou
5. So suchou handrou prejst celu retaz a ocistit od tej spiny
6. Pockat kym to vyschne 20-30 minut
7. Aplikovat sprej na retaz
8. Uz len zbehnut so suchou handoru tu retaz a pockat tych 20 minut...

Moze byt?


19.06.2013 10:13

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

brazel
 Kávičkár 

Ikona

3. Kde sa to má vstrebať ? Do kovu ?
7. Tak krvopotne ju vyčistíš a keď už je čistá , tak ju chceš znova zasrať nejakým maglajzom ?


19.06.2013 10:15

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Predsa pod tesniace krúžky aby to zriedilo mazivo vo valčekoch.


04.08.2015 10:58

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Na tento článok som narazil pri čítaní diskuzie o elastone a kedže tam nechcem kecať mimo tému napíšem to sem čo v článku považujem za nezmysel.
Túto diskuziu som nečítal, takže ak už niekto na tie rozpory reagoval, tak pardón.
citát z článku:
1,"Valčeky sa pri prechode ozubením nepretáčajú."
Toto je pravda čiastočne, lebo valčeky sa POOTÁČAJÚ na to tam sú! Valček by nemal žiadny pohyb iba v "akademickom" - ideálnom prevode - chain invertor, ktorý by bol presnejšie vyrobený a uložený ako ten najpresnejší ozubený prevod a rýchlosť otáčania by bola blízka nule a ešte aj úplne rovnomerná.
Prečo? Lebo reťazové kolesá sú vyrobené s kováčskou presnosťou, veľakrát výpalky či iné vy... . Daľší fakt je, že motoreťaz len výnimočne nabieha na reťazové kolo v dotyčnici na rozstupovú kružnicu /to je ten ideálny prevod/ ale vačšinou nejakým spôsobom kmitá čo je spôsobené neprenosťou výroby, nerovnomerným zaťažením, nestabilným uložením r. kolies - tlmič záberu v zadnom kolese, pružnosť rámu a uloženia motora , zmenou roztečovej vzdialenosti r. kolies - spôsobuje aj zmenu rýchlosti otáčania a daľšie sily pôsobiace na reťaz ktoré vznikajú pohybom zadnej vidly, odstredivá sila a ešte iné oné.
Výsledkom je fakt, že reťaz sa veľmi často dotkne r. kolesa na kružnici vačšej ako je rozstupová a následne pri daľšom potočení musí sklznuť na rozstupovú kružnicu. A toto sa udeje pri značnom zaťažení tlakom. Môj názor je, že toto je jeden z hlavných dôvodov pre "zavedenie" valčekových reťazí. Tieto negatívne vplyvy sú tým vačšie čím sú vyššie rýchlosti preto sa valčekové lancuchy používajú pri vyšších obvodových rýchlostiach.
citát 2,
"Jediné trenie, ktoré tu vzniká je medzi okrajom valčeka a stenou vnútornej časti doštičky."
Ak by toto mala byť pravda, tak reťaz by sa opotrebovala tak, že valčeky by sa opotrebovaním SKRÁTILI pod únosnú mieru. Ja osobne som ešte takú reťaz nevidel. Videl som len reťaze na ktorých sa valčeky rozlomili lebo mali tenkú stenu, čiže sa opotrebovali na PRIEMEROCH. A ani som nevidel reťaz na ktorej by vnútorná strana vnútorných doštičiek bola opotrebovaná tak aby to stálo za povšimnutie ak by to bolo tak by som hľadal problém v súososti r. kolies.
citát 3,
"Valček totiž „stojí“ pretože ho sila, ktorá pôsobí pri ťahu zapiera o vnútornú časť zubu a doštička sa pootáča na polomere ozubeného kolesa proti kraju stojaceho valčeka."
Toto je už úplná teľacina, lebo pohyb ktorý popisuješ /na polomere ozubeného kolesa/ nastáva medzi ČAPOM a PÚZDROM a nie medzi DOŠTIČKAMI a VALČEKOM a ako vieme tie sú v uzavretej lojovej náplni.
p.s. dúfam, že som čítal s porozumením , alebo nie? :-D


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (04.08.2015 10:59)


06.08.2015 8:27

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Radšej ešte doplním, že lojový šmalec je pri čape a púzdre.
Aby si niekto nemyslel, že si myslím, že je pri valčekoch. ;-)


06.08.2015 15:12

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

krampus
 Geriatrik 

Ikona

tryskac - [dobre]


06.08.2015 15:28

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
1,"Valčeky sa pri prechode ozubením nepretáčajú."
Toto je pravda čiastočne, lebo valčeky sa POOTÁČAJÚ na to tam sú!

Od začiatku tvrdím, že valčeky sa po púzdre pootočia o smiešne malú časť kružnice, pri čom nevzniká skoro žiadne trenie.

Daľší fakt je, že motoreťaz len výnimočne nabieha na reťazové kolo v dotyčnici na rozstupovú kružnicu /to je ten ideálny prevod/ ale vačšinou nejakým spôsobom kmitá čo je spôsobené neprenosťou výroby, nerovnomerným zaťažením, nestabilným uložením r. kolies - tlmič záberu v zadnom kolese, pružnosť rámu a uloženia motora , zmenou roztečovej vzdialenosti r. kolies - spôsobuje aj zmenu rýchlosti otáčania a daľšie sily pôsobiace na reťaz ktoré vznikajú pohybom zadnej vidly, odstredivá sila a ešte iné oné.

Neviem si predstaviť, že to čo vyššie popisuješ dokáže zmenšiť alebo zväčšiť rozostup čapov, púzdier a valčekov tak, aby nedosadli na rozostupovú kružnicu.

"Jediné trenie, ktoré tu vzniká je medzi okrajom valčeka a stenou vnútornej časti doštičky."
Ak by toto mala byť pravda, tak reťaz by sa opotrebovala tak, že valčeky by sa opotrebovaním SKRÁTILI pod únosnú mieru. Ja osobne som ešte takú reťaz nevidel. Videl som len reťaze na ktorých sa valčeky rozlomili lebo mali tenkú stenu, čiže sa opotrebovali na PRIEMEROCH. A ani som nevidel reťaz na ktorej by vnútorná strana vnútorných doštičiek bola opotrebovaná tak aby to stálo za povšimnutie ak by to bolo tak by som hľadal problém v súososti r. kolies


Poškodenie valčekov na obvode je zapríčinené zle namontovanou, zle našponovanou reťazou a nie tým, že sa valčeky sústavne odvaľujú po púzdre.Opotrebovanie bočných stien valčekov je za normálnych okolností neviditeľné aj pre to, že všetci majú reťaze zagebrené tak, že je plocha medzi valčekom a doštičkou namazaná.

Ak mám kvalitnú samomaznú reťaz, riadne namontovanú, došponovanú tak stačí namazať tak, aby bola chránená max proti korózii ( stačí minimálny mastný film) a v mieste medzi doštičkami, krúžkami O,Z ,X .

Každý nech si maže hoci aj indulónou s nechtíkom.


06.08.2015 16:03

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Od začiatku tvrdím, že valčeky sa po púzdre pootočia o smiešne malú časť kružnice, pri čom nevzniká skoro žiadne trenie.

Iba teoreticky. Prakticky je to tak ako popisuje tryskáč. Keby nevznikalo trenie zak by tam boli tie valčeky zbytočné. Načo tam potom sú?

Neviem si predstaviť, že to čo vyššie popisuješ dokáže zmenšiť alebo zväčšiť rozostup čapov, púzdier a valčekov tak, aby nedosadli na rozostupovú kružnicu.

Nedosadanie valčekov nespôsobuje iba rozostup čapov, ale trebárs už aj pri úplne novom prevode výrobcom povolená vôľa reťazového prevodu......a ďalších x faktorov.

Poškodenie valčekov na obvode je zapríčinené zle namontovanou, zle našponovanou reťazou a nie tým, že sa valčeky sústavne odvaľujú po púzdre.

Takže tým vlastne tvrdíš že ak budem mať reťaz namontovanú správne a napnutú správne, tak valčeky vydržia večne?

Opotrebovanie bočných stien valčekov je za normálnych okolností neviditeľné aj pre to, že všetci majú reťaze zagebrené tak, že je plocha medzi valčekom a doštičkou namazaná.

Možno bude to opotrebovanie neviditeľné práve preto že je tá plocha namazaná. Či?


06.08.2015 23:45

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

egres na tom, že sa valčeky potočia iba o malý uhol sme sa už zhodli. No trenie je tam kvôli vysokému tlaku dosť značné. Okrem toho sa domnievam, že valček je tvrdší ako púzdro a valček tvorí aj určitý oteruvzdorný nárazník pre púzdro.
Nemá význam aby som prepisoval to čo napísal bacaono, no niektoré Tvoje tvrdenia si protirečia, teda aspoň ja som tie tvrdenia tak pochopil:
"Jediné trenie, ktoré tu vzniká je medzi okrajom valčeka a stenou vnútornej časti doštičky.Preto jediné miesto, ktoré treba mazať je priestor medzi stenou valčeka a vnútornou časťou doštičky kde sa dotýkajú"
takže keby sa to dalo, tak stačí mazať čelá - axiálne plochy valčeka

"Opotrebovanie bočných stien valčekov je za normálnych okolností neviditeľné aj pre to, že všetci majú reťaze zagebrené tak, že je plocha medzi valčekom a doštičkou namazaná."
tak prečo mazať ak je opotrebovanie zanedbateľné

Poškodenie valčekov na obvode je zapríčinené zle namontovanou, zle našponovanou reťazou
?
No toto je len slovíčkarenie, lebo základný blud z ktorých vznikli tieto ďalšie je: v citáte 3
" Valček totiž „stojí“ pretože ho sila, ktorá pôsobí pri ťahu zapiera o vnútornú časť zubu a doštička sa POOTÁČA na polomere ozubeného kolesa proti kraju stojaceho valčeka."

Kedže si už zrelý človek čakal som inú reakciu ako urazené: "Každý nech si maže hoci aj indulónou s nechtíkom."


07.08.2015 8:16

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

egres2
 Bahniak 

Ikona

To nie je urazenosť. ;-)
To je len mávnutie rukou nad ´dalším fenoménom okolo motoriek. Ničím nepodložené ( len jedna baba povedala ) vychvalovanie prípravku ktorý nie je primárne určený na mazanie reťaze.
bacaono:
V prípade trendov mazania reťazí ( scotoiler ,elaskon a guče mazadla na reťazi atď) sú valčeky v podstate na nič. Opodstatnenie majú jedine v tom prípade ak sa jedná o Long live samomaznú ( že by len reklamný slogan? ) reťaz kde čiastočne eliminujú prípadný kontakt púzdra so zubom.
tryskáč:
Kde je pri reťazovom prenose sily ( aj keď zoberiem do úvahy tvoj predpoklad vysokého tlaku s čím samozrejme nesúhlasím pretože reťaz je namáhaná len na ťah) značné trenie medzi zubom, valčekom a púzdrom?
Reťaz ani pri maximálnych výkonoch nedosahuje teplotu pár stupňov nad okolitú teplotu.

Hlavné zásady:


Reťazové kolesá je nutné montovať do zákrytu a osi hriadeľov musia byť umiestnené súosovo. V prípade zlej montáže nie je reťaz namáhaná iba ťahovou silou, ale prídavnou silou ohybovou, čím je znížená životnosť reťaze. Ešte som nevidel servisáka tobôž samovymeniteľov aby to kontrolovali.
Pri konštrukcii reťazového prevodu je potrebné dbať, aby horná vetva reťaze bola ťažná a dolná vetva voľná. Reťaz nemá byť nikdy príliš napnutá, ale musí byť malý preves. Osobne som videl ako servisák naťahoval reťaz od hnacieho kolesa na hnané zo spodu. Predpokladám že to ani nevedia ako to treba montovať.
Po montáži novej reťaze sa odporúča niekoľkodňový zábeh reťaze, aby sa ustálila jej dĺžka a pri prevádzke sa už ďalej nevyťahovala. Po zábehu našponujem reťaz a už nikdy ju nedošponovávam. Kolorit je ale taký, že sa šponuje až po dorazy na vidlici.
Pre dosiahnutie rovnomerného opotrebovania používať malé reťazové koleso s nepárnym počtom zubov. Tu neviem ako dodávajú reťazové sady či sa držia tohoto pravidla.


Ak je dodržané vyššie uvedené, trvám na tom, že reťaz stačí jemne premazať na týchto miestach.

Pozri obrázok


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (07.08.2015 8:18)


07.08.2015 8:34

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

ventYl
 Kávičkár 

URL k obrazku mas zlu


07.08.2015 8:49

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

egres2
 Bahniak 

Ikona

Pozri obrázok


07.08.2015 9:07

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

a niekto maze retaz inak ako na egresovom obrazku? :-O
;-)


07.08.2015 9:18

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Doteraz si tvrdil že mazať netreba vôbec, a keď už tak iba jemne a aj to len kvôli korózii.

Teraz už stačí iba "jemne premazať" na tých správnych miestach. Pritom dáš obrázok bezkrúžkovej reťaze...teda v tejto téme viacmenej od veci.

Ak sem dáš ešte obrázok krúžkami tesnenej reťaze, vyhodíš tie dve vonkajšie zbytočné šípky z pravéo obrázka, vysvetlíš mi ako sa dá namazať bok valčeka tak aby zostal stred valčeka nenamazaný a priznáš že na boky valčekov s má mazať preto aby mazivo navzlínalo pod valček, tak sa už snáď aj zhodneme. ;-)


07.08.2015 9:43

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Eeeeeej boha ci, to si musim kupit na sprej asi nejaku speci mikrometrovu trysku , aby som to splechol len tam a nie aj na valcek :-@


07.08.2015 9:58

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

egres2
 Bahniak 

Ikona

keď už tak iba jemne a aj to len kvôli korózii.
Teraz už stačí iba "jemne premazať" na tých správnych miestach.

Je tam diametrálny rozdieľ?

Obrázok je schématický a platí aj pre krúžkové reťaze. Nevidím dôvod na spochybňovanie.
namazať priestor medzi doštičkou a bokom valčeka sa dá tak, že tam aplikuješ minimálne množstvo maziva, ktoré neobsahuje benzín alebo petrolej.
Ja používam raz do roka DIN tec na reťaze.


07.08.2015 10:08

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

poradte chalani ako osetrit retaz na dvojtyzdnovom enduro vylete, kedy vecer odstavim motorku zablatenu ako tank, lahnem do stanu a rano co..wapka tam nie je ani spongia mam iba sprej, mozno zubnu kefku a mozno handru


07.08.2015 10:15

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Jemne premazať iba kvôli korózii a namazať na tých správnych miestach je teda sakramentský rozdiel.

Obrázok pre krúžkové reťaze neplatí a spochybňovanie je namieste. Ak teda podľa teba platí aj pre krúžkami tesnené reťaze tak mi vysvetli prečo treba mazať aj na miesto kam smerujú tie vonkajšie šípky?

Z akého dôvodu podľa teba väčšina predávaných mazív na motocyklové reťaze obsahuje prchavé látky alebo sú to vzlínavé oleje?


miros *ebnes ju do potoka, dobre sa tam zahrabeš a vo vode ju vyčistíš. Potom už stačí iba si jednu dve tri zapáliť, počkať kým vyschne a poriadne ju nagebriť. Zubnú kefku a handru môžeš na endurovýlete zahodiť. :-)))

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (07.08.2015 10:21)


07.08.2015 10:27

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ak teda podľa teba platí aj pre krúžkami tesnené reťaze tak mi vysvetli prečo treba mazať aj na miesto kam smerujú tie vonkajšie šípky?

Že by práve tam bolo trenie medzi doštičkou a krúžkom?????


07.08.2015 10:40

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Že by práve tam bolo trenie medzi doštičkou a krúžkom?????

Pozri obrázok

Miesto medzi doštičkou, krúžkom a druhou doštičkou pri tesnenej reťazi je namazané a uzatvorené už z výroby. Načo ho chceš mazať ty?

Tak medzi valčekom a vonkajším čapom je podľa teba mazať zbytočné, ale miesto ktoré výrobca už namazal a utesnil treba mazať? :-O

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (07.08.2015 10:43)


07.08.2015 10:51

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

Bacaono-hiiii a co na to mloci a zaaby,kefku samozrejme nosim koli retazi,ja si zuby neumyvam kefkou, cize chces tym naznacit ze namazana retaz sa potom v dalsom blate obali, blato vstrebe mazivo, ked blato obschne opadne spolu s mazivom a ostane sucha cista retaz? - potom ma teda vyznam zhanat ako cistic blato v spreji heheheehe pre cestakov a choprakov s retazaaami.
egres-tvoj sposob mazania a cistenia ma vyznam pre tvoj stroj, ktoremu by nesvedcala cierna retaz, vidlica a rafik, a na tvoj sposob prevadzky tvoj sposob mazania staci,
kedze ako som hore popisoval modelovu situaciu je v niektorych pripadoch nemozne dosiahnut tvoj uvedeny idealny sposob, ostava nam niektorym uz len ten co opisal bacaono


07.08.2015 10:51

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

egres2
 Bahniak 

Ikona

>:-)
No vidíš. :-D
Takže miesto, kde je najväčšie trenie je mazané trvalou náplňou.
Tak potom načo treba reťaz mazať???

Dôvod úpravy:
milos:
U blatostrojov by som asi neriešil krúžkovú reťaz ale vhodné mazivo ktoré by nechytalo špinu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (07.08.2015 10:53)


07.08.2015 10:52

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

tak treba ci netreba


07.08.2015 10:56

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

egres2
 Bahniak 

Ikona

milos:
U blatostrojov by som asi neriešil krúžkovú reťaz ale vhodné mazivo ktoré by nechytalo špinu.

Mazať ale s citom tak, aby som nemusel po 500 km reťaz krvopotne zbavovať starého maziva a nachytaného sajrajtu o potom znova namazať kilo maziva. A znovu a znovu dokola.
Ja mažem len keď začína chytať hrdzu tak ako som písal v článku.


07.08.2015 11:11

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Že by preto, lebo treba mazať miesta ktoré niesú naplnené trvalou náplňou, výrobca to doporučuje a vyplýva to z technológie prevádzky? :-O


Pozri obrázok

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (07.08.2015 11:22)


07.08.2015 11:36

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

egres2
 Bahniak 

Ikona

Od začiatku polemizuješ s tým, čo som napísal v článku a nakoniec sem hodíš obrázok, ktorý je totožný s obrázkom ktorý som dal pod tento text:

Preto jediné miesto, ktoré treba mazať je priestor medzi stenou valčeka a vnútornou časťou doštičky kde sa dotýkajú. V tomto ohľade je používanie sprayov, ktoré majú trysku nevhodné. Najlepšie je použiť spray, ktorý má tenkú trubičku. Takto sa nanesie mazivo len na tú časť vnútornej strany reťaze kde je to opodstatnené. Ostatné časti reťaze stačí len pretrieť handričkou na ktorú sa nastriekalo mazivo. Slúži jedine na to aby reťaz nehrdzavela.


07.08.2015 17:45

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Polemizoval som o obrázku ktorý si dal sem dnes ráno o 8:49, ktorý ukazoval aj iné miesta mazania reťaze nevhodné pre tesnené reťaze. Ty si tvrdil si že na ňom nieje nič zlé. Nejako sa zamotávaš.
A nie len to. Ty si inštrukcie výrobcu zle vysvetľuješ a to zlé vysvetlenie ešte napíšeš aj do článku a snažíš sa ho stále obhajovať.
Stále si neodpovedal na otázku: Z akého dôvodu podľa teba väčšina predávaných mazív na motocyklové reťaze obsahuje prchavé látky alebo sú to vzlínavé oleje?
Podľa mňa presne preto, aby mazivo navzlínalo medzi valček a vonkajší čap, čo odporuje tvojej teórii o tom že valček sa nepretáča. Načo tam potom vôbec je?


07.08.2015 18:35

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

jojkoz
 Turista 

Ikona

Na otazku - Naco je na valcekovej retazi valcek ? - ked podla egresa je tam zbytocny - mi egres ani na 3-krat neodpovedal (v inej teme).

A to som mu tam dal obrazky aj z popisom (z VUT BRNO) - kde to mal vysvetlene ....


07.08.2015 20:14

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

Menton
 Skútrista 

Ikona

Odbornikom na stavbu je kazdy, kto nasiel cestu do Baumaxu...
Odbornikom na tribologiu je kazdy, kto si uz mastil retiazku... 8-)


10.08.2015 7:50

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

egres2
 Bahniak 

Ikona

A mne ešte nikto neodpovedal na:
Koľko km má vydržať reťazová sada?
O koľko dlhšie vydrží reťazová sada na ktorej je aplikované mazivo do priestoru medzi púzdro a valček?
Ako sa odstraňuje mazivo znečistené jemnými prachovými časticami z priestoru medzi púzdrom a valčekom?
Je petrolej mazivo?
Dá sa zo spreja aplikovať nízkoviskózne mazivo bez rozpúšťadla ( prchavej alebo vzlínavej látky?
Prečo sú pohony s obvodovými rýchlosťami nad 15m/sek riešené len púzdrovými reťazami.


10.08.2015 8:00

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

jojkoz
 Turista 

Ikona

Lenze ty vyvracias to - co doporucuju vyrobcovia motocyklov aj retazi - a co je vo vseobecnosti zauzivane.

Ano moze to byt zle - ale je na tebe aby si to vyvratil - a obhajil svoju bludnu teoriu ....

To je to iste ako ked veriaci chce od neveriaceho dokazat ze neexistuje boh - ako sa da dokazat nieco co neexistuje ? :D - to je bohuzial len na strane veriacich ze musia dokazat ze existuje .....


10.08.2015 8:43

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Boa , že vás to ešte baví ! Ste mali víkendovú pauzu a teraz s novými silami napred novým cieľom ?
Nech si každý robí ako chce , silná viera (nie v nadprirodzeno) aj tak pomáha .


10.08.2015 10:20

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

egres2 vrátim sa k mojej hlavnej výhrade voči článku.
Stále si myslíš, že toto čo si napísal je pravda? Konkrétne tá časť z veľkými písmenami.

"Valček totiž „stojí“ pretože ho sila, ktorá pôsobí pri ťahu zapiera o vnútornú časť zubu a DOŠTIČKA SA POOTÁČA NA POLOMERE OZUBENÉHO KOLESA PROTI OKRAJU STOJACIEHO VALČEKA.

Lebo ja a reťaz tvrdíme, že na polomere ozub. kolesa sa potáča čap voči púzdru.
Poprosím o jednoduchú odpoveď. ;-)


10.08.2015 10:39

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

jojkoz
 Turista 

Ikona

A treba este zadefinovat JEDNU podstatnu VEC - VOCI COMU podla neho valcek stoji - ci VOCI ZUBU alebo ZVYSKU RETAZE ... ;)

Lebo niekto sa tu len strasne hra so slovickami a ukaja si na tom ego a pod ... ;)


10.08.2015 14:40

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

egres2
 Bahniak 

Ikona

Čap sa pri prechode cez ozubené koleso (jeho polovicu obvodu - možno som ten priemer nenapísal zrovna šťastne) pootáča voči púzdru a doštička voči hrane valčeka, ktorý sa nemôže otáčať pri prenose ťažnej sily.
Valček stojí pri prechode ozubeným kolesom v zubovej medzere a cez boky zubov prenáša ťažnú silu.


10.08.2015 16:25

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

egreš nejde mi o to či si napísal priemer , polomer , polovica obvodu.
Ale o tvrdenie, že sa vnútorná doštička pootáča voči hrane valčeka pri pohybe po obvode - priemere r. kola.
Lebo vtedy sa potáčajú vonkajšie doštičky ktoré sú fixované na čape a vôbec nie sú v styku z valčekom.
Takže kvôli tomuto reťaz nemažeme. Vzájomná zmena polohy medzi valčekom a vnútornou doštičkou a púzdrom nastáva len pri nábehu reťaze na r. kolo aj to len o malý uhol - v čom sme sa zhodli.


19.10.2015 8:25

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

Deluxa
 Edvenčr 

Ja osobne striekam motulom niekedy motorexom (sprej na retaz) a cistim to cisticom na brzdy bez acetonu (je o dost lacnejsi ako normalny cistic retaze pritom efekt ten isty, o kruzky som nemal nikdy znicene, vzdy len vytahana retaz) Retaz drzala tak 30-35 tis na jednovalcovej xtcke pritom som jazdil v zime v lete, v blate, v piesku, na lade, po vode , v mraze a neviem v akych este podmienkach. To ze tam bubem chirurgicky striekat mazivo presne na tie rohy je nezmysel. To mazivo sa aj tak dostane na valceky, proste vsade, uplna strata casu. Keby som mal mat vzdy taku cistu retaz to by som musel dat tak 500km za sezonu inak by som polku zivota stravil cistenim retaze :D Pre mna osobne najdolezitejsia vec je spravne dopnuta retaz, cistit staci aj po 2tis km ak nejazdite niekde po mokrom, v blate alebo piesku. Este jedna podstatna vec. Ak clovek jazdi kudlu a dava to na zadne retaz sa da znicit aj pod 10tis. km pritom vsetky postupy moze dodrziavat na jednicku aj tak dlhsie proste nevydrzi


19.10.2015 10:13

Re: Starostlivosť o reťaz motocykla

Hodnotenie: Dobré

jaaaj a zase zabomysie vojny...mozes namazanim retaze daco pokazit? podla mna nie, tak naco to tu rozmienat az na take drobne??? ten, kto pochopil pochopil a kto nie tak przni egresov clanok, na ktory sa mohol aj vysrat a mal by to bez problemov a radsej sa mohol povozit...nevdacnici...


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 6924 | Včera: 325761