Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (41 hodnotení)
Diskusia k článku: Starostlivosť o reťaz motocykla
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hodnotenie: jaaaj a zase zabomysie vojny...mozes namazanim retaze daco pokazit? podla mna nie, tak naco to tu rozmienat az na take drobne??? ten, kto pochopil pochopil a kto nie tak przni egresov clanok, na ktory sa mohol aj vysrat a mal by to bez problemov a radsej sa mohol povozit...nevdacnici... |
Ja osobne striekam motulom niekedy motorexom (sprej na retaz) a cistim to cisticom na brzdy bez acetonu (je o dost lacnejsi ako normalny cistic retaze pritom efekt ten isty, o kruzky som nemal nikdy znicene, vzdy len vytahana retaz) Retaz drzala tak 30-35 tis na jednovalcovej xtcke pritom som jazdil v zime v lete, v blate, v piesku, na lade, po vode , v mraze a neviem v akych este podmienkach. To ze tam bubem chirurgicky striekat mazivo presne na tie rohy je nezmysel. To mazivo sa aj tak dostane na valceky, proste vsade, uplna strata casu. Keby som mal mat vzdy taku cistu retaz to by som musel dat tak 500km za sezonu inak by som polku zivota stravil cistenim retaze :D Pre mna osobne najdolezitejsia vec je spravne dopnuta retaz, cistit staci aj po 2tis km ak nejazdite niekde po mokrom, v blate alebo piesku. Este jedna podstatna vec. Ak clovek jazdi kudlu a dava to na zadne retaz sa da znicit aj pod 10tis. km pritom vsetky postupy moze dodrziavat na jednicku aj tak dlhsie proste nevydrzi |
egreš nejde mi o to či si napísal priemer , polomer , polovica obvodu. |
Čap sa pri prechode cez ozubené koleso (jeho polovicu obvodu - možno som ten priemer nenapísal zrovna šťastne) pootáča voči púzdru a doštička voči hrane valčeka, ktorý sa nemôže otáčať pri prenose ťažnej sily. |
A treba este zadefinovat JEDNU podstatnu VEC - VOCI COMU podla neho valcek stoji - ci VOCI ZUBU alebo ZVYSKU RETAZE ... ;) |
egres2 vrátim sa k mojej hlavnej výhrade voči článku. |
Boa , že vás to ešte baví ! Ste mali víkendovú pauzu a teraz s novými silami napred novým cieľom ? |
Lenze ty vyvracias to - co doporucuju vyrobcovia motocyklov aj retazi - a co je vo vseobecnosti zauzivane. |
A mne ešte nikto neodpovedal na: |
Odbornikom na stavbu je kazdy, kto nasiel cestu do Baumaxu... |
Na otazku - Naco je na valcekovej retazi valcek ? - ked podla egresa je tam zbytocny - mi egres ani na 3-krat neodpovedal (v inej teme). |
Polemizoval som o obrázku ktorý si dal sem dnes ráno o 8:49, ktorý ukazoval aj iné miesta mazania reťaze nevhodné pre tesnené reťaze. Ty si tvrdil si že na ňom nieje nič zlé. Nejako sa zamotávaš. |
Od začiatku polemizuješ s tým, čo som napísal v článku a nakoniec sem hodíš obrázok, ktorý je totožný s obrázkom ktorý som dal pod tento text: |
Že by preto, lebo treba mazať miesta ktoré niesú naplnené trvalou náplňou, výrobca to doporučuje a vyplýva to z technológie prevádzky? Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (07.08.2015 11:22) |
milos: |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (07.08.2015 10:53) |
Bacaono-hiiii a co na to mloci a zaaby,kefku samozrejme nosim koli retazi,ja si zuby neumyvam kefkou, cize chces tym naznacit ze namazana retaz sa potom v dalsom blate obali, blato vstrebe mazivo, ked blato obschne opadne spolu s mazivom a ostane sucha cista retaz? - potom ma teda vyznam zhanat ako cistic blato v spreji heheheehe pre cestakov a choprakov s retazaaami. |
Že by práve tam bolo trenie medzi doštičkou a krúžkom????? Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (07.08.2015 10:43) |
Ak teda podľa teba platí aj pre krúžkami tesnené reťaze tak mi vysvetli prečo treba mazať aj na miesto kam smerujú tie vonkajšie šípky? |
Jemne premazať iba kvôli korózii a namazať na tých správnych miestach je teda sakramentský rozdiel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (07.08.2015 10:21) |
poradte chalani ako osetrit retaz na dvojtyzdnovom enduro vylete, kedy vecer odstavim motorku zablatenu ako tank, lahnem do stanu a rano co..wapka tam nie je ani spongia mam iba sprej, mozno zubnu kefku a mozno handru |
keď už tak iba jemne a aj to len kvôli korózii. |
Eeeeeej boha ci, to si musim kupit na sprej asi nejaku speci mikrometrovu trysku , aby som to splechol len tam a nie aj na valcek |
Doteraz si tvrdil že mazať netreba vôbec, a keď už tak iba jemne a aj to len kvôli korózii. |
Hodnotenie: a niekto maze retaz inak ako na egresovom obrazku? |
To nie je urazenosť. Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (07.08.2015 8:18) |
egres na tom, že sa valčeky potočia iba o malý uhol sme sa už zhodli. No trenie je tam kvôli vysokému tlaku dosť značné. Okrem toho sa domnievam, že valček je tvrdší ako púzdro a valček tvorí aj určitý oteruvzdorný nárazník pre púzdro. |
Od začiatku tvrdím, že valčeky sa po púzdre pootočia o smiešne malú časť kružnice, pri čom nevzniká skoro žiadne trenie. |
tryskáč: |
Radšej ešte doplním, že lojový šmalec je pri čape a púzdre. |
Na tento článok som narazil pri čítaní diskuzie o elastone a kedže tam nechcem kecať mimo tému napíšem to sem čo v článku považujem za nezmysel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (04.08.2015 10:59) |
brazel: |
3. Kde sa to má vstrebať ? Do kovu ? |
Hodnotenie: Zdar! Chystam sa prvykrat vycistit moju retaz, nakolko som len teraz kupil moto, som uplny novacik, nejake videa som si pozreal ako sa starat o retaz, len je trocha viac verzii kupil som cistic retaze Putoline a taktiez aj sprej na retaz od tohto vyrobcu...chcem odpoved ano/nie, ci to mozem spravit takto: |
Zase až tak veľmi to s tou starostlivosťou o reťázku nepreháňajte! |
Hodnotenie: Vedel by mi niekto poradit ci mozem cistit retaz s cisticom na brzdy? Na obale je pisane, ze neni agresivny voci plastovym a gumenym dielom, a cisti aj zaschnute maziva. Je vobec nejaky rozdiel medzi sprejom na brzdy a retaz? dakujem |
egres2 to ako zaťažuješ tvoju moto pri kontrole napnutia tej reťaze? Ja väčšinou chodím do mojej garáže sám, nemám ani žiadne vrece cementu čo by som na sedadlo dal ... |
taka pekna retaz....ze to az nieje mozne....stale neviem kto to mam striekat (myslela som ze sa to strieka na okruzka) vzdy ju mam celu zasratu a ked sa da kryt predneho kolieska je tam bordel jak v chlieve..... a po 7tisic km sa mi zacali trhat okruzka... |
pisem z Iraku, retaz ma za sebou 5000 km, 2/3 nadrzky vycerpane retaz cista a nastna, ani som sa jej nechytil, dnes som dolial olej do plna |
ste mi ale dali s týmto topicom....som dnes šúchal, utieral a sprejoval ako divý...kua celý chrbát ma bolí.... |
baca, zásobu oleja mám, to viem, do piesku dúfam nepojdeme, predsa som už starší pán a nerád by som dostal infarkt pri vytláčaní motorky z pieskového záveja |
Klatik zober si nejaky olejik. Mne zakladna napln v scoote, co je +- snad 1dl mozno ani tolko, vydrzi 1700-2300km podla davkovania. Urcity cas pred planovanou cestou do piesku vypnut a nechat retaz na sucho aby sa ti nelepil piesok. Bezny cestny prach nevadi. pri spravnom davkovani ho vyplavuje. V dazdi trosku pridat mazanie. Ale inak okrem utretia kolesa raz za cas ani nebudes vediet ze mas retaz. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (15.04.2011 16:26) |
Hodnotenie: no, moja motorka ani zďaleka nevyzerá takto, ale aby som sa vrátil k téme, nahodil som novú reťaz, plus nový scottoiler a v stredu idem na cca 8 000 km výjazd smer Turecko. Ked sa vrátim a nezabudnem, tak sem dám info, ako to s reťazou bude vyzerať |
Ale Lako, ved to sa da krasne ocistit cez tie diery v kotucoch |
Prave tie dieri su smrt.Musel som si nechat prirobit este jeden klb na ukazovak a nadstukovat o jeden clanok naviac,aby som nim narval spongiu do tychto dier |
Ja viem, že sú duté a nielen tie sú v tomto prípade duté |
maTooB : ale ja tie lucie mam derave .. dokonca aj stredny naboj ak sa nemylim je duty .. ale pekna atrapa carbonu (myslim ten kryt nad retazou ) Upravené 1 krát. Naposledy upravil kweni (14.04.2011 19:05) |
Busa hlavne nema tolko lucov na rafku a lebo si to obycajne shity oproti Lakovym (a mojim ) to sa lahsie cisti... |
vsak ani mne neda .. mam obmedzovac na nejakych 295km/h |
Naaaah...co to za motorku,ked mi neda 300? Ale dakujem Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lako (13.04.2011 20:59) |
na Hayabusi tam tiez nie je bohvie ako vela miesta a da sa to v pohode utierat zase Lako nerob sa nam tu na chudatko |
Bolestivo Mateji,bolestivo Narvem tam velku spongiju a jednou ruko od rafa,a druhou otvormi v disku tam sprtam,sprtam,az to je ciste.Neznasam tu robotu,hlavne koli tym diskom |
Lako |
Tak som sa trosku aj ja,humusak,nechal uniest clankom a foteckami a takto som to vymaznal- |
Hodnotenie: vymeni si ozubene kolieska a retaz a potom hra frajera ze aku ma cistu retaz a ozubene ako z vyrobnej linky |
Užitočný článok tu: |
Hodnotenie: budem sa asi opakovať no predsa to skúsim, nemá niekto skúsenosti s MOL Dynamic Moto Chain O-X a MOL Dynamic Moto Chain Clean O-X ??? a doniesol som si zopár kusov KETTENMAXu a je to ozaj super, ak bi mal niekto záujem, viem mu to odpredať. |
Hodnotenie: Reťaz v každom prípade treba mazať. Spreje s lepivým olejom sú myslím si najlepšie riešenie. Majú veľmi dobrú vlastnosť, že keď ich aplikujem na reťaz o chvíľu sa olej pekne rozlezie po celej reťazi. Len treba čakať. Na to sú vyvinuté. Samotné roznášadlá oleja sa po pár minútach odparia a zostane len lepkavá hmota, ktorá sa dostane všade. Vôbec netreba toho spreja dávať kopec. Stačí málo, jeden strek na otočenie reťaze a počkať cca 15 minút aj keď píšu 5. Tieto spreje sú prachu odpudivé takže ak si všimnete, tak prach sa vytláča na okraj reťaze a tam sa dá dať dole krásne s handričkou namočenou v technickom petrolej. Mimochodom, čistiť reťaz sa má práve technickým petrolejom a ničím iným. Petrolej očistí povrch a to stačí. Handričkou sa dá vyutierať úplne do čista. Handra nie je drsná a petrolej ničím neškodí, preto reťazi neublížite.Potom nastriekať sprej a máte čisto. Viac sa o reťaz nemusíte starať. Ona totižto čoto znesie a potvrdil mi to aj samotný výrobca vo svojich článkoch čo uvádza na internete. Najväčšou hrozbou pre reťaz je voda, preto reťaz nestriekajte wapkou. Ono pri umývaní striekajúca voda neublíži, ale pri priamom streku sa voda pod tlakom môže dostať pod tesniace gumičky a tam začne spôsobovať koróziu a máte po reťazi. Takže tu nerobte poniektorí z čistenia reťaze strašiaka ako niekto tu robil pred nedávno s olejom, že s prísadou aby sa nešmýkala spojka. - kokso, som sa vtedy nasmial, ešte teraz mám vyčarovaný úsmev na ksichte. |
Hodnotenie: V podstate jednoduché a zrozumiteľné, páči sa mi, keď sa niekto stará o motocykel, a má čistú reťaz |
To robi Matysak a aj Stanko.... Mali by ten chlast zakazat! |
Hodnotenie: FEDOR, |
Hodnotenie: Keď kúpiš reťaz, tak na krabičke je obvykle nakreslené kde sa má mazať. Inak sa maže na "O" krúžkovej a inak na bezkrúžkovej reťazi. |
KANKOXF Upravené 1 krát. Naposledy upravil peman (23.10.2010 21:51) |
Hodnotenie: pekne to napisal,ale je vidiet ,ze egy je riadny lestic ,ja to ani necistim naco, nastrikam asi po 400-500km a je to neee,neni som lestenkar,ale uzivatel |
Hodnotenie: Principialne suhlasim s egresom + "doplnkom" od Vadima. |
Tebe sa vyprava. Si z Trnavy a mas V Stroma 650... |
Ja retaz prakticky neriesim. Tiez patrim medzi tych co radsej jazdia ako sa prdkaju s cistenim kazdeho dieliku retaze zubnou kefkou a po kazdej jazde prelestit kazdy dielik na moto. Mam rad cistu moto ale odtial potial. |
Hodnotenie: Musíte dokázať rozoznať ludí, sú takí čo radšej jazdia a aj takí čo motorku leštia a behajú so všakovakými serepetičkami okolo nej. Ja používam SHELL biely a neriešm kde to frkne iba ked na koleso tak to utrem a tým pádom mám nakonzervovaný aj stojan. Treba jazdiť a občas to prestreknúť, prajem vela šťastných kilákov. |
KankoXF - neveriiiim! To je prave nahodena retaz vytiahnuta z krabice |
egres pravdu máš z tým vrcholom zuba, ten má večší rozostup ako šírka valčeka a preto som volakde napísal že "skoro" vrch zubu, valček sa neutre priamo o vrch ale aj na novej retazi je vidiet otlačenú plochu na zube ktorá je vyšie ako je výška valčeka, samozrejme nie o moc. Na uvolnenej retazi to ani nezbadáš ale predstav si ju silno v zábere taka našponovaná jak jej vykúriš na jednotke určite nedosadne priamo do medzeri, to by tam vznikali aj vybrácie od valčekov. Radius medzeri je večší ako rádius valčeka, predstav si to na záberovom kolečku nie na rozete, tam je valček naberaný zubom na jeho "bočnicu" ale vyzerá to ako keby presne sadal do medzery.samozrejme, nechytá ho doslovne na bok zubu ale ani nie rovno do medzery. Preto ked ideš z kopca na neutráli tak počuješ jak retaz rapoce preto že vtedy je volna a idu valčeky rovno do medzeri ako hovoríš ale ked zaradíš tak prestávaš to rapotanie počut lebo sa retaz napne aj ked len o pár stotín ale stačí to na to aby sa valček utieral málinko aj o "bok", na to tam dal výrobca iný rádius aby to nerapkalo ale plinule nabiehalo do medzery. A samozrejme je to len moj názor, keby sa niekto chcel dohadovat . |
Hodnotenie: egres2: |
edott: Striekanie oleja som neriešil. Ja dokonca ani nemusím opierať ruku a viem to trafiť. |
edott: |
jasné egres neni to velke odvalovanie a u extrémne vytahanej retaze jak mam ja sa odvaluje viac to máš pravdu, musím splašit novú, v blate mi nedávno dost búchala ked valček skákal zo zuba do medzeri ale musel som sa vyhrabat. ale aj u novej retaze sa kusok valček pootáča lebo zub má taký tvar že sa valček oprie najprv o skoro vrch zubu a po malom otočení kolesa sa dostáva do medzeri. utekam k obedu musím íst |
edott: |
Rorschach- tak zas jasne že sa zastrieka aj valček z vrchu ale hlavný "prúd" spreja treba správne smerovat a nech aj strieka okolo. Stačí si opret ruku niekde o vidlu alebo stupačku aby sa netriasla a z pravu ruku točim kolesom, 10s a je namazane. a vapku tiež oprem koncovkou o stojan či čo tam mám blízko a striekam rovno na okraj valčeka, vapku mám zo stelovacou koncovkou tak si nastavým tvar prúdu aký chcem, je tam dost tenký prúd asi 2 mm. Zatočím retazou a valčeky su uplne volne, x kružkov sa ani nedotknem, samozrejme tak to robím ja, každý má svoj postup. A zas ja som neni vzoroví príklad retaz umývam len ked umývam moto a tento rok som to urobil asi 3 krát a to neprehánam, aj to teraz len pre to že som menil struny v tlmičoch a nechcel som hladat skrutky. A valček može byt trochu aj z vrchu namazaný lebo sa po zube odvaluje ked nabieha a vybieha zo zubu, samozrejme ked je už tam tak sa neotáča. |
www.motoride.sk - Moto poradňa - Ako sa starať o reťaz ("dôležité") - 5 strán, príjemnú zábavu Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (20.10.2010 11:23) |
Ja pouzivam petrolej ale pozor je petrolej a petrolej ... ten na svietenie nie je vhodny na cistenie ale Treba technicky petrolej. Cisti to uplne fantasticky. Klasicky stetec plus technicky petrolej. A vsetka spina je prec za niekolko minut. Potom len utriem a docistim handrou necham chvilku tak a nanesiem mazaci spray tiez len tam ako ukazal egres. A retaz a ozubene koliecka su stale ako nove aj po 15 000 km. |
Hodnotenie: celkom pekny clanok... pouzivam biely sprej... nastriekam od oka casto podla toho kade jazdim |
Tiez patrim medzi tych co radsej jazdia ako cistia. Bude to asi tym, ze mam malo casu, a vlastne kebyze mam viac casu, tak by som ajtak len viac jazdil . Ale boli casy ked som mal najcistejsiu Babetu na okoli. |
Hodnotenie: Článok dobrý. Aj to je spôsob pre tých čo nevedia ako. |
Serem na to aby som sa takto sral s retazou. Prvy kit som menil po 40000 km a nikdy som retaz necistil, ani raz. Mam Scottoiler a to ze mam zadrbane koleso, retaz alebo aj celu motorku ma netrapi. Je to stroj, ktory ma sluzit mne, nie ja jemu |
suhlasim s miukom. o motorku sa staram, retaz mazem pravidelne cistim sem tam. ale drbat sa s tym ako majitel tej retaze co sem dal kankoxf tak to by som mohol |
Hodnotenie: Ja ju mam zas...ranu jak das, obcas tam kvapnem par kvapiek motoroveho oleja a jazdim, mam uz 24000km a retaz je v pohode, myslim ze to prehanate s tym mastenim |
a to jak sa dá striekať len na bočne steny trubičkou ? - na pravu aj lavu stenu - aj tak nastriekaš valček ,šak je tam tlak ktorý rozprašuje mazivo |
Vadim- neveril by si, je aj bledomodrý. Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (20.10.2010 0:16) |
krampus: To sú mi novinky! A ja som myslel, že keď farbený, tak len na bielo... Pred pár rokmi bol jeden červený, ale myslel som, že to bola len taká nešťastná výnimka... |
tak jasne že sa bez hadičky zasere aj okolo trochu ale zas ja to tolko nestrážim, aj tak som za chvílu jak hnoj ale keby mam cesták cukroví tak dam hadičku ale treba si ruku opret o moto aby sa netriasla a čo najbližšie k retazi |
papi... , nič osobné,keď však chceš, tak jo len tie farby vo mne vyvolali spomienku na tému farby 2T olejov, kde som reagoval podobne. Ja mažem reťaz (už roky rokúce) iba z vnútornej strany a sprayom na to určeným (cesťáka-cestným,offroad-offroadoým) a je mi lautr jedno akú má momentálnu farbu. Každopádne celý set je spotrebný materiál a keď príde jeho čas je ho treba bez váhania vymeniť, lebo odkladanie výmeny sa môže kruto vypomstiť formou tlačenia motorky (lepší prípad) nedajbože prerazeným kartrom (horší prípad) a ešte keď ťa švihne po chrbte.. to už je úplne v pi..! Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (19.10.2010 22:58) |
Hodnotenie: Neviem si celkom dobre predstaviť ako sa aplikuje sprejom iba na tie správne miesta. Viem že je tam napísané že sprejom s trubičkou ale ja aj tak neviem ako. Nejaké videjko z tohoto úkonu alebo aspoň podrobný popis pre veci neznalých ľudí by bodol. |
prdlafka: Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (19.10.2010 22:39) |
Hodnotenie: súhlasim z článkom a konečne to niekto vysvetlil ludom, kde sa to má mazať.Každý to cápe zo všetkých strán a pod valček nič.Neviem na čo to niektorý mažú z dialky a rosprašovaním na celu retaz, a pritom neni vobec namazaná funkčne iba esteticky. Nesúhlasim ale z egresom2 v tom že treba mazat bok valčeka lebo tam je jediné trenie. Tam neni skoro žiadne trenie, preto že valček sa vie pohybovať trochu aj do bokov, je to hlavne cítiť ked je retaz suchá a prejdete ju prstom tak zahrkocu valčeky.hlavné trenie je pod valčekom valček-puzdro a preto treba dať mazadlo tam kde egres píše ale dostatočne množstvo aby ho kapilárne natiahlo do uzkej medzery medzi valčekom a puzdrom, po tom po prejdení prstom sa valčeky ticho a volne otáčaju. samozrejme ako píše, dá sa aj bok valčeka považovat za trenie ale neni tam žiadny tlak, je len volne opretý o vnútorný článok.A ked už vapkpvat tak jedine na toto miesto aby vyplavilo nečistoty s pod valčeka ale na to treba trochu praxe a pevnu ruku.Tam sa najviac dostáva prach ktorý neni vidiet ale obrusuje puzdto aj valček.V žiadnom pripade na kružky lebo to je za chvílu po retazi ked ich vytrhne.Občas je ale dobré jemne premazat aj kružky z dôvodu starnutia a vysichania gumy ale neni treba to mazat z dôvodu pre ktorý sa maže.Inak článok velmi dobrý |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 105467 | Včera: 153691