Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Niekoľko slov k ladeným výfukom - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNiekoľko slov k ladeným výfukom - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (16 hodnotení)

Diskusia k článku: Niekoľko slov k ladeným výfukom

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
27.02.2008 7:24

Niekoľko slov k ladeným výfukom

Pity
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekny clanok Pali [dobre] ;-)
Snad to niekomu pomoze pri vybere.


27.02.2008 7:39

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

fakticka poznámka

Na mojom motocykli je výfuk spojený so zvodom. Ak chcem ladenú koncovku, musím ho odrezať?

Nie u ladených výfukov je súčasťou balenia medzizvod, ktorý sa napojí na hlavné kolektory (zvody).

no nie je to vzdy tak, krasny priklad je maly v-strom kde ked chces ladak musis povodny upilit a verim tomu ze by sa naslo aj viacero dalsich prikladov

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.02.2008 7:39)


27.02.2008 7:53

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

karburator
 Turista 

Ikona

fakticka poznámka

Je rozdiel vo zvuku pri hliníkovom, nerezovom, titánovom, carbónovom…výfuku?

Nie, plášť výfuku nemá vplyv na zvuk.

Obal vyfuku robí zvuk....s tym mam osobne skusenosti..


27.02.2008 8:02

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Pity
 Kávičkár 

Ikona

Pali-Na a teraz si to dostal.Nechcel som byt svina a hned ta zotret ale ked uz zacali.... :-D Presne ako uz napisal raptor a karburator.Je podstatny rozdie vo zvuku ked pouzijes iny material na vyrobu...Myslim ze by si si mal najskor overit fakty a potom to hodit tu.

P.S. zajtra letim domov...


27.02.2008 8:09

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

DucatiST4s
 Bahniak 

Ikona

raptor: ešte nikdy výnimka nehovorí o pravidle (ale nevadí....)
karburátor: na zvuk nemá vplyv obal výfuku ale jeho izolácia, ak je na hliníkovom 3cm izolácie a na inom 2cm izolácie, zvuk je odlišný....
pity: šak som sa divil ;-) , doma pokecáme


27.02.2008 8:26

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

karburator
 Turista 

Ikona

DucatiST4s ak je na hliníkovom 3cm izolácie,a aj na karbonovom, 3cm izolácie,
zvuk bude odlišný.... ;-)


27.02.2008 8:52

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

DucatiST4s prosim neber to osobne ale nechi ma vyprovokovat aby som ti napisal zoznam vynimiek ktore potvrdia tvoje pravidlo... ber to ako fakticku poznamku nie ako osobny utok

s tym materialom s ktoreho je obal vyfuku mam rovnaky nazor ako karburator ale neviem to nejak exaktne podlozit tak som to nechcel ani pisat


27.02.2008 9:15

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Leader
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

V ziadnom pripade sa do toho nechcem starat, lebo ma ladaky nezajimaju a nemam s nimi skusenosti, ale myslim si, ze carbon a nerez (napr) ma rozlicne zvukoizolacne vlastnosti, a preto, keby tam bola rovnaka vrstva izolantu (vaty), tak by bol zvuk odlisny.



Inak, otazka:

Osobne preferujem carbón, ktorý je najmenej vodivý.
Ma to nejaky vplyv, ci je material vyfuku vodovy? Nejak si to neviem predtavit :-}




Pozor na imitácie, ktoré sú označované ako carbón, ich cena má byť podstatne nižšia.

Preco "Pozor"? Su zle alebo len upozornujes, ze existuje taketo lacnejsie riesenie? Ak su zle, co sa moze stat?


27.02.2008 9:37

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

leader myslim ze vodivost bola spominana v zmysle tepelna vodivost

a "pozor preto" lebo tie s ozajstneho karbonu maju ozajstne ceny, ak vsak niekto vypyta ozajstnu cenu za imitaciu tak to zavana podvodom


27.02.2008 9:40

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

suhlasim s Karburatorom, je to moja jedina vytka. Kazdy material inaksie priepustne pasmo pre zvukove vlny a inu rezonancnu frekvenciu. Podla toho, co som pocul, tak carbony su zname najhlbsim zvukom.


27.02.2008 10:03

Niekoľko slov k ladeným výfukom

tiko
 Čoprák 

Ikona

Ladene vyfuky su super, nex su akekolvek [dobre] [dobre] [dobre]

najradsej mam, ked to niekto pusti po kazanskej pred polnocou.... :-O lepsie sa mi zaspava [dobre]
vyturovany supersport, to je ako rajska hudba, vobec nechapem, preco sa to nasej 70-rocnej susede nepaci :-P
a preco sa mna tak skaredo pozera, ked idem v kozenej bunde a nohaviciach po schodoch.........aj som sa jej snazil vysvetlit, ze ja nemam ladene vyfuky a teda neviem robit taky rachot, ale zda sa, ze nepochopila...a ani argumenty, ze nie som clenom ziadneho MC-cka, ale iba obycajneho "prasiveho" motoklubu nepomohli :-((((((

asi vykucham tie moje laufy a potom aspon budem vediet, preco ma ludia nemaju radi

BTW: keby typ materialu neovplyvnoval zvuk, tak by klavire vyrabali z umelej hmoty ako vsetko ostatne ;-)


27.02.2008 12:41

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

carbonova koncovka: hlbsi zvuk lahodnejsi uchu od nizkych do strednych otacok, vo vysokych otackach je zvuk carbonovej koncovky nenapodobitelny.

Hlinikova koncovka - duty zvuk bez blizsej charakteristiky, pripominajuci zvuk doma vyrobenej koncovky.

Nerez - syty zvuk z ktoreho citit ze rezonancia ozvucnice v tomto pripade pevneho nerezoveho puzdra koncovky ma svoje hranice, laicky povedane nerezonuje takmer vobec. Z toho aj charakteristicky zvuk pevny a syty povedal by som ze bez emocii

vlastna skusenost

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (27.02.2008 12:42)


27.02.2008 12:57

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Pepi
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pali, pekny clanok, ani si sa mi nepochvalil, ze ho chystas... ;-) Inak, aj ja si myslim, ze material ma vplyv na zvuk.

Na odlahcenie:
marccell: jesne, ze NEREZ NEREZonuje, to mas jak SKLO Maria Curie SKLOdowska.
...dovolil som si parafrazovat Bolka Polivku vo filme Pelisky. ;-)

Tak nech nam to duni! >:-) ...ale po veceroch to na sidliskach neprehanat!


27.02.2008 13:46

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

dzuri510
 Kávičkár 

Ikona

takze k tomu ci ma material vplyv na zvuk...: ja mam jednovalcove pollitrove kladivo a z vlastnych skusenosti viem.... ze: ak mas koncovku naplnenu nanovo vatou. tak rozdiel medzi hlinikovym a nerezovym plastom bude minimalny... avsak, po dobe jazdenia kedy sa vata z vyfuku vypali.... sa zvuk zacne rapidne lisit....je to aj logicke... ked ta vata pohlti ten zvuk... ked tam nie je obal zacne tvorit akusi ozvucnicu... a tam sa zvuk vplyvom materialov znacne lisi..... ;-) .. ale pri totalnom vykuchani a otvoreni vyfuku na ostrych jednovalcoch je to uplne jedno.....taky ci onaky zvuk.... aj z jedneho aj z druheho vyfuku co som mal ludi ide v meste porazit.... ked na to je...em :-((((((


27.02.2008 13:47

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

dzuri510
 Kávičkár 

Ikona

chcel by som sa skor spytat, ci mi mozu policajti pri beznej kontrole nejak vycitat ze som hlucny, ak mam platne STK....???


27.02.2008 14:45

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

DucatiST4s
 Bahniak 

Ikona

Kto vie po nemecky, nech si to preloží sám. Je to zo stránky: www.ambi-bike.de

Gibt es einen Sound-Unterschied zwischen Alu-, Edelstahl-, Carbon- und Titan-Schalldämpfer?

Nein, das Material des Mantels beeinträchtigt weder Sound noch Leistung.

Logika a fyzika hovorí, že akustický odpor je vačší, čím je vačšia hrúbka izolantu (nemýlte si to prosím s tepelnou vodivosťou). Dávam otázku akú hrúbku má obal? 1mm? 2mm? A teraz nech mi niekto povie ako taký tenký materiál ovplyvní zvuk? Ja nie som výrobcom a výskumným vedcom na ladené výfuky, ale poznámky typu mám s tým osobnú skúsenosť sú nemiestne.

Veď zvuk ovplyvňuje hrúbka izolácie, priemer otvoru, typ ukončenia koncovky, výkon motocykla a pod.!!!

Zober odo mňa výfuk v hliníku a namontuj ho na moto. Potom zober takú istú titánovú koncovku a keď zistíš rozdiel vo zvuku, tak si netopier :-D !!!


27.02.2008 14:58

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Ducati: vezmi si 1 mm hruby pozinkovany plech a 1 mm hrube lexisklo. Buchni po kazdom kladivom. Kazde bude zniet inak. ;-)


27.02.2008 15:14

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

DucatiST4s
 Bahniak 

Ikona

Vidicon: moja posledná reakcia - nechcem tu robiť prednášky z akustiky, ale je rozdiel medzi vzduchovou a kročajovou nepriezvučnosťou (kedy máš v byte vačší hluk, keď detiská od susedov skáču po podlahe, alebo keď sa hádajú?)

Skor si mi mal napísať, že či pocítim akustický rozdiel za daným materiálom, keď si za ním prdneš ;-)


27.02.2008 15:15

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Vidicon, si si istý, že zvuk vychadzajúci z výfuku je vytvorený rozonanciou jeho materialu? Lebo iba v tomto prípade by tvoj príklad dával zmysel.
Ducati ma pravdu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (27.02.2008 15:15)


27.02.2008 15:23

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Mishko
 Skútrista 

Ikona

DucatiST4s: Preco si nikde v clanku neuviedol povodny zdroj s tym ze si to len prelozil? Trosku to zavana plagiatorstvom.


27.02.2008 17:46

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Pilgrim: urcite ze nie len tym, ale podla mna to rolu hraje - ide o tvar vyfuku, jeho vypln a potom aj o tom, ako sa vlny odrazaju od stien vyfuku (alebo pohlcuju), a to zavisi od materialu plasta. Doda mu farbu, pohlti alebo zosilni niektore frekvencie... Ked budem mat cas, skusim nieco pohladat na nete...


27.02.2008 19:19

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Gastan
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Mno ja sa pozastavím nad predposlednou otázkou,

Ak počítam s tým, že v motore musia byt určité tlakové pomery, a spätné rázy tlakových vĺn, aby dochádzalo ku preplachu valca, a lepšiemu naplneniu zmesou, tak dĺžka výfukového potrubia má na to pomerne veľký vplyv.

Tak si dovolím poznamenať že ak koncovka originál na cbr má 40 centi, a na yzf 42 centi, tak to má svoju logiku,
predpokladám však že tá istá koncovka bude pasovať aj na cbr aj na yzf, otázny je však už výsledný efekt, lebo niekde to môže uškodiť, niekde pomôcť.

Nehovorím že je to úplná pravda, ja len tak nahlas polemizujem.


27.02.2008 20:33

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

lepidlo
 Skútrista 

cela tato debata je asi o tomto - aky je rozdiel ked mas sex s jednou blndinou a jednou cernovlaskou s rovnakymi mierami , rovnaky ale aj odlisny?


27.02.2008 22:33

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

chooki
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

nemozem si pomoct ale clanok sa mi zda absolutne prazdny a v podstate clovek sa z neho nic nedozvie...uplne jednoduche info, akoze obrazky...proste hotovy novy cas...klikol som si na stranku autora, nula bodov, hlavne clanok o sportovych fitroch to zaklincoval..2-3 zakladne info par krat zopakovane v inom slovoslede a clanok je na svete :-O


28.02.2008 7:21

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Zaujmave a na nieco poucne. [dobre]
Ladaky, kvoli zvuku sa mi lubia /najma turovanie na mieste/, ale pri dlhodobej jazde by som ten hluk asi nezniesol.
Pomaly rozmyslam o niecom, ale zatial nemam predstavu o cene /ci je to vhodne investovat navyse/ a ani nepoznam nejaku firmu, kde by bol dobry vyber, pomoc, pripadne internetove vypocutie zvuku tej ktorej koncovky /to sa mi zda dolezite, niekedy ladaky maju asi horsi zvuk ako origos, i na autach a skoda sa oklamat/.

Na Bandita rozmyslam o chromovom Ixili, na youtube.com dobre zvucne videjka. ;-)


28.02.2008 15:46

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

zdenoZA
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

lepidlo: debata je asi o tom, či pri tom vreští jedna alt a druhá soprán alebo obidve rovnako :-).


28.02.2008 20:11

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

karol1
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

musím sa smiať.

"rez výfukom" = rezonančný tlmič

"holá rúra obalená izolantom" = absorpčný tlmič

rezonančný tlmič má v podstate vyššiu útlmovú účinnosť , núti výfukové plyny k zmene smeru prúdenia a nárazom prúdu do prepážky odovzdáva energiu tlakovej vlny .Rôzna veľkosť komôr , rôzne prierezy a dlžka rezonančných trubiek majú za úlohu utlmiť čo najširšie spektrum frekvencií.

absorpčný tlmič odovzdáva energiu tlakovej vlny do deformácie absorpčného materiálu , od hustoty a poddajnosti ktorého závisí výsledný efekt. V ladených tlmičoch sa používa niekoľko vrstiev absorpčného materiálu s roznymi charakteristikami .

Určite je však smiešne myslieť si , že je to izolácia kvôli nespečeniu podrážok. Tepelná izolačná schopnosť je len "vedľajší účinok" .


29.02.2008 20:23

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

DanyBest
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

chcel by som sa ta opytat ci neves nieco o apriliach rs 125 ci su nejake ladaky a ak ano o kolko sa zmeni zvuk ... o kolko mi to zdvihen vykon ... vopred dakujem ... [dobre]


13.03.2008 19:54

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

kubo2222
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

to ako bolo pisane pre moju mamu???
sorry..ale to ako keby som pisal o suoersportoch..ze poznaaame modreee, zlteee, ciernee...a dokonca aj rozne kobinacie tychto farieb....maju dve kolesaaa...a jazdia po ceste :-))) :-))) :-)))
waaaw...mno objavenie ameriky
anbuduce skus nieco..typu...par slov o zrkadielkach alebo spetaky pod drobnohladom :-D


13.03.2008 20:33

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Sonny
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vy co vsetko viete tento clanok vobec citat nemusite.

Ducati - dobra praca [dobre]


13.03.2008 20:35

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Uzul
 Jogurťák 

Hodnotenie: Dobré

Skoda ze som z niecoho takehoto nematuroval..... ;-) >:-)


13.03.2008 20:52

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

hm pali hm dajak ta tu chlapci sfukli no ale hlavu hore nabuduce mozno daju prsty hore ale musis este troska postudovat [dobre]


25.03.2008 23:08

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Mad21
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Zdar

Viete mi niekto pomoct ?

Mam giannelli vyfuk a potrebujem opravit vnutro - vymenit obal tej rury a dat vatu , nitovanie spravi kamarat.

Viete o niekom v BA kto to robi resp kde kupit na to diely a spravit si sam ? :-)

VDAKA


26.03.2008 8:39

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Jano
 Bahniak 

Ikona

Vatu kupis v www.javormx.sk/tovar.aspx?ID=21&Page=9


26.03.2008 9:06

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

maru
 Turista 

Ikona

Pozdravujem všetkých !
Máte niekto skúsenosti s ladenými výfukmi v zahraničí. Mám VIPER - zvuk super, ale nerád by som mal problém na zahraničných výjazdoch. Myslíte, že tam stačí namontovať DB-killer.
Vďaka za odpovede.
Maru


26.03.2008 9:10

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Mad21
 Edvenčr 

Ikona

Vdaka Japetko

A neviete kde zohnat ten tenky obal na tu vnutornu ruru a pruziny co drzia zvody ?


11.04.2008 10:20

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Varan
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No a po akej dobe/po kolkych km sa ta vata vypali??? Kde taku vatu kupim? Toto je dosť rozhodujúca otazka, pretože chcem kúpiť laďák, ale nechce sa mi každý rok kupovať neakú vatu a zháňať ju. Dakujem za odpovede.


23.04.2008 20:02

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

152ps
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak co sa tyka zvuku páni tak obal koncovky ma na to strasne malý vplyv.Vačšinou bývajú obaly robené z 0,6-1,5mm hrubého matroša a je to jedno či je to hliník alebo carbon.Zvuk koncovky robí vnutormá perforovaná rúra.Čím väčsie otvory sú v tej rúre tým hlbsí zvuk,a čím menšie diery tak tým ostrejsí zvuk.Otvory bývaju od 1,0mm do 2,75mm.Krásny príklad toho ze to funguje je ked zhodíš koncovku dole z moto a zvrtneš ju -aky má zvuk?? ostrý.Ako som spomýnal čím menšie diery tým ostrejší zvuk lebo sa stiha absorbovať len velmi malé mnozstvo hluku.Aj ked zhodís koncovku ktorá ma dunivý zvuk dole moto bude zavíjať a ten dunivý zvuk je od toho ze sa absorbuje ovela väčšie mnozstvo vysokých frekvencii a dost vela sa ich vrati v podobe tlmiaceho učinku co spôsobuje ten dunivý zvuk.zalezi samozrejme aj od izolantu,jeho množstva a spôsobu vloženia či už natáčania alebo pozdlžneho kladenia.Na záver čo sa týka carbonu, titánu, hliníku, antikoru.je to len o hmotnosti.Kým antikor a iné výžšie legované ocele su ťazké (zvody+zbeh+koncovka cca 25-27Kg), hliník v tom istom prevední len ten rozdiel že koncovka je hliník 23-25kg, carbon, titán (zvody+zbeh+koncovka) 11-14,5kg a to páni je ten hlavný rozdiel.Čo sa týka článku tak podľa mna bol dobre napísaný a poslúzi urcite viacerým pri výbere koncovky na jeho moto.Veľa šťastných Km [dobre]


18.05.2008 21:16

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

Pali, ta chlpy na tele sa zjezia nielen tebe, ale aj ludom, co o to vobec nestoja. Ja si myslim, ze ladene vyfuky patria vylucne na pretekarsku trat a nie do beznej premavky, pretoze len utvrdzuju nemotorkarsku verejnost o nasej bezohladnosti. A podla toho co som sa docital tak dokonca tie vyfuky vykonu ani velmi nepomozu, cest vynimkam, ale to je fakt ojedinele a pri beznych seriovych motorkach (aj ss), je to cca +2% a niekedy aj -5%. Skus niekedy stravit prijemne popoludnie niekde vonku, trebars na Alpinke, bez motorky, v kruhu svojej najblizsej rodiny. Myslim, ze deti este nemas, tak vezmi rodicov, pripadne babicky a dedkov ak je to mozne a skus s nimi druzne posediet, podebatovat poopekat, a potom sleduj, ako sa citia prijemne, ked vypali na Jahodnu 1 strelec, potom dalsi a dalsi... samozrejme, vsetci maju ladene vyfuky, vsak ako inac? Vsak to predsa kvoli vykonu! Inac by ta moto ani nesla! Ja neviem, ale ked chcem vykonnu moto, tak si ju kupim rovno taku a neriesim to sprostostou, ktora zo mna urobi v ociach vacsiny obyvatelstva chuja a o tom efekte zvyseneho vykonu sa mi tak akurat bude snivat.


15.07.2008 13:04

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

DevilSC
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

nad takym niecim rozmislam aj ja ale ten devil vifuk sa mi pacil najviac >:-)


28.04.2013 22:09

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

matov121
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

vďaka za info.
Zaujímalo by ma že ak ladená koncovka iba mení zvuk motorky, tak by malo byť v podstate jedno akú koncovku si namontujem na motorku? Samozrejme nechcem zachádzať do extrémov. Chcel by som proste iný, lepší zvuk môjho Varana.


20.01.2017 10:35

Re: Niekoľko slov k ladeným výfukom

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Re: karol1: teplo = rýchlejší odvod spalín preč



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10089 | Včera: 181016