Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

styx-std-01-2025

Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004 - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZnačka Pannonia na Slovensku v roku 2004 - Diskusné fórum

Hodnotenie: (5 hodnotení)

Diskusia k článku: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
10.10.2024 15:47

Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

copy
 Skútrista 

Načo tie politické vsuvky?


10.10.2024 16:55

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

[dobre]


10.10.2024 19:45

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

hruso25
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Bravúrne. [dobre]
Už by to hádam aj na knihu bolo.


13.10.2024 11:32

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Prvý krát na Gilbertov článok nedávam [dobre] . Nevadí mi politická vsuvka - lebo tak to bolo, no nejako mi príde pod Gilbertove schopnosti aj ked píše, že nie je odborník na Pannoniu.
Kedže sme tu boli dlhodobo masírovaný, že Jawa bola najúžasnejšia chcelo by to porovnanie s kyvačkou a panelkou, či celkovo trochu viac info. Napr. ako tu:www.motorkari.cz/clanky/veterani/pannonia-i-v-madarsku-...
Pridám, ešte svoje postrehy z uverejnených fotiek - technické "anomálie"
foto 1 - sekundárna reťaz sa napína nie posuvom kolesa, ale asi posúvaním kyvky za motorom :-O
foto 2 - karburátor mi na fotkách príde strašne vysoko - vyzerá to skoro ako na štvortakte.
Foto: Pannonia s prívesným vozíkom I

Pozri obrázok


13.10.2024 17:19

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

copy
 Skútrista 

Hodnotenie: Zlé

tie politické vsuvky sú tam úplne zbytočné, a aj nesprávne

"V rámci zoskupenia RVHP, ktoré bolo riadené z Moskvy, s niektorými komoditami stredoeurópske štáty medzi sebou obchodovať nesmeli, no všetko dobré čo sa v NDR, PĽR, MĽR a ČSSR dopestovalo, či vyrobilo putovalo do ZSSR. Tam sa mali dobre, no my sme nemali toaletný papier, hygienické vložky a na všetko sa stáli rady. "
Tak to je hovadina od A do Z. Všetko, čo sa dalo vyviezť za devízy, sa za devízy aj vyviezlo. Bez nich by neboli stroje, technológie, patenty alebo materiály, ktoré východný blok potreboval - nemal alebo nevedel vyrobiť. Tým nemyslím, že na výrobu motoriek - ale napríklad aj na vojenskú výrobu, ťažbu, chémiu atď.
Aj preto sa motorky Csepel vyvážali (Pannonia je len obchodné označenie motoriek Csepel 250 po roku 1954, dnes je na to módne slovo "rebranding") - do USA, do Indie, do Brazilie atď., celkovo do viac ako 50 krajín.
Samozrejme, že podstatná časť do ZSSR, tam by sa ich predalo x-násobne viac, než bola výrobná kapacita, to sa týka aj Jawy, MZ, Simsona atď.

Spýtal som sa AI, čím to vlastne bolo, že ich v ČSSR bolo minimum, a tu je odpoveď:
"Maďarské motocykle, najmä Csepel (neskôr označované ako Pannonia), mali v polovici 20. storočia na československom trhu obmedzené zastúpenie v dôsledku niekoľkých vzájomne súvisiacich faktorov.
1. Motocykle Csepel (obdobie pred zavedením označenia Pannonia)
Motocykle Csepel vyrábala maďarská spoločnosť Csepel (pomenovaná podľa ostrova v Budapešti, kde sa továreň nachádzala). Počas prvých rokov výroby motocyklov v 30. rokoch 20. storočia a po druhej svetovej vojne boli motocykle a mopedy Csepel primárne určené na domáce použitie a export v rámci východného bloku.
Ich distribúcia v Československu však bola skromná z týchto dôvodov:
- Československá dominancia: Miestny motocyklový priemysel v Československu na čele s Jawou a ČZ vyrábal kvalitné a spoľahlivé mopedy a motocykle, ktoré sa tešili veľkej obľube doma i vo svete. To vytvorilo tvrdú konkurenciu pre zahraničné značky, vrátane Csepelu.
- Obmedzenia obchodu a dovozu: Československo malo silnú štátom podporovanú politiku, ktorá uprednostňovala miestnu výrobu a obmedzovala prienik maďarských motocyklov. Centrálne plánovaná ekonomika riadila obchod a často uprednostňovala výmenu základných tovarov pred spotrebnými predmetmi, ako sú motocykle.

2. Motocykle Pannonia (po roku 1954)
Po rebrandingu motocyklov Csepel na Pannonia v roku 1954 získala spoločnosť väčšie uznanie a zvýšila svoj export do iných krajín v rámci sovietskeho bloku. Zatiaľ čo motocykle Pannonia boli exportované do niekoľkých krajín vrátane Sovietskeho zväzu, západnej Európy, USA a ďaľšch krajín, ich podiel na trhu v Československu zostal obmedzený.
- Silné domáce značky: V 50. a 60. rokoch boli Jawa a ČZ dominantné nielen v Československu, ale boli aj významnými exportérmi do celého sveta. S takými silnými miestnymi značkami mala Pannonia ťažkosti konkurovať.
- Technologické rozdiely: Zatiaľ čo motocykle Pannonia boli známe svojou robustnosťou a spoľahlivosťou, československé značky mali technologický náskok. Napríklad motocykle Jawa a ČZ boli známejšie vďaka inováciám ako dvojtaktné motory a špičkové dizajnové prvky, ktoré boli pre československých jazdcov príťažlivejšie.
- Hospodárska a obchodná politika: Podobne ako v predchádzajúcich modeloch Csepel bol prístup Pannonie na československý trh obmedzený zameraním plánovaného hospodárstva na podporu domácej výroby. Československo sa radšej spoliehalo na vlastné priemyselné kapacity, vyvážalo motocykle Jawa a ČZ a bránilo sa dovozom zahraničných motocyklov, dokonca aj zo spriaznených socialistických krajín ako Maďarsko, Poľsko alebo NDR.

Záver: Hoci motocykle Csepel a Pannonia boli v Maďarsku uznávané a mali určitý exportný úspech, ich vplyv v Československu bol minimálny. Dominancia domácich značiek ako Jawa a ČZ spolu s obchodnými obmedzeniami a vládnou politikou uprednostňujúcou miestny priemysel obmedzovali úspech maďarských motocyklov na československom trhu."


13.10.2024 19:30

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: copy: Miesto umelej igetilencie sa môžeš spýtať napr. rovno rusov :
Ambiciózní lídři motocyklové výroby v Csepelu se snažili situaci přitlačit. Výroba starého zařízení byla omezena a k P20 byl přidán nový vývoj založený na japonském analogu. V roce 1972 se objevil prototyp P350, který se s ambiciózními parametry (350 ccm, motor o výkonu 32 koní, umožňující rychlost až 140 km/h) mohl stát nejrychlejším v socialistickém prostoru. Zdálo by se, že vše jde dopředu, ale skončilo to velmi smutně.
V roce 1975 byl zcela ukončen model T5, který byl dlouhodobě dodáván do SSSR. Vypadalo to jako demarše nebo vydírání s konečným cílem donutit sovětskou stranu ke koupi nových nadějných maďarských motocyklů. Ale velmi brzy se vzbouřeným Maďarům ukázalo, kdo je v tu chvíli pánem.
Vedení multidisciplinárního strojírenského podniku v Csepelu bylo „doporučeno“ ukončit výrobu motocyklů ve svých pracovištích. Motivace byla na moderní poměry velmi vtipná, ale pro totalitní společnost s porcovním přístupem k informacím se docela hodila: velká poptávka po cyklistickém vybavení způsobila přeměnu motocyklové divize závodu.
Takže Jawa vlastne dopadla veľmi dobre na rozdiel od madarov či Manetu.

Dôvod úpravy: igelitencia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (13.10.2024 19:32)


13.10.2024 20:37

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

copy
 Skútrista 

ten link je tiež chobotina.
Napríklad názov Pannonia bol v 1954 zavedený len preto, lebo "Csepel" nevedeli v niektorých krajinách vysloviť. 125-tky zase premenovali na Danuvia a presunuli v 1954 výrobu z ostrova Csepel do štvrte Zuglo.
Takže výroba Pannonií prestala preto, lebo ich prestali objednávať rusi (ZSSR)? Tak prečo ich maďari nepredávali na západ? No lebo už ich nikto nechcel.
najlepšie to maďari zhodnotili na wikipedii: nový pripravovaný model bol pre ruský trh príliš drahý, a pre západné trhy bol nemoderný už pred uvedením do výroby. Vtedy už sa na západe predávali motorky s elektrickým štartérom a oddeleným mazaním.
Csepel vyvíjal novú sériu motoriek Pannonia P20 tak, že doviezol niekoľko kusov motoriek Yamaha YDS 250, okopírovali motor, elektriku aj rám, doplnili (katastrofálne slabé) brzdy zo starej T5 a nová motorka bola na svete.
Tak ešte preklad maďarského článku:
"Séria P
P10 je prechodná séria z roku 1966, ktorá bola zostavená z dielov starej T5 a novších rozostavaných modelov. Keďže fabrika už dávno nevydala úplne nový dizajn, svet im utekal a kým sa spamätali, svet zažíval druhý rozkvet výroby motoriek.
A závod Csepel tam zostal so zastaraným radom T (alebo P10). Pre úspech na trhu bol potrebný výkonný motor, no na jeho vývoj nebol čas ani peniaze. Továreň doviezla niekoľko špičkových japonských motoriek zo zahraničia. Rozhodli sa napodobniť Yamahu YDS. Takto sa zrodil P20. Nebolo to skopírované do poslednej skrutky, ale podobnosť bola badateľná.
Sovietsky zväz chcel ale za sofistikované P20 platiť rovnakú sumu ako za oveľa jednoduchšie T5, preto sa tam tento typ nevyvážal, no vzhľadom na predchádzajúce veľké sovietske objednávky už fabrika nemala adekvátne obchodné vzťahy so Západom. V tom čase už bola načrtnutá krízová situácia.
Ďalším modelom bol P21; je vlastne posledný, ale v porovnaní s P20 je oveľa ošúchanejší, v podstate jeho jednoduchá verzia. Továreň sa snažila exportovať do Francúzska a Nemecka P21, ale žiadny prelom sa nekonal, s týmto modelom bola napokon obetovaná legenda o Csepelovi."

a ešte ďaľší: "Prvý motocykel Pannónia vyrobili v Csepel v roku 1954 a pomenoval ho technik László Molnár. Motocykle Pannónia sa v USA predávali pod značkou „White“.
Podľa „kroniky Pannónia“ Zoltána Ocskaya sa výroba skončila po tom, čo odborníci z Yamahy v roku 1974 vyjednali investíciu 40 000 metrov štvorcových v Csepeli, kde by sa ročne vyrobilo 50 000 japonsko-maďarských motoriek, 70 % z nich na export. Vtedajšie maďarské vedenie však nápad sabotovalo a posledná Pannónia,s výrobným číslom 689 039 zišla z výrobnej linky o rok neskôr."









04.02.2025 9:54

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

kralik
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

článok vyzeral dobre kým som nezačal čítať tú politiku....
z diskusie som sa zrejme dozvedel viac, ale veď každý ako mu vyhovuje


04.02.2025 14:32

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

Toman
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

- pekny clanok ako vzdy!
- rusko je ciste zlo! to treba pripominat castejsie, ludia no to zbudaju....


04.02.2025 14:45

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

copy
 Skútrista 

co s tym ma Rusko?


04.02.2025 14:53

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

copy
 Skútrista 

preklad maďarského článku:
"Kedysi bol veľmi populárny motocykel Csepel 250, ktorý bol priamym predchodcom motocyklov Pannónia, ktorých výroba sa začala v roku 1954, teda pred 70 rokmi. Motor Csepel z Panónie mal pomerne krátku životnosť, vyrábal sa v rokoch 1950 až 1954. Hoci vyzeral skvele a ako konštrukcia bol viac než dobrý, jeho cena bola takmer nepríjemne vysoká, takmer 10 tisíc HUF , pričom priemerný mesačný príjem robotníka napríklad v Csepeli bol sotva viac ako 400 HUF. Bežný občan by si na kúpu musel roky šetriť, no tí, ktorí si to mohli dovoliť, by radšej jazdili autom a šetrili by si naň – ak by museli.

V Maďarsku vnímanie samotného motocykla nebolo vyslovene dobré a dokonca sa naň pozeralo trochu s dešpektom ako na nejaký autodoplnok. Kým v západnej Európe bola motorka dôležitým symbolom slobody a slobodného života , u nás nebola taká populárna. V podstate na každého, kto túžil po veľkej slobode a aby ju dosiahol, naskočil na motorku a zaradil rýchlosť, sa pozeralo zamračene, lebo v socialistickom Maďarsku takých považovali za rebelov.
Inými slovami, každý, kto jazdil na motorke, si buď nemohol dovoliť auto, alebo jeho povolanie ospravedlňovalo jeho používanie, alebo bol chuligán, takmer zločinec, alebo aspoň človek, ktorý kráčal v tieni. Normálny, obyčajný človek si nekúpil motorku, ale našetril si na auto."


04.02.2025 16:46

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

egres2
 Bahniak 

Ikona

copy.
Ja som nezačal ale daj si vyhľadať / v archívoch exiistujú/ obchodné dohody. Tam zistíš ako sa plánovalo. Di rročného plánu sa ako prví každej fabrike predpisovali množstvá požadované z CCCP. A potom sa produkcia prispôsobila reálite výroby. Každý rok sa vyhláška prispôsobovala požiadavkám Rusov""
VYHLÁŠKA
ministra zahraničných vecí

o Dohode medzi vládou Československej socialistickej republiky a vládou Zväzu sovietskych socialistických republík -----"""Na 54. zasadaní Stálej komisie RVHP pre zahraničný obchod v Moskve boli 13. apríla 1979 prijaté zmeny a doplnenie Všeobecných podmienok pre dodávky tovar""""" Na začiatku sa činnosť RVHP obmedzovala iba na kontrolu obchodu členských krajín a na rozhodovaní o tom, kto a komu má čo predať za ceny stanovené v prevoditeľných, no nekonvertibilných rubľoch, ktoré platili iba v rámci štátov komunistického bloku.""" Celé to fungovalo na bartrovom obchode . Vagón železnej rudy = vagón topánok.


04.02.2025 17:44

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

copy
 Skútrista 

Re: egres2: takže Rusi zlikvidovali Pannonia motorky, lebo ich nechceli kupovat.

Ja sa nijako nezastávam čias pred 1989. Sám som ich zažil, pamätám, si ako sme slintali nad katalógmi áut či motoriek, ale už mi to lezie na nervy - je na FB taká retro auto/moto skupina, a tam je to donekonečna: triapola bola skvelá motorka, ale škoda že rusi zakázali štvortakt , takisto zakázali nástupcu Jawy Pionier, veľkú škodovku 720, zakázali predný pohon do škodoviek , zakázali nástupcu Š1203, zakázali kombajn, zakázali helikoptéru.. prd makový. To je taká univerzálna výhovorka.
Za socíku sa vyrábalo to, čo sa dalo technicky zvládnuť. Keď neboli v ČSSR schopní vyrobiť homokinetické kĺby na predné poloosi, jasné že bolo jednoduchšie zo Škody 1000MB pokračovať Š100 a potom Š105/120.
Toto slovné spojenie "komunisti z Moskvy zakázali" je také - akože, my sme chceli, ale sme nemohli. Skôr to bolo tak, že - my sme chceli, ale sme nevedeli, alebo nedokázali. Alebo naši dodávatelia nevedeli/nedokázali. Zaujímavé ale je, že teda komunisti z Moskvy povoľovali nákup licencií zo západu?! Dacia, Avia, polské fiaty, žiguláky? A každý artikel, ktorý sa dal vyvážať za devízy, bol predsa v socbloku vítaný - aj keď sa často dal predať na západ iba vďaka totálnemu podliezaniu cien.

No a potom sem príde gilbert a nahádže sem do článku také perly ako:
všetko dobré čo sa v NDR, PĽR, MĽR a ČSSR dopestovalo, či vyrobilo putovalo do ZSSR. Tam sa mali dobre, no my sme nemali toaletný papier, hygienické vložky a na všetko sa stáli rady. Všetko čo inde vyrobili, či dopestovali skončilo v ZSSR a producentské štáty živorili. Nebol toaletný papier,.... a ani nové motocykle, autá a všetko bolo na poradovník vrátane základných potravín.

Ja som ročník 1970, ale mali sme doma motorky (a vždy niekoľko), mali sme aj autá, dokonca sme mali priebežne dve - za socíku. Nepamätám si, že by som si kedy utieral zadok novinami doma - stávalo sa mimo domu, v kadibúdke na vodáckom splave či na braneckom, v staničnej krčme a tak.
Takisto si nepamätám, že by som niekedy hladoval, že by nám mama doma povedala - dnes budete hladní, lebo nemám poradovník na základné potraviny. Ani potom na strednej na intráku, vždy v jedálni navarili, a vždy bol plný aj vedľajší bufet. Nedostatky v zásobovaní a nedostupnosť základných potravín bola naopak oveľa väčšia v ZSSR. Preto sa účastníci zájazdov do ZSSR vybavovali na cestu určitým sortimentom, u nás bežným, tam vzácnym a ceneným výmenným platidlom. Šunka v konzerve, silonky, tenisky a podobne. Bratranec robil v Datasystéme, pochodil celé ZSSR, bol viacej tam než doma. A tie výmenné obchody spomína dodnes, čo vozil tam za čo to menil, niekedy úplne nelogickým "výmenným kurzom".


05.02.2025 7:51

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

egres2
 Bahniak 

Ikona

škoda tudor, škoda 1000 škoda hovoriť..
CCCP brzdilo rozvoj ostattných štátov z jednoduchého dôvodu.
Príliš dobrý by znamenalo že pošle rusa do riti.
Takto me mali všetci hovno...


05.02.2025 15:24

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

copy
 Skútrista 

Re: egres2: si o par rokov starsi nez je gilbert, no povedz - zazil si ty niekedy za sociku v CSSR poradovniky na zakladne potraviny?


05.02.2025 15:32

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

egres2
 Bahniak 

Ikona

copy:
Odpovedám v inej téme.


05.02.2025 15:45

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

copy
 Skútrista 

a v ktorej?
Stačilo napísať ano/nie


05.02.2025 18:58

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Okrem poradovníkov na Žiguliaky a Favority žiadne neboli. 8-) (iba ak na štátne byty a umiestnenky detí do jasiel)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jeff (05.02.2025 19:00)


05.02.2025 19:18

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

copy
 Skútrista 

Boli, jasne ze boli. Aj na farebne televizory, na Favority, na dovolenku s ROH, na kurz v jazykovke, na odber casopisu ABC alebo 100+1, atd. V tomto som mal vyhodu - otec na skole ucil predavacky a casnicky..
Ale na zakladne potraviny? v sedemdesiatych a osemdesiatych?
Mali sme rodinných známych v Polsku. Moji rodicia sa s nimi poznali a potom aj navstevovali od 60-tych rokov. Casto oni k nam, casto my k nim. Tak tam v Polsku to byvala uplne ina katastrofa so zasobovanim. Maso tam neprislo do obchodu trebars aj dva mesiace. Kavu sme im tam vzdy niesli od nas. A takisto aj cokolady, pretoze oni mali iba take hnusne margarinove. Na vselico mozne tam mali potravinove listky, a bez toho sa nedalo nakupit. Na maso ich mali dokonca az do jesene 1989!
Mozno aj to ich tak naucilo kseftovat, organizovat burzy, trznice. A na rozdiel od nas tam neboli JRD, alebo ich bolo ovela menej, a naopak - ovela viac sukromnych rolnikov, co mali polia, dobytok, kone, traktory, kombajny..
Preto potom (hned po novembri 1989) zacali poliaci chodit aj k nam, a predavali priamo z dodavky ci nakladaku. Kadial to prevazali cez hranice, netusim. Asi cez uplatky.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (05.02.2025 19:20)


05.02.2025 19:23

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

egres2
 Bahniak 

Ikona

Nechcel som ale musím:
Prosím si Gala skrine:
Zapíšte sa do poradovníla.
Prosím si sedačku.
Zapíšte sa do poradovníka.
Prosím si obyvačkovú stenu.
Zapíšte sa.....
Prosím si chladničku
Zapíš.....
Prosím si mrazničku.
Zapíš....
Prosím si zastreliť Husáka.
Zapíš sa .............
Idíte v ruskuju PYČU....
Zapíš sa do ....
Kurva už mám len jeden jedinný nesplnený sen. A to som chcel byť riaditeľ smetliska...
Komouši chodte už raz a navždy do obrovskej komouškej čiernej pyče Nadeždy Krupskej nikede okolo centrálnej čiernej diery galaxie Andromeda......... A čím skôr......


05.02.2025 19:48

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

JurajzBB
 Skútrista 

egres2

vstavaná skriňa - 4 mesiace
sedačka - 2 mesiace
obývačková stena hneď
chladnička hneď
mraznička hneď
Husák je už tam kde patrí
kuchyňa - 8 mesiacov
posraté barové stoličky 5 mesiacov

ale s poslednou vetou plne súhlasím [dobre]

kolega čakal na octaviu 11 mesiacov :-~
Dôvod úpravy: doplnenie to o kolegovej octávke

Upravené 1 krát. Naposledy upravil JurajzBB (05.02.2025 19:54)


05.02.2025 20:06

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

egres2
 Bahniak 

Ikona

Juraj.
Poznám:
Ale vidím jeden podstatný rozdeiľ.
Tie čakacie doby sú dnes preto, že máme na to a ten dopyt je enormný.
Ale začínam ustupovať a prehodnocujem svoj život a uznávam, že za socializmu som sa mal tak dobre, že si idem kúpiť dom v Rusku. Lne mám problém, že ano 320 000,- eur mi nestaí na dom v Moskovskej oblasti. Chýba mi nejakých 500 000,- EUR. Tak dobre sa ale nemám v EU.


05.02.2025 20:10

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

copy
 Skútrista 

egres2 a co z toho tvojho zoznamu su zakladne potraviny?


05.02.2025 20:19

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

JurajzBB
 Skútrista 

500 000 ti požičia ruská banka, určite bezúročne a veľa ušetríš na masle, kapitán povedal že je riadne lacné a majú ho tam kopu. Netreba v obchode zápasiť s penzistami keď je zľava.

tá čierna pannonia je riadne hnusná. červená sedačka sa tam hodí ako paštika na čelo a ten odporný zadný blatník....fuj...du blejt


05.02.2025 20:23

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

copy
 Skútrista 

volal som teraz s mamou. Ma 82, ale ciperna a rozhladena je stale. Ani s pamatou nema problemy.
Pytal som sa jej na poradovniky resp. pridelove listky na potraviny. Prva jej veta - ale to si ty nezazil, to ja si pamatam, ked byvali listky na cukor, na maslo, na maso, ale to si este nebol na svete. A ze to bolo nieco ako bony - veselo sa s tym obchodovalo. Kto nepotreboval, predal alebo vymenil za ine. A kto potreboval, tak si kupil. Tie listky. A ze vraj tie pridelove listky skoncili (podla toho, co si ona spomina) asi skor, nez sa narodil bracho (1963).


05.02.2025 20:26

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

egres2
 Bahniak 

Ikona

copy:
Ta máš schyzu ako noha.
Alebo ti niekto šľahol profil. ???


05.02.2025 20:36

Re: Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004

copy
 Skútrista 

Inac na tu dvojvalcovu Pannoniu 250 sa asi poradovniky nerobili. Kedze bola vyrazne drahsia, nez Jawa 350.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 134450 | Včera: 238872