Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (6 hodnotení)
Diskusia k článku: Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: Tak Adventure Sports pomalými krokmi už dlhšie - výbavou a zameraním - smerovala oproti GS-u a už sa znižuje a dostáva aj 19 palcové koleso... nekritizujem to, lebo chápem že pre mnohých čo s tým nikdy nejdú do terénu je to výhoda a v ponuke je aj štandardná offroad zameraná Africa. Tá dostala konečne bezdušáky |
Hodnotenie: Nikdy som nechápal tú novú Africu. Kopa lepších motoriek na trhu, resp. lepšie v teréne, na cestu, jazda sólo a jazda zo spolujazdcom...ale predajne čísla potvrdzujú jej úspech. Prečo? V čom je taká dobrá? Nespor e ju čaká ďalší úspech s tymto novým updatom čo mi je viac po chuti. |
Ja aj s 19” kolesami obcas zidem z asfaltu. Samozrejme to nie je ziadna palba, ale kde prejdu ine tazke endura s 21, tam prejdem aj ja. Vidim to skor opacne, mne na 250kg motorke na asfalte nepasuje v predu uzka 21”. |
Hodnotenie: Re: Awia: jak nikdy? Ved normalne s 19 kou si dam sem tam teren, niekedy aj celodenny. A na sustavný teren, jazdit s takou Afrikou ja osobne škváru nemam. Na to mam lahsi nerozbitnejsi stroj. |
Re: dodoKE: napisal by som ze automat ale to by sa tu uz vsetci posrali z toho |
Hodnotenie: Re: Nozdormu: A mal by si pravdu. Lebo ked niekto z nejakeho dovodu chce automat, tak na vyber nema. Preto sa aj viac ako polovica tych Afrik predava prave z DCT. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (04.10.2023 18:44) |
Hodnotenie: Presne ako pise w4tch0, suhlasim. Dobry tah. |
Re: w4tch0: hej ale sme na moto fore...tuna sa take moderne fuj fuj veci ako automat nepisu...su tu sami old school tvrdi chlapci co vyrastli na tom ze si musel pod palbou utekat cez polia aby si zohnal suciastku... |
Re: janoval: Re: alexa7: Nepísal som o vás ani o nikom konkrétne |
Honda je Hodna, preto sa predava. |
Hodnotenie: Už pomaly sa z toho stava trend ako aut že zo sedanov a MPV sa stali už len SUV to isté pri motorkách že z veľkých enduro (povodny ucel Afriky) a turistickych motoriek (napr PanEuropean lebo VFR1200 ako reprezentanti MPV). Pritom na SUV chodia väčšinou mamičky z domu na nákup a späť. |
Maximálny výkon 75 kW zostal zachovaný, maximálna hodnota krútiaceho momentu však vzrástla o 7 % a po novom tak dosahuje 112 Nm, ktoré sú namiesto pri 6 250 ot./min. dostupné už pri 5 500 ot./min. Kompresný pomer vzrástol z 10,1:1 na 10,5:1, čo spolu so zmenami časovania ventilov, nasávacích kanálov a nastavením elektronickej riadiacej jednotky umožňuje motoru získať z každého zdvihu viac výkonu. |
je vyssi v nizkych otackach a to vyrazne. Ale peak ostal rovnaky. V podstate v druhom odstavci malo byt "K vyššiemu výkonu v nizsich otackach prispeli" . Je to vidiet na tej krivulke. Je to dost podstatna zmena a podla mna ju musi byt slusne citit... |
ak maximálny výkon ostal nezmenený tak potom v nadpise nemalo byť "viac výkonu, bezdušové kolesá" ale "vyšší krútiaci moment, bezdušové kolesá"? |
Ano na dnesnu dobu uz v porovnani s konkurenciou slabsie. Ale bud to staci, alebo kvoli zivotnosti motora, prevodovky, súčiastok. Ale zas ten zvyseny krutiak to zas vyvracia. Kto vie. |
Mne pride ze sa snazia kompresny pomer drzat pri zemi za kazdu cenu. Ale neviem preco. Vsetci co zmykaju z podobnych alebo aj vacsich objemov viac maju podstatne vyssie kompresne pomery. |
Re: w4tch0: len domnienka, je možné, že honda drží kompresiu a tým aj výkon dole kvôli emisiám, možno ich nevedia inak ustrážiť. |
Re: raptor: Vid graf. |
Re: tryskac: Vsetci ostatni to nejako vedia. Skor je to tak, ze potrebuju tie vysoke kompresne pomery aby emisie splnili. Kazdopadne, 10,1:1 ci 10,5:1 su kompresne pomery ktore sa dnes vyskytuju skor uz len u motorov s preplnovanim. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (08.10.2023 17:31) |
Re: w4tch0: emisie cox stráži vstrekovanie a jeho riadenie. No emisie nox prudko stúpajú so spaľovacou teplotou t.j. termickou účinnosťou na ktorej sa značne podiela kompresia. |
o emisie urcite nejde a uz duplnom nie o to zeby Honda nevedela spravit motor s vyssim kompresnym pomerom napr. Honda VFR 1200X Crosstourer / DCT Compression Ratio 12.0:1 |
Re: raptor: No čo narobím, ked TY určite vieš že o emisie nejde, ja som to spomenul len ako domnienku... |
tryskac - ako som napisal davam ako som dostal, presne to s tym predzapalom ma napadlo. BMW na poslednom vzchuchaci malo 12:1 a nepocul som zeby motorka mala problemy v Bazmekistanoch s benzinom s nizsim detonacnym cislom (knock senzor, zmena predzapalu a secko ok) |
Re: raptor: "o emisie urcite nejde lebo o tie sa stara katalyzator s lambdou." |
Plus, samozrejme, cim vacsi kompresny pomer, tym lepsie horenie... Katalyzatory a senzory a ventily su len druha linia. Urcite je jednoduchsie pridat katalyzator ako postavit motor s vysokym kompresnym pomerom. |
vsak ale honda nema problem postavit seriovy motor s kompresnym pomerom 12:1 |
Re: Herghott: toto si trafil "cim vacsi kompresny pomer, tym lepsie horenie..." |
Asi nam nezostava nic ine len sa zhodnut, ze proste nevieme preco ten motor ma tak nizky kompresny pomer. Co vieme, ze to prispieva k jeho relativne nizkemu "litrovemu vykonu" ako to nazval Raptor. Honda asi nejaky (dobry) dovod ma. Len sa ho nedozvieme. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (09.10.2023 20:03) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 200629 | Včera: 125609