Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (3 hodnotení)
Diskusia k článku: Honda CBF 250 (2005) - Prískokom vpred!
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Čau Kamilko, mne osobne sa táto honda velmi páči, ale podľa toho čo som čítal to nie je až taká dobrá motorka.Ja mám síce len MZ 150, ale so štartovaním nemám žiadne problémy- na 2 krát chytí, v zime možno na 4, a vôbec nie s niakimi trhavými pohybmi-ja si myslím že to je chyba motorky.Musím uznať že rýchlosť je na 250 dobrá. Dúfam že sa dočkáš Fazera, veľa šťastia. |
Kamilko,ja si myslim ze si nejaky precitlivelya podla mna je to pekna a dobra moto |
Tak aj som sa dobre pobavil aj si si musel dat pracu takto to spisat, ale neak ti nemozem verit ze si az taky "jednoduchy" uzivatel. Clovece ked ti niekdo povie ze sitic nadmerne opotrebuvava steny valca ma sice pravdu ale to neznamena ze ho mas hned po starte stiahnut, motku musis nnechat behat na volnobeh so siticom a ten stiahnut az ked ti zacnu ocky sami klesat, urcite je to lepsie ako turovat dokial sa to zahreje. tie razy na jednotke ma kazda motka a plati cim viac valcov tym su mensie, takze sa vyhni dvojvalcom a jednovalcom a hlavne treba inak narabat plynom ale aj spojkou proste jazdit vo vyssich tockach. a to poistenie 300 a viac eur tak to je katastrofa |
Ahoj.. tvoj článok bol velmi pekný..toby som do Hondy nepovedala.. ale dobre vedieť.. taku si nekupim |
Honda je Honda. |
podla mojho neskuseneho nazora je to w poho motorka....mal som moznost sa na nej wozit w autoskole a mala celkom slusne parametre...sice len 20 ps ale pre zaciatocnika to staci |
Dobry clanok. |
Ahoj Kamilko. |
Pekne, pacilo sa mi Tvoje zhodnotenie. Malokto prizna ze nieje spokojny s tym co si vybral. Niekto minule rozoberal otazku ci si kupit moto ktore sa mu nepaci, ale vyhovuje mu parametrami (Nebol to MajoKe?). Ty si si tusim kupil motorku ktora sa Ti nepaci a ani nevyhovuje a napriek tomu svoj ucel splnila. |
s niektorymi problemami ktore spominas som sa stretol aj pri motocykloch vyssej kubatury ale rozhodne so skorsim datumom narodenia.FZ6 a podobne lahodky urcite netrpia tolkymi chorobami /i ked moj fazer1000 ma tiez problemy pri posuvani sa v kolone na jednotke a pomalej jazde/ale podla clanku mam pocit ze budes jazdit prevazne v meste a väcsi a hlavne tazsi stroj nemusi byt prave vyhodou. |
neda mi sem nenapisat ze vsetky tie tesive reakcie na zlu hondu vidimako predcasne. kamilko sa na mna urcite nenahneva, ked napisem ze 90% je sposobenych jeho nevhodnym vyberom a neskusenostami a nie samotnou motorkou. majoke nemusis z nicoho cuvat, som presvedceny ze hlavne to cukanie nebude ine na akomkolvek inom jednovalci, ale ti co mame valcov viac nech zdvihne ruku, ktoremu to nerobi, a ako kamilo napisal nema scim porovnavat, to startovanie si jednoducho zle vysvetlil pracu so syticom, pretoze zas sa len musim spytat komu kto ma sytic to robi inak, a pozastavovat sa nad tym ze karbcove motorky maju sytic moze fakt len clovek bez znalosti veci. co sa pohodlia tyka tak to je tiez dost subjektivne zakial nema s cim porovnavat |
Neviem, mam z tohoto clanku zmiesane pocity. Kamilko, nechcem sa ta nejako dotknut, ale podla stylu akym to pises a podla toho, na co sa zameriavas, je pre teba motorka vylucne dopravny prostriedok a tvoj pohlad na nu az nezdravo pragmaticky. Mal si ostat radsej pri tych skutroch. A co sa tyka tych nedostatkov, ako trhanie, rucny sytic a ostatne, s tym sa stretnes u vacsiny motoriek, aspon pokial sa tu svoju nenaucis ovladat uplne dokonale. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kmotr (31.12.2005 12:38) |
kup si motorku . ako hovori jeden reklamny slogan, my jazdime na motorkach a ty mas hondu. |
Iste ze jednovalce cukaju viac ako ked mas pocet valcov vyssi, ale ak je to naozaj take kriticke tak si nemyslim ze 250kovy jednovalec s hmotnostou 140kg by mal byt az taky velmi cukavy (ved to nie je Big). Co takto skusit navstivit ini Honda servis, mozno bude stacit nastavit karburator resp. zdvihnut trosku volnobezne otacky (mne toto pomohlo na Vcku brutalne). Druha vec je ze nemozes nadavat na El Cheapo motorku a cakat ze sa bude spravat ako nieco drahsie. CBF250 je lacna "budgetova" masina, mam dojem ze sa dokonca vyraba v malayzii a je primarne na tieto trhy urcena. Sitic a karbec je stale bezny fakt ale pomali mizne (zeby koli Euro 3 norme?). Co je dobre na mensom objeme je spotreba. Rozmyslam ale stale ci by pre teba nebola vhodnesia nejaka skutrovitejsia motorka, napr Gilera Nexus (je to 500ccm) s rovnakymi manevrovacimi vlasnostami, s lepsou ochranou proti pocasiu a vacsim pohodlim. Pozri si nemecke BAB kolko maxiskutrov tam jazdi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MadIgor (31.12.2005 13:19) |
Ja osobne si tiez myslim , ze by si mal kupit asi maxiskutra. Fazer ti situaciu nezlepsi. Moj Fazer tiez trochu cuka, a pri kazdom preradeni trhne/zalezi od prace s plynom/. No mne to nevadi, ved o to ide. Ty asi hladas plynulejsiu a komfortnejsiu jazdu v hustej premavke, kde sa vela radi. Fazer navyse velmi brzdi motorom , pri ubratí plynu, co mi vyhovuje, ale teba by to asi obtazovalo. Predsa len skuter ma plynulejsi priebeh. A to s tym syticom? Mal som kedysi dve rovnake MZ 150 a kazda startovala inak, skratka musis na to prist ako na nu. Prajem ti dobry predaj CBF ,ale kup radsej toho skutra, hoci Fazer je mimoriadne vydarena motorka a nedam si na nu dopustit |
|
majoBA- neboj, ked to dostanes do ruky, tak aj jazda krokom nebude problem |
kamilko> proste ti ta motorka nesadla, to sa stane. okrem toho, aky zazrak by si za 3.500 euro cakal? |
no asi to ma sfakt ako dopravny prostriedok...tak kup skutra alebo bycikel a mas po problemoch s cukanim zlymi brzdami a pod... mam z toho clanku zmiesane pocity...jazdis na nej aj inde ako do roboty? lebo ak nie tak ti je skoda dakeho FAZERA..ja osobne by som zvazil tu starsiu moto..usetris,moto je zabehnuta a pod. |
takze moja cbf 600 ma sitic taktiez, ale absolutne mi to nevadi(a to nemam packu na volante, ale na motore) a startuje aj pri nule na prvi krat.... hmm, je to iny motor,ale mozno tam nieco nemas dobre nastavene |
Nemám hondu ale musím sa jej zastať , tak ako Ti povedali skoro vypínaš sytič a kým sa trošku nezohreje olej jazdi mierne cez spojku určite nebude cukať. |
Ja ked mam dojem ze nieco nefunguje na motorke tak ako ma, snazim sa najst podobneho pacienta s rovnakou motorkou. Bud zistim ze to je normalne , a ak nie tak hladam servis. Samozrejme si to overim u viacerich majitelov rovnakeho stroja. Suhlasim s Pajom, tych 300 dni to je ako sen. |
No Kamilko velmi pekne stylisticky napisany clanok. Ale to je asi tak vsetko. Jeden vie pisat a druhy vie ohodnotit ale nevie napisat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (31.12.2005 19:18) |
Rad by som sa s vami podelil o moj nazor na tento clanok, tak mi dovolte par pripomienok: |
Kamilko: Všetko už bolo povedané, preto to len zhrniem: |
Kamilkovi treba dopriat jazdit najprv zopar rokov na "pekáči", emzete prípadne Jawe a potom CBF-ke. A potom zhodnotit, ci je motorka slusna... |
Stotoznujem sa s nazorom Vadima a bacaona. Pri jazde na motorke musis pouzivat aj spojku pri pomalej jazde na nizkych otackach. Toto nie je skuter! Tato motorka urcite nie je urcena pre jazdcov Tvojho formatu [bez urazky]. To ze si si kupil tuto motorku by som dal za vinu predajcovi, ktory ta zle odhadol, alebo je mozne aj to, ze si ho mylne informoval o ucele pouzitia a svojich schopnostiach a tuzbach ktore ma splnat. Na celorocnu prevadzku prevazne v meste pre uplneho laika je urcite ovela vhodnejsi nejaky maxiskuter. Ani neuvazuj o kupe nejakej vacsej kubatury bezneho motocykla, lebo som si isty, ze o par mesiacov napises obdobny clanok aj trebars na Fazera alebo inu moto ktoru si zakupis. |
Kamilko pridam ti link na tu Gileru Nexus www.es.gilera.com/_vti_g3_vers.asp?brand=GILERA... |
MadIgor - diky za link, ten nexus je uplne super! |
skus sa s moto trochu ´pohrat´zisti ako naozaj funguje,skus si ju oblubit a tesit sa na nu,a hlavne,skus ju pocuvat a jazdit s citom |
Ja tu v podstate nenapíšem nič, čo tu už nenapísali iní. Ale na všetky Tvoje prekvapenia, Kamilko, existujú dosť jednoduché odpovede. |
Hm ja teda fakt neviem..članok velmi pekne napísaný, ale skoro s ničím nesuhlasím . CBF 250 je motorka novej F-kovej univerzalnej rady moto od Hondy. Mne sa pači. K tým 110 km a utrpením trochu nadsadene. Mam 187cm syn 178cm a po párdňoveho motoabsťaku sme si požičali v Chorvatsku nejaký skutrik Made in Korea 50ccm a za 6 hod najazdili 120km a utrpením by som to nenazýval, CBF je voči tomuto GW. Ale každý sme iný ....Když musíš taak musíš!!!!!! |
Kamilkovi som písal súkromnu správu hneď ako som článok prečítal, žiaľ mi neodpovedal... |
mal som jednovalcovy Simson 50, dvojvalcovu TDM 850 a teraz stvorvalcovu VFR 800 a nikdy som ziadne trhanie necitil a vobec neviem, co je to nekultivovane spravanie motora... asi som bezcita ... |
Drvidi: Nekultivovanosť chodu 250-kového motora je asi 5x váčšia, ako nekultivovanosť chodu poldecáku, ktorý si mal to šťastie zažiť |
Všetky autá v autoškolách majú motory s nekultivovaným chodom .A aj nové autá do ktorých sadnú vodiči s čerstvým vodičákom. |
Awia: |
Vedel som že tento clánok bude kontroverzný, ale nečakal som až takú rozsiahlu diskusiu – 38 reakcií za pár dní! Vidno že motoride.sk je živá stránka ktorú navštevuje kopec ľudí. |
Kamilko> keby si Vadima videl, tak by si vedel preco nema rad smart :D |
cau kamilko, |
no nefim chlapče ja som na tom jazdil a mne sa zdá viac než v poho. Vieš tie razy niesu také ako ich opisuješ teda aspon podla mna ja si skor myslím že to bude tým prechodom zo scootra na normálnu motorku. Večina tých ktorých poznám ktorý prestupovali zo scootra na normálnu motorku sa tiež stažovali na trhanie neskôr sa zistilo že ešte nevedeli radit Upravené 1 krát. Naposledy upravil Goofy (04.01.2006 17:08) |
a ešte niečo k značke honda myslím že robia kvalitné a spolahlivé stroje aj medzi menšími kubatúrami. Ja vlastním 125-ku endurko-jednoválec a žiadne problémy na začiatku horšie štartovala na 2-3 krát ale teraz chytá 1-2. A ešte sa mi nestalo že by ma niekde nechala Upravené 1 krát. Naposledy upravil Goofy (04.01.2006 17:09) |
kamilko: ja sa este raz vratim k tomu trhaniu. Ak je to tak ze ked stiahnes plyn moto zacne brzdit motorm a zrazu akoby jej zabehlo (raz dvakrat zakasle a cukne sebou) tak to moze suvisiet s nastavenim zmesy (karburator) alebo proste mas volnobezne otacky nastavene o chlpok nizsie ako je nutne (pri stati su ok a motor bezi fajn, ale pri brzdeni motorom je motor pohanany zotrvacnostou a potrebuje aby ked hodi sviecka iskru bolo vo valci dostatok paliva inak sa pretoci naprazdno a kompresia sposobi kratke pribrzdenie moto-cuknutie), dlha zatvorka co ? Druha vec je ze to mozno odflakol tvoj predajca/servis a karbec ani volnobeh nenastavil, preto moja rada je najskor pozri do manualu kde sa daju nastavit volnobezne otacky (vacsinou je to plastove koliecko niekde pod nadrzou) ktore si zdvihnes sam (najlepsie na konci jazdy ked je motor zohriaty). Ak to nepomoze proste chod k inemu Honda servisakovi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MadIgor (04.01.2006 22:32) |
Rady pomohli - štartovanie sa zlepšilo, aj keď trhanie nie. |
Kamilko nic vzlom, ale s tvojimi znalostami moto by som nemal vobec odvahu pisat clanok a posudzovat nejaku motorku. (aj ked musim uznat ze pisat vies) Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (05.01.2006 1:50) |
Kamilko: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (05.01.2006 2:15) |
kamilko, |
bacaono: precitaj si ten clanok pozorne este raz, hlavne jeho uvod. Podla mna je dobre ze ho Kamilko napisal pretoze tak urobil aj v mene inych zaciatocnikov resp. neodbornikov na moto a ukazal nam ake maju myslienkove pochody a problemy. Takto sa im lahsie da pomoct. |
Dnes ráno pršalo a musel som ísť autom, tak vám nemôžem napísat nič nové na témy o ktorých sme tu diskutovali. Takže len pár filozofických úvah: |
Vieš, Kamilko, ono je to skutočne zvláštne, že vývoj vstrekovania, ako keby sa pri motorkách opakoval úplne odznova. Ako keby neexistovala nijaká paralela s automobilovými motormi. Je to zvláštne, ale je to tak. Taká Honda pri svojom modele CB 1300 odstraňovala efekt pridusenia a následnej nepríjemne prudkej akcelerácie pri rozbiehaní až dva roky po spustení sériovej výroby, konkrétne v novembri 2004 (myslím, že v tomto termíne sa u automobilov na takéto smiešne neduhy už nikto nedokáže ani rozpamätať, no a u moto je to aktuálny problém). Je to zvláštne. Karburátory sú už rokmi overená záležitosť. Sú jednoduhšie, lacnejšie a dajú Ti mierne lepšiu reakciu na plyn ako vstrekovanie. Na druhej strane sú však náročnejšie na obsluhu. Je len jednoducho potrebné sa s tým zžiť. Určite by si si mal nechať prekontrolovať nastavenie karburátora ako je bohatosť zmesy, voľnobežné otáčky možno aj predzápal a možno aj iné veci, ale v servise, kde to nerobia iba pre peniaze. Mechanik-fanúšik do toho dá srdce pre Tvoju spokojnosť. |
Kamilko: Ja som zacal pouzivat na cistenie kombinaciu microfazovej utierky (konkretne Vileda, taka modra ) a rucneho rozprasovaca s vodou. Proste danu cast jemne (ale naozaj len jemne) navlhcim rozprasovacom a potom prebehnem utierkou. Funguje to brutalne dobre, utierku treba mat zlozenu co najviackrat (na maly stvorcek ako dlan) cim viac vrstiev tym lepsie (je to princip fugovania tejto utierky) vzdy parkrat pod tlakom pretriet a potom prelozit na inu cistejsiu vrstvu. Je to super ziadny saponat, ziadne litre vody, ziadne cakanie na vysusenie, ziadne dalsie lestenie, a ziadne vysusanie aby neboli flaky. Iste ze Wapka je pohodlnejsia ale moze poskodit lak, voda moze zatiect do casti kam nema (je pod silnym tlakom) a ked si predstavim potom lestit cely ten cruiser aby neboli na nom ziadne flaky... Inak pomaly a iste sa po motorke tato utierka udomacnuje aj v byte (japonci uz nic ine ani nepouzivaju). Cca raz za stvrtrok prebehnem lak Teflonovym TourtleWaxom a thats all. |
... aha, som preskocil Tripov prispevok, ked pise ze v knihe je asi 1400 a on ma 1500 tak 1000 je urcite malo. Ono v zime je treba mozno aj o trosku viac ako je v knihe. |
Kamilko: |
Kamilko: |
Sympaticky napisany clanok, |
Je úplne fantastické že vy, ktorí sa vo veci vyznáte, ste ochotní venovať svoj čas a energiu na to aby ste poradili tým ktorí nemáme také vedomosti a skúsenosti. Ja som sa tu veľmi veľa naučil, aj so servisom budem vedieť diskutovať, aj na tú motorku som sa už začal pozerať úplne ináč. |
Cawes Kamilko! |
Este jedno: nastavenie zrkadiel |
TheBoss, díky za rady. Skúsim si podľa Tvojho návodu nastaviť zrkadlá. Pokiaľ sa týka rýchlosti, dnes ráno som si to znova preskúšal a ide to. Za 15-20 sekúnd zo 100 na 130. Viac sa nedalo, bola veľmi hustá premávka. Ako? Asi takto: Brada na riadidlách, polovica zadku na sedadle spolujazdca, kolená pritlačené o nádrž, lakte k telu. Bez spolujazdca a bez ruksaku, to samozrejme. Myslím že kľúčom je úplná rovina a poriadny rozbeh. Buď to, alebo mám zlý tachometer! |
theboss, to som nevedel, ze sa daju zrkadla takto nastavit - skusim to aj ja, pretoze tiez v tych zrkadlach vidim iba seba a az taky narcis som zasa neni - dik za radu. |
Kamilko: Napisane je to pekne ... akurat ze ste si nepadli navzajom do oka, aj to sa stava. S motorkami je to ak so zenami, aj ked je to ten isty model, kazda je ina. A na skuter sa nedaj nahovorit, ale aby si usetril nejake buby tak si kup nejaku dvojrocnu a ked vyskusas a budes spokojny potom si kup novu. |
Ja mam tiez CBF 250-ku a s plnym siticom my to teraz (-4 stupne ... po mesiaci statia) nabehlo na druhy krat .... podla mna cely tvoj problem (skapinanie pri stiahnuti sytica a scasti aj to kopanie) je v tych otackach ... pod 1000 je pre tuto masinu prosto strasne malo ... ja mam volnobeh cca na 1600 a ked ju raz rozbehnem tak uz nakonci ulice neskape aj ked strhnem cely sitic naraz nanulu. Osobne by som skocil za chlapikom s servisu a povedal mu svoje lebo to ze ti to nastavili pod 1000 je jednoznacne ich chyba ... take nizke cisla tomu v ziadnom pripade nerobia dobre ... mozno tych 1400-1600 by som odporucal a samozrejme doladit podla toho ako ti to jazdi ... |
Fakt dobry clanok...Pisat vies velmi som sa pobavil a mam raad aj kritiku nielen chvaaaaaaalu....ale tiez si nemysliiim ze je taka skareda....MUSIS JU MAT RAD.....a vela stastia a chcel by som ist aj ja do Barcelony...Bozskych 300 dni.....OOOOO BOZE kiez by som to aj ja raz zazil zijem vUK a tu je to opacne no neva....salut |
Hodnotenie: “Iniciatívny blbec je horší ako triedny nepriateľ” |
Kostitras, myslis? Chlapec je s motorkami urcite dalej nez ty... |
Čtu a nestačím se divit. |
nazdarek ! |
Hodnotenie: Mne to startuje na prvy krat..ziadne vynechavanie motora...proste ti ta motorka nesedela. |
- ziadne trhanie motora |
Hodnotenie: inac ta tema je dost stara... |
Hondu CBF 250 by som odporúčal skutočne len tým najmenej náročným záujemcom ktorým nevadí že motorka sa občas správa ako skákajúca koza a ktorí budú jazdiť sami po meste alebo maximálne 50 kilometrov do okolia, pri dĺžke cesty nepresahujúcej 50 minút. Alebo tiež úplným začiatočníkom ktorí ju o rok predajú, ako som bol ja. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 17775 | Včera: 243604