Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (12 hodnotení)
Diskusia k článku: Honda predstavuje plného turistu NT1100 (2022)
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Hodnotenie: By ma zaujimalo ci ten motor aj nejak zasadne prepracovali pre tuto motorku oproti Afrike. Lebo vo videu sa sice mihol titulok ze "Refined engine with 400km range" ale v Afrike by som ten motor a jeho prejav opisal skor ako unrefined... a priaznivou spotrebou (a teda dobrym dojazdom) tiez neovplyva. Nemam nic proti tomu ked vyrobcovia pouziju jeden motor vo viacerych modeloch. Len by to mal byt dobry motor a nie nieco co je v ramci konkurencie skor podpriemerne. |
Motoricky / výkonovo bude strácať na každého priameho konkurenta (MT-09 GT / Versys 1000 / S 1000 XR / GSX-S 1000 GT). Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.10.2021 14:59) |
Hodnotenie: Re: w4tch0: mas dojem ze motor z afriky je podpriemerny? |
Re: cruelbody: Ano mam. Neoplyva ani vykonom, ani spotrebou a hlavne nie kulturnostou chodu. Ked sa bavime o triede velkych cestovnych adventur. Ano, mozeme argumentovat ze Afrika je motoricky tak trochu stred medzi tymi mid-size a tymi naozaj velkymi, ale len objemom motora. Lebo hmotnostou, rozmermi a cenou takmer tiez je tam hore medzi velkymi a tam proste zaostava. Bavim sa primarne o verzi Adventure Sports. Ta zakladna Afrika je taky zaujimavy unikatny pocin ktory sa tazko s niecim porovnava. Moznych konkurentov v segmente cestovnych ci sportovo cestovnych motoriek uz nacrtol Raptor. A viac menej to bude zase podobna story. Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (21.10.2021 17:28) |
Toto tiez nebude ziadny zazrak na cestovanie so spolujazdcom. |
Hodnotenie: Aj tak 9 z 10 Afrik nikdy nezíde z asfaltu. Tak táto motorka je presne pre to |
Re: w4tch0: Iste vedia co robia... a ked chces mat relativne lacnu moto(neviem kolko tato bude stat) tak nemozu vyvyjat na kazdy model extra motor. |
U mňa nemastné - neslané. |
Hodnotenie: sála z toho také lacné RTčko - takže podľa mňa dobre. Treba sa učiť od najlepších. |
Re: nevo: skus si ho predstavit v inej ako sivej ta siva je hrozna ..heh |
Re: w4tch0: a nehovoris nahodou este o 1000? Lebo 1100 uz su podla mna podstatne vyuzitelnejsie. Aj zaklad, aj Adventure sports. Hlavne v manuali, tu dvojspojku by som velmi nebral. |
Hodnotenie: Zoznamte sa, toto je moja buduca motorka, konecne snad to bude nieco co mozno nahradi Pan European |
pan 1300 je sice konstrukcne dinosaurus oproti tomuto ale zaroven motoricky stale asi o dve triedy niekde vyssie |
nie 1300 ja mam 1100 a motoricky som nenasla lepsi motor este no proste uz je mi ta motorka tazka |
1100 nepoznam vobec tak preto som o nej nepisal. S 1300 som uz prisiel do kontaktu a je to PánMotorka |
Podľa prvých záberov si vybrať budúcu motorku? No ja neviem... |
Motocyklový Honda bôžik a ja sme vedeli, ze čakám na tento motocykel. Unikli prvé obrázky a vedel som, ze je pre mňa zle....reťaz. Tak rýchlo na inzerciu. |
Hodnotenie: len tak na prvy pohlad a precitanie, sa mi to zda, ako velmi dobry pocin od Hondy... to bude prijemne cestovanie |
Hodnotenie: Pekna motorka a urcite aj dobra |
Re: boombastic: ...z mojho pohladu na KOMFORTNU a BEZPECNU turistiku pre DVE osoby musi |
Ja pisem o turustickej motorke. Ty o maloobjemovom supersporte...alebo teda ma usmerni, ktora TURISTICKA motorka ma maximum pri 11 tisic otackach? Este som nepoznamenal, ze za turistiku povazujem motorku od objemu 1200...ale to povazujem za vseobecnu samozrejmost... |
No, čiže kone a kW sú slabý ukazovateľ. Napr. CBF1000 má motor z CBR1000, čiže výkon bude dostačujúci, ale priebeh výkonu nebude ideálny (aj keď je pozmený) |
Hodnotenie: Naozaj ak chcu ist dvaja na turistiku, je pottrebnych 140 koni? bavime sa o turistike, teda dvaja ludia (budme vyzrany - 120+80) batozina(nech 80) motorka (250) to je nieco cez 500 kg. Fakt je potrebny taky vykon? |
Re: Bjorni: fuha, s tymi hmotnostami asi prehanas. Vacsina motoriek ma maximalne uzitocne zatazenie okolo 200 kg. To lahko dosiahnes len dvoma osobami s vystrojou, a to este nemas ziadnu batozinu. Ale je mi jasne, ze casto sa prekracuje. Cim vacsie kufre, tym viac zbytocnosti vezies. |
súhlas - moja moto ma 110 koni, ked som sam mi to stačí. Ked sme dvaja + bagáž neni kumšt prísť do situácie kedy by sa vačší výkon hodil... |
Re: Bjorni: Re: Herghott: tiez o tom rozmyslam, ked si preratam napr. auto 190hp/1900kg=0,1hp/kg a motorka 100hp/450kg=0,22hp/kg. Upravené 1 krát. Naposledy upravil KAJL (25.10.2021 10:06) |
Re: KAJL: akoze moze byt, lenze z auta vyuzivas mozno 50 % vykonu, z motorky mozno 20 %. |
Re: Herghott: tak potom na co vam je v motorke 140 koni, ked aj so 100 konmi je na tom, aj plne nalozena motorka, ovela lepsie ako hociktore auto? |
Kajl - keď sa na to pozeráš matematicky, tak súhlasím, že 100 koní stačí aj na dvoch. |
Mmm, tak ale ja nepotrebujem byt iba rychlejsi nez auta. Ja chcem cestovat tak rychlo, ako je to mne prijemne. Nijako netajim, ze v Taliansku mam na dialnici na svojej Multoske presunove rychlosti okolo 180 km/h. V Nemecku idem okolo 200, lebo sa mi to paci. Ked mam ist BA - BB po R1, je len malo miest, kde idem pod 160. |
Ano, Matus to popisal uplne presne. |
Re: boombastic: ktora TURISTICKA motorka ma maximum pri 11 tisic otackach? |
Re: MajoKE: to je zaujímavé, aké majú ľudia pohľady a názory. |
pravda pravda chlapi, este ma napada jeden faktor a to je odpor vzduchu, ktory nam ten vykon pomaha prekonat. |
Hodnotenie: Re: KAJL: asi to tak bude no...ja odkedy som zrobil vodicak v 18tich som celkom dost hlavne pocas vysokej nacestoval na 63kW fabii..skoro 200t km a ani na dialnici do tych 150 som nemal problem...ked uz boli ludia a bagaz v aute tak uz to bolo zabavnejsie ale aj tak si snad nespomeniem na nejaky vyslovene problem s vykonom...kamiony a podobne som obehol stale a ine auta som zvycajne nemal potrebu predbiehat pokial sa vyslovene nevliekli...ale akoze chaopem potrebe ak sa niekto chce vyslovene co najrychlejsie presunut po dialniciach z bodu A do bodu B...no ale tak potom idem do kawasaki s kompresorom :DD |
no ano, ale opravil som, ze lepsi je objem od tych 1200...ale to opisujem turisticky ideal...velky objem, velky vykon, velky krutiak...ja som zhyckany, ale beriem aj alternativy...kazdemu vyhobuje a paci sa nieco ine... Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (25.10.2021 10:52) |
Re: matus: v aute a nalozeny, ked chces predbiehat, tak sa musis na to takisto pripravit a rozmyslat dopredu v akych otackach budes a kedy je nutne este preradit. Upravené 1 krát. Naposledy upravil KAJL (25.10.2021 11:00) |
Ja ani nehovorím, že je to tragédia. |
Treba mysliet na to ze vzhladom na skutocnost ze motorky maju proti autam ovela vyssi litrovy vykon dosahovany ale..... ovela mensim krutiacim momentom ako auta tak sa kazde kilecko naviac prejavi ovela viac ako na aute...napr. v osobnom aute si dalsieho pasaziera ani neuvedomiš....ovsem na moto pritomnost ladvinaka pocitis poriadne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (25.10.2021 12:50) |
uz len skusit nalozit tu tonu na firebblejda... |
Fyzika nepusti....170 kW je 170 kW.....po namontovani motoru fireblada do tatry by pri 13000 otackach potiahol tak isto ako tatra....hehe... problem by bol keby si chcel nejakym sposobom menit otacky....tam by to pokapalo |
Re: cruelbody: "napr. v osobnom aute si dalsieho pasaziera ani neuvedomiš" |
Re: Nozdormu: vravim o jednom.....v aute vs na moto |
Re: cruelbody: ale no...ved ked mi skapala moto a si ma bral domov od sorosky tak si si to urcite ani nevsimol s mojou nadychanou postavou kdezto auticko by sa potrapilo |
Re: Nozdormu: ved vravim na moto si vsimnes na aute nie... ale ked som ta niesol domov tak skor nez ubytok sily som si uvedomoval tazisko posunute az kdesi do neba |
Re: cruelbody: je pravda, ze kazde kilo na motorke pri zrychleni citis viac ako pri aute, ale aj tak si na tom dalelko daleko lepsie ako pri aute s lepsim motorom. dalsi prepocet auto 250Nm/1900kg=0,13 Nm/kg, motorka 100Nm/450kg=0,22 Nm/kg. |
Dalsi dovod preco to na motorke pocitis viac je to, ze vykonovy potencial motorky nevyuzivas v takej miere ako vykonovy potencial auta... Bezne sa jazdi na maly vykon preto v tomto spektre nizsieho vykonu tych 100 kil naviac pocitis ovela viac.... Napriklad cbf 600 ma vykon 57 kw pri 10500 otackach... Ja som siel max do 9000 otacok tusim... takze tych ubohych 78 koni som zdaleka nedosiahol... A teda neviem co je to za vykon |
Re: cruelbody |
Re: OKOzMI: ja mam okolo 100 kg.... a niesol som ho na spirite Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (25.10.2021 19:31) |
Re: cruelbody: este dobre ze to ma vzadu taku mini operiku bo inak by som ta musel objimat jak taka bukvica hehehehehe a rano plny plyn do kosic s cez noc nabitou baterkou bez dobijania na moto nic no sranda spomienky...a este jak si ma roztlacal na tu staru cyklocestu ci co to tam bolo vedla a som na jednotke pridaval cukalo nehadzalo iskru bo baterka nic...a cez ten jarek na cestu a potom pumpu Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (25.10.2021 19:54) |
Chlapci, ale aj na aute je technicakovy vykon na zaciatku cerveneho pasma a my jazdime asi na 30/45% max otacok, talkze tiez nevyuzivame cely tabulkovy vykon. |
Sak o to ide.. Kazdy cestuje jak sa mu paci.. A tak.. ako ho to naplnuje... Ved ludia cestuju aj na bicykli a chlapik co tu pise, presiel pol sveta na 250tke.... Tak treba reci o tom aky ma byt minimalny vykon na cesty.. brať s usmevom a rezervou... |
Hodnotenie: co su inzinieri a vyvojari oproti jedincom zo Slovenska kua chlapi zacinali ste na 634kach s 23k, s vahou nieco pod 200kg a bolo dobre. teraz vam ani 100k nestaci na turistiku, kde sa nenahanas, vychutnavas jazdu s poloplynom. a hlavne odsudzovat na zaklade cisel |
Re: step1: ale no tak...nepochopil si |
Vykonu nie je nikdy dost a na kazdy vykon sa da zvyknut. Potrebujes ho napriklad pri stupaniach v Alpach, kde sa strieda zakruta za zakrutou a hore to brzdi dochodca alebo karavan. POtrebujes ho, ked chces bezpecne vyjst z cerpacky na dialnicu. Aj ked chces bezpecne predist mensiu kolonu aut. Ak vezies spolujazdca a mate nalozene kufre, tak je 100k dost malo. Je to taky uplny zaklad. Nemusi clovek vyuzivat cely vykon na kazdom vylete, ale je dobre mat ho v rezerve, ked ho bude treba. Dnesne auta su bezne tak silne, ze je niekedy problem sa s nimi so 100k motorkou pretekat. |
ja napriklad s jednym mojim (100 konovym) kombikom z roku 2004 (zrejme vyrobenym pre agenta 007, alebo fantomasa) zasadne s nikym nepretekam a uz vobec nie s motorkarmi, lebo ked dam plny plyn, vytvori to za mnou nepriehladnu hustu ciernu dymovu clonu a to by motorkar nemusel prezit...jednak by sa mohol zadusit a jednak by urcite stratil orientaciu kde je cesta a kde jarok... |
Re: Bjorni: Ale na aute mám automat, takže tam rozsah otáčok až tak neriešim a navyše na aute nemám takú potrebu predbiehať, ako na motorke. Niežby som jazdil na motorke extra rýchlo, ale mám rád voľnú cestu pred sebou, takže predbehnem a potom idem normálnym tempom. Na aute toto neriešim. |
Re: matus: Neviem, myslim, ze niekde na urovni 5200-5500, netusim. Ale ako som pisal, tych 160 je max, co chodim, ale skor idem niekde na urovni 145. A co som skusal, ze kolko da max, tak som siel 175 a este som nebol v obmedzovaci, ale uz to mi prislo vela. Mozno skor na mna ako na moto, aj ked si myslim, ze to uz tam bola velmi, velmi mala rezerva (mozno 5-7km/h - ale to je moj pocit) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bjorni (26.10.2021 10:38) |
Re: Bjorni: Urcite ja ako jazdec narazim skor na moje limity ako na limity motorky. |
Hodnotenie: Neviem, z čoho pramenia moje pocity, ale už dlhšiu dobu mám taký pocit, že kedysi Honda robila poriadne stroje, ktoré boli veľmi silno konkurencieschopné alebo dokonca aj lepšie ako konkurencia (VTR, VFR, Blackbird, Varadero, Pan European a kopec iných veľmi obľúbených a úspešných motoriek), ktoré ľudia uctievajú do dnes. Dnes akoby ani nemali snahu držať krok s konkurenciou. Všetko také nemastné-neslané. |
Re: Varan: "..potiahnes a nic...." ci to nebude tymi euro normami? (Robia to aj moderne auta.) A k tomu ten vykon 70kw, aby to mohli skrtit na 35..... 1190 ma tusim len euro 3, max 4. Tam ked potocis sulcom, tak Gretke isto aj slzicka vybehne. |
Varan - |
Niekedy sa firmy nahanali, ktora znacka prinesie vacsi vykon 100-120-130 koni boli udaje, nad ktorymi som ako maly chlapec omdlieval. |
vidím to podobne ako Kajl, zrejme majú vypočítané, že drať sa medzi špičku je pre nich drahé s otáznym ekonomickým výsledkom, zatiaľ čo v tejto polohe si udržia status najväčšieho výrobcu motoriek na svete a ešte sú aj v zisku. |
Re: Varan: praveze nove 1100 uz idu o dost lepsie nez predosle 1000. Dost to poladili, je to ovela zivsia motorka. |
Hodnotenie: Zaujala ťa nedávno predstavená novinka Honda NT1100? Za necelých 48-hodín ju budeme testovať v Barcelone tak ak máš nejaké otázky sem s nimi - budeme ich možno vedieť položiť aj priamo vývojárom tohto modelu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (08.11.2021 18:11) |
awia teraz si troška zašpekulujem |
Re: raptor: Ano myslím že stihal... |
awia ty si kráľ.. na každej motorke, bez ohľadu na váhu a výkon rovnaký macher. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (09.11.2021 13:32) |
tak ale v bežnej premávke to nie je o výkone, ale o tom, kto je väčší bezmozog |
matus nebavíme sa o jazdeni v režime kamikadze. Ja hovorím o tom že zo silnejšou a lahšou motorkou budem vo výjazde rýchlejší. S motorkou s lepšími brzdami viem začať brzdiť neskor. So štandardnou cestnou motorkou, ktorá ma širšie gumy si viem dovoliť v zákrute viac ako s motorkou ktorá má užšie gumy. S motorkou ktorá má elastickejší motor si možem v zákrutách do kopca dovoliť menej radiť a zasa budem rýchlejší... Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (10.11.2021 10:41) |
To zalezi od trasy a rychlosti, ze ci by si siel viac na krutak alebo vykon. Na nemeckej dialnici XR, v utiahnutych vracakoch skor GS. |
A ked ma XR rovnaký krúťák ale o 40 koní vačší výkon ako posledný vzduch GS + ovela elastickejší motor, lepšie brzdy, širšie pneu potom to ako vychádza? |
Podstatne je kde je ten krutak. R4 motory maju ostrejsiu krivku. |
Mne sa tak nejak nezda ze po maxiskutri tohto typu by pokukoval niekto koho vyslovene bavi sportova jazda a bol by sklamany ze sa musi fest snazit ked nahana kamarata na R1. Ved NT je pre praktickych kochacov (v dobrom). |
GS ma najvacsi krutak v polovicnych otackach kde ho dosahuje XR |
No ved. Dosiahnes ho skor a potiahne ta. Aj krutak od volnobeznych otacok ma GS vacsi (iba tipujem). |
Nuž a ja tvrdim ze nejde iba o krutak. Je v tom aj elasticnost motora (ktoru GS oproti XR takmer nema). |
Myslim si, ze bude. Na horsky priechod s utiahnutymi vracakmi by som si urcite radsej vzal GS. Najradsej ale supermoto. |
Video: Lekcia z fyziky - preteky v JaponskuHerghott |
Presne som vedel ze začneš s týmto videom. Zato som vopred napísal Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (10.11.2021 12:39) |
Ale moj prispevok nad videom si si asi nevsimol. Raptiak, ja som neobjavil teplu vodu. XR je proste do utiahnutych vracakov prilis silna motorka a ma vysoke tazisko. Tam nepotrebujes vykon, ani supervykonne brzdy, pretoze nedosahujes vysoke rychlosti. |
Herghott, vozím sa doteraz na starom GS vzduch. Fakt že veľmi veľa tisíc km a neviem či niekto okrem Francúza ma na dvojvačke sumárne najazdené viac ako ja. |
Tomu ja rozumiem, ale ty porovnavas rozdiely medzi motorkami, nie rozdiely medzi dialnicou a vracakmi. |
Jediné o čo sa snažím je to, že bežný smrteľník (nie Awia) vie byť aj pri jazde, pri ktorej nerozhoduje ego, signifikantne rýchlejší. Že váha, výkon, brzdy, elasticita moto a šírka pneu rozhoduje. |
Moto GP kolo najslabší čas 1,40.536 |
egreš, sekunda v motoGP je v skutočnosti oveľa viac ako sa tebe zrejme zdá. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (10.11.2021 13:27) |
raptor: |
keď je to v rámci jednej triedy o inom prečo potom pri 2 a 3 uvádzaš aj najlepší a najhorší čas? |
Jediné o čo sa snažím je to, že bežný smrteľník (nie Awia) vie byť aj pri jazde, pri ktorej nerozhoduje ego, signifikantne rýchlejší. Že váha, výkon, brzdy, elasticita moto a šírka pneu rozhoduje. |
Neviem teda ci stale hovorime o vracakovej ceste s dobrym povrchom. Tam vsak rozhodne nepotrebujes vysoky vykon, ani vynikajuce brzdy, ani siroku gumu. Podstatny je krutak do urcitych otacok, povedzme 5000. |
Stále sa bavíme o vracákovej ceste s dobrým povrchom. Stále si myslím že na XR na nej budem rýchlejší. Vychádzam z vlastnej skúsenosti. |
Re: raptor: Sú to dve veci. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (15.11.2021 10:51) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 17107 | Včera: 243604