Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Triumph

Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii - Diskusné fórum

Hodnotenie: (7 hodnotení)

Diskusia k článku: Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
16.04.2020 8:48

Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Paráda super report. Podobný nával elektro hlavne skútrov som videl vo Vietname. Na úplne krátke cesty v meste to nemusí byť úplná blbosť...


16.04.2020 11:20

Re: Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja len skromne pripomeniem, ze sa jedna o iny ucelovy druh dopravy, ale aj o ine podnebne pasmo, aj ine dovody, preco sa tam taketo nieco udialo. Aj politika ma svoj vyznam, lebo nemalou mierou ovplyvnuje vyvoj takychto veci. Tie motorky a najma elektromotorky, su vyznamnou sucastou ich dennej mobility, ci uz vo Vietname, alebo na Kube, ci inde v Azii a Cine.
Nema to nic spolocne z politikou rozumu a nic spolocne z ekologiou, aj ked sekundarne to na ekologiu ma celkom isto nemaly vplyv. V nasich koncinach, ak sa jedna o motorky, skutre, alebo jednostope vozenie, je to rekreacno-zabavna forma sebarealizacie, do ktorej nezasahuje, alebo velmi malo zasahuje potreba dopravnej obsluzitelnosti, pripadne nejake restrikcie, alebo politika.
Buducnost je celkom isto, uplne neista. Co sa tyka elektrickej moto, alebo skutra, presvedcila by cena, jedine cena a zasa cena. Funfaktor ale nehra rolu. Na vylety a povozenie sa z vetrom a dazdom na tele, je spalovaci motor stale aktualny, lebo je to vlastne "dopredu do monulosti". Vymenou spalovacieho motora, za elektricky, sa strati nielen funfaktor, ale strati sa aj charakter motocykla, lebo sa to obmedzi na dochadzkove vozidlo, alebo na sterilne sportove naradie na baterky.
Preto si myslim, ze jedine nejake strasidelne zmeny v buducnosti, by donutili vymienat motorky so spalovacimi motormi u nas, za elektricke.
Motorky su nieco ako "petrol punk" rovnako ako v CR je rodinne auto oktavia "Diesel punk", na elektropunk este nedozrela doba.

Je ale mozne, ze sa dozijeme takych thematickych vlakien na motoride, kde zohnat spinacie tranzistory, ako previnut spaleny BLDC motor, ako bodovat clanky, kde nabijat najlacnejsie baterky do moto, ako si spravit powerbanku, alebo vyberaciu baterku z moto, aby sa dala nabijat v robote, pod stolom nenapadne v openspace, pripadne kde parkovat a nabijat, alebo ako zvysovat vykon, pomocou riadiacej jednotky, kde vziat software, na upravu RJ a ine..


20.04.2020 22:21

Re: Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii

aesel
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mne napadá na prirovnanie situácia ako v modelárskom odvetví BLDCčka nahradily spaľováky.
Pred takými 15 rokmi to tiež bola novinka, boli ťažko dostupné aku, regulátory atď; diskusie boli veľmi "vecné" (nemá to zvuk) a dnes sme v stave, že (malý) spaľovák je historická kuriozita. Žhavík sa považuje za vec, kvôli ktorej je celé lietadlo zaolejované; Keď je chladno - neštartuje, vysoká vlhkosť - neťahá. No komu by sa s tým chcelo babrať? A tak prevažná väčšina malých a stredných modelov lieta na elektriku a už je to skrátka štandard.


21.04.2020 11:12

Re: Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: aesel:
Pekne prirovnanie. Je to vdaka tecchnologiam, ktore sa objavuju, ako nove a novsie, lepsie a pokrokovejsie, takze nas posuvaju dopredu.
Napriklad take drony a podobne technicke vychytavky, by bez elektropohonu, vznikali len velmi tazko, aj ked je mozne, ze vdaka ovladacej elektronike, by sa dali prevadzkovat aj zo spalovacimi motormi, ale uprimne, kolko ludi ma priestor na skladovanie mastneho, zaolejovaneho, lepkaveho viacoseho dronu a aj co sa tyka hluku prevadzky, by to bolo vylucene "lietat si len tak, kdekolvek".
To iste plati ale aj o bycikloch z pridavnym motorcekom a dalsom naradi.


21.04.2020 11:19

Re: Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: Merlin00: ale ved bicykle s pomocnym spalovacim motorom predsa mame..hovori sa im motorky :-D :-D


21.04.2020 15:42

Re: Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Motorka nema slapacie pedale.
Moped, je legislativny ofajc, ked v dobe vzniku napriklad na stadion, nebolo potrebne mat vodicske opravneneie. Neskor babetta, korado a ine, boli vlastne mopedy z pedalmi, ale na expoprt sa robili aj bez pedalov. Opat taka vychytavka doby minulej, ked to napriklad u nas nemuselo mat TP, SPZ, ale v zahranici uz davno roky ano. Teraz z toho maju vrasky na cele vsetci, co by to chceli po roku 202? prevadzkovat, prihlasenie stojo viac, ako cely hnily moped.
Bycikel z pomocnym motorom, je taka vec, kedy na povodne bezmotorovy bicykel, sa domontuje pridavny motor, ci uz spalovaci, alebo elektricky.
A u nas spalovacie motory, napriek lacnej dostupnosti z ciny, sa velkej oblube netesia, problem je, ze domabastlici, nemaju dostatok skusenosti, samotny set pridavneho motora, na sposob "Moskva II" prevrtany a vyrabany v kubature 80ccm, co stal kedysi 50-70 rublov, je dost narocny na prvotne spustenie, karburator stoji za houno, co sa ku tomu dodava a zohnat odolny bicykel, vhodny na zastavbu, nieje uplne easy, lebo mnohe horske bike, sa na to vobec nehodia. V prevadzke potom tie motory trpia vatsinou na chudobu zmes, alebo pri zjazde dole kopcom, sa pridru, ak sa nevyradi spojkou motor od pohonu. Dobry karburator, stoji skoro polku ceny motora a malo kto vobec tusi, ako to spravne nastavit. Z dnesnej internetovo zdebilnelej omladiny, pochybujemm ze by aj ked jazdychtivych by sa naslo kopa, nemaju sancu na uspesne prevadzky schopne dobastlenie takeho zazraku.
Druhy problem je, ze to smrdi, je to hlucne a ak sa nevyrobi dobry vyfukovy system, ktory odvedie spaliny niekde za zadne koleso, jazdec na takom neupravenom, len namontovanom motore, sa stava dvojtaktnym udenacom, oprskany olejom. Povedzme si uprimne, kto vie dnes doma na kolene, spravit z plechu ladak crevko, na taky motor a naohybat ruru, a vyrobit koncovy tlmic, pred tym to spocitat, pripadne odladovat? Navyse aby to nezavadzalo pedalovaniu?

Preto dnes sa robia zastavby najma elektromotorov, co sice nema nejaky uzasny dojazd, vdaka legislative, to nesmie fungovat bez slapania, vykon je obmedzeny na 250W, co do kopca sice pomoze, ale na take to "jazdenie" po okoli, je to stale v ramci legislativy platnej, dost neprakticke. Kupenske hotovky elektrobicyklov, to je vlastne taka pasca na kupujucich, castokrat po roku, max dvoch rokoch prevadzky, zacnu problemy z dielmi a bateriami, nakoniec to ostava stat niekde v sope nefunkcne a odhodene. To plati aj o elektrokolebezkach, alebo podobnom naradi. Castokrat je to smejd, ktory by na prestavbu, alebo zvysenie vydrze, potreboval investiciu, presahujucu nadobudaciu cenu toho vozitka.
Na domace bastlenie elektrobike, treba mat urcite skusenosti a znalosti, najma v oblasti elektro a mechaniky, vyrobit si dobru bateriu, tiez nieje sranda, takze to u nas este nenabehlo na ten spravny "kubansky styl" navyse ono to zas nieje take lacne, ako sa na prvy pohlad moze zdat, lebo bezny olajbany skuter, hoci 2t 50ccm, alebo dnes klasika 125ccm cokolvek, je daleko lacnejsi na kupu, aj domaservis a na prevadzku ani nehovoriac. 4t skuter 50ccm, je kralom vsetkych elektrobicyklov, ak dostane spravnu udrzbu, vydrzi roky, taha do kopca, taha po rovine, sice nemoze na cyklotrasy, aspon zatial, ale potom taka 125ka je kralovska kubatura mestskeho vozenia. A stale na to staci vodicak B, co dava predpoklad menej mrtvych 15-17 rocnych.


28.04.2020 21:53

Re: Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii

marek750
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ále , veď už vymysleli ako dodať emócie tichým elektromotorkám ;-) Zvuk je nahraný , môžte si prepnúť čo chcete , dvojválec alebo štvorválec .
Video: www.youtube.com/watch?v=h0o4a4XaN_8


29.04.2020 8:56

Re: Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: marek750: To už môžeš zostať doma a hrať playstation... Emulovať motorku jaaaj čo nás čaká...


12.05.2020 23:27

Re: Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii

satanokky
 Geriatrik 

Hodnotenie: Zlé

Ani som to nedočítal do konca - a to som si dodnes myslel, že zvládnem všetko.


16.06.2020 14:39

Re: Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii

cicolably
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: marek750: hehe , riadna chu....a a aby si mal lepší dojazd vypneš zosilovač :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Suzuki V-strom 1050 2020

cfmoto-side-05-2020

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2020 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 35828 | Včera: 237612