Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (2 hodnotení)
Diskusia k článku: Moja Jawa dala vibráciám zbohom!
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok
Ak by mal niekto záujem, môžem poslať viac foto mailom, lebo sa mi do článku všetky nevošli, prípadne poskytnem aj výkresy toho držiaku a pod. |
No vyzera to celkom dobre, ale urcite vymysli ako uchytit padaky. Ja by som teda bez nich nejazdil. Daj vediet ked najazdis viac km! |
celkom dobre, ale uz som to videl na viacerych motorkach. |
Neskúšal si kontaktovať výrobcu? Veď ak to má taký efekt, ako uvádzaš, môžeš si to nechať patentovať! |
Jarik, myslim ze sa to aj normalne vyrabalo.... |
hned ked bude cas, tak to skusim |
Tesim sa ze das vediet svoje skusenosti po tak cca 3000 km nech ti to drzi |
to jarik: Patentovať sa dajú iba nové veci, ja som iba upravil staru, neee? |
Dobra robota, chlape. Len mi vrta v hlave, preco si navrtaval nove diery pre to uchytenie ( z povodnych 4 teraz len 2 ! , co ma znepokojuje) a ci by nebolo jednoduchsie skor upravit tie silentbloky, ako robit nove diery a potom spekulovat nad uchytenim padakov a pod. Ale takto si asi moc nepomozem, radsej sa zavrem cez vikend do garaze a idem na to. A tie diery skusim neupravovat. |
Idem do garaze mrknut, ci sa neda daco podobne aj s tou mojou... |
Idem aj ja pozriet do garaze, ci sa tam neda nieco podobne urobit. Je tam moj fazer, potom jedno velke VNko po uprave a Vmax. Majitelia budu radi, ked im to prestane vibrovat, neeee? |
to kmotr : Ked sa pozres na druhy obrazok v clanku, uvidis ze diery co ostali po padakoch su blízko rámu a silentbloky by tam nevosli -kolidovali by s rurkou ramu. Silentblok sú vlastne dva kruhy plechu pedzi ktorymi je guma. Skratka nebolo inej voľby ako navŕtať nové diery, inak by som musel ukrajovať zo silentblokov. |
to agresor : sa skús pozrieť, na čom visí motor v aute s prevodovkou a stačí to! |
Vacsinou je napevno, ale su aj motorky, ktore su cele na silentblokoch a motor v rame tancuje (myslim, ze hlavne velke 2-valce). Castejsie byvaju pruzne uchytene vyfuky (napr. aj ten moj) alebo nadrz. |
Precitaj si napr. toto (a mozno tiez budes skusat dalsie materialy): |
Majky: ale motor na aute je ulozeny v kufry, takze aj ked stratis srob, tak ti motor nespadne na cestu Srandujem... |
to aggr. : Ja by som skusal aj dalej, ale bez vybavenia by to bola metóda pokus-omyl. Kebyze mám ísť na to vedecky, tak silentbloky vyhodím, na motor upnem dáky otrasový snímač (snímač zrýchlenia presnejšie povedané) a hodnotil by som kmitanie v zelenom pásme. Potom by som primontoval späť tie slinetbloky a znovu meral. Tak by som zistil, ci daky útlm nastal a koľko percent s amplitúdy to pohltilo. Tak by sa dalo elaborovať s iným druhom gumy, prípadne inou konštrukciou držiaka, čo by mohlo viesť k uspokojivým výsledkom. Toľko vraví teória. Prax bola taká: nápad, dumanie, hľadanie železa, zámočnícke práce, montáž a zbožné čakanie na výsledok. No a predsa to vyšlo. |
Vidicon - bracho ma Dominatora a ten ma aj rajdy na silentblokoch. A fakt to funguje. |
Nazdar Majky , |
Pekna praca majky, potom to porovname s mojim originalom. |
CAF duffGNR, tomu kur ze to pojdeme otestovat. Niekedy cez vikend alebo mozno aj v piatok, ked sa stihnem vratit z BA. Ja sa ozvem. |
zdar Majky, aj napriek tomu, co pises, si trufam tvrdit, ze upravenie silentblokov na pozadovany tvar je menej riskantny zasah ako zmena poctu uchytnych bodov na rame. Mozno by sa tym vibracie nezmensili, mozno zdokonca az zvacsili, ako pise Johny, ale...no tazko teoretizovat, treba skusit. A kto neskusi, ten nevie. |
Takze dalsie foto od majkyho nakoniec dorazili, doplnil som foto aj do clanku aj do galerie k nemu... |
awia : Diki za pridanie foto, spravil si to podla mojich predstav. |
Ja trosku od temy. Majky, v com si to modeloval? Myslim soft. Lebo mam jedneho favorita a aj kolegovia maju ten isty tip. |
mi enduraci mam aj rajdy v silenblokoch , teda niektori ... tak napr BMW ich nema a Honda ano |
Peto sa256 Neregistrovaný |
caute.Ako nad tym uvazujem :predne uchytenie si vyriesil.ale co s tym zadkom?podla mna sa casom vyvajglu alebo prasknu zadne uchyty.moj nazor. casom uvidime |
to richie : Robil som to v softe s oznacenim UG NX (znalci si vybavia plny nazov), pracujeme s nim vo firme, takze soft. policia nech si da pohov. Ak by chcel niekto daco v CAD-e uplacat, tak berem objednavky |
to richie : Aby som to upresnil, mame nan zakupenu licenciu !!! Podla mojich info , na slovensku s nim pracuje cca 6 firiem. Tak co trafili ste sa? |
Majky - najtesnejsie, aj ked skoro to iste. Pracujem v I-Dease 10 NX, cize rovnake jadro, platforma. Prostredie aspon z obrazkov rovnake. O take dva roky uz bude iba UG NX, aspon co som pocul na poslednej konferencii na Podbanskom. Este povedz, ze si tam bol aj ty a ma slak trafi. |
to richie : No vidis, my pachcime na NX 2. Vyrobca -tusim EDS zlucila tieto dva produkty do jedneho. Najnovsia je tusim NX3. Na konferencii som nebol, ale mali sme ist do ciech na nejake predvadzacky ale nakoniec z toho zislo, lebo to bolo len pre cerstvych uzivatlov. O co islo na podbanskom. Organizoval to predajca tohto softu z BA??? Napis viac, zaujima ma to. Fundovana otazka: Matte k tomu Ideasu aj integrovane PDM-ko - spravcu dokumentacie, projektov atd? |
Ano ano, na Podbanskom to organizoval predajca z BA. Bolo to na urovni, vela sa hovorilo o tych PDM-kach + nejake novinky. Inac program na cely vikend, vsetko sa ani nedalo stihnut. Mam tusim aj niekde CD z celej akcie. Bohuzial mi PDM nemame. U nas pouzivame aj Pro/E a tam je tzv Project Link. To by sa tu potom bylo jedno s druhym. Aj tak je v tom uz omacka. Ale mame stalu podporu z BA, tak to celkom ide. |
Johny ma inak pravdu v tom, ze tie srouby co su vzadu to nevydrzia, pripadne to moze obtrhat tie uchyty, ten ram je aj tak ako z blata..... |
Mně se úplně nezdá, že by drtivá většina kmitání byla okolo příčné osy motoru. Dvoutaktní dvouválec přeci musí vlivem deviačního momentu poměrně dost kmitat okolo podélné osy motoru, což zadní pevné uchycení nedovoluje. Výsledkem musí být výrazně věší namáhání vrchního zadního úchytu a bál bych se, že to může vést k praskání např. svarů těch zadních ok. To by řešily jedině silentbloky i vzadu (takže by se opět mohlo zavést i dolní uchycení, rovněž se silentblokem), ale to by už asi vyžadovalo větší zásah do rámu. |
sorry , ale uvedený postup mi pripomína jednu pikošku zo správ , keď ženská v anglicku po tom čo stratila koleso pustila hlasnejšie rádio a bolo po hluku. |
Nazdar, tak som bol s Duffom na porovnavacej jazde a tu je strucne zhodnotenie. Moja 350-640 r.v. 92 cca 30tis. km a Duffova 350-640 r.v. 99 cca 22 tis.km. Zistil som, ze Duffova jawa vobec netrase, v celom rozsahu otacok a tak sa aj ja pridavam k nazoru, ze tie vibracie zavisia od toho ako presne bola klukovka spravena. Sa mi zda ze v roku 99 si uz na nej dali viac záležať a je to citeľne poznať. Takze silentbloky maju zmysel iba pri odflaknutej klukovke. Duff zmenu na mojej moto posudit nevedel, lebo sa pred mojim zasahom na mojej moto nevozil. Ale bol prekvapeny, ze moja moto ide lepsie v spodnych otackach (do 3500ot) a jeho ide lepsie vo vyssich otackach (od 3500 a viac). To moze byt sposobene nastavenim mojeho zapalovania (kladivka), lebo Duff uz ma vape a nove vyfuky. Zatial mi nic neprasklo (presiel som dalsich 30km), tak uvidime. Jawe zdar. |
mino 1 Neregistrovaný |
caute jawaci, mam jawku uz dlhe roky a robim s nimi ,mam ine motorky ale jawa je moja skromne potesenie,ale pisem na tu vibraciu, precital som si tvoj clanok, vibracia ma trapy a v zime som sa do toho pustil. zavrel som sa do garaze, odstranil som vsetky tekutiny z motorky, dal som dole nadrz, sedadlo a dal som ju hore vaginou. vsetci sa smiali, vybral som zadne uchyty, obi dva a na spodnu cast v mieste vypustneho srobu som dal presne vyrobenu makku gumu, obopinajuca asi 14 cm motora, uchytil som ju vyrobenym \"L\" profilom o spodnu cast ramu( od kolena ku kolenu ). otocil som jawku naspat, zlozil ju a isiel na skusobnu jazdu. pri 90 km za hodinu som bol prekvapkany a mal som radost, lebo vibracie sa znizili asi o 60-70%!!! som happy a nikdy ju nepredam! investicia stala asi 180 korun a 8 hodin roboty. vysledok je sa me plusy, nebrni mi zadok, stehna a chodidla! k motorke vzrastli moje sympatie o 60-70%,teraz rad striedam mojho japonca s jawou! napad MAjKIHO je super! s pozdravom MINO |
trvo Neregistrovaný |
velmi podnetne napady , a nieco podobne sa chytam urobit aj ja uz par rokov len sa neviem k tomu prinutit ale toto leto este masina vydrzi v povodnom stave a cez zimu urobim generalku. najväcsim prblemom je naozaj to kmitanie mam sice 110 kg ale citim to poriadne : ) potom sa ozvem |
Vladan Neregistrovaný |
Majky, se zatajeným dechem jsem vše přečetl. Mám Jawu 350/640 a taky MZ ETZ 251. Často obě motorky srovnávám a vibrace u Jawy jsou jejím jasným negativem. Tvoje řešení se mi moc líbí, hlavně jeho jednoduchost. |
Hodnotenie: peckovy clanok .. akurat teraz chcem riesit vibracie na Jawe 125 Dandy .. dakujem |
Hodnotenie: Inšpiroval som sa týmto riešením na mojej 634 mal som to uchytené veľmi podobne - nepomohlo. Paradoxne vibrácie vyriešila až výmena karburátora za typ zo 638, odvtedy pokoj. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 132517 | Včera: 150022