Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Hodnotenie: (41 hodnotení)
Diskusia k článku: Starostlivosť o reťaz motocykla
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokPredchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hodnotenie: tak to skusim podla egresa. |
Hodnotenie: tak teraz tomu nerozumiem, davat mazivo len medzi kruzok a stenu? |
tvoja teoria je dna vec a prax druha. !!!! |
Hodnotenie: ja mam v knizke napisane ze retaz cistit petrolejom |
No ja neviem ci je clanok teoreticky aspon fotky svedcia o tom ze sposob mazania a cistenia reatze opisany v clanku naozaj funguje .... |
Ja si reťaz mažem podomácky vyrobeným Scottoilerom ..funguje na tom istom princípe ako mechanická verzia toho mazača a poviem vám..tej reťazi nič nie je..je to z dvoch kvapačiek od infúzie,fľašky od jupíka a pár hadičiek tiež z infúzneho kitu..olej kvapká priamo na reťaz a je prakticky stále namazaná a čistá.akurát,že to trošku frcká na zadný ráf,ale to je to najmenej.pomohol mi s tým clay on to má na svojej diversionke tiež a funguje to tak,ako má.čiže perfektne.keďže na reťazi vplyvom neustáleho mazania nie je na reťazi špina,tak čistenie v podstate odpadá.obaja máme ako náplň prevodový olej.čiže sme ušetrili asi vyše 3500 SK každý Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pigicaj (19.10.2010 10:39) |
Mirik -zakial neni stetec s drotenymi vlasmi, ale obycajny, tak si myslim ze nie. zase ta retaz neni z hovna upletena |
dovolim si nesuhlasit,ze petrolejom poskodis retaz.... v kopec manualoch k moto je pisane cistit petrolejom. cistic retaze obsahuje takisto velke percento petroleju. benzinom mozes poskodit kruzky,kedze benzin zle vplyva na gumu. umyvam retaz petrolejom a kefkou , ktora ma normalne vlasy , nie drotene a je to fpoho.... |
Hodnotenie: po nedavnej vymene kitu som zacal praktizovat totoznu teoriu, lebo uz davnejsie som dumal nad tym, ze vydatnym mazanim retrazovka viac trpi (nalepeny bordel a nasledne obrusovanie) kupil som teflonove mazivo v spray a pouzivam len na netrene casti proti korozii a uvidim kolko vydrzi tento kit. Retaz je x-kruzkova a ma v sebe vlastne mazivo a podla mna kazde ine namazanie z vonku jej viac ublizi ako pomoze. |
Hodnotenie: kolaso> Tiež používam na WR 250f PDL (teflónové mazivo) a zatiaľ spokojnosť. Len reťaz koroduje trochu viac. Tak to robím tak, že po dojazdení aj keď neumývam motorku, tak vyčistím od blata reťaz, trochu sa preveziem aby oschla a tak odkladám. |
Hodnotenie: egres2: A akým spôsobom aplikuješ mazivo na tie plôšky? Večšina mazív sa predáva v sprejoch, ktoré ho tak či tak roprašujú kade tade....čiže po takom mazaní mám od oleja aj koleso (obrazne povedané).... |
Hodnotenie: pigicaj,to je ok a je to dobre + usetril si kopu penazi {mozes kupit gumu} ale ver ze na neakeho bavora alebo hondu rv 2010 by si si to nenamontoval a ak by si mal taku masinu tak by si radsej hladal aj po srotoviskach len aby si nemal zasobnik z dzusoveho kartonu-radsej striekacku si tam daj a upevni pod sedanu sk paskou...normalne ide do bezneho zasobnika okolo 1dcl to jest cca na 3500km+- 1000km...to co tam pouzivas je jedno len nech to maze a je to dostatocne riedke by to pretieklo cez injektor...to ze to prska tak to je bezna vec ze budes mat zakvacane trochu kolo od toho,ale da sa to na origos scotoileri nadstavit,ale radsej si trosku primazem a obcas streknem aj spreju,moto raz za cas umyvam tak umyjem aj koleso...opytaj sa ampera aku ma retaz, peknu fialovu,tomu to chvilu nemazalo...ale potom sa to rozbehlo,je to ok...ciao |
Hodnotenie: A co sposobi roztrhanie O kruzkov? Stalo sa mi to po roku pouzivania novej retaze (DID). Odhadujem, ze tak medzi 10 az 20% kruzkov je kaput. Normalne surovo vytrcaju z retaze a vycnievajuce kusky som obtrhal. Retaz vsak nejavy znamky opotrebenia - tj vobec ju netreba sponovat...takze ju tam zatial nechavam. |
Hodnotenie: egres2 mas asi najcistejsiu retaz aku som doteraz videl a nie len retaz ale hlavne okolie hnacieho kolecka na motore |
Hodnotenie: Doplním o pár detailov: |
Vadim> Tiež som zistil, že na použitie originál plastovej rurky (podobná ako na WD40) sa mi trasú ruky. Tak som ju skrátil na asi 3 cm a ide to oveľa lepšie. |
Hodnotenie: Tento článok som si od Egreša vypočul osobne už na jazde za zosnulých motorkárov a od vtedy sa snažím držať jeho rád. Aj keď ešte sa mi nepodarilo nikdy mať reťaz ako on, v každom prípade som rád že to hodil aj sem na motoride pre osvieženie postupu... |
Hodnotenie: ok, clanok fajn, vzdy sa clovek daco nove nauci.... |
chyba mi v clanku info o napinani retaze... |
Cestné 2,5 - 3 cm. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (19.10.2010 16:18) |
Sektor: |
Hodnotenie: prdlafka ... prave totalne vypucoval ... staci pozret ako vyzera naboj, sroby a stred rozety trochu odflakol Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (19.10.2010 16:35) |
prdlafka - a ty nevyfesakujes busu, ked ju ides fotit pre cely motorajd? |
prdlafka.datadive: |
ChesterTT. |
egres2 tak prosimta daj fotku ako to vyzera ked mas retaz namazanu, lebo hentak vycistit vie kazdy, ale ne kazdy jazdi s takou cistou |
Pomôžem egres2-ovi s jedným obrázkom. Ako konštruktér by som sa zaň mal hanbiť, ale v tomto PC mám obmedzené nástroje . Pri zaťažení motorky tak, že sa osi rozety, vývodového kolieska a osi kyvky dostanú do roviny, tak reťaz je maximálne napnutá. Vtedy stačí kúsok vole a vieš, že to stačí. Upravené 1 krát. Naposledy upravil volodaj (19.10.2010 18:36) |
Hodnotenie: Egres, dakujem za užitočné informácie, aj ked nie všetkým veciam som na 1. raz úplne rozumel. |
Hodnotenie: erique - máš pravdu, nie každý jazdí s takou čistou reťazou... to že je reťaz čistá, neznamená že nieje namazaná |
Hodnotenie: Fajnovy clanok,ale treba podotkunt,ze stav Egresovej retaze a pocet najazdenych km na jednu sadu /autor-"Na zuboch po 14 000 km vidieť pôvodný povrch z výroby." /nieje len priamo umerna starostlivosti,aku jej venuje,ale aj,a hlavne, stylom jazdy.Obrovsky cinitel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lako (19.10.2010 20:40) |
Hodnotenie: Robím dobre, keď mažem reťaz sprayom ktorý je žltý? Mám aj čevený, teraz naozaj neviem, či robím správne, keď biely je najlepší . Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (19.10.2010 21:05) |
Hodnotenie: Egreš, super článok, tiež sa držím tvojich rád ešte zo Šturca, dal som si ale scotooiler, lebo som mal skoro stále reťaz mierne hrdzavú, teraz ju mám čistučkú s iba tenučkým povlakom maziva. |
Ty krampusák jeden akýsi, nerobíš si ty srandu náhodou zomňa?! |
Papy-Jasne ze si robi ,ale podla mna reagoval na Vadimove-"Odporúčam používať spraye farbené na bielo" |
Motorka a retaz s cca 20000 km a jazdena |
cim to umyvate, vy smradi, ja sa mozem aj dosrat a hentak to neumyjem... |
prdlafka nestresuj. Ja som ju mal taku len novu. Moj znamy, ma moto ako ja a takuto ma retaz. Nechapem, nerozumiem... Seriem na to! Aj tak ju po case vymenim. a on tiez . |
Hodnotenie: krasna retaz.ako nova.mne vseci rospravaju ze je dobre umivat z petroolejom a benzinom zmiesanim.ale som este nikdy neskusal z tu kombinaciu.ja moju umivam na kazdich 1500km z Eko klinerom ktori si prinesiem z srbska a je isto krasna ako nova.umijem z stetcom necham neakich 10min a potom prejdem z vapkou.prevezem sa neakih 2-3km a namazem z sprejom na retaz Motul. |
Hodnotenie: V živote som reťaz nečistil ani neumýval (možno pred 20timi rokmi z Pioniera v hrnci z petrolejom), benzín a podobné sairaity len poškodia gumičky na kĺboch. |
Hodnotenie: súhlasim z článkom a konečne to niekto vysvetlil ludom, kde sa to má mazať.Každý to cápe zo všetkých strán a pod valček nič.Neviem na čo to niektorý mažú z dialky a rosprašovaním na celu retaz, a pritom neni vobec namazaná funkčne iba esteticky. Nesúhlasim ale z egresom2 v tom že treba mazat bok valčeka lebo tam je jediné trenie. Tam neni skoro žiadne trenie, preto že valček sa vie pohybovať trochu aj do bokov, je to hlavne cítiť ked je retaz suchá a prejdete ju prstom tak zahrkocu valčeky.hlavné trenie je pod valčekom valček-puzdro a preto treba dať mazadlo tam kde egres píše ale dostatočne množstvo aby ho kapilárne natiahlo do uzkej medzery medzi valčekom a puzdrom, po tom po prejdení prstom sa valčeky ticho a volne otáčaju. samozrejme ako píše, dá sa aj bok valčeka považovat za trenie ale neni tam žiadny tlak, je len volne opretý o vnútorný článok.A ked už vapkpvat tak jedine na toto miesto aby vyplavilo nečistoty s pod valčeka ale na to treba trochu praxe a pevnu ruku.Tam sa najviac dostáva prach ktorý neni vidiet ale obrusuje puzdto aj valček.V žiadnom pripade na kružky lebo to je za chvílu po retazi ked ich vytrhne.Občas je ale dobré jemne premazat aj kružky z dôvodu starnutia a vysichania gumy ale neni treba to mazat z dôvodu pre ktorý sa maže.Inak článok velmi dobrý |
prdlafka: Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (19.10.2010 22:39) |
Hodnotenie: Neviem si celkom dobre predstaviť ako sa aplikuje sprejom iba na tie správne miesta. Viem že je tam napísané že sprejom s trubičkou ale ja aj tak neviem ako. Nejaké videjko z tohoto úkonu alebo aspoň podrobný popis pre veci neznalých ľudí by bodol. |
papi... , nič osobné,keď však chceš, tak jo len tie farby vo mne vyvolali spomienku na tému farby 2T olejov, kde som reagoval podobne. Ja mažem reťaz (už roky rokúce) iba z vnútornej strany a sprayom na to určeným (cesťáka-cestným,offroad-offroadoým) a je mi lautr jedno akú má momentálnu farbu. Každopádne celý set je spotrebný materiál a keď príde jeho čas je ho treba bez váhania vymeniť, lebo odkladanie výmeny sa môže kruto vypomstiť formou tlačenia motorky (lepší prípad) nedajbože prerazeným kartrom (horší prípad) a ešte keď ťa švihne po chrbte.. to už je úplne v pi..! Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (19.10.2010 22:58) |
tak jasne že sa bez hadičky zasere aj okolo trochu ale zas ja to tolko nestrážim, aj tak som za chvílu jak hnoj ale keby mam cesták cukroví tak dam hadičku ale treba si ruku opret o moto aby sa netriasla a čo najbližšie k retazi |
krampus: To sú mi novinky! A ja som myslel, že keď farbený, tak len na bielo... Pred pár rokmi bol jeden červený, ale myslel som, že to bola len taká nešťastná výnimka... |
Vadim- neveril by si, je aj bledomodrý. Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (20.10.2010 0:16) |
a to jak sa dá striekať len na bočne steny trubičkou ? - na pravu aj lavu stenu - aj tak nastriekaš valček ,šak je tam tlak ktorý rozprašuje mazivo |
Hodnotenie: Ja ju mam zas...ranu jak das, obcas tam kvapnem par kvapiek motoroveho oleja a jazdim, mam uz 24000km a retaz je v pohode, myslim ze to prehanate s tym mastenim |
suhlasim s miukom. o motorku sa staram, retaz mazem pravidelne cistim sem tam. ale drbat sa s tym ako majitel tej retaze co sem dal kankoxf tak to by som mohol |
Serem na to aby som sa takto sral s retazou. Prvy kit som menil po 40000 km a nikdy som retaz necistil, ani raz. Mam Scottoiler a to ze mam zadrbane koleso, retaz alebo aj celu motorku ma netrapi. Je to stroj, ktory ma sluzit mne, nie ja jemu |
Hodnotenie: Článok dobrý. Aj to je spôsob pre tých čo nevedia ako. |
Tiez patrim medzi tych co radsej jazdia ako cistia. Bude to asi tym, ze mam malo casu, a vlastne kebyze mam viac casu, tak by som ajtak len viac jazdil . Ale boli casy ked som mal najcistejsiu Babetu na okoli. |
Hodnotenie: celkom pekny clanok... pouzivam biely sprej... nastriekam od oka casto podla toho kade jazdim |
Ja pouzivam petrolej ale pozor je petrolej a petrolej ... ten na svietenie nie je vhodny na cistenie ale Treba technicky petrolej. Cisti to uplne fantasticky. Klasicky stetec plus technicky petrolej. A vsetka spina je prec za niekolko minut. Potom len utriem a docistim handrou necham chvilku tak a nanesiem mazaci spray tiez len tam ako ukazal egres. A retaz a ozubene koliecka su stale ako nove aj po 15 000 km. |
www.motoride.sk - Moto poradňa - Ako sa starať o reťaz ("dôležité") - 5 strán, príjemnú zábavu Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (20.10.2010 11:23) |
Rorschach- tak zas jasne že sa zastrieka aj valček z vrchu ale hlavný "prúd" spreja treba správne smerovat a nech aj strieka okolo. Stačí si opret ruku niekde o vidlu alebo stupačku aby sa netriasla a z pravu ruku točim kolesom, 10s a je namazane. a vapku tiež oprem koncovkou o stojan či čo tam mám blízko a striekam rovno na okraj valčeka, vapku mám zo stelovacou koncovkou tak si nastavým tvar prúdu aký chcem, je tam dost tenký prúd asi 2 mm. Zatočím retazou a valčeky su uplne volne, x kružkov sa ani nedotknem, samozrejme tak to robím ja, každý má svoj postup. A zas ja som neni vzoroví príklad retaz umývam len ked umývam moto a tento rok som to urobil asi 3 krát a to neprehánam, aj to teraz len pre to že som menil struny v tlmičoch a nechcel som hladat skrutky. A valček može byt trochu aj z vrchu namazaný lebo sa po zube odvaluje ked nabieha a vybieha zo zubu, samozrejme ked je už tam tak sa neotáča. |
edott: |
jasné egres neni to velke odvalovanie a u extrémne vytahanej retaze jak mam ja sa odvaluje viac to máš pravdu, musím splašit novú, v blate mi nedávno dost búchala ked valček skákal zo zuba do medzeri ale musel som sa vyhrabat. ale aj u novej retaze sa kusok valček pootáča lebo zub má taký tvar že sa valček oprie najprv o skoro vrch zubu a po malom otočení kolesa sa dostáva do medzeri. utekam k obedu musím íst |
edott: |
edott: Striekanie oleja som neriešil. Ja dokonca ani nemusím opierať ruku a viem to trafiť. |
Hodnotenie: egres2: |
egres pravdu máš z tým vrcholom zuba, ten má večší rozostup ako šírka valčeka a preto som volakde napísal že "skoro" vrch zubu, valček sa neutre priamo o vrch ale aj na novej retazi je vidiet otlačenú plochu na zube ktorá je vyšie ako je výška valčeka, samozrejme nie o moc. Na uvolnenej retazi to ani nezbadáš ale predstav si ju silno v zábere taka našponovaná jak jej vykúriš na jednotke určite nedosadne priamo do medzeri, to by tam vznikali aj vybrácie od valčekov. Radius medzeri je večší ako rádius valčeka, predstav si to na záberovom kolečku nie na rozete, tam je valček naberaný zubom na jeho "bočnicu" ale vyzerá to ako keby presne sadal do medzery.samozrejme, nechytá ho doslovne na bok zubu ale ani nie rovno do medzery. Preto ked ideš z kopca na neutráli tak počuješ jak retaz rapoce preto že vtedy je volna a idu valčeky rovno do medzeri ako hovoríš ale ked zaradíš tak prestávaš to rapotanie počut lebo sa retaz napne aj ked len o pár stotín ale stačí to na to aby sa valček utieral málinko aj o "bok", na to tam dal výrobca iný rádius aby to nerapkalo ale plinule nabiehalo do medzery. A samozrejme je to len moj názor, keby sa niekto chcel dohadovat . |
KankoXF - neveriiiim! To je prave nahodena retaz vytiahnuta z krabice |
Hodnotenie: Musíte dokázať rozoznať ludí, sú takí čo radšej jazdia a aj takí čo motorku leštia a behajú so všakovakými serepetičkami okolo nej. Ja používam SHELL biely a neriešm kde to frkne iba ked na koleso tak to utrem a tým pádom mám nakonzervovaný aj stojan. Treba jazdiť a občas to prestreknúť, prajem vela šťastných kilákov. |
Ja retaz prakticky neriesim. Tiez patrim medzi tych co radsej jazdia ako sa prdkaju s cistenim kazdeho dieliku retaze zubnou kefkou a po kazdej jazde prelestit kazdy dielik na moto. Mam rad cistu moto ale odtial potial. |
Tebe sa vyprava. Si z Trnavy a mas V Stroma 650... |
Hodnotenie: Principialne suhlasim s egresom + "doplnkom" od Vadima. |
Hodnotenie: pekne to napisal,ale je vidiet ,ze egy je riadny lestic ,ja to ani necistim naco, nastrikam asi po 400-500km a je to neee,neni som lestenkar,ale uzivatel |
KANKOXF Upravené 1 krát. Naposledy upravil peman (23.10.2010 21:51) |
Hodnotenie: Keď kúpiš reťaz, tak na krabičke je obvykle nakreslené kde sa má mazať. Inak sa maže na "O" krúžkovej a inak na bezkrúžkovej reťazi. |
Hodnotenie: FEDOR, |
To robi Matysak a aj Stanko.... Mali by ten chlast zakazat! |
Hodnotenie: V podstate jednoduché a zrozumiteľné, páči sa mi, keď sa niekto stará o motocykel, a má čistú reťaz |
Hodnotenie: Reťaz v každom prípade treba mazať. Spreje s lepivým olejom sú myslím si najlepšie riešenie. Majú veľmi dobrú vlastnosť, že keď ich aplikujem na reťaz o chvíľu sa olej pekne rozlezie po celej reťazi. Len treba čakať. Na to sú vyvinuté. Samotné roznášadlá oleja sa po pár minútach odparia a zostane len lepkavá hmota, ktorá sa dostane všade. Vôbec netreba toho spreja dávať kopec. Stačí málo, jeden strek na otočenie reťaze a počkať cca 15 minút aj keď píšu 5. Tieto spreje sú prachu odpudivé takže ak si všimnete, tak prach sa vytláča na okraj reťaze a tam sa dá dať dole krásne s handričkou namočenou v technickom petrolej. Mimochodom, čistiť reťaz sa má práve technickým petrolejom a ničím iným. Petrolej očistí povrch a to stačí. Handričkou sa dá vyutierať úplne do čista. Handra nie je drsná a petrolej ničím neškodí, preto reťazi neublížite.Potom nastriekať sprej a máte čisto. Viac sa o reťaz nemusíte starať. Ona totižto čoto znesie a potvrdil mi to aj samotný výrobca vo svojich článkoch čo uvádza na internete. Najväčšou hrozbou pre reťaz je voda, preto reťaz nestriekajte wapkou. Ono pri umývaní striekajúca voda neublíži, ale pri priamom streku sa voda pod tlakom môže dostať pod tesniace gumičky a tam začne spôsobovať koróziu a máte po reťazi. Takže tu nerobte poniektorí z čistenia reťaze strašiaka ako niekto tu robil pred nedávno s olejom, že s prísadou aby sa nešmýkala spojka. - kokso, som sa vtedy nasmial, ešte teraz mám vyčarovaný úsmev na ksichte. |
Hodnotenie: budem sa asi opakovať no predsa to skúsim, nemá niekto skúsenosti s MOL Dynamic Moto Chain O-X a MOL Dynamic Moto Chain Clean O-X ??? a doniesol som si zopár kusov KETTENMAXu a je to ozaj super, ak bi mal niekto záujem, viem mu to odpredať. |
Užitočný článok tu: |
Hodnotenie: vymeni si ozubene kolieska a retaz a potom hra frajera ze aku ma cistu retaz a ozubene ako z vyrobnej linky |
Tak som sa trosku aj ja,humusak,nechal uniest clankom a foteckami a takto som to vymaznal- |
Lako |
Bolestivo Mateji,bolestivo Narvem tam velku spongiju a jednou ruko od rafa,a druhou otvormi v disku tam sprtam,sprtam,az to je ciste.Neznasam tu robotu,hlavne koli tym diskom |
na Hayabusi tam tiez nie je bohvie ako vela miesta a da sa to v pohode utierat zase Lako nerob sa nam tu na chudatko |
Naaaah...co to za motorku,ked mi neda 300? Ale dakujem Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lako (13.04.2011 20:59) |
vsak ani mne neda .. mam obmedzovac na nejakych 295km/h |
Busa hlavne nema tolko lucov na rafku a lebo si to obycajne shity oproti Lakovym (a mojim ) to sa lahsie cisti... |
maTooB : ale ja tie lucie mam derave .. dokonca aj stredny naboj ak sa nemylim je duty .. ale pekna atrapa carbonu (myslim ten kryt nad retazou ) Upravené 1 krát. Naposledy upravil kweni (14.04.2011 19:05) |
Ja viem, že sú duté a nielen tie sú v tomto prípade duté |
Prave tie dieri su smrt.Musel som si nechat prirobit este jeden klb na ukazovak a nadstukovat o jeden clanok naviac,aby som nim narval spongiu do tychto dier |
Ale Lako, ved to sa da krasne ocistit cez tie diery v kotucoch |
Hodnotenie: no, moja motorka ani zďaleka nevyzerá takto, ale aby som sa vrátil k téme, nahodil som novú reťaz, plus nový scottoiler a v stredu idem na cca 8 000 km výjazd smer Turecko. Ked sa vrátim a nezabudnem, tak sem dám info, ako to s reťazou bude vyzerať |
Klatik zober si nejaky olejik. Mne zakladna napln v scoote, co je +- snad 1dl mozno ani tolko, vydrzi 1700-2300km podla davkovania. Urcity cas pred planovanou cestou do piesku vypnut a nechat retaz na sucho aby sa ti nelepil piesok. Bezny cestny prach nevadi. pri spravnom davkovani ho vyplavuje. V dazdi trosku pridat mazanie. Ale inak okrem utretia kolesa raz za cas ani nebudes vediet ze mas retaz. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (15.04.2011 16:26) |
baca, zásobu oleja mám, to viem, do piesku dúfam nepojdeme, predsa som už starší pán a nerád by som dostal infarkt pri vytláčaní motorky z pieskového záveja |
ste mi ale dali s týmto topicom....som dnes šúchal, utieral a sprejoval ako divý...kua celý chrbát ma bolí.... |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 104119 | Včera: 195910