Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Test konverznej HID Xenon sady Pilot - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest konverznej HID Xenon sady Pilot - Diskusné fórum

Hodnotenie: (22 hodnotení)

Diskusia k článku: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

07.03.2008 11:50

Test konverznej HID Xenon sady Pilot

BRACHO
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No tesim na sutaz :-))) Kua, ja tam mam 3 ziarovky, len si nepamatam ci su 2x stretavacky a 1x dialkove, alebo naopak... Hmm.. To by chcelo vsetko prehodit do xenonu, no kam to vsetko dat?? :-)))
Kolko je miesta pod nadrzov na 929? Vojde sa to tam? :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BRACHO (07.03.2008 11:51)


07.03.2008 12:22

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Sonny
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

To by sa mi hodilo, iba tá cena je trochu "inde" posadená. Ale keďže bude tá súťaž ...

[dobre]


07.03.2008 14:24

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

vyborny clanok, uz davno som na motoride necital dobre napisany clanok a sucasne inovativny (tusim prvy co sa tyka xenonov). [dobre]
Dalej velmi chvalim, ze balenie obsahuje vsetky nalezite montazne prvky. Pred 2 tyzdnami som si kupil doplnok k autu, nebudem konkretizovat, a musim k nemu zhanat kable, koncovky, adaptere atd, proste nadavam jak pohan.
Perfektne su tie GIF fotky, cu ukazujes na porovnanei svietivosti! Vyborny napad! [dobre]

Otazka 1: moja moto ma natrvalo zapnute predne svetla. Pocas startovania sa vypnu. Tym padom sa svetla zapinaju dvakrat tak casto ako u inych motoriek. Ma zmysel si v mojom pripade montovat xenony, kedze ich zivotnost sa skracuje castym zapinanim? Ono je to skor asi filozoficka otazka ...

Otazka 2: Legalizacia. Aku ma kto skusenost s kontrolou legalizacie svetiel policajtami na SK? A aku v zahranici (AT, FR, IT, CH, DE)? Napr. do AT a DE by som sa s otvorenym vyfukom neodvazil ist. Je kontrola svetiel v zahranici rovnako prisna ako kontrola vyfukov? Nerad by som, aby mi na dovolenke v CH zobrali technicky!

Otazka 3: dajme tomu ze mam Varadero s dvoma H4. Premontujem tam bi-xenon s motorcekom. Ako bude fungovat svetelna hukacka?

Poznamka: mozno si mohol spomenut, ze xenony nie su moc dobre v hmle a hustom dazdi, pretoze sa ich svetlo viac rozptyluje a viditelnost je horsia ako u halogeniek.


07.03.2008 15:01

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

SSuminko
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

pekny clanok !
Vidicon: na prvu a na tretiu otazku ti viem odpovedat.. dakdore xenony maju v sebe rele ktore zopne sa pri 12V teda ked je motor nastartovany,alebo ked je dobre nabita baterka.. takze MOZNO by sa ti ani nezapol.. ano nicilo by sa to caste zapinanie,ale da sa to prerobit.. jednoduchy vypinac.
3 otazka.. ked mas Varadeo treba dva bixenony a dva startre.. oni nemaju motorceky oni tie dialkove sa zapnu tak ze sa to ohnisko dako posunie magnetami,pri zopnuti tlacidla dialkoveho na volante.. svetelna hukacka bude fungovat ako normalna halogenka.. vybojka sa nenici,lebo stale svieti,len sa ohnisko bude presuvat pri stlaceni tlacidla..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil SSimon667 (07.03.2008 15:02)


07.03.2008 15:18

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Viďásko, pokiaľ sa nemýlim, tvoja VFR má rovnakú lampu jak môj Varan... (Na margo svetelnej húkačky.)

Herghott


07.03.2008 17:59

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Jarik
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Awia: o5 veľmi dobrý článok! [dobre] Odborný, pritom prehľadný a podaný tak, že väčšinu som pochopil dokonca aj ja! 8-) Podobný článok ma síce upútal už pred pár rokmi na www.k1400.cz , keď som rozmýšľal o tomto riešení, ale to nie je zrovna prepotrebné riešenie pre ccc... ;-)


07.03.2008 18:50

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bohous
 Motarďák 

Clanok je skutocne pekne napisany [dobre]
...len nechapem preco v konecnom verdikte +a- teda hlavne minus nie je napisane CENA! ta je fakt vysoko "nadstavena"... [zle]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bohous (07.03.2008 18:51)


07.03.2008 18:57

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

deviljk
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

:-( no skratka a dobre.... clanok som ani nezacal citat a ani si ho isto neprecitam....stacila mi len fotka a info k nej, podla ktorej som usudil ze sa idu montovat 12000 K (co je prakticky fialove svetlo) !!!!!! ..... co znamena POLOPATICKY ze s takymito xenonmi uvidis na mokrej ceste absoluuutne H...O. Xenony odporucam pouzivat od 4100 smerom hore....maximalne vsak 6000 (v krajnom pripade 8000).... Preto aj oroginalny vyrobcovia davaju napr do BMW (aut) nieco okolo 4150 K ...
Na trhu sa daju kupit mnohe sady, tak ak budete mat pocit ze to chcete, tak ja vam ich predam v Ziline klasicky xenon sadu za 4500 a bixenon 5500.... zaruka je a nebol s tym zatial ziaden problem....mame to este aj vo firemnej felicii pickup >:-)
No nakoniec som sa predsa rozhodol precitat ten clanok a v zavere si to autor vyzehlil.... ale preco tam dal 12litrovky to fakt netusim

Upravené 1 krát. Naposledy upravil deviljk (07.03.2008 19:01)


07.03.2008 19:12

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

lepidlo
 Skútrista 

Hodnotenie: Dobré

cena dobra, svietivost dobra, ostatne doriesim lahko, idem do toho.


07.03.2008 19:20

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Lepidlo, a kam si dáš ten xenón, na nos? V profile sa chváliš, že nemáš žiadnu motorku >:-)


07.03.2008 19:24

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Hodnotenie: Dobré

palec hore slušným predajcom

Citát z iného fóra:

"Jeden náš zákazník si koupil (ne u nás) světla pro denní svícení od nějakého pochybného výrobce a ač nezpůsobil nehodu, viník si světel všiml, svedl to na nepřiměřené osvícení a zůstal nepotrestán. Onomu zákazníkovi nakonec nic nezaplatila ani pojišťovna z havarijního pojišťení s odvoláním na neschválené světla. Určitě bych do takových výrobků nešel, nestojí mi to za ty problémy. O mě tolik nejde, ale nechci ohrožovat ostatní kolem mě."


07.03.2008 19:48

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

duggo
 Kávičkár 

Ikona

nevyhoda svetiel u mojho GS je, ze ma cocku a svetelny luc je ohraniceny, pri stretavackach, v lavotocivej zakrute, ked som nakloneny, vidim velke H. Ziadny xenon to nevyriesi. Ako kukam na tie obrazky, awiakovi to svieti presne tak isto.

oprava, medzera a ciarka Hamba mi

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (07.03.2008 19:51)


07.03.2008 20:03

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Jarik
 Čoprák 

Ikona

Duggo: nechcem dráždiť, ale toto riešenie nie je ani pre Bahniakov....Máte problém aj vo dne.... ;-) >:-)


07.03.2008 20:17

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Jarik
 Čoprák 

Ikona

Deviljk: nehádž tu múdrosti a absolútne závery, kým nepreskočíš! (slovenský preklad: anonymní blbečkovia tu väčšinou "HAFLI!")
Asi ti ušlo, že sa tu hovorí o motorkách, nie 20-30 ročných čerepoch s nápisom "BMW".... ;-) >:-) 8-) :-D Akože bez urážky, v pohode.... ;-) 8-)


07.03.2008 22:47

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Nic proti clanku, je podany dobre.

Za xenony na moto by mali okamzite zobrat osvedcenie a naparit pokutu, aby si sa ... Dovody, ako bolo v clanku, nemas ostrekovac svetiel, nemas automaticku regulaciu vysku"osvitu" skratka oslnujes, ohrozujes ostatnych. To je samozrejme primaly dovod na to nekupit si to, ved mna to nepali.

Potom si uvedom nasledovnu skutocnost, ze ked si to nainstalujes do dialkoveho svetla a zvysenemu osvitu prisposobis rychlost podvedome. Pri prepnuti do stretavaciek v okamziku mas osvetlenu o polovicu mensiu drahu a rychlost rovnaku, istu chvilu ides naslepo. KTO SA CHCE V NOCI ZABIT, NECH SI TO KUPI.


08.03.2008 0:06

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

neviem ako na motorkach ale na autach s projekcnym svetlometom sa velmi casto stane, ze sa zmeni ohnisko svetlometu a kedze ani parabola ani sklo niesu na takuto zmenu nastavene, tak nastanu 2 skutocnosti:
1. ty ako vodic auta vidis omnoho horsie ako s dobre nastavenym halogenom
2. tieto auta neuveritelne oslepuju protiiduce vozidla. A bohuzial je ich na cestach cim dalej tym viac.

Mam na aute origo bixenony a vzdy pokial dovoluje situacia a stretnem takehoto debilka so samo-domo xenonami, tak dostava odomna pecku do oci. Ked oslepuje, nech je sam oslepeny.

Ak niekomu svieti auto alebo motorka slabo, tak sa daju veci riesit aj legalne a to zakupenim kvalitnejsich ziaroviek - napr PIAA.

Vidi> mne este nikto na zapade svetla nekontroloval, ale cital som na bmw fore, ze uz to niekto v nemecku zazil.


08.03.2008 8:09

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

veverak
 Ľadvinka 

Čo má spoločné parabola a sklo s výmenou zdroja žiarenia so slabšou intenzitou svietivosti za silnejší? :-O Poloha zdroja svetla voči parabole sa nemení - svetelný kužel je rovnaký (pri náhrade typu žiarovky rovnakým typom výbojky).


08.03.2008 8:22

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Veverak, evidentne to tak nieje.
Mozno je to vlastnost lacnych zastavbovych sad, alebo maju nainstalovanu nevhodnu sadu...ja neviem.
Jazdievam teraz dost vecer a situacia sa zhorsuje.


08.03.2008 18:37

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

ondro727
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ono je to aj s orig. xenonmi na aute niekedy bolest - mam na Megane Sport orig. xenony a po vymene vybojky v autorizovanom servise (hahaha...) mi chlapci z Renaultu nastavili tie svetla tak, ze som na stretavacky svietil az do okien panelakov. A to neurobila ani polohovacia automatika. Musel som si tie svetla nastavit ja sam (imbusak atd.). Zazil som s takymi svetlami jednu cestu BA-KE a ked som dorazil, tak som bol uplne na nervy z toho, ze ma asi polovica Slovenska nenavidi. Tie podmienky na xenony MAJU svoj vyznam a to si hovorim zakazdym, ked stretnem domaceho kutila, ktory oslepuje pomaly aj pristavajuce lietadla... Nemyslim, ze by situacia na moto bola ina. Tak sa uz "tesim", ako budem stretavat cim viac takychto manikov, ktori si svietia do svetlych zajtrajskov :-( Ci uz na plechovkach, alebo na moto. Akurat ked si to skombinujem so zalubou mnohych svietit dialkovymi na moto... Uf :-~

MajoKE - suhlas, bohuzial...


08.03.2008 18:45

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Majo vidno, že nie si zastancom Xenónu... Rozumný človek si dá Xenón do stretávačiek, nie do diaľkových a samozrejme aj nastaví výšku svetla... Potom takýto človek nikoho neohrozuje, takže nehádž všetkých do jedného koša...


09.03.2008 1:57

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Hodnotenie: Dobré

Ked ma na ceste autom zozadu oslepuju xenony, tak je to na 99% koncern VW (Oktavia, Passat). Uz dlho mam chut napisat do Skodovky, ze co su to za kkti :-~


09.03.2008 9:53

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

RACERMAN
 Jogurťák 

Ikona

1. Ak XENON tak urcite len od 4100 do 6000K je to najblizsia teplota svetla k slnecnemu ziareniu
2. Pri tejto teplote svetla je lepsia svietivost u dazda aj hmly
3. Problemy su aj na STK v Rakusku, Nemecku,...kontroluju
4. Tomxx ak si niekto da v aute do paraboly ktora je urcena pre halogenove ziarovky bude osvetlovat aj vevericky
popri ceste nejde o koncern a duplom ked nema ani cocku len klasicke stare svetla. Rozoznas uz s daleka ci su
origo xenony alebo nie...napriklad vidis ze svieti cely svetlomet...a Ty nevidis skoro nic...rozumnejsi si aspon
prisposobia motorceky na manualne nastavenie vysky...
5. Vyssia bezpecnost na cestach lepsie vidis
6. Poznam pripady kde vybojky odisli po par hodinach...asi dost zalezi ci je to znackova sada ci nejaka NONAME
7. Uvazujem nad tim uz davno a stale sa neviem rozhodnut ci do toho ist...vidiet a byt videny je dolezite
8. Zaujimal by ma vysledok ci su sofery oproti iduci oslnovani viac XENONOM a stretavackami alebo halogenom a
dialkovimi svetlami...lebo vela z nas jazdi s dialkovimi svetlami


09.03.2008 17:27

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Noob
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

pre motorkara je dolezite byt vcasne vsimnuty v spataku plechovkara. a to hovorim najma o dennej hustej premavke.

a asi sa nemylim, ked poviem ze xenony si plechovkar skorej vsimne, a po vsimnuti sa zacne koncecne venovat okrem riadenia aj okolitym motorkarom..


09.03.2008 17:48

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Psycho: ked uvidim niekoho, kto pred pribratim spolujazdca nastavi xenon "pre jazdu vo dvojici" a potom si znova nastavi svetlo po vylozeni, zmenim nazor.


09.03.2008 18:04

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Pali79
 Turista 

Ikona

Clanok dobry, no navadza na nespravne, nevhodne osvetlenie a to nie je dobre!
Ja xenon nemam a po precitani clanku a vecnych diskusnych prispevkov ani nechcem...
SUHLAS MajoKE - mas najrozumnejsie argumenty !!!

PS: zial klasicka slovenska sebeckost... "hlavne ze ja zaparkujem... , hlavne ze ja vidimm..., hlavne ze ja som... ved mna ostatni nepalia... " :-~


09.03.2008 18:39

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Majo ako keby ťa motorkári vo dvojici a v noci oslepovali nonstop :-~


09.03.2008 19:00

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Pali79
 Turista 

Ikona

staci oslepenie jednym xenonom a v sekunde moze byt tragedia... (a rozsirovanie inej databazy = NEHODY...)
Si uvedomte, ze oslepenie xenonom je ovela horsie ako halogenom... Alebo nie je tak???


09.03.2008 19:06

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

čo sa tu stále sťažujete... mňa už veľa áut oslepilo v noci diaľkovým, keď zabudli prepať, a nerobím z toho vedu... síce to nebolo príjemne, ale netreba do toho kukať jak blbec... a "stretávací" xenón fakt strašne brutálne osvetluje... omg


09.03.2008 19:13

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Pali79
 Turista 

Ikona

nie stretavaci xenon... ale kadejakymi nahradami kadekym do kadecoho namontovane a nahradene povodne halogeny...

Asi len tak pre srandu sa zariadenia homologizuju... ze? Svetlomety nevynimajuc...


09.03.2008 22:24

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

kmix
 Turista 

Ikona

len k tej ECE 48:

K 1200 GT by potom mala mat ostrekovac svetla?


10.03.2008 1:14

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

deviljk
 Kávičkár 

Ikona

JARIK :

Napisal si mi toto :
nehádž tu múdrosti a absolútne závery, kým nepreskočíš! (slovenský preklad: anonymní blbečkovia tu väčšinou "HAFLI!")
Asi ti ušlo, že sa tu hovorí o motorkách, nie 20-30 ročných čerepoch s nápisom "BMW"

No a ja ti odpovedam :
Na margo prvej vety...predal, daroval som a namontoval som uz mnoho tychto sad... ... takze som co to uz isto preskocil....
Na margo druhej vety... ja viem na akom portali (pre motorkarov) sa nachadzam a co asi ostatni pochopili a vedia, myslel som tym ze zakladne principy a fungovanie osvetlenia na vozidlach su rovnake aj u aut a motoriek.... (narazal som tym na tie niekolko tisicove hodnoty Kelvinov)
No a na zaver... nikdy nevlastnim vozidlo starsie ako 5 rokov (ci uz ide o motorku alebo auto) tak neviem co tu pises o nejakych 20-30 rocnych BMW.... ak ta to neurazi tak s aut momentalne BMW 330 XD r.v2005 vo full vybave ... o com si rozhodne nemyslim ze je crep... a Smart cabrio cdi, co je tiez okrem motorky mila baviacka na leto... Prajem ti pekny den .... 8-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil deviljk (10.03.2008 1:18)


10.03.2008 7:13

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

HD1200
 Turista 

Ikona

Mal som xenon z auta na moto Yamaha FZS600 Fazer . Inštaloval som celý komplet aj s parabolou-
(s Alfa romeo výbojka Osram made in germany) aby to zaručene fungovalo a bol som sklamaný :-(
Nebolo to dobré. :'( Musel som to vymontovať lebo sa mi s tým v noci zle jazdilo


10.03.2008 9:10

Re: Test kontroverznej HID Xenon sady Pilot



kmix, ECE 48 platí iba pre autá


10.03.2008 10:11

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Nema nahodou aj nova R1 stretavacie xenony?

MajoKE: v tym prisadnutim spolujazdca, to je dobry argument. Sklon svetiel sa vtedy veru velmi zmeni.

Mam svetla ako varadero. Ak by som tam namontoval dva bi-xenony a niekoho tym v noci dialkovymi osvetlit, asi by mal pocit, ze pristava UFO... staci, ze jeden dobre nastaveny stretavaci xenon slusne oslepuje, az oci bolia, nieto este dva tesne pri sebe namontovane a dialkove... kua, to by bola brutal supa...

Tato diskusia ma presvedcila: xenony nenamontujem ani do moto, ani do auta. Tymto dakujem. [dobre]


10.03.2008 16:15

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

Eee, jednemu nechapem.. Co maju spolocne ostrekovace s tym, aby som neoslepoval..

Majoke: ak uz niekoho veziem, tak je to priatelka, (48Kg :-))) ) co tlmic ledva pri sportovom nastaveni spozna :-))) To len ze som sa pobavil...

Inak xenon je podmieneny aj cockou v skle svetlometu? Dobre tomu rozumiem? Inak to svieti teda nahov.o?


10.03.2008 17:06

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Bracho, ked tvoj tlmic nepozna rozdiel 48kg tak to mas dost blbo nastavene...

Ostrekovac: najme kvoli pouzitiu v zime - lampa je chladna, sneh sa na nej netopi.

cocka vs sklo: to je zlozitejsie. Xenonove svetlo ma oproti klasickemu lepsiu svietivost z troch prizin:
1. svetelny luc je vedeny presnejsie (ina geometria svetla) a plus 2.vdaka dynamickemu naklapaniu mozu byt nastavene vyssie (btw preto castejsie oslnia ked auto podskakuje)
3. vyssi svetelny vykon

Pri zamene klasickeho svetla so ziarovkou za halogenovu vybojku je nutne aby bolo zachovane ohnisko, t.j. bod, v ktorom vznika svetlo musi byt na tom istom mieste. A toto podla mojich skusenosti nieje vzdy zachovane. Ci nepresnostou vyrobcu alebo zlou instalaciou - neviem.

Kazdopadne vsak plati, ze dorobeny xenon nebude nikdy tak dobre svietit ako origo xenon (pretoze bod 1 a 2 doma neurobis) a prave naopak je vyssie riziko, ze to bude svietit daleko horsie ako povodne svetlo (nedodrzanim ohniska - bud bude svetelny rozptyl prilis vysoky - vtedy mozes robit co chces, aj to namierit na zem, oslnovat budes a ajtak nic neuvidis, alebo bude svetelny roztpyl prilis uzky a oslnovat nebudes ale neuvidis tiez nic).

No a potom su tu este machri, ktori nahodia 10.000K, svieti to ako uv-lampa a v dazdi neuvidia nic.


10.03.2008 17:11

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

francik
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Bracho: Ja som mal tiez podobnu ladvinku na R6 a ten zadny tlmic predsa o nieco klesol (48kg nieje batoh na chrbte!!!)

Taky bych asi dal ruky od tych xenonov prec... Ja som to poriesil silnejsimi halogenami a hotovo...

Ale inak clanok je dobry... 8-)


10.03.2008 17:56

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Bracho - spinavy svetlomet inak "viac"rozptyluje svetlo. Je vyborne, ze ked niecomu nerozumies smejes sa. Priatelia ta musia poznat ako vecne usmievaveho chlapca. Nie kazdy spolujazdec vazi 48kg a nie kazda moto je kostitras.

K TEME:
Oslnovanie - povedzme, ze ked nas v noci niekto dobre "oslni" nas zrak sa spamatava 1 sek. Spamatavanie zraku sa podstatne zhorsuje s vekom, teda 55r. ujo nevidi 2 sek to je pri 90KM/H = 25m.s, skratka 50m presiel "naslepo".

SKOR PLECHOVKOVY PROBLEM. Silne svetlo nie je vzdy vyhoda. V labakoch sa meria aj vlastne osvetlovanie, teda tvoje vlastne svetlo, kt. sa odrazi od hmly, snehu, padajuceho snehu a unavuje oko vodica. Kto potapa v noci, alebo v mutnych vodach, vie o com hovorim.


12.03.2008 20:53

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

MajoKE a matus To nebol utok, skor taka sranda a uhol pohladu ;-) Rozumiem co si chcel povedat a plne s tebou suhlasim. Tlmic samozrejme klesne a ma to vpliv, no uznaj sam, ze je to nieco ine, ako ked nalozim kufre, alebo veziem 90Kg manika.
Okrem toho ma zdoraznene: musi ma oblepit, poriadne sa drzat (zalahnut na mna, inak sa nepohnem a pindam :-))) ), co je zase nieco ine ako ten manik ktory sa drzi v zadu, je vystrety a snazi sa o odstup, aby si si nedajboze nemyslel, ze je buzik :-)))
je to podobne ako ked dobre pridas, alebo naopak brzdis..

Ked nieco neviem a vrta mi to hlavou tak sa spytam
Kedze som tuctovy uzivatel moto a nie Pedrosov mechanik mozem sa kludne mylit .
Tiez sa nikomu nesmejem, ked mu nic nepovie OSI model, multicast, FWA, latencia pripojenia alebo nieje odbornik na problematiku IPv6 atd.
Peace

Inak vsetky seriove xenony maju v svetle cocky, alebo je to skor vylepsenie niektorych vyrobcov?
To so snehom.. No.. Ok, ale aku to ma spojitost s xenonom? (ved klasicke svetlo na novych autach to nemusi mat, ci ano?)

Myslel som, ze spinave alebo s vrstvou ladu svetlo by malo svietit skor menej.. :-~ Kde je hacik?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil BRACHO (12.03.2008 21:05)


12.03.2008 21:04

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Karbec
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Xenon bez cocky je podla mna na dve veci....


12.03.2008 21:05

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Bracho> cocka nieje nutnost. Napr C5 (stary model) alebo P607 moze mat xenon od vyroby a pouziva sa ciste sklo s projekcnou odrazovou plochou.
Pravda je, ze viac vyrobcov vyraba sosovky a prechadza na tuto technologiu, najme kvoli systemu natacania svetiel - natocit sosovku je daleko jednoduchsie ako natocit cele svetlo. Sosovka ma dalsiu vyhodu a to presnost rozptylu svetla, alebo dalsia vyhoda - sosovka casom nezozltne, ako parabola.

Sosovka ma vsak aj nevyhodu a to velku: zdroj svetla je maly a cez den taketo svetlo nieje dobre vidiet - tu ma vyhodu projekcny svetlomet. To je dovod preco vyrobcovia pristupuju k tzv dennym svetlam (audi - starsie modely vnutorne svetlo, novsie modely diody, bmw vnutorne svetlo a pod)

Na margo snehu na xenone - ano, presne to je problem - svieti to menej, resp staci troska hrubsia vrstva, ktora sa pri jazde pocas snezenia vytvori rychlo a nesvieti to takmer vobec, co je problem aj cez den.


12.03.2008 21:19

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

matus: dik za vysvetlenie ;-) To znie rozumne. Hmm... Ale preco to nezavedu aj pri normalnom svetle?! :-~ Ved tam je problem rovnaky (aj ked mozno naozaj o nieco mensi).

MajoKE: si Fazer dal prec? Prooc?


12.03.2008 21:20

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Bracho, myslis ostrekovac svetla?


12.03.2008 21:41

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

BRACHO
 Čoprák 

Ikona

jo ostrekovac.


12.03.2008 21:42

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

lebo halogenova ziarovka vydava vela tepla a sneh sa topi.


13.03.2008 0:35

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

chrene
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Zakazdym sa tu objavi niekto, kto citi potrebu napisat, ake auto v akej vybave vlastni, pripadne akym vysavacom cisti garaz atp. Mojtyboze


13.03.2008 7:27

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

miso251SK
 Turista 

ako je mozne, ze v manualy k sade na vymenu H4 ziarovky za xenonovu vybojku nie je spomenute nic taketo? Este je doplnene TUV a ISO 9001. Kua naco to predavaju ako sadu na vymenu ziarovky ked sa to vymienat nema. Mam to teraz vyhodit alebo co?. XJ zo serie svieti strasne slabo, ale neskutocne slabo, uz som sa tesil ze som si vyriesil problem :'(


13.03.2008 9:19

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

guyke
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

no čítať to tu je niekedy naozaj zábavné, zvlášť ak vyjadrenie píše niekto kto ani moc nejazdí resp. vychádza len z čiastočných a sprostredkovaných informácií... Neviem, ja som mal bixenony celu minulu sezonu a najazdil som na nich cca 10tis km a isto by som nesiel spat k povodnym svetlam. Svetla mam riadne nastavene a spravne, nikoho neoslepujem co som si pre istotu vyskusal jak cez den tak v noci ked som sadol ja do auta a kamos na moju moto. V kazdom pripade tak ako to tu niekto pisal, plechovkari ma vidia na ceste viac, ci uz v spataku ci oprotiiduci, ci prichadajuci z vedlajsej... a to bol hlavny dovod preco som siel do xenonov. Vsetci tu dookola vsade placu aky su plechovkari neohladuplny, slepy, nevidia nas... Zvyraznit sa na ceste vies dvoma sposobmi... xenonmi a ladenym vyfukom, je ta viac vidiet a viac pocut.... Ide ale potom o to aby to neoslepovalo, teda svetla je nevyhnutne nastavit spravne, a potom svietis ako ktorekolvek ine orig. xenonmi svietiace auto... teda vzdy vyraznejsie ako halogen. Niekto tu pisal o svieteni v noci... a v noci a v dazdi... jasne jazdili sme aj tak s kamosmi... rozhodne to nie je pravda ze v dazdi po tme uvidim prd, prave NAOPAK!!! videl som vzdy podstatne viac ako chalani co jazdili za mnou s halogenom... No ale ano, nemam 10000K ale 6000K. Tak len tolko na okraj k skusenostiam z praxe s xenonmi.


13.03.2008 9:31

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

inak ste si isty, ze musi mat ostrekovac? Dnes okolo mna presli viac menej nove Audi a Ford, oba s cockovymi xenonami (mali ich zapnute) a ani jeden nemal ostrekovac.

Matus: asi by som nesuhlasil s tym, co si napisal ako nevyhodu cockovych svetlometov. V pripade cocky je plocha, ktora vyzaruje, mensia a preto o to intenzivnejsia (rovnaky vykon na mensej ploche) a preto o to viac "oslepuje", cize je ta viac vidno.


16.03.2008 21:57

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

Suhlas s Majo KE [dobre] . Tie podomacky instalovane xenony a samozrejme aj hal. ziarovky ktore svietia niekolko nasobne silnejsie a do modra s napisom na krabicke "no for EU", si montuju vacsinou blbeckovia, co sa chcu hrat na nieco viac a vobec im pritom nezalezi na tom, ci tym niekoho ohrozia. Ja jazdim na plechovke aj v noci a je to otras, ked taky kutil ide oproti. Bliknes mu a on Ti blikne taku pecku, ze sa nespamatas! Je to evidentne vidiet, kedy idu oproti origos xenony a kedy tie gadzovske blbosti. Ked mam raz svetlo na halogen, tak tam budem montovat vyrobcom predpisanu ziarovku a ked chcem xenon, tak si kua priplatim a kupim komplet reflektor aj so vsetkym co k tomu patri origos, aby to splnalo vsetky s tym suvisiace normy! To nieje sranda! :-((((((


16.03.2008 23:15

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

miso251SK
 Turista 

mna by zaujimala jedna vec. Ak mam na podobnej sade znacku TUV, sedia mi ohniskove vzdialenosti, ake je obmedzenie?

ake je obmedzenie aj co sa tyka profilovanych parabol a klasickych parabol s lomovymi sklami?

Uhol lomu svetla zalezi od vlnovej dlzky? teraz mam na mysli farbu xenon/halogen/klasika ci tam nastava nejaky iny rozklad ako napr na svetelnom hranole? alebo aky tam je sakra problem


17.03.2008 23:34

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Miso: uhol lomu vypusti z hlavy, ten tu nehra rolu. Predne sklo je minimalne prehnute a je takmer rovnomerne hrube, tento efekt je zanedbatelny... ;-)


18.03.2008 0:14

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Bald
 Čoprák 

Ikona

xenon je pre mna zbytocna investicia, halogen svieti dostatocne a na obcasnu nocnu resp. neskoru vecernu jazdu bohate postacuje.


18.03.2008 9:08

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

Vidi: tie ostrekovace sa im vysuvaju z naraznika, normalne tam vidno iba zaslepky a ked ostrekujes, tak to tamad vyskoci a strieka a potom sa to schova 8-)


18.03.2008 9:24

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bebop
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja som investoval do halogeniek plnenych xenonom , myslim ze ta svietivost je az az ....a vyslo ma to par stoviek asi 7 za dva kusy


18.03.2008 10:00

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Bebop: investoval si myslim zbytocne. Halogenka funguje na vyzarovani cierneho telesa - vlakna. Halogenovy plyn je tam kvoli tomu, aby odpareny volfram zreagoval s halogenovym plynom a depozitoval naspat na horucom vlakne. Vdaka tomu mozu byt halogenove ziarovky viac nazhavene a silnejsie svietit (so spektrom posunutym viac do modrej v porovnani s vakuovanymi ziarovkami). Pouzivaju sa na to Iod a Brom. Xenon nie je halogenid, naopak, inertny plyn. Nenapada ma nic, co by sa stalo jeho pridanim. V xenonovych vybojkach funguje generacia na zaklade ionizacie plynu. V halogenovej ziarovke nie je dostatocne silne elektricke pole, ktore by mohlo nejaku plazmu vyvolat.
Za to, ze mi nieco uslo, motorkou nerucim...


18.03.2008 10:10

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bebop
 Kávičkár 

Ikona

Neviem ci zbytocne lebo to svieti velmi dobre oproti klasickym halgoenkam:D ked najdem link hodim to sem
Pozri obrázok
www.auto-moto-shop.sk/1/
www.auto-moto-shop.sk/1/index.php?idvyrb=309...

Upravené 3 krát. Naposledy upravil bebop (18.03.2008 10:18)


18.03.2008 14:10

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

No neviem, neverim tomu, je to podla mna reklamny trik. Maju (udajne) +100% svietivost a modro sfarbene sklo, tym padom dosiahnes efekt, co je na ilustracnom obrazku oproti uplne obycajnej ziarovke. Predpokladam, vlastne som si isty, ze ti svieti vlakno, nie plyn v ziarovke, ze? Ale ako pisem, moze ist o jav, ktory mi usiel...


18.03.2008 18:33

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bebop
 Kávičkár 

Ikona

Neviem ja ich mam a neda sa to fakt porovnat s klasickou halogenkou...mozem ti prist zasvietit :DDD neviem ci svieti plyn alebo vlakno neda sa do toho pozerat ked to svieti:D ale vazne mam jednu v rezerve H4 rad ti ju poziciam na otestovanie:D jedine co viem ze svetlo ma dlhsi dosah a znacky,stlpiky,reflexne veci priam "svietia" ze ich lepsie vidiet ako cez den a celkovo je to uplne o inom.


19.03.2008 9:31

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

reflexne farby je lepsie vidiet pri kazdej ziadovke, co je "viac do modra", napriklad pri tych, co maju sklo skoro uplne modre, ked je ziarovka vypnuta. Vsak ked sa niekedy stretneme, mozeme to porovnat, napr. mozeme jednu taku ziarovku vlozit do jedneho mojho svetlometu (mam dve H4) a porovnat priamo. ;-)


19.03.2008 9:55

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bebop
 Kávičkár 

Ikona

suhlasim a budem len rad ;-) nechcem robit ziadnym zairovkam reklamu len som s nimi velmi spokojny a chcem dopriat aj ostatnym:D


19.03.2008 13:40

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

guyke
 Turista 

Ikona

no ja to skúsim tiež tak ako píšete, jeden kámoš ma rovnakého fazera ako ja a bez xenonov, pôjdeme niekam vonku ako to je tu na foto, dáme moto vedľa seba a spravíme pár foto s klasika halogen svetlom a xenon svetlom. potom to tu nahodim. Som sice presvedceny, ze mi xenony svietia vyrazne lepsie ako halogeny, ale taketo porovnanie rovnakych motoriek bude myslim objektivne, keďže môj pocit môže byť subjektívny. Len je ešte kosa a teda dúfam, že ho presvedčím vytiahnuť moto večer ... isto to chvíľu potrvá


19.03.2008 14:31

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bebop
 Kávičkár 

Ikona

guyke nejak som to nepochopil...ako myslim ze kadzemu je jasne ze klasické halogeny svietia horsie ako xenony ale tie halogeny(plnene xenonom) co som kupil ja sa k nim dost priblizuju a s obycajnymi halogenmi sa nedaju ani porovnat.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil bebop (19.03.2008 14:35)


19.03.2008 18:34

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

guyke
 Turista 

Ikona

bebop: no buď som sa ja zle vyjadril resp. ty si to zle pochopil... xixi tym, ze to scem porovnat som skor reagoval celkovo na to co sa tu pise, nie na to co si pisal ty v tvojich poslednych prispevkoch... Ked tu hučí niekto kto ani poriadne nejazdi, (nemyslim tym teba) ci ani nema moto alebo tie xenony nema odskusane bude hucat o tom co vsetko je na nich zle... a ja ich mám a viem ze dobré sú tak ma to štve... teda preto by som rád spravil to porovnanie. Sprostredkovať vysledok cez net sa da "objektivne" asi len tak ako som pisal vyssie. No ale k porovnaniu ma inspiroval obrazok, ktory si tu pridal o par prispevkov vyssie ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil guyke (19.03.2008 18:34)


19.03.2008 18:37

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bebop
 Kávičkár 

Ikona

OK moja chyba:DDD nejak sa mi zdalo ze je to na mna:DD asi schyza zacina posobit:D tak nic


20.03.2008 10:11

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

bonovox12
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

je to všetko super teda až na ten problem s tou legislatívou!
Neodporúčam s tým vycestovať do Rakúska. Kamarát tak užinil al bol o 500 euro ľahší . :'(


20.03.2008 11:12

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

To nieje len legislativa, ale aj to, ze vacsinou, ked to nieje origos, tak to oslepuje oprotiiducich a to je teda riadne nebezpecne. Az Vas raz takyto expert oslepi a vy zrazite cyklistu alebo chodca, to este len bude sranda :-(((((( Samozrejme ze ten oslepovac o tom ani nebude vediet a ty dokazuj, ze si bol oslepeny :-(((((( Na 99% ides dnu. Stoji to za to montovat taketo amaterciny do prednych reflektorov? :-@


26.03.2008 15:51

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

kobe
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

1. Xenony su super vec ak je to urobene original vyrobcom. On urobi vo vyvoji prepocty reflektoru a optiky. Tak isto aj vyriesi system nastavovanie vysky sviditiel, aby v ziadnom pridade nenastalo oslepujuce oslnenie ostatnych soferov.
2. Ak sa pouzije takato sada na prestavbu, nastava nevhodna situacia. Povodny reflektor bol prepocitavany na iny zdroj svetla. Vlkno ma inu polohu a iny rozmer, ako vybojovy luc xenonu. Preto bude svietit tam kam nema a tam kam ma svieti len zanedbatelne mnozstvo.
3. Nasledne nastava situacia, ked proti iduci sofer je oslepeny a nevidi kam ide. Co je horsie je to, ze oko sa snazi prisposobit tom stavu a ked vy prejdete, tak sa nevie adaptovat spat na povodnu situaciu a sofer chvilku nic nevidi. Ak tam je v tom momente chodec, alebo zakruta tak je problem.

Je to na kazdeho svedomi ci bude ohrozovat ostatnych alebo nie.

Ja si volim bezpecnu cestu nie len pre mna ale aj pre ostatnych [dobre]
PS: Inak povedane pockam si na to, ked ich bude montovat original vyrobca :-)


04.04.2008 23:19

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

loobo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vie niekto aky typ halogenovej ziarovky sa pouzije k xenonovej vybojke typu H4?
(...ta v tej bielej objimke)

Pozri obrázok


04.04.2008 23:25

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

loobo
 Kávičkár 

Ikona

....pytam sa pretoze ju akosi postrááádam v tej mojej sade co mi dnes prisla :-((((((

Pozri obrázok


08.04.2008 11:03

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

loobo: Nuž naozaj ti tam chýba. Asi otázka skôr na predajcu...

Awia


08.04.2008 11:29

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Gloocky
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

No pozeram ze dost zaujimava diskusia.

Mam xenon stretavacku tak by som rad aj ja nieco napisal - ak je spravne namontovany ( vyrobcom - resp. servisom, ktory s tym ma skusenosti) tak neni co riesit...neni tam ziadne nebezpecie ze bude niekomu sposobovat problemy....ma len same plus - ak jazdim vecer v skupine na moto tak prvy - a nie preto ze ich zozadu oslnujem, ale preto ze aj ty za mnou vidia nieco viac.
Zle nastaveny svetlomet s klasickou ziarovkou je taky isty problem ako zle nastaveny xenon...
Ak ma niekto iny nazor alebo pochybuje tak rad mu ukazem o com to je - som z TN....

Vivat Xenon >:-)

A pre tych predpisovych - PZ mi zatial ziadne problemy nerobil, asi preto ze je vsetko tak ako ma byt...


08.04.2008 13:37

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Gloocky: lenze dobre nastaveny xenon oslepuje o dost viac ako dobre nastaveny halogen :-( Zrovna vcera, unaveny po praci, som isiel cez sidlisko s takmer nefunkcnym poulicnym osvetlenim zaparkovat auto do garaze a ked isiel oproti xenon, moje unavene oci doslova prestali vidiet auta zaparkovane na krajnici. Vtedy by som vsetky xenony vrazdil...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (08.04.2008 13:38)


19.01.2016 9:02

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

Re: minod: Aj diaľkové?
Tlmené som chcel nechať H7 a HID dať diaľkové. Priamo na predajni ma odrádzali, že na diaľkovom mi to dlho nevydrží. Ale aj keby to bola "len" jedna sezóna, tak by som do toho šiel.
Skúsenosti?


19.01.2016 9:48

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

minod
 Turista 

Re: satos: teraz mam H7, dialkove som nechal pôvodné /aj tak ho nepouzivam/ staci stretavacie ked je HID, davam do kazdej motorke zatial som vybojku este nemenil a to ma nasvietene pomaly 30000km


19.01.2016 10:54

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

Re: minod: Fakt je, že na aute "zabúdam" používať diaľkové, keď mám stretávacie xenony.

Volal som predajcovi a ten má HID ako diaľkové a nemá s tým žiadne problémy. Tak som objednal...


19.01.2016 11:10

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

minod
 Turista 

Re: satos: vyskusas uvidis, mne postacuje stretavacie s hid,


19.01.2016 15:59

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

HID ako diaľkové je asi nezmysel, kým sa to rozsvieti tak už vypínaš... Dovtedy vidíš prd - hršie ako halogén...


19.01.2016 16:14

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

Re: Awia: Treba sa povrtat v elektrike a zapojit ju tak, aby ked zapnes dialkove, tlmene zostavalo svietit. Nabeh xenonu potom tak nevadi (si myslim, vyskusam). A ono je to potom ina kava, ked mas aj tlmene aj dialkove naraz (vyskusane).
Nevyhoda je, že to žerie 110W namiesto 55W a to je aj hlavny dovod, preco chcem hid, ušetriť 20W ...


19.01.2016 17:11

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: satos: Samozrejme predpokladal som že stretávačka zostáva svietiť tak to mám ja... Ak chceš ušetriť W daj to práve naopak. Xenón má na začiatku keď poriadne nesvieti nábeh a ťaká aj viac ako 55W potom klesne na 35... Po cca 10 sek. Do ďiaľkového je to nezmysel. Za prvé nesvieti, za druhé žerie dokonca viac... Za tretie neni dobré ho zapínať vypínať...
Daj si ho do stretávačky keď už...

Ale konec offtopic... alebo do inej témy motoride.sk/?P=phorum&tema=&S=xenon


19.01.2016 20:24

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

bkris
 Turista 

Ikona

www.eshopbn.sk/xenonove-sady-xenony-pre-motocykle...

O tomto rozmýšlam len ako to napojit bo do elektriky som blb... :-~


19.01.2016 22:28

Re: Konecne poriadne svetla pre motorku

minod
 Turista 

Re: bkris: jednoduche pochopi aj opica ,nemas co pokazit, konektor do konekora, je k tomu aj navod, zvladnes


19.01.2016 23:07

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

Je reálne možné nejakým spôsobom mať dodatočne zapísaný xenón do TP?
Máte niekto namontované xenóny? Nemali ste problémy u nás alebo v zahraničí s policajtami?
Ako to je na technickej potom :-O
Konkrétne som zvažoval buď 4300 - 6000kelvin tie majú najlepšiu svietivosť a vlastne to je aj dôvod, prečo to väčšina ľudí si chce namontovať..... A ani to tak nedráždi zbytočne ako nejaké 12000k

Dôvod úpravy: kelvin

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vulgi (19.01.2016 23:10)


19.01.2016 23:24

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Odpoveď je aj v článku samotnom...

Plus:
Len Tak: Zákaz neoriginálnych xenonov
Moto poradňa: Xenony cez STK


20.01.2016 22:01

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Peter3P
 Skútrista 

Keby som si montoval do moto xenony tak pouzijem niektory z bixenonovych reflektorov, napriklad lacny a dostupny mini h1, svieti pekne do sirky a aj ked nie je (asi kvoli tej sirke) najsilnejsi priamo pred svetlometom (je par bixenonov, ktore su lepsie), stale je to uplne nieco ine nez jedna H7. Zastavba namiesto H7 je hracka ak je miesto v reflektore a to pri tomto mini vacsinou je. Zastavba je vacsinou vratna. A dialkove je riesene len clonkou, takze vybojka svieti neustale. Akurat ze to moze niektorych pomahacov iritovat a mohli by tu byt potom pokusy o premiestnenie obsahu penazenky. Nenapadnejsie je v rpipade H7 pouzitei 65W (v sktocnosti asi 80W) osram offroadovej H7 ziarovky, ktora ma 2100lm namiesto standardnych 1500. Svieti to uz lepsie a kto na pohlad spozna ze je to offroad. A na ceste ju nevymontujem aby si ju mohli pomahaci obzriet :-). Bez pojazdneho servisu asi nik, mozno nejake male dieta s pidirucickou ak vobec.
Akurat silnejsie zdroje svetla riesia len jazdu rovno, v zakrute v noci je to aj tak naslepo, alebo aspon poloslepo.

Ak silnejsie dialkove tak xenon fakt nie je ktovieco, radsej pridavne led svetla alebo upravit povodne svetlo a do neho vpravit optiku pre led. Urcite nie tie led "ziarovky" h7, h4 a pod. co sa predavaju uz aj v sr. Akurat ze to uz chce trochu sikovnejsie rucicky (presnejsie par zakladnych znalosti co a ako), alebo magicku schopnost narabat s plastikovo silikonovou kartickou. :-)


21.01.2016 0:24

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Vacsia wattaz ziarovky ti moze poskodit parabolu.


21.01.2016 10:25

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Matus ma pravdu. Ja som na jednom skutri takto znicil parabolu. Pokrutila sa a svietilo to prd. Osadenie ziarovky sa viac menej rozpadlo a zrkadlo paraboly sa zvlnilo.
Ja velmo silno rozmyslam nad touto hid sadou. Len ked na to nahodim kufre a ladvinku, bojim sa aby som nesvietil do oci. Na druhu stranu kopa motorkarov beha s dialkovymi cely den :-)


21.01.2016 11:02

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

S HID sadou behám uz na tretej motorke, perfektná vec, precestovanú cela Európa krížom krážom bez jediného problému... A po skúsenostiach, ktorých následky znášam dodnes, pravdupovediac, mam v pici, ze oprotiiduceho na pár sekúnd oslnim (cez deň tobôž), ale som si istý, ze ma vidí... Aj ked niekedy by ani svetla z lietadla nepomohli...


21.01.2016 16:26

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Ked to vravis ty a takto, idem to objednat [dobre]


21.01.2016 16:30

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

joscu
 Kávičkár 

Hodnotenie: Zlé

vdaka bohu za takych ludi jak si ty demmmo .... pouziva neschvalene svetla este to vychvaluje a vie ze stym oslepuje ale hrdo pise ze ma v pi ...raz by ta mohol nejaky kamion s rampou presvietit taky rontgenik na uvedomenie ;-)


21.01.2016 16:57

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Ja ti neviem joscu. Za minuly rok sa mi stalo nespocet krat ze ma niekto nevidel a to beham ako retard v kriklavej bunde a vstrom ma lampy velke jak mercedes actros. Keby tomu tak nieje tak sa po tej sade neobzeram. Aky je rozdiel medzi demmoom ci mnou ak si to kupim a clovekom co svieti celu cestu dialkovym ? Ten co svoeti dialkovym tak vedome oslnuje ostatnych na rozdiel od cloveka co ma len silnejsie ziarovky a svieti stretavackami.
A motorka bude vzdy oslnovat. Ja mam svetla nastavene presne tak ako keby to zislo z byrobnej linky pred hodinou a veru som od kamionistov aj tak dostal par takych rontgenov. Ale naproti tomu mi je moje zdravie milsie ako uspokojenie nadurdeneho cloveka ktoremu na dve sekundy bliknes do oci ked prejdes cez jamu ci ked sa ti dvihne predok pri rozbiehani...


21.01.2016 17:15

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Joscu: presne tieto reči som čakal, a sú mi u prdele... Ja uz som ležal na zemi v kaluži krvi a kokot stal nadomnou a tvrdil, ze ma prehliadol... Mozem ošťať vsetkych, ktorých na zlomok sekundy oslnim (este raz píšem, počas dňa!), hlavne ze ma vidí a mam šancu prežiť...
Aby som ale nebol za hovado, svetla mam nastavene tak, ze mi este nikdy nikto neblikal, ze ho oslepujem...a ak by sa taký našiel, zakývam mu a podakujem, ze je pozorný ;-)


21.01.2016 17:22

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

joscu
 Kávičkár 

Re: ziskop: ci ta naozaj nevidel ci len si nepovedal on sa uhne je na motorke I-GRR spravne nastavene svetlo nemoze oslnovat a myslim si ze dobre nastaveny halogen bude lepsi ako nejaka sada xenonov na ktore nemas usposobene svetlo


21.01.2016 17:25

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Myslíš si....= nemáš skúsenosť, nevieš... Ja si tiež kadečo myslim o vesmírnych lodiach...


21.01.2016 17:28

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

joscu
 Kávičkár 

predavam zrovna aj hid no ale nemam ich namontovane :-*


21.01.2016 18:23

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

durinkos
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja tiez jazdim so xenonom. Ked ideme v kolone a opytam sa toho co ide predomnou ci ho neoslnujem tak povie ze nie.... Vsetcia co neskusili xenon patria do tej skupiny odporcov ktora je tu proti tomu :-P :-* ;-)


21.01.2016 18:38

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

Peter3P
 Skútrista 

demmoo su taki co prehliadli aj kamion, ti ta neuvidia ani ked budes svietit ako pristavajuce lietadlo. Ale je to neohladuplne k tym co si vsimaju ostatnych ucastnikov premavky okolo seba. Uz som par expertov, co oslnovali na moto ako prasa stretol. Najvacsi expert bol nejaky harlejak. To ze je to motorka som mal moznost zistit az ked ma minala a jeho svetla ma uz minuli. Dovtedy som nevedel co to je (nejake UFO?) ani kde sa presne nachadza, len ze pocas dna na ceste pred sebou nic okrem nejakeho zvaraca nic nevidim. A zvaracsku prilbu som si v ten den nechal doma. Bol to podobny "bezpecny" jazdec na HD ktory mal v ramci "bezpecnosti" zapnute obe dialkove. Keby to bolo v noci tak ho mozno zotriem z cesty, pretoze by som netusil ci idem v mojom alebo jeho pruhu alebo uz v jarku (v jarku by to akurat viac hadzalo). To ze sa nemam pozerat na jeho svetla je rada nahovno, pretoze chcem vediet kam idem, ci mi v ceste niekto nestoji, nelezi, netancuje, neparkuje. A tym padom mam v zornom poli aj jeho elektricke obluky. Za jazdu s dialkovymi alebo inak oslnujucimi svetlami by som bral technicaky. Proti xenonom ani hid sadam (aj ked tie vacsinou v obycajnych parabolach oslnuju) nemam nic, kym neoslnuju. Ak chcete byt vyrazni, tak chodte do co najbelsieho svetla, tym sa zvyraznite, ale neoslnujte. Alebo si dajte majacik (biely, zeleny, mozno by presiel aj ruzovy, pokial viem tak ziadne vozidlo s pravom prednostnej jazdy nema zelene vystrazne svetlo).

Ja osobne jazdim v premavke ako prasa, ale vzdy ked vidim problemove miesto o ktorom viem ze moze byt problemove, tak namiesto dialkacov mackam radsej brzdu. Rozmerny predok mojej moto je asi vyraznejsi nez nejaky SS takze vacisnou ma vidia, par slepcov co ma nevidelo by nevidelo ani tank. Ono pri pisani sms nevidno ani dialkove.

Ak chcete xenony tak pouzite aj nove svetla vhodne pre taketo zdroje svetla. Snad nechcete tvrdit ze 20euro za bixenonove svetla (len paraboly s sosovkami bez vybojok a menicov), ktore mozete zabudovat do terajsich reflektorov vas zruinuje. A nepouzivajte dialkove ked tym mozete niekoho oslnit. Mysliet si ze cez den dialkovymi nemozete oslnit, svedci o vasich skusenostiach z premavky. Oslnit mozete dokonca aj stretavackami ale s tym sa bohuziual neda niekedy nic spravit, ale ak jazdite na autach alebo motorkach s vysoko umiestnenymi svetlometmi tak sa aspon nelepte ani na krizovatkach na auta pred sebou. Ak sa vsak budete chovat ako keby bola cesta len vasa, mozete sa dockat ze v niekomu rupnu nervy a budete znasat nasledky. To ze to bude mozno oboch nakoniec mrziet uz nezmeni ak sa nieco zle stane.


22.01.2016 8:56

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

kawaz750s
 Kávičkár 

Ikona

Treba kuken aj nejake testy. Tie 20 € výbojky nemusia svietiť ani z ďaleka lepšie ako H7

autobild.cas.sk/clanok/210375/nekupovat-tri-vybojky-v-t...


22.01.2016 10:19

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Kawaz750s: Osram nightbreaker nie je xenónova výbojka, je to klasická žiarovka s namodralym sklom, rovnako ako všetky ostatne v teste... Takze cely članok je očividne preložený niekym, kto netuší, o čom piše...

Treba si najskôr vyskúšať ohmatať veci v praxi a potom čítať prihluple testy...


22.01.2016 11:27

Re: Test konverznej HID Xenon sady Pilot

joscu
 Kávičkár 

Re: demmoo: daj su do googlu d2s osram night breaker a cervenaj sa asi vela veci si v zivote este neohmatal :-P


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 255539 | Včera: 159534