Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.10.2019 Autor: gilbert
Čitatelia: 4334 [História]
V predošlej retro reportáži som priblížil moje postrehy z medzinárodného trialového podujatia v kameňolome pod Pezinskou Babou z roku 2003. Odvolával som sa vtedy na úvodné preteky pod Pezinskou Babou z roku 1985. Mal som ambície priblížiť ich čo najskôr, no bol som vyťažený situáciami ktoré priniesol život. Teraz to vynahradím všetkým. milovníkom histórie ako takej.
Dlho som hrabal v mojom archíve, no akosi dobový prospekt na ktorý som sa odvolával som akosi nevedel nájsť. Podarilo sa. Na dne krabice s archívnymi materiálmi som objavil to čo chýbalo k objasneniu tradície pezinských trialových podujatí. Overoval som si to na internete, veď predsa bolo to už dávno. Bežný internet pohľadom človeka, ktorého mladosť sa s týmto médiom nespájala, nemá šancu si to, čo chcem predostrieť, nijak overiť. Vraj na internete je všetko, to ani náhodou. Jediné čo som objavil bol článok na serveri "Moto Cup" pojednávajúci o poprednom trialovom jazdcovi Tiborovi Strakovi. Článok nesie názov: História motocyklového trialu na Slovensku 1981 – 1990. Dúfam, že sa autor neurazí, keď som použil z článku jednu fotku.
Osobne sa poznám s pánom Strakom, no tým najstarším, ktorý je spájamý s Trojhraničným veteránskym klubom z Rusoviec tušim. No momentálne som ho už dlhšie nestretol. V brožúrke som objavil mne známe mená ako Segej Tánsky - riaditeľ súťaže. Poznal som ho tiež, no ako veteránskeho propagátora značky Mercedes v Pezinku. Žiaľ už nás opustil. Jeho zanietenosť bola pre mňa dosť mätúca. Keďže si doviezol zo zahraničia svojho Mercedesa, ale legislatíva mu nedovolila ho ako veterána normálne prihlásiť, tak radšej zmenil občianstvo a hlásil sa k českej národnosti, lebo v Čechách sa Mercedes dal prihlásiť bez problémov. Neovládam vtedajšiu legislatívu, no myslím si, že dnes to je v bežnom živote oveľa horšie.
Čo sa týka zdravotného zabezpečenia, osobnosťou bol Mudr. V. Mareš. Mal ambulanciu pod mojim pracoviskom. Bol to nadšený veteránista a vždy keď sme sa stretli pacienti šli bokom, lebo naše debaty boli oveľa dôležitejšie. Žiaľ tiež sa na nás pozerá z veteránskeho neba. Ďalšie meno bolo Tibor Pátek, ktorý figuroval ako vedúci parkoviska. Tiež ho osobne poznám a spomínam si, keď som pracoval v Pezinku, kúsok od mojej práce mal dieľňu, kde sa venoval opravám motocyklov. Mal tam v kúte trialový bicykel a aktívne ho používal. Ako jeden z prvých v Pezinku si postavil okapotovaný supermotard Honda Dominátor. Odkedy pracujem v Bratislave, tak sa s ním stretávam len sporadicky. Jeho "Fun Biku" som sa venoval v článku Civilné supermotardy z druhej polovice 90-tych rokov (vtedajšieho XX.-teho storočia). Viem, že jazdil motocross v kategórii supersenior. Po rokoch som ho stretol na ostatnej motocrossovej akcii na šenkvickej trati. Fyzicky sa vôbec nezmenil, no už aktívne nepreteká.
Vrátim sa ale k bulletinu. Sú v ňom veľmi zaujímavé veci počnúc malou orientačnou mapkou trate, ktorá naznačuje pretek vo veľkom priestranstve Kučišdorfskej doliny a údolia pod Pezinskou Babou. Podľa organizátorov okruh meral 13 kilometrov a bolo v ňom 12 kontrolovaných úsekov. Súťažiaci sa medzi týmito sekciami pravdepodobne presúvali na vlastných motocykloch po normálnych a lesných cestách popri, už zaniknutej hydinárni, popri priehrade a medzi chatkami a hotelmi ukrytými medzi stromami. Presúvali sa na ľavej strane cesty na Pernek nad obytnými domami a nad dnešnou Pinelovou nemocnicou a už zaniknutými Rudnými baňami Pezinok blízko Kameňolomu kde sa udiali preteky v roku 2003.
Čo ma ešte zaujalo boli vypísané kategórie: "Trieda sériových motocyklov do 50 ccm a Trieda sériových motocyklov do 100 ccm". Socializmus bolo zriadenie dosť patologické, no ZVÄZARM ako som zistil bol ústretový pre všetkých motocyklistov s vlastným motocyklom, ktorí mali chuť pretekať a zdolávať terénne prekážky. Dúfam, že sa tam nájdu mnohí vtedajší aktívni pretekári ako aj motorkári, ktorí sa s trialom stretli len okrajovo. Do pozornosti dávam meno jedinej jazdkyne a síce Monika Orlíková z Liptovského Mikuláša. Čo ma ale mrzí najviac sú výsledky, ku ktorým som sa od uvedeného preteku už nedostal.
Gilbert
Pridané: 18.10.2019 Autor: gilbert Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 121008 | Včera: 194572