Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (85)  [Verzia pre tlač] Tlač

4000 km po Islande 3/5

Pridané: 09.11.2005 Autor: Kapro
Čitatelia: 20432 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dážď a 4 °C

Za Askjou nás čakali ďalšie brody:

Celí vytrápení sme dorazili k ďalšej záchrannej búde Peturskirkja neďaleko Mývatnu. Bola v nej petrolejová piecka, ktorú som sa snažil namiesto varenia neúspešne rozchodiť, takže sme zaľahli bez večere, za čo mi chalani celkom po práve vynadali. Ale keď ja som tak veľmi chcel trochu tepla...
Piaty deň bol odmenou za predchádzajúce trápenie. Pršalo menej a my sme jazdili v prekrásnej krajine po šotolinových cestách. Pofotili sme vodopády Dettifoss a Selfoss z opačnej strany ako predvčerom a dosť zavčasu sme sa utáborili v kempe Laugafell vo vnútrozemí. Navaril som poriadnu dávku jedla, chalani postavili stan a potom sme sa do noci čvachtali v bazéne s horúcou vodou z neďalekého prameňa.

Laugafell

Na ďalší deň sme vyrazili neskoro, lebo od rána mrholilo a príliš sa nám do toho počasia nechcelo. Kúsok za chatou nás čakali ďalšie brody, ale to sme už boli skusení brodiči, takže nás nevyviedli z miery. Postupom času prestalo aj pršať a my sme fičali k severnému pobrežiu. V podvečer zase začalo pršať a to tak, že veľmi. Nedarilo sa nám ani nájsť vhodné miesto na prenocovanie. O 22.00 sme dorazili k farme Gauksstadir. Nebolo inej možnosti, len vyslať Jakuba žobroniť o nocľah. Po dlhšom presviedčaní bol náš vyjednávač úspešný a domáci nás uložili do maštale k štyrom krásnym islandským koníkom. Bol to pravý 5-hviezdičkový hotel.
Siedmy deň sme jazdili pozdĺž severného pobrežia smerom na západ k nášmu daľšiemu cieľu – Westfjords. V priebehu dňa sme si dali pauzu pri mori, vychutnávali slnko a sušili veci. Večer, za dažďa sme sa uchýlili opäť do záchrannej búdy.
Ráno sme vyrazili na cestu okolo Westfjordov, ktoré veľmi pripomínali Faerské ostrovy. Pri jednom z vodopádov (Fjallfoss – Spievajúce vodopády) sme stretli český manželský pár na Subaru. Boli už na Islande tretí krát a na ďalšej ceste sme ich za intenzívneho mávania a blikania ešte pár krát stretli. Večer sme našli asi jedno z najlepších ubytovaní. Bazén s horúcou vodou a šatne. Opäť sme sa do noci čvachtali vo vode, pozorovali polárnu žiaru a tešili sa zo života. Ja som si dokonca zvýšil denný prídel cigarillos z 1 na 3 kusy. Prespali sme v šatniach a ráno, za slnka si dali výdatné raňajky.

Pred spievajúcim vodopádom

Kúpeľ so šatňou

Deviaty deň sme pokračovali v putovaní po Westfjordoch. Navštívili sme najzápadnejší bod Európy – Látrabjarg, kde žije jedna z najväčších kolónií vtáctva na Islande. Mali sme šťastie a podarilo sa nám zazrieť aj tulene. Večer sme zakotvili v plavárni napájanej horúcim prameňom. Po čvachtaní nasledovali špagety s fazuľou. Vonku ale pršalo a nechcelo sa nám stavať stan, tak sme ostali v šatniach a dúfali, že nás nikto nevyhodí. Ale vyhodil. Museli sme sa vysťahovať, ale našťastie dedinčania mali v budove plavárne jednu izbu na prenájom za rozumné peniaze (2000 Ikr = 1000 Sk).