Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12465 [Testy a predstavenia - Test]
Konečne tento hybrid v našich pazúroch a tu na rodnej hrude. Minulý rok mi testovačka Nikena v Alpách ušla a o to viac som sa tešil ako túto naklápaciu trojkolku otestujem na mne dobre známych cestách. Pozrite si ako to dopadlo.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia a janciii
04.09.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 12836 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
My motorkári nechávame za sebou jednu stopu, iba občas dve. Trojkolesová Yamaha Niken však za sebou necháva tri stopy, ktoré sa zriedka môžu spojiť do dvoch, ale nikdy nie do jednej. To zabezpečuje celkom inú priľnavosť a rozloženie síl najmä v zákrutách alebo pri brzdení. Vitaj, krásne naklápateľný Niken!
Niken GT je turisticky zameraná verzia trojkolky Niken. Vo výbave GT nájdeme:
Všetko podstatné o Niken GT sa dozvieš v našom redakčnom video teste:
To podstatné čo mňa zaujímalo je ako to jazdí. Či ma dve kolesá vpredu nebudú obmedzovať, či to nebude ťažké a neobratné, alebo slabé... Našťastie nič z toho sa nepotvrdilo. Dve kolesá vpredu robia trošku väčší odpor pri manipulácií na mieste ale ako ste mohli vidieť aj vo videu stále je to motorka, ktorú ľahko potlačím. Pozná mnoho ťažších mašín a nemajú takýto záves predných kolies.
Takže hmotnosť v pohode. Ideme do zákrut kam patrí a tam je Niken niečím čo čaruje úsmev na tvári. Fakt parádna a zábavná jazda, navyše s pridanou hodnotou pocitu stability a bezpečia. Cítim sa ako na bežnej motorke, ale mám pocit že si môžem dovoliť oveľa viac. Fyzika má ale svoje hranice. Yamaha tvrdí, že ani pri 45 stupňovom náklone sa nedvihne vonakajšie koleso so zeme. Veru nedvihol som ho, ale skvele som si zajazdil. Motor je inak sprevodovaný ako na Traceri a Niken ťahá parádne. Nemal som ani pocit nedostatku výkonu.
Témou samou o sebe sú brzdy. Tu je ABS-ko trojkanálové, čo som si hneď overil na štrku, každé koleso teda brzdí samostatne čo je pochopiteľne nutnosť. Práve pri krízovom brzdení neskutočne oceníš stabilitu trojkolky. To je rozhodne vec, čo v krízovke môže majiteľovi zachrániť krk. Niken da dá perfektne brzdiť naplno, 3 kolesá brzdia asi aj lepšie ako dve ale hlavne počas celého brzdenia sa dá krásne ovládať a nasmerovať. Toto nemá konkurenciu...
Zaujímavosť jazdenia na trojkolke spočíva v tom, že jazdec si musí uvedomiť že má vozidlo trojstopé. Ak je ne ceste diere alebo štrk, podvedome sa snažíš prekáže vyhnúť prednými kolesami. Nie je to vôbec problém ale treba myslieť na to, že ak pošleš prekážku medzi predné kolesá tak ju zadným kolesom chytíš.
Druhá vec je voda - šiel som aj v daždi. Aj keď predné kolesá majú fakt dlhé blatníky nejaká voda z nich strieka na nohy jazdca. Najviac viditeľné to bol keď som po daždi prešiel cez blato čo vynieslo na cestu. Motorka bola dosť zasvinená.
Inak je Niken GT podarená cestovná mašina. Elektronická výbava je primeraná. Quick-shifter je zatiaľ iba jednosmerný, ale fungoval dobre. Plexi je vysoké na turistiku dobre spravené rovnako ako luxusnepohodlné sedlo aj pre spolujazdca. Bočné kufre (výbava verzie GT) sú z tvrdeného ABS plastu, sú síce ľahučké, ale nevýhodou je že sa nedajú zamknúť resp. zamykajú sa len kladkou na zipse. Horný nosič je ale rozmerný - dobre ponesie horný kufor.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Vaše otázky, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 14.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 71688 | Včera: 243380