Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14396 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurentov v tomto segmente nebolo nikdy veľa. Tým najbližším je rozhodne šesťvalec (radový) od BMW - K 1600 GTL - motor má vyšší výkon a športovejšie ladené GTL je aj ľahšie a jazdí na 17-palcových kolesách. Základnú cenovku má nižšie, ale množstvo príslušenstva si treba v GTL ešte priplatiť.
Veľké tourery ponúkajú aj američania: Harley-Davidson Ultra Limited a Indian Roadmaster. Majú však na tento segment trochu iný pohľad a to menej športový. Na pohon slúžia mohutné tradičné vidlicové dvojvalce a okolo nich sú postavené veľké cruisre s trojicou kufrov a veľkou kapotážou. Výkon sa tu neudáva - iba poriadne veľký krútiaci moment. Na pohon slúži namiesto kardanu remeň a kolesá majú menšie rozmery ala cruiser. Hmotnosť američanov je vyššia. Neponúknu síce saký športový prejav ako šesťvalce ale na druhej strane ponúknu legendárne meno a pohodový prejav made in USA.
Nik z konkurencie ale dnes neponúkne zákazníkovi automatickú prevodovku, čo je podľa mňa v tomto segmente luxusu hlavná výhoda Goldwinga. Rovnako nik neponúkne ani airbag.
Som rád že za posledných 10 rokov som mohol vyskúšať všetky modely GoldWinga, ktoré Honda vyprodukovala. Dnes je na trhu 40 rokov z toho 30 ako šesťvalec a aj dnes dokazuje, že je TOP voľbou v segmente. Je to motorka, na ktorú vždy rád vysadnem a vždy je to zážitok. Baví ma jeho veľkosť a ešte viac ma baví ako si na ňom viem zajazdiť v zákrutách. Vždy rád niekoho odveziem a ten človek vždy vystupuje ohúrený, čo tento stroj dokáže...
veľký luxusný krížnik, jedinečný boxer motor, pohodlný podvozok, skvelé jazdné vlastnosti a manipulácia na mieste, zábavná športová jazda v zákrutách (aj keď sa nezdá), možnosť automatickej prevodovky | maximálna rýchlosť by mohla byť vyššia, menší objem kufrov |
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 6,5 l/100 km |
Objem nádrže | 21 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 270 km |
Počet dealerstiev u nás | 8 (BA, TT, NR, TN, ZA, KE, PO) |
Cena motocykla (základ) | 23 900 eur (manuál, bez kufra, nízke plexi) |
Cena motocykla (stred) | 29 900 eur (manuál) |
Cena motocykla (plná výbava) | 32 900 eur (DCT + airbag) |
Páčka brzdy | 108 eur |
Stupačka | 49 eur |
Spätné zrkadlo | 264 eur (komplet) |
Svetlomet | 1020 eur |
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motors Europe Ltd. Redaktori jazdia v oblečení Klim, Rev'it a prilbách Touratech Aventuro a AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | BMW | Harley-Davidson | Indian |
Model: | GL 1800 Gold Wing Tour | K 1600 GTL | Ultra Limited | Roadmaster |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Kategória: | Cestovná | Cestovná | Cestovná | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | šesťvalcový boxer (4T) | šesťvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1833 ccm | 1649 ccm | 1745 ccm | 1811 ccm |
Max. výkon: | 126.5 k (93.0 kW) / 5500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 7750 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 170 Nm / 4500 ot. | 175 Nm / 5250 ot. | 152 Nm / 3250 ot. | 161.6 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 10,5 : 1 | 12.2:1 | 10:1 | 9,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73 x 73 mm | 72 mm x 67.5 mm | 101.0 x 113.0 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | OHV (2V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová + spiatočka | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | reťaz | remeň |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 119 mm | ||
Zdvih vzadu: | 135 mm | 114 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 300 mm | |
Pneu vpredu: | 130/70 R18 | 120/70-ZR17 | 130/60B17 | 130/90B16 73H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 316 mm | 320 mm | 300 mm | |
Pneu vzadu: | 200/55 R16 | 190/55-ZR17 | 180/65B16 81H | 180/60R16 80H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 321 kg | 398 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 365 kg | 350 kg | 414 kg | 414 kg |
Výška sedla: | 745 mm | 750 mm | 740 mm | 673 mm |
Rázvor: | 1695 mm | 1680 mm | 1625 mm | 1668 mm |
Dĺžka: | 2475 mm | 2489 mm | 2600 mm | 2656 mm |
Šírka: | 925 mm | 1000 mm | 1000 mm | |
Výška: | 1340 mm | 1465 mm | 1491 mm | |
Svetlá výška: | 130 mm | 135 mm | 140 mm | |
Objem nádrže: | 21.1 l | 26.5 l | 22.7 l | 20.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 180 km/h | |||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 6 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 282 km | cca 260 km | ||
Servisný interval: | 8000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | ||
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: 29 900 eur (5/2018) (základná verzia bez kufra a plexi: 23 900 eur) | Cena od: 24 200 eur (5/2018) | Cena od: 29 650 eur (5/2018) |
Pridané: 12.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 25391 | Včera: 212258