Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako lietali KTM 790 Adventure & Adventure R 2019 po Chorvátskych cetách a necestách 3/3

 Zdieľať

Pridané: 31.07.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14644 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

Štandardná verzia 790 Adventure je postavená viac na turistiku a preto v konkurencii proti nej postavím podobné stroje od konkurencie. Tie však často majú aj cestnejšie zamerané menšie kolesá, prípadne aj odlievané namiesto vypletaných. To je prípad BMW F 750 GS a Triumph Tiger 800 XR BMW má okrem toho v 750-tke aj znížený výkon. KTM je so spomínaných najľahšia, má najväčšiu nádrž a výrazne bohatú výbavu. Cenovo ale spolu s Afrikou sú drahšie od BMW a Triumpha.

Foto:
 KTM 790 Adventure 2019 BMW F 750 GS 2019 Honda CRF1000L Africa Twin 2019 Triumph Tiger 800 XR 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMBMWHondaTriumph
Model:790 AdventureF 750 GSCRF1000L Africa TwinTiger 800 XR
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:799 ccm853 ccm998 ccm800 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:88 Nm / 6600 ot.83 Nm / 6000 ot.99 Nm / 6000 ot.79 Nm / 8050 ot.
Kompresný pomer:12.7:112,7:111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 65,7 mm84 x 77 mm92 x 75.1 mm74 x 61.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:200 mm151 mm230 mm180 mm
Zdvih vzadu:200 mm177 mm220 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm310 mm305 mm
Pneu vpredu:90/90-21110/80 R1990/90-R21100/90-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm265 mm256 mm255 mm
Pneu vzadu:150/70-18150/70 R17150/70-R18150/70-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg208 kg199 kg
Hmotnosť s náplňami:224 kg230 kg
Výška sedla:850 mm815 mm870 mm810 mm
Rázvor:1509 mm1559 mm1575 mm1530 mm
Dĺžka:2255 mm2335 mm2215 mm
Šírka:922 mm930 mm829 mm
Výška:1350 mm1475 mm1350 mm
Svetlá výška:233 mm250 mm
Objem nádrže:20 l15 l18.8 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:190 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s
Spotreba paliva:4.8 l/100km4.1 l/100km5.6 l/100km4.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 312 kmcca 274 kmcca 251 kmcca 303 km
Servisný interval:15 000km10 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatoknieza príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatoknie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätieplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2019: 12 099 EURCena 5/2018: od 9 150 eurCena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eurCena 10/2018: 10 650 eur

790 Adventure R môžeme porovnať s rovnakými resp vyššími modelmi konkurencie + som pridal terénne zameranú Yamaha Ténéré 700. KTM vynikne hmotnosťou, zdvihmi či veľkosťou nádrže a bohatosťou výbavy. Jedine BMW zo spomínaných nemá nastaviteľný podvozok. Africa Twin vo verzii Adventure Sports vytŕča ako veľký cestovateľ - mohutná a vysokánska motorka s možnosťou automatu. Triumph Tiger 800 XC ponúka trojvalec a nastaviteľný podvozok WP. No a Yamaha Ténéré 700 to je zaujímavá motorka do terénu za naozaj zaujímavú cenu.

Foto:
 KTM 790 Adventure R 2019 BMW F 850 GS 2019 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2019 Triumph Tiger 800 XC 2019 Yamaha Ténéré 700 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMBMWHondaTriumphYamaha
Model:790 Adventure RF 850 GSCRF1000L Africa Twin Adventure SportsTiger 800 XCTénéré 700
Rok:20192019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:799 ccm853 ccm998 ccm800 ccm689 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:88 Nm / 6600 ot.92 Nm / 6250 ot.99 Nm / 6000 ot.79 Nm / 8050 ot.68 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:12.7:112,7:111.3:111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 65,7 mm84 x 77 mm92 x 75.1 mm74 x 61.9 mm80 x 68.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:240 mm204 mm252 mm220 mm210 mm
Zdvih vzadu:240 mm219 mm240 mm215 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm310 mm305 mm282 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21 54 V90/90-R2190/90-2190/90 R21 M/C 54V M+S
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm265 mm256 mm255 mm245 mm
Pneu vzadu:150/70-18150/70-R17 69 V150/70-R18150/70-17150/70 R18 M/C 70V M+S
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg205 kg
Hmotnosť s náplňami:229 kg243 kg205 kg
Výška sedla:880 mm860 mm900 mm840 mm880 mm
Rázvor:1528 mm1593 mm1580 mm1545 mm1590 mm
Dĺžka:2305 mm2340 mm2215 mm2365 mm
Šírka:922 mm930 mm865 mm915 mm
Výška:1350 mm1570 mm1390 mm1455 mm
Svetlá výška:263 mm270 mm240 mm
Objem nádrže:20 l15 l24.2 l19 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.8 l/100km4.1 l/100km5.6 l/100km4.7 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 312 kmcca 274 kmcca 324 kmcca 303 kmcca 266 km
Servisný interval:15 000km10 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatoknieáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatoknie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD 48mm WP vidlicaUSD vidlicaplne nastaviteľný podvozoknastaviteľný podvozok WP
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2019: 13 099 EURCena 10/2018: od 11 150 eurOproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka
Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur
Cena 10/2018: od 13 100 eurOficiálna cena: 9 590 €
Prvé dodávky plánované na júl 2019 - cez objednávkový systém ktorý sa spustí 27. 3. 2019.

Video

Video: KTM 790 Adventure a Adv R 2019 na Chorvátskych šotolinách (a cestách :-) )

Video: KTM 790 Adventure & Adventure R - Street & Offroad Fun

Video: KTM 790 Adventure R 2019 už na Slovensku - prvé dojmy a predstavenie

Video: Prvé dojmy zo sedla KTM 790 Adventure R 2019

Video: KTM 790 ADVENTURE R 2019

Video: KTM 790 ADVENTURE R - prototyp - znovu objav dobrodružstvo

Pozadie / Wallpaper:

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019
KTM 790 Adventure & Adventure R 2019

Čo by ťa mohlo zaujímať:

KTM 790 Adventure & Adventure R 2019:

Servisný interval 15 000km
Spotreba 4,8 l/100km
Objem nádrže 20 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 350 km
Cena 790 Adventure 12 099 EUR
Cena 790 Adventure R 13 099 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Martin Matula, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Miro Lacko

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Kini, a prilbe Suomy.

<

Pridané: 31.07.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10816 | Včera: 139466