Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 31.07.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14644 [Testy a predstavenia - Test]
Štandardná verzia 790 Adventure je postavená viac na turistiku a preto v konkurencii proti nej postavím podobné stroje od konkurencie. Tie však často majú aj cestnejšie zamerané menšie kolesá, prípadne aj odlievané namiesto vypletaných. To je prípad BMW F 750 GS a Triumph Tiger 800 XR BMW má okrem toho v 750-tke aj znížený výkon. KTM je so spomínaných najľahšia, má najväčšiu nádrž a výrazne bohatú výbavu. Cenovo ale spolu s Afrikou sú drahšie od BMW a Triumpha.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | BMW | Honda | Triumph |
Model: | 790 Adventure | F 750 GS | CRF1000L Africa Twin | Tiger 800 XR |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 799 ccm | 853 ccm | 998 ccm | 800 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot. | 77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 88 Nm / 6600 ot. | 83 Nm / 6000 ot. | 99 Nm / 6000 ot. | 79 Nm / 8050 ot. |
Kompresný pomer: | 12.7:1 | 12,7:1 | 11.3:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 65,7 mm | 84 x 77 mm | 92 x 75.1 mm | 74 x 61.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm | 151 mm | 230 mm | 180 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 177 mm | 220 mm | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 305 mm | 310 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 110/80 R19 | 90/90-R21 | 100/90-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 265 mm | 256 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-18 | 150/70 R17 | 150/70-R18 | 150/70-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 189 kg | 208 kg | 199 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 224 kg | 230 kg | ||
Výška sedla: | 850 mm | 815 mm | 870 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1509 mm | 1559 mm | 1575 mm | 1530 mm |
Dĺžka: | 2255 mm | 2335 mm | 2215 mm | |
Šírka: | 922 mm | 930 mm | 829 mm | |
Výška: | 1350 mm | 1475 mm | 1350 mm | |
Svetlá výška: | 233 mm | 250 mm | ||
Objem nádrže: | 20 l | 15 l | 18.8 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 190 km/h | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.1 s | |||
Spotreba paliva: | 4.8 l/100km | 4.1 l/100km | 5.6 l/100km | 4.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 312 km | cca 274 km | cca 251 km | cca 303 km |
Servisný interval: | 15 000km | 10 000km | 12000 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok | nie | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | za príplatok | nie | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätie | plne nastaviteľný podvozok | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 02/2019: 12 099 EUR | Cena 5/2018: od 9 150 eur | Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Cena 10/2018: 10 650 eur |
790 Adventure R môžeme porovnať s rovnakými resp vyššími modelmi konkurencie + som pridal terénne zameranú Yamaha Ténéré 700. KTM vynikne hmotnosťou, zdvihmi či veľkosťou nádrže a bohatosťou výbavy. Jedine BMW zo spomínaných nemá nastaviteľný podvozok. Africa Twin vo verzii Adventure Sports vytŕča ako veľký cestovateľ - mohutná a vysokánska motorka s možnosťou automatu. Triumph Tiger 800 XC ponúka trojvalec a nastaviteľný podvozok WP. No a Yamaha Ténéré 700 to je zaujímavá motorka do terénu za naozaj zaujímavú cenu.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | KTM | BMW | Honda | Triumph | Yamaha |
Model: | 790 Adventure R | F 850 GS | CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Tiger 800 XC | Ténéré 700 |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 799 ccm | 853 ccm | 998 ccm | 800 ccm | 689 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 88 Nm / 6600 ot. | 92 Nm / 6250 ot. | 99 Nm / 6000 ot. | 79 Nm / 8050 ot. | 68 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.7:1 | 12,7:1 | 11.3:1 | 11.5 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 65,7 mm | 84 x 77 mm | 92 x 75.1 mm | 74 x 61.9 mm | 80 x 68.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 240 mm | 204 mm | 252 mm | 220 mm | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 240 mm | 219 mm | 240 mm | 215 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 305 mm | 310 mm | 305 mm | 282 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 54 V | 90/90-R21 | 90/90-21 | 90/90 R21 M/C 54V M+S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 265 mm | 256 mm | 255 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-18 | 150/70-R17 69 V | 150/70-R18 | 150/70-17 | 150/70 R18 M/C 70V M+S |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 189 kg | 205 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg | 243 kg | 205 kg | ||
Výška sedla: | 880 mm | 860 mm | 900 mm | 840 mm | 880 mm |
Rázvor: | 1528 mm | 1593 mm | 1580 mm | 1545 mm | 1590 mm |
Dĺžka: | 2305 mm | 2340 mm | 2215 mm | 2365 mm | |
Šírka: | 922 mm | 930 mm | 865 mm | 915 mm | |
Výška: | 1350 mm | 1570 mm | 1390 mm | 1455 mm | |
Svetlá výška: | 263 mm | 270 mm | 240 mm | ||
Objem nádrže: | 20 l | 15 l | 24.2 l | 19 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | ||||
Spotreba paliva: | 4.8 l/100km | 4.1 l/100km | 5.6 l/100km | 4.7 l/100km | 4.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 312 km | cca 274 km | cca 324 km | cca 303 km | cca 266 km |
Servisný interval: | 15 000km | 10 000km | 12000 km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok | nie | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
El. Podvozok: | nie | za príplatok | nie | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | USD 48mm WP vidlica | USD vidlica | plne nastaviteľný podvozok | nastaviteľný podvozok WP | |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 02/2019: 13 099 EUR | Cena 10/2018: od 11 150 eur | Oproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Cena 10/2018: od 13 100 eur | Oficiálna cena: 9 590 € Prvé dodávky plánované na júl 2019 - cez objednávkový systém ktorý sa spustí 27. 3. 2019. |
Servisný interval | 15 000km |
Spotreba | 4,8 l/100km |
Objem nádrže | 20 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 350 km |
Cena 790 Adventure | 12 099 EUR |
Cena 790 Adventure R | 13 099 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Martin Matula, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Miro Lacko
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Kini, a prilbe Suomy.
Pridané: 31.07.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10816 | Včera: 139466