Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Čínsky stíhač v meste JL125T-13B

 Zdieľať

Pridané: 09.10.2005 Autor: ratownik
Čitatelia: 24407 [Vaše stroje - Moja motorka]

Takmer rok som zháňal informácie o výrobe a kvalite čínskych skútrov, pýtal som sa ľudí, ktorí vlastnia tento motocykel, porovnával a skúšal som rôzne modely a značky až som nakoniec dospel k názoru, že skutočne Čína nevyrába najkvalitnejšie skútre.

Ale aby som nezatracoval snahu číňanov o presadenie svojich výrobkov na našom trhu, predsa len je tu jeden motocykel, ktorý stojí za to. Na Slovensku by ste ho mali spoznať po značkou Adamsmoto Fighter JL125T-13B. Tento dríč je skutočne výnimkou spomedzi ostatných skútrov čínskych výrobcov.
Je to 4-taktný vzduchom chladený jednovalec s objemom 125 cm3 na 13-palcových kolesách, čo je v porovnaní s ostatnými skútrami veľkou výhodou. Dokonca ani Keeway ARN 125 nemá také kolesá, je postavená len na 12-palcových. Tí, ktorí tento rozdiel nepovažujete za podstatný, to pochopíte na jar, kedy sú naše cesty po zime totálne rozbité. Najväčší výkon motora uvádza výrobca 5,5 kW pri 7000 ot./min. Prevodovka je automatická - variátor, je to ťažká pohoda. Maximálna rýchlosť 95 - 100 km/h, do kopca sa dá na tom ísť 40 - 60 km/h, bez problémov aj dvaja, v porovnaní so slabučkými 50-tkami, ktoré pri dlhšom 12% stúpaní odpíšete, je tento stroj poriadny dríč. Spotreba je okolo 3 l/100 km, v závislosti na spôsobe jazdy.

Z konštrukčného a estetického hľadiska tento skúter zaujme svojou robustnosťou, stáva sa mi, že ak občas naň zahľadím na cestách, mám pocit že oproti mne ide klasická motorka. Je to aj tým, že má dosť vysoko umiestnené predné svetlo a stojí na 13“ kolesách. S rozmermi pneumatík 130/60, masívnym predným blatníkom a kapotážou vás to na daný moment úplne pomätie. Na prednom kolese je veľmi účinná kotúčová brzda a na zadnom klasika bubon. Ak by som navrhoval dizajn prednej kapotáže ja, určite by som sa pohral s tvarom a umiestnením predného svetla. Stretávacie svetlo je v pohode, ale s diaľkovým môžete v noci osvetľovať akurát tak veveričky v korunách stromov. Svieti tak vysoko, že lúče svetla vôbec nedopadajú na vozovku. Super osvetlenie vozovky dosiahnete iba spojením diaľkového so stretávacím svetlom, ak stlačíte blikač na dávanie znamenia diaľkovým svetlom. Jedná z vecí čo ma štve, je to, že v žiadnej predajni na Slovensku vám o tejto chybe nepovedia vopred, dozviete sa to až keď si tento skúter kúpite. To by sa im ešte dalo odpustiť, ale to, že svetlo nie je výškovo nastaviteľné, je už vrchol.

Ďalšou chybou je, že predná kotúčová brzda vydáva otrasný zvuk už od samého začiatku, aj pri brzdení aj pri veľmi pomalej jazde, snažil som sa túto závadu odstrániť, aj sa mi to podarilo ale iba dočasne, potom začala pískať znova. Môžete brúsiť kotúč alebo doštičky do ošialenia, je to márne, berte to tak, že táto súčiastka je vyrobená z nekvalitného materiálu, rovnako ako aj plasty na tejto motorke. V Číne zrejme nepoznajú pracovné operácie ako napríklad brúsenie alebo finálne dokončenie materiálu. Mnohé plasty majú ostré hrany, nesedia a sú tak trochu krivé. Po zabehnutí, kedy všetky súčiastky sadli, som začal robiť drobné úpravy. Na horné veko kufrika som nalepil hrubší tesniaci materiál, aby som nepočul tie zvuky plastu pri otrasoch z jazdy, to isté som spravil na dvierkach prednej skrinky, skrutky držiace predný blatník som skrátil, aby ho poriadne prichytili k prednej vydlici. Zadný blatník je rozdelený na dve časti, ktoré nie vždy do seba dobre zapadajú, tak som to opravil. To všetko boli viacmenej len drobné kozmetické úpravy, ale mal som už aj poruchu priamo na hadici vedenej do karburátora. Dierku, ktorá bránila podtlaku v hadičke sme zalepili a všetko baví v pohode.

Aby som nepísal len o záporoch tohto skútra, k jeho veľkým plusom patria jeho jazdné vlastnosti. Zatiaľ som najazdil len 2000 km. Mal som možnosť ho otestovať na stredne dlhých trasách a v týchto veciach som s ním veľmi spokojný. 130 kilometrovú trasu za približne hodinku a pol som zvládol bez akejkoľvek ujmy na zdraví. V porovnaní s 50–tkami vás nebolí zadok alebo chrbtica, nebolia vás ruky a ani nieste strpnutý ako pri jazde na babete. Mal som možnosť vyskúšať si jazdu na mokrej vozovke na 50 km trase v hustom daždi. Okrem jazdy v ostrých zákrutách a vo vyjazdených koľajach od kamiónov, som si to rezal v pohode 80 km/h so spolujazdcom. Tento šíp je stvorený na drzú jazdu v mestskej premávke. V čase najväčšej dopravnej špičky ste kingom na cestách. Akcelerácia skútra je uspokojivá, brzdy účinné, rozmery skútra mu umožňujú sa excelentne predierať rôznymi štrbinkami v hustých kolonách a úzkych uličkách mesta.

Ďalšou vecou čo ma mrzí je, že inštruktážne knižky a manuál k motorke je celý v angličtine aj napriek tomu, že si ho kupujete v slovenskej predajni. Občas sa v nich vyskytnú bludné údaje a odporúčania, napr. počas doby zábehu by ste mali jazdiť rýchlosťou približne 30–40 km/h ja som to rezal aj 70, 80km/h, namiesto 300 km určených na zábeh som najazdil 500 km, nič sa nestane ak nevymeníte olej každých 1000 km ale 1200 km. Ja som tieto odporúčania nedodržal a napriek tomu mám skúter v 100% technickom stave a jazdí v pohode.
Cena skútra je 45 000 Sk, výmena motorového oleja každých 1000 km zhruba 300 Sk, prihlásenie motorky 1500 Sk + poistenie 1500 Sk/rok. Môžem tohto bojovníka odporučiť všetkým vekovým kategóriám, do mesta aj na dlhšie výlety.

Pridané: 09.10.2005 Autor: ratownik Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Jinbawang (Adams) JL125T-13B 2005:

Foto:
Jinbawang (Adams) JL125T-13B 2005
Všeobecné informácie:
Výrobca:Jinbawang (Adams)
Model:JL125T-13B
Rok:2005
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:125 ccm
Max. výkon:6.80 k (5.00 kW) / 7000 ot.
Palivový system:karburátor
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:variátor
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:kotúčová
Brzdy vzadu:bubnová
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:105 kg
Rázvor:1290 mm
Dĺžka:1855 mm
Šírka:755 mm
Výška:1030 mm

Súvisiace články:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 105541 | Včera: 223549