Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia SR 50 Ditech

 Zdieľať

Pridané: 14.05.2007 Autor: Milosi
Čitatelia: 44527 [Vaše stroje - Moja motorka]

Už dlhší čas sa rozhodujem, že aj ja prispejem článkom na túto stránku. Keďže v čase, keď som sa aj ja rozhodoval nad kúpou malého skútra a hľadal som informácie o Aprilii SR 50 Ditech, nenašiel som žiadny článok, v ktorom by som sa dozvedel niečo viac o skúsenostiach majiteľov tohto skútra.

Dúfam, že týmto článkom pomôžem aj ostatným s rozhodovaním sa nad kúpou skútra, prípadne malého motocykla.

Ako došlo k tomu, že som sa rozhodol pre túto motorku

Aj keď mnoho ľudí hovorí, že skúter nie je motorka, v pohode môžem poznamenať, že u Aprilie SR50 Ditech to určite neplatí. Ak patríte medzi tých, ktorí sa doteraz vždy len pousmiali nad slovom „SCOOTER“ a pomysleli si pri tom: „tak to ja nemusím, to je len pre malé deti“ Som si istý, že nasledujúce riadky tohto článku vás presvedčia o tom, že nie je všetko úplne tak ako to možno na prvý pohľad vyzerá.

Keď sme spolu s mojím švagrom, ďalej len Peťom (na tejto stránke zaregistrovaný ako automax), prekukali množstvo inzerátov a poprezváňali niekoľko z nich, vydali sme sa konečne na cestu po Slovensku, aby sme si ich mohli pozrieť na vlastné oči a vyskúšať čo v nich skutočne je. Prvý skúter ktorý sme boli pozrieť, bol dovezený zo zahraničia. Keď sme dorazili na miesto, skúter stál už vo dvore a boli sme trošku prekvapený z toho, že majiteľ, ktorý ju predával nevenoval ani trošku námahy preto, aby ju umyl od blata To by nebolo nič na tom, keby sme nenašli ďalšie chyby ako popraskané plasty, škrabance a chýbajúci predný blatník. Mali sme sa možnosť na ňom aj previesť, ale výkonom, ktorý sme očakávali nás vôbec neohúril. Max. rýchlosť, ktorou išiel bola asi tak 60 km/h a bolo to preto, že bol ešte v zábehu a skúter ešte nebol odblokovaný pre plný výkon. Sklamaní sme odtiaľ odišli s tým, že ešte nad ním pouvažujeme. Večer v ten istý deň sme náhodou našli ďalší inzerát na Apriliu SR 50 Ditech, v ktorom bolo uvedené, že max. rýchlosť skútra je 100 – 110 km/h, nemohli sme tomu uveriť a tak sme volali na číslo v inzeráte, že či to nie je náhodou tlačová chyba, na naše prekvapenie nás hlas na druhej strane presviedčal: „áno bez problémov na tom chodím 100 km/h“ Hneď ráno v nasledujúci deň sme sa vydali na cestu na južné Slovensko, keďže ja pochádzam z Oravy, bola to dosť dlhá cesta, išli sme tam s tým, že ju berieme na isto. Celou cestou sa v nás preháňali obavy, ešte z včerajšieho dňa. Po dlhej ceste sme konečne dorazili na benzín pumpu, kde sme sa mali stretnúť s majiteľom a ten nás ďalej zaviedol, až na miesto, kde stál môj budúci, vysnívaný skúter. Hneď ako sme ho uvideli, všetky tie obavy, ktoré v nás zanechal predchádzajúci skúter, na ktorý sme sa boli pozrieť, boli preč, pred nami stál krásny naleštený, zachovalý skúter. Ako prvý sa na ňom išiel previesť Peťo a už podľa jeho výrazu tváre, ktorý mal, keď sa na skútri previezol, hovoril za všetko. Celý roztrasený som sa konečne mohol previesť na ňom aj ja a už po niekoľkých ani nie kilometroch, iba pár metroch bolo rozhodnuté. Podpísali sme niekoľko papierov, vyplatili bubáky a spokojní sme cestovali v trojici autom domov.

Výkon

Vďaka jedinečnej technológii, ktorú vložili do skútra výrobcovia v Aprilii, čiže systém priameho vstrekovania paliva, dodáva 2–taktnému, kvapalinou chladenému motoríku naozajstnú chuť do života. Aj keď sa jedná iba o 50 – tku, dokáže vás pekne popreháňať. Výrobca udáva maximálku 90 km/h, no problém jej nerobia ani rýchlosti okolo 110 km/h, či razantné zrýchľovanie v mestskej premávke. Zrýchlenie je najciteľnejšie v pásme do 90 km/h. Z nuly na mestských 60 km/h mu to trvá len pár sekúnd, čo z Ditecha robí naozaj svižného šprintéra. Keďže na Orave sú podmienky, trošku inakšie a až na pár križovatiek v našom malom meste som si toto mestské zrýchľovanie moc neužil, mal som možnosť vyskúšať si pár šprintov s autami po naskočení „zelenej“ a musím sa pochváliť, že mali čo plechovkári robiť, aby za mnou v prvých sekundách stíhali. Keďže nemohli zniesť, že malúch ich na križovatke nasekal. Po niekoľkých stovkách metrov, keď už plechovky dosiahli slušnú rýchlosť si šoféri v nich vybíjali zlosť a silou – mocou ma predbiehali, ale tu už nemôžem čo Aprilii vyčítať, pretože na vysoké rýchlosti na rovinkách sú už určené už inakšie kategórie. Aj napriek tomu, že skútre sú tzv. mestské motorky a slúžia len ako premiestňovadlo, musím podotknúť, že nemá problém s udržiavaním si rýchlosti a výkonu ani pri prejazde horskými priechodmi, ktoré sme veľa – krát absolvovali vo dvojici. Kvapalinové chladenie tiež nikdy nezlyhalo a nikdy sa mi nestalo, že by sa motor prehrieval, práve naopak, vždy bol problém, aby sa pri nižších teplotách prostredia vôbec motor zohrial na prevádzkovú teplotu. Túto teplotu dosahuje až po niekoľkých kilometroch jazdy, čo ma spočiatku dosť znepokojovalo.

Priestor

Veľkosťou Ditech nepôsobí nejako mohutne, aj keď patrí medzi najväčšie skútre v tejto kategórii. Veľký priestor poskytne značné pohodlie aj vysokým vodičom, týka sa to rozmerného sedadla, ale aj miesta pred kolenami. Väčšinou na takýchto menších, alebo ak chcete stredných skútroch kolená len tesne míňajú kapotáž a pri šermovaní riadidlami tiež nebýva miesta nazvyš. Aprilia je v tomto smere opačným, dobrým príkladom. Poloha sedenia je pohodlná, kolená do pravého uhla, ruky sú tiež príjemné vystreté na širokých riadidlách. Priestor pod sedadlom, je akurát určený na jednu integrálnu prilbu a poprípade nejaké menšie veci ako lekárnička peňaženka či mobil. Ešte môžem pripomenúť jednu menšiu odkladaciu skrinku v stredovom tunely, kde sa zmestí nejaká tá povinná výbava, žiarovky a tiež som ju využíval ako priestor na odkladanie technického preukazu. Spolujazdec je už na tom o niečo horšie. Tu už poznať, že Aprilia nie je nejaký prerastený maxiskúter. Nohy má spolujazdec položené na koncoch plošín, keďže môj skúter nemal vo výbave samostatné výklopné stupačky. Našťastie výrobcovia na spolujazdca úplne nezabudli a vybavili skúter madlami za sedadlom, ktoré mu umožňujú pohodlné držanie. Aj napriek tomu, na vozenie stokilového tatka radšej ihneď zabudnite, toho tak, akurát môžete previesť po ulici okolo domu, pretože sedadlo pre spolujazdca je viac menej provizórne určené odviesť zo sebou nejakú štíhlu kočku.

Dizajn

Myslím, že keď spomeniem, že motocykel pochádza od talianskych výrobcov Aprilie, určite každého napadne ich nenapodobiteľný dizajn, o ktorom sa môžete presvedčiť aj z fotografii motocykla v článku a keďže sa jedná o starší model, ročník 2001, ktorý vyšiel z výrobných liniek závodu pred niekoľkými rokmi, skôr. Od toho času po svete už behajú novšie modely s ešte krajším dizajnom a to dosvedčuje o tom, že Aprilia sa so svojím dizajnom sa vo svete len tak nestratí. Motor ponechali aj v najnovších modeloch Factory (od r. 2004) pôvodný a neprešiel žiadnymi výraznými zmenami, zrejme aj samotných výrobcov presvedčil o svojej jedinečnosti.

Jazdné vlastnosti

Výborné jazdné vlastnosti Ditecha začínajú v tvrdšie naladenom podvozku a 13 – palcových kolesách. Presnosť ovládania zvyšuje aj pruženie. Pruženie, keďže je naladené tvrdšie, tak vás na hrboľatých cestách trochu vytrasie, zato vám ponúkne viac istoty aj pri rýchlejšom prejazde zákrut. Zadné koleso podopiera len jeden tlmič, čo sa prejavuje v zákrutách miernym zavieraním. Brzdy prílišnou agresivitou netrpia, hlavne zadnú treba stlačiť silnejšie, potom je však jej účinok dostatočný.

Tuning

Výkon skútra bol zvýšený aj vďaka niektorým úpravám, ktoré boli na ňom urobené. Ide hlavne o výmenu klasického variátora, za športový zn. Malossi, kevlárový remeň Malossi, ktorého plusom je, že ani pri väčších zaťaženiach motora a pri rozbiehaní remeň neprešmykuje. Ďalšou úpravou, ktorou skúter prešiel bola výmena klasického vzduchového filtra, ktorý bol umiestnený vo veľkej plastovej krabici, po boku zadného kolesa, za športový filter, alebo inakšie povedané hrušku zn. Polini. Tým pádom bolo odkryté zadné koleso, ktoré kôli veľkému vzduchovému filtru nebolo takmer vôbec vidno. Podľa mňa sa originálny filter na tento športový typ skútra vôbec nehodil a takto môžu teraz pekné lúčové kolesá vyniknúť. Ďalším plusom je, že vďaka tomuto filtru má skúter športovejší zvuk, takže kto uvažuje nad kúpou športového výfuku a má pocit, že je to dosť drahá investícia, môže využiť aj takúto možnosť i keď určite športový výfuk nenahradí.

Na záver

Neviem, čo by som mohol dodať na záver, snáď len toľko, že za roka pol, počas ktorého som tento skúter vlastnil, ma prekvapil nad očakávania a nemožno pochybovať o tom, že za krátky čas sa môže stať vašim miláčikom. Teraz už asi dva mesiace má skúter nového majiteľa a ja som prešiel na väčšiu kubatúru, konkrétne je to motorka Cagiva Canyon 500 Jurassic park. Viem, že tento motocykel mi už neprinesie také isté zážitky ako Aprilia SR 50 Ditech, pretože každý motocykel je iný, no nechám sa prekvapiť a až sa lepšie spoznáme určite sa s vami o tom podelím niekedy v budúcnosti.

Pridané: 14.05.2007 Autor: Milosi Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Aprilia SR 50 Ditech 2005:

Foto:
Aprilia SR 50 Ditech 2005
Všeobecné informácie:
Výrobca:Aprilia
Model:SR 50 Ditech
Rok:2005
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)
Objem:49.38 ccm
Kompresný pomer:12.5:1
Vŕtanie x Zdvih:40.0 x 39.3 mm
Palivový system:vstrekovanie
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:90 mm
Zdvih vzadu:70 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:190 mm
Pneu vpredu:130/60-13
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:19 mm
Pneu vzadu:130/60-13
Hmotnosť / Rozmery:
Výška sedla:678 mm
Šírka:770 mm
Svetlá výška:250 mm
Objem nádrže:9.3 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 87386 | Včera: 233027