Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 04.04.2019 Autor: Romoto
Čitatelia: 4235 [Novinky - Reportáž]
Máme za sebou ďalší ročník našej najväčšej motocyklovej výstavy. Popísaného bolo isto dosť, tak ja skúsim tradične menej slov a viacej detailov.
Potešiteľné je, že motorky boli na väčšej ploche, teda viacej jedincov a následne aj viacej krásnych detailov. Lebo ako notoricky otravne opakujem, „motorky sú krásne“.
Mojou srdcovkou sú prestavby (stavby), lepšie napísané jazditeľné (pre)stavby. Toto slovné spojenie, respektíve definícia „jazditeľná stavba (prestavba)“ je veľmi nešťastné, lebo v praxi jedna možnosť akosi hneď vylučuje tú druhú.
Po prestavbách som sa zastavil pri stánku CFMOTO. Úprimne povedané, tento názov som si prečítal až doma, keď som si prezeral fotky. Čo ma však zaujalo okamžite, bol skvelý dizajn. Vyvážené ostro rezané tvary, ako keby z oka vypadli komu? Nuž KTM. A potom som si na tabuľke pri motorke prečítal, že „Kiska Design“. A dielenské spracovanie už vonkoncom nebolo čínske. Za takúto motorku sa majiteľ nemusí hanbiť ako za „tradične čínsku“.
Budem pokračovať ďalšou čínskou (talianskou?) značkou Benelli. Ak sa pozriete na detaily, tak modely už nemôžu vzbudzovať (pohŕdavý?) úsmev, ale rešpekt. Samozrejme, fajnšmekri nájdu na modeloch zopár „nezrovnalostí“. No možno sa nemýlim, že čo by dali bratia Česi, keby „ich originál“ Jawa CZ vyrobená v CZ vyzerala takto. Originál Jawa je v Indii a modely Jawa na výstave tak isto majú inú country of origin.
Poznámka autora: nie som motocyklový díler a ani sa osobne neangažujem v importe čínskych motocyklov na európsky a slovenský trh. Iba sa na túto problematiku snažím pozerať očami neangažovaného pozorovateľa.
BMW predstavilo nového nadupaného fešáka a Kawa konečne primiešala k ponuro pôsobiacej čierno-sivej kombinácii viacej farieb. Dala tradičnú zelenú a nečakane pridala aj striebornú s červenou. Páčila sa mi odvaha priniesť na výstavu upravené modely Z900. Krásne jedinečné profesionálne a s citom vytúnované verzie.
Honda z posledného obdobia nebola moja obľúbená značka. V minulosti som ju veľmi obdivoval, dôsledkom čoho je VF 500 F ročník 1986 v mojej garáži. Mal som (žeby neobjektívny?) pocit, že Honda robí modely na základe „politických preferencií“ (to asi musí byť pravda). Čo chce volič (kupujúci) počuť / kúpiť (vidieť), to mu Honda ponúkne. Preto je tam, kde je. Nové modely sa mi však páčia. Prepracovaný dizajn, nápadité detaily a až na farbu kolies konečne svieže farebné kombinácie.
Ducati , KTM a Triumph idú svojou cestou. Dám iba málo slov, veľa obdivu a jeden príklad. Ak premaľujete litrovú motorku z Japonska, neviete či je to Honda, Kawasaki, Suzuki alebo Yamaha. Ak to urobíte na Ducati, KTM alebo Triumphe, vždy viete, čo je pod farbou.
A to je pre tento ročník všetko. Viacej možno nabudúce.
Pridané: 04.04.2019 Autor: Romoto Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 177946 | Včera: 155079