Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (54)  [Verzia pre tlač] Tlač

SUZUKI GSF 1200

 Zdieľať

Pridané: 23.09.2005 Autor: zajo78
Čitatelia: 20473 [Vaše stroje - Moja úprava]

V pohode zvládne jazdu do práce, ale aj k moru. Športová jazda mu nerobí väčšie problémy. Cestovanie vo dvojici je bezproblémové.

Suzuki GSF 1200 čiže veľký bandit alebo B12-tka. Tento model sa objavil v roku 1996 a naštartoval tak triedu veľkoobjemových naháčov. Moja B12-tka je ročník 1997. Je to pôvodne s-kova verzia, prerobená do tejto podoby. Najdôležitejšie úpravy vraj stáli predchádzajúceho (rakúskeho) majiteľa okolo 3.000 EUR.

 Tak to je ona
Tak to je ona

Čo sa týka estetických úprav, tak pôvodná hranatá polokapotáž bola vymenená za zdvojené okrúhle svetlomety. Nad ne som vyrobil malý štít, ktorý ma ako-tak chráni pred náporom vetra. Na bezhrazdové, oproti originálu širšie riadidlá, z namodro eloxovaného duralu som namontoval endurácke kryty. Ukončené sú smerovkami z lešteného hliníka. Pod motor bol namontovaný bug spojler, cez ktorý sú vyvedené štuple, aby ako-tak chránili moju B12-tku pri páde.

 Takto vyzerá spredu
Takto vyzerá spredu

Zadný podblatník som odstránil a na jeho miesto som vyrobil kryt z plastu, čím som získal veľký odkladací priestor pod sedadlom. Bez problémov sa mi tam vojde spray na reťaz, spray na opravu defektov, 2 nepremoky aj s návlekmi na ruky a topánky, lekárnička, reflexná vesta (Vadim dík), foťák. Sedadlo prešlo odtučňovacou kúrou a bolo prečalúnené.
Keďže s B12-tkou jazdíme aj dlhšie trasy, dal som si vyrobiť nosič na kufor aj s madlami pre moju ľadvinku (squadru).

Na motocykli je kopec leštených vecí počnúc rafikami kolies, cez zadnú kyvku, kryt reťaze, až po držiaky a krytky. Väčšina skrutok bola vymenená za ľahšie z namodro eloxovaného duralu.

 A takto zozadu
A takto zozadu

Podvozok bandita je tvorený z oceľových trubiek, ktoré boli nalakované na žlto. Vzadu je centrálna tlmiaca jednotka. Pôvodná bola vymenená za plne nastaviteľnú s pretlakovou nádržkou značky WP. Predná bola taktiež vymenená za tvrdšiu a nastaviteľnú so žltou povrchovou úpravou trubiek. Zadná časť bola zdvihnutá pomocou kitu. Brzdenie je istejšie vďaka výmene sériových brzdových hadíc za pancierové.

Motor bandita je vzduchom a olejom chladený štvorvalec. Tento motor fabrika prevzala z GSXR 1100 s drobnými úpravami. Motor mojej B12-tky má údajne vačkový hriadeľ a hlavu valcov z už spomínanej GSXRy. Pre zvýšenie výkonu boli ešte pretriskované karburátory. Je tam teda namontovaný dinojet1 a vzduchový filter K&N. Koncovka výfuku je racingová značky Laser zo vzorovaného antikoru a dodáva kultivovanú zvukovú kulisu. Výkon motora ešte nemám zmeraný, ale dúfam že sa mi to na budúci rok podarí (týmto pozdravujem Vadima :-)).

 a toto je jej srdiečko
a toto je jej srdiečko

Cez zimu by som ešte chcel namontovať tlmič riadenia a zmeniť prevodový pomer výmenou rozety zo 45 zubami za rozetu zo 48 zubami.

Počas tejto sezóny som zatiaľ s mojou B12-tkou prešiel 9000 km bez akéhokoľvek problému. Spotreba sa pohybuje v priemere okolo 7 l na 100 km. Samozrejme, že pri agresívnej jazde je to o 1-2 litre viac. Pri turistickej jazde zase nie je problém dosiahnuť 6 l na 100 km. Ovládateľnosť je veľmi dobrá. V pohode zvládne jazdu do práce, ale aj k moru. Športová jazda mu nerobí väčšie problémy. Cestovanie vo dvojici je bezproblémové. Motocykel je vhodný pre stredne skúsených jazdcov, kvôli výbušnému motoru.

 Nie je nadherná?
Nie je nadherná?

Pridané: 23.09.2005 Autor: zajo78 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki GSF 1200 S Bandit 1997:

Foto:
Obrázok nije k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:GSF 1200 S Bandit
Rok:1997
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:1157 ccm
Max. výkon:99.4 k (73.1 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 4500 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:225 kg
Výška sedla:840 mm
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:225 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (54)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 44540 | Včera: 121123