Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (54 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (59)  [Verzia pre tlač] Tlač

Znovuzrodenie - Suzuki Bandit 1200S

 Zdieľať

Pridané: 18.07.2012 Autor: tref
Čitatelia: 11177 [Vaše stroje - Moja úprava]

Začínala sa jar, slnko pomaly zohrievalo vzduch a po dlhej zime som konečne prestával byť na cestách jediný “šialenec”. Už to snáď ani nemohlo byť lepšie, iba horšie.

Studený asfalt, studené gumy a auto z vedľajšej zmenili jarné slnko na neonky v nemocničnej izbe. Všetko sa stalo tak rýchlo, stále mi to nedochádzalo, ani keď ma pustili som si neuvedomoval rozsah toho všetkého čo sa stalo. Realita prišla až s pohľadom na môj sen visiaci na popruhoch nad veľkou mlákou oleja. Už mi je jasné, že na dlhšiu dobu sa musím rozlúčiť so životom ktorý mám tak rád.

 Zranená
Zranená

Ako čas plynul, bolo sa treba rozhodnúť čo ďalej. Po povzbudivých rečiach z každej strany o totálkach som sa rozhodol sr..kašlať všetkým na hlavu a nevzdať sa len tak bez boja krásneho stroja, ktorý som si ešte ani nestihol užiť. Vraj sa mi tá investícia nikdy nevráti, nuž tak asi to nerobím pre peniaze. Záleží na meraní rámu, tak sa rozhodne. Netrpezlivo čakám na výsledok, a je to jasné “alles in ordnung”. Zavesil som si protokol do garáže a ide sa na to.

Rozobratie motorky však bola tvrdá rana a reinkarnácia bude náročnejšia ako som spočiatku myslel a ako na pohľad vyzerala. Postupne triedim diely na dobré, opravitelné a nepoužitelné. Tretia kopa je akosi najvačšia a kraľuje jej motor. Vlastne mi ostal iba podvozok a pár plastov. Tak veru, nákupný zoznam je dlhý, vlastne si idem postaviť novú motorku. Do čoho som sa to pustil?
Absolútna jednotka na zozname je motor. Repasovať starý by sa dalo, ale čert nikdy nespí a istejšie je kúpiť dobrý jazdený. Nájsť ale náhradu z rovnakého typu a v dobrom stave nie je zrovna jednoduché. Štastím bola ponuka na výborný motor z búračky z Čiech a priateľka sa už tešila na víkend v Prahe. Rozobratie, kompletná kontrola a naštastie bol ako nový, potreboval iba údržbu. Ventily, pár tesnení a ešte pár drobností a pridal sa na kôpku škatúľ s dobrými dielmi. Snáď mám to najhoršie za sebou, optimista...

Som ešte len na začiatku najhoršej fázy, tou je zháňanie dielov. Dlhá robota, peniaze len tak miznú a s kuriermi si už tykáme. Každú krabicu rozbaliť, zaradovať sa a odložiť na veľkú hromadu ďalších bezprízorných krabíc, no smutný pohľad na holý rám v kúte dielne.

 Skladačka
Skladačka

Rok ubehol ani neviem ako a už mám plné zuby nudných letných dní. Svetielko nádeje svitá keď sa okolo kopy škatúl už sotva dá prejsť a ja zvesím z nástenky zaprášený obal s fotkou krásneho nového bandita a zo zadnej strany prečítam kód farby. Tak veru, na toto som čakal, nákupný zoznam je skoro na konci a veziem všetko k lakošovi aj s kopou náročne opravených dielov. Farba drahá jak šlak a hryziem si nechty kedy už bude hotová.
A je to tu, pozerám sa do plného auta bordových dielov, to je krása, štastný som jak blcha. Po roku konečne vidieť za peniazmi nejakú robotu a je úžasná.
 Farba
Farba

V garáži rovno nedočkavo s priateľkou vsádzame motor do rámu a uťahujem svoju prvú skrutku na “novej” motorke. Odteraz to už bude len lepšie.

Vidlice tiež dostali nový lak, a netrvalo dlho a už aj stála s novými Hyperpro pružinami na vlastných kolesách. Samozrejmosťou boli nové ložiská, tesnenia, všetko vyčistene a premazané, keď už, tak predsa poriadne.

 Ako nove
Ako nove

Obložený schémami ťahám káble do pôvodného stavu a bazírujem na každej sponke či vedení kábliku, nech je predsa ako nová. Už od kúpi motorky vo mne driemala myšlienka výstražných smeroviek, no teraz keď ľavý ovládač pošiel, prišla vhodná príležitosť. Nejaký prepínač jak páka v MIGu neprichádza do úvahy, však musí to nejak vyzerať, no nájsť ľavý ovládač rovnakého tvaru ako pravý, s výstražnými svetlami a sýtičom, nuž. A veru, istý model bandita predsa len splnil požiadavky. Vyzerá rovnako, po maličkej úprave sadla páčka sýtiča a mal spínač. Samozrejme, že konektor a horšie, že el.schéma svetiel sú odlišné. No nič čo by trocha špekulácie a elektrikárskej práce nevyriešilo. Další drobny detail, ktorý si nikto nevšimne, no práve na týchto detailoch mi záleží. Rovnako dávnym prianím boli široké riadidlá. Taktiež už som mal dávno v hlave predstavu, ostáva len nájsť tie pravé zo širokej ponuky rozmerov. Čierne duralové riadidlá s hrazdou sadli ako uliate a ejhľa, nič nedočiahne. Nočná mora. Elektro samozrejme malo rezervu, s lankami som sa pohral a na milimetre sadli, no hadice nič. Venhill hadice objednané na mieru boli správnym riešením a systémom over-the-mudguard som sa zbavil aj zbytočnej zátaže rozbočky nad blatníkom. Isteže pancierová hadica na spojku je mrhanie, ale čo už. Neskorších pár km so širokými rajdami ukázalo ako môjmu modelu chýba výstuha vidlice nad blatníkom, tak som si ju z duralu vyrobil. Velká zmena. Predné ľahučké plne nastavitelné stupačky ARP-Racing boli ďalšou podarenou investíciou. Spínač brzdového svetla musel nahradiť tlakový na hadicu, taký tam mal byť už od výroby..
 Strojovňa
Strojovňa

Koľko roboty na tom celkovo bolo sa nijak nedá opísať, hlavne preto, že na väčšinu si už ani nespomeniem. Celkovo je takmer všetko na motorke nové, alebo mi nejakým spôsobom prešlo cez ruky, no nedá sa o tom všetkom napísať, viac snáď povedia fotky v galerií. Posledné detaily, vyhrievané rukoväte, padáky, predĺženie blatníku, poriadny klaksón pod kapoty, pozičné svetlá, smerovky v späťákoch, nové obloženie atď atď, ešte pred tým nastavenie motora na brzde a ako čerešnička Angel-eyes. A je to, je jeseň 2011 a ja opäť sedím v sedle znovuzrodenej mašiny.
 Znovu v sedle
Znovu v sedle

Prvé kilometre treba doladiť detaily, nastavenia a zrazu je zima. No to nevadí. Do novej sezóny sa po dvoch rokoch prvý raz pozerám s optimizmom, s motorkou postavenou podľa svojich predstáv a záväzkom, že si všetko zameškané vynahradím. Snáď sa aj Vám bude mašina páčiť. Musím sa poďakovať ľuďom, ktorí mi ochotne pomohli, alebo poradili, keď sa vyskytli problémy. Je dobré vedieť, že sa ma človek stále na koho spolahnúť. Už sa teším na novú sezónu. Jazde zdar!

Pridané: 18.07.2012 Autor: tref Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki GSF 1200 Bandit 2001:

Foto:
Suzuki GSF 1200 Bandit 2001
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:GSF 1200 Bandit
Rok:2001
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:1157 ccm
Max. výkon:99.4 k (73.1 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:91 Nm / 4500 ot.
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 59.0 mm
Palivový system:karburátor(y)
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:125 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:214 kg
Výška sedla:790 mm
Objem nádrže:20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:230 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (54 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (59)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 45227 | Včera: 121123