Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.10.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5299 [Bleskovky - Novinky]
To, že Ducati musí priniesť litrovú verziu svojho nového véčkového štvorvalca, vedia už hádam aj malé deti. Uplynulý víkend sa jazdiaci prototyp objavil po prvý raz na verejnosti, a to na okruhu v anglickom Brands Hatch. Pozor, po dlhých rokoch má suchú spojku!
Pripomeňme si, že aktuálna Panigale V4 má motor s objemom 1 103 kubíkov. Aby Ducati mohla s novým modelom štartovať vo svetovom šampionáte superbikov WSBK, jeho motor bude musieť mať maximálne 1000 kubíkov - a preto vidíme tento prototyp. Dá sa predpokladať, že Ducati už nie je ďaleko od finálnej verzie R, ktorú predstaví pravdepodobne začiatkom novembra na milánskej výstave EICMA.
Na stroji, ktorý sa Ducati nijako nesnažila na okruhu utajiť, vidíme karbónové kapoty v iných tvaroch než má sériová Panigale V4. Je dosť možné, že tento kus je skôr prototypom reálneho WSBK špeciálu, a jeho civilná podoba sa bude viac podobať na terajšie Panigale V4. Nádrž je totiž potiahnutá až doslova ku zadnému kolesu, kým jej podstatnú časť nad motorom zabral airbox, nehovoriac o čisto okruhových prepákovaniach a samozrejme zvodoch s výfukmi. Na videu každopádne odporúčam pustiť si aj zvuk, pretože tá melódia vychádzajúca z koncoviek je nádherná - a takmer na nerozoznanie od Desmosedici z MotoGP.
Prototyp po Brands Hatchi popreháňal továrenský testovací jazdec MotoGP Michele Pirro. Ortodoxných Ducatistov poteší najmä otvorená suchá spojka; ktovie, či sa jej dočkáme aj v sérii. Kým základná Panigale V4 je so svojii 214 koňmi dnes najsilnejším superbajkom na trhu, pri tomto eRku to bude asi o niečo viac, možno okolo 220 koní v sérii.
Pripomeňme si základné črty V4 motora Desmosedici Stradale: jeho podstatná časť motora je totožná s agregátom Desmosedici v špeciáli MotoGP - rozloženie valcov, vŕtanie, spaľovací priestor, a podobne. Ani tu už nenájdete rozvodové remene, ale reťaze kombinované s ozubenými kolesami. Zaujímavosťou je aj variabilná dĺžka nasávacieho potrubia. Váži 65 kíl, čo je len o nejaké 2,5 kila viac ako predošlé dvojvalcové Superquadro. Jeho charakteristika je významne definovaná takzvaným twin pulse pálením, kedy v priebehu 90 stupňov po sebe odpália ľavé valce, potom po istej prestávke pravé. Ducati tak dosiahla zvuk čo najpodobnejší dvojvalcu. Po prvý raz je na sériovom modeli použité opačné otáčanie kľukového hrideľa, teda smerom dozadu, čo pomáha eliminovať gyroskopické sily otáčajúcich sa kolies. Predsadenie ojničných čapov na kľuke je 70 stupňov.
Pridané: 17.10.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 225258 | Včera: 247506