Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako filmovať priamo pri jazde na motorke - ako to bolo pred GoPro kamerami

 Zdieľať

Pridané: 22.09.2005 Autor: Tomahawk
Čitatelia: 131423 [Technika - Dobré Rady]

Celkom často možno nájsť na Internete nafilmovanú jazdu na motorke, nehovoriac už o záberoch z veľkých cien Moto GP a Formule 1. Tiež som chcel skúsiť, či sa nedá nafilmovať aj moja jazda na motorke a tu predkladám výsledok.

Preskočil som pokusy držania kamery v ruke, prilepenia izolepou na nádrž, alebo na telo a premyslel som to tak, že kamera by mala byť na nádrži za plexisklom. Nebudem zdržiavať popisom, predpokladám, že z obrázku je jasné, ako je to vymyslené.

Použitý materiál je 2 mm hrubý hliníkový plech. Všetky štyri nožičky sú samostatné a majú možnosť nastavenia hore-dole a dopredu-dozadu. Týmto možno vykompenzovať nerovnosti nádrže a tiež nastaviť výhľad – či vidno časť prístrojovky, najmä tachometer a otáčkomer, alebo čiastočne, alebo vôbec nie. Použité matice sú krídlové M5, takže nastavenie je jednoduché a manuálne bez potreby nejakého maticového kľúča alebo kombinačiek. Už mám zapílené v drážkach jemné vybratia, takže na štandardnú polohu (vidím budík, alebo nevidím budík) nepotrebujem špekulovať a nastavím to po hmate. Proste to tam zaskočí. Najväčší strach som mal, ako to bude držať na nádrži, ale zbytočne. Celý držiak je prilepený na štyroch vákuových prísavkách, pôvodne určených na vešanie utierok v kuchyni (v Tescu za 54 Sk sada 4 kusov) a musím povedať, že to drží perfektne a dlho. Schválne som to neodliepal celý týždeň a najazdil som s tým asi 600 km a stále ani náznak odlepovania. Pochopiteľne, kvalita laku na ktorom je to prilepené, je asi najvýznamnejší ukazovateľ. Ale aj tak si poistím kameru tak, že remeň od kamery mám zahaknutý na gume okolo pásu, keby sa náhodou držiak s kamerou rozhodol opustiť nádrž. Ku držiaku je kamera prichytená tak isto, ako na statív – k tomu ale treba vyrobiť alebo zohnať zvláštnu skrutku. Je to M6 x 1.25. Buď ju vyrobíš (ako ja), alebo ju vezmeš z nejakého statívu. Okrem toho je vpredu dorobený ťuplík, aby sa nekývala kamera do bokov. Na toto je tiež už vopred na kamere pripravená dierka. Plexištít vynikajúco kryje všetky nápory vetra a múch, takže LCD displej kamery môže byť celý čas odkrytý, čiže možno priebežne kontrolovať, čo sa deje. Ani pri vysokých rýchlostiach to nevadí a neovplyvní správanie sa kamery. Čo je tiež skvelé, kamera je vybavená stabilizátorom obrazu. Prístup ku kamere je veľmi dobrý, takže za jazdy aj v rukaviciach možno kameru obsluhovať bez problémov.

Ešte takticko - technické údaje:

Na priložených ukážkach (v galérii vpravo hore) vidno kúsok jazdy so zobrazením budíka a v druhej ukážke bez zobrazenia budíka. Kvalitu si nevšímajte, musel som to dostať na Internet, ale nekomprimované DVD je naozaj v super kvalite. Pochopiteľne, obidve verzie sú aj pre policajtov, ale videozáznam vyzerá veľmi pekne aj pri vyšších rýchlostiach :-).

Pridané: 22.09.2005 Autor: Tomahawk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 201425 | Včera: 225781