Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 03.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10670 [Testy a predstavenia - Test]
Aktuálne je café in takže konkurencia sa nájde. Začnem Ducati pretože má tiež V2 motor a to Ducati Scrambler Café Racer. Ak keď Ducati má 800-vku výkonovo je plne porovnateľná, je trochu viac prepracovaná s bohatšou výbavou, LED-kami atď ale s cenovkou 11 290 eur je drahšia o 4 600 eur čo je mega rozdiel. Spomeniem že je tu ešte lacnejšia Ducati Sixty2 s cenou 7 790 eur.
Zaujímavým a neokukaným zjavom je Husqvarna Vitpilen 701 - motor je síce jednovalec, dizajn ale veľmi odvážny, výkon porovnateľný aj keď pri menšej hmotnosti, znovu bohatšia výbava, podvozok, LED osvetlenie a vyššia cenovka 10 150 eur (o 3460 drahšie) Aj Husqvarna má menšiu a lacnejšiu alternatívu Vitpilen 401 za 6 350 eur.
Yamaha svoj cafáč postavila na báze svojho radového dvojvalca z MT07: Yamaha XSR700 skoro identicky kopíruje SV650X, má bohatšiu elektroniku s trakčnou kontrolou, palivovými mapami a cenovkou 7 290 eur teda je o pár stoviek drahšia. No a spomeniem ešte Kawasaki Z900 RS čo je úplne iná koncepcia - motor radový štvorvalec ale dizajnovo naozaj dobre pasuje. Motoricky je samozrejme niekde úplne inde, výbava tiež bohatšia ale cenovo zo všetkých spomenutých je najdrahšia - 11 695 eur. No a keď som spomenul aj menšie kubatúry tak pridám aj novinku 2018 od Hondy CB300R.
Z uvedeného vyplýva že Suzuki SV650X je kafáč za naozaj parádnu cenu. Z motoriek s porovnateľným výkonom jej cenovo konkuruje len Yamaha s XSR700. Suzuki má však V2 motor, nižšie sedlo a športovejší charakter (posed a zameranie).
Suzuki SV650X je dôkazom toho, že aj jednoduchá úprava dokáže vykúzliť úplne inú motorku. Nie je tu nič navyše, čo by prekážalo, ale zároveň tu nič nechýba. O tomto je táto motorka, do mesta, na krátke výlety okolo mesta, večer sa ísť okúpať, zobrať frajerku a bez problémov zvládne precestovať aj celé Slovensko.
Zároveň je to super základ postavený okolo osvedčeného V2 motora na ktorom sa dá stavať, ktorý môže byť základom fajnovej prestavby na cafáča. Tento kus podarenej motorky môže byť tvoj za 6 690,- EUR.
svieži dizajn, ľahká hravá mašina, športové vlastnosti, pneu Dunlop Roadsmart 3 v sérii | trochu veľa hadíc na motore, nemá LED svetlo |
Akožééé všetci dobre vieme, že aj malé úpravy dokážu motorku zmeniť dosť podstatne, ale že to páni v Suzuki zmáknu tak dobre, že vďaka SV650X zostanú naše ostatné testovačky nedotknuté v kúte, s tým sme nerátali. O čo menej nadšenia nám títo Japonci nachystali na jesennej výstave EICMA (málo noviniek), o to viac ho máme teraz, keď sa o SV650X rozprávame po jazdách.
Veru, neklamem, popri SV sme mali na test aj o triedu vyšší kafáč s dvojnásobnou cenou, ale... Ako to povedať diplomaticky... SV sme si obľúbili viac. SV mi rozvírilo spomienky na parádny Triumph Thruxton R alebo Bobber, čo sú tiež raz toľko drahé stroje, lenže... Kokso, ja iba neveriacky krútim hlavou! Ok, štandardné SV650 môže reálne zaujať akurát tak motorom a trochu vzhľadom, ale toto X má dizajn fakt vychytaný, a motoru pritom z charakteru nič neubudlo, plus navyše tu vidím extra veľa priestoru na vlastné úpravy: ako prvý by som vyhodil výfuk a dal tam nejaký pekný rejsový, žiadna homologizácia, žiadne normy, šup iba holú rúru. Originál by som vytiahol iba na cestu na STK :) Vyhodil by som aj stupačky spolujazdca. Skúsil by som tam dať vypletané kolesá. Pohral by som sa s detailami. Všetko pekne sám v garáži. V takom prípade si viem predstaviť, že nejaký majiteľ Trhuxtona by sa škrabal za uchom, keby som mu niekde na pumpe porozprával koľko ma SV650X aj s úpravami vyšlo.
Takmer všetko štýlové trpí zníženou praktickosťou, a SV650X nie je výnimka. Človek je na ňom na rukách ako na suberbajku, a pokiaľ sa premotáva mestom (čiže sa doňho až tak neopiera vietor), áno, je to trochen otravné. Ale to všetko vie vynahradiť v zákrutách za mestom, tam mu to kurnikšopa ide dosť dobre! A ešte k tomu má obuté gumice, ktoré mám aj na svojich súkromných motorkách :)
výborný motor, výborné sériové obutie, štýl, priestor na úpravy | len pre padavky: menšia praktickosť v meste |
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 3,8 - 4,5 l/100km |
Objem nádrže | 14,5 l |
Cena motorky | 6 690,- EUR |
Páčka brzdy | 35,38 EUR |
Stupačka | 22,22 EUR |
Spätné zrkadlo | 51,23 EUR |
Smerovka | 37,14 EUR |
Svetlomet | 205,60 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilba Touratech od firmy touratech.sk.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Suzuki | Ducati | Husqvarna | Yamaha | Kawasaki |
Model: | SV650X | Scrambler Café Racer | Vitpilen 701 | XSR700 | Z900 RS |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2017 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 645 ccm | 803 ccm | 692.7 ccm | 689 ccm | 948 ccm |
Max. výkon: | 76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 111.5 k (82.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 8100 ot. | 68 Nm / 5750 ot. | 72 Nm / 6750 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 98.5 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 | 11:1 | 12.6:1 | 11.5 : 1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 mm x 62.6 mm | 88 x 66 mm | 105 x 80 | 80 x 68.6 mm | 73.4 x 56.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 150 mm | 135 mm | 130 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 150 mm | 135 mm | 130 mm | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | jednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo | jednokotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 330 mm | 320 mm | 282 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17 | 110/70-17 | 120/70-17 | 120/70ZR17 M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 240 mm | 245 mm | 250 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55 ZR17 | 150/60-17 | 180/55-17 | 180/55ZR17 M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 172 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 198 kg | 188 kg | 157 kg | 186 kg | 215 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 810 mm | 830 mm | 815 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1436 mm | 1357 mm | 1405 mm | 1470 mm |
Dĺžka: | 2140 mm | 2075 mm | 2100 mm | ||
Šírka: | 730 mm | 820 mm | 865 mm | ||
Výška: | 1090 mm | 1030 mm | 1150 mm | ||
Svetlá výška: | 135 mm | 140 mm | 140 mm | 130 mm | |
Objem nádrže: | 14.5 l | 13.5 l | 12 l | 14 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 3.8 l/100km | 5 l/100km | 5.3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 202 km | cca 240 km | ||
Servisný interval: | 12000 km | 10 000km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | 41 mm USD vidlica KAYABA | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 6/2018: 6 690 eur | Cena 5/2018: 11 290 eur | Cena 10/2018: 10 150 eur | Cena 6/2018: 7 290 eur | Cena 6/2018: 11 695 eur |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Suzuki | Ducati | Husqvarna | Honda |
Model: | SV650X | Sixty2 | Vitpilen 401 | CB300R |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | ||
Kategória: | Naháč | Klasika | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 645 ccm | 399 ccm | 373.2 ccm | 286 ccm |
Max. výkon: | 76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot. | 40.1 k (29.5 kW) / 8750 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. | 31.4 k (23.1 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 8100 ot. | 34.6 Nm / 8000 ot. | 37 Nm / 7250 ot. | 27.5 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.2:1 | 10.7:1 | 12.6:1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 mm x 62.6 mm | 72 x 49 mm | 89 x 60 | 76 x 63 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 150 mm | 142 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 150 mm | 150 mm | 107 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | jednokotúčová, 2 piestiky | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová, radiálny 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 320 mm | 320 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 110/80 R18 | 110/70-17 | 110/70R17M/C 54H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 245 mm | 230 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | 160/60 R17 | 150/60-17 | 150/60R17M/C 65H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 167 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 198 kg | 183 kg | 148 kg | 143 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 790 mm | 835 mm | 799 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1460 mm | 1357 mm | 1352 mm |
Dĺžka: | 2140 mm | 2100 mm | 2012 mm | |
Šírka: | 730 mm | 845 mm | 802 mm | |
Výška: | 1090 mm | 1150 mm | 1052 mm | |
Svetlá výška: | 135 mm | 170 mm | 151 mm | |
Objem nádrže: | 14.5 l | 14 l | 9.5 l | 10 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 3.8 l/100km | 4.6 l/100km | 3.3 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 228 km | cca 227 km | |
Servisný interval: | 12000 km | 12000km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | USD vidica | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 6/2018: 6 690 eur | Cena 7/2017: 7 790 eur | Cena 6/2018: 6 350 eur | Cena 10/2018: 4 690 eur |
Pridané: 03.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 13773 | Včera: 121379