Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

BMW-test-ride-04-2018-std

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda Monkey 2018 prichádza

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 26.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3153 [Novinky - Predstavujeme]

Honda Monkey je kultový motocykel ktorý uzrel svetlo sveta v roku 1961, pôvodne so zdvihovým objemom 49 cm3 a bol vyvinutý ako detská hračka pre zábavný park Tama Tech v Tokiu. Bol však natoľko úspešný, že vznikla aj cestná verzia, ktorá sa v roku 1963 začala vyvážať do Ameriky a do Európy. Dnes tu máme novú generáciu tohto populárneho malého "veľkého" motocykla.

Originálny a ikonický mini-bike značky Honda bol pre tento rok úplne prepracovaný. Jeho štýl stále vychádza z originálu, bol však doplnený o moderné a prémiové prvky, ako sú USD vidlica či dva zadné tlmiče, LCD prístrojový panel, systém ABS prepojený s jednotkou IMU, či komplet LED osvetlenie. Jeho 125 cm3 vzduchom chladený motor disponuje výkonom 6,9 kW a spotrebou paliva 1,5 l/100 km; pohotovostná hmotnosť je iba 107 kg.

Trochu histórie:

Model Honda Monkey je pravdepodobne známy najmä ako výrazná ikona 70. rokov minulého storočia, svetlo sveta však prvýkrát zazrel už v roku 1961. Vyznačoval sa výraznou chrómovanou nádržou, sklopnými riadidlami a napevno zabudovanými kolesami s priemerom 5 palcov.

Honda Monkey 1961 Prvý model – vyrobený pre zábavné parky, mal 5-palcovými kolesá, sklopným riaditka, nemal odpruženie a motor 49 cm3 mal výkon 3,1 kW.
Honda Monkey 1961 Prvý model – vyrobený pre zábavné parky, mal 5-palcovými kolesá, sklopným riaditka, nemal odpruženie a motor 49 cm3 mal výkon 3,1 kW.

Za svoju obľubu model vďačil roztomilému dizajnu, ktorý si každý ihneď obľúbil, malým rozmerom a mimoriadne nízkej hmotnosti – vďaka čomu si mohol majiteľ s motocyklom v meste užiť veľa zábavy. Do roku 1969 sa kolesá motocykla zväčšili na 8 palcov a od roku 1970 sa model stal ešte obľúbenejším vďaka využitiu rýchlo demontovateľných riadidiel, vďaka ktorým ho bolo možné naložiť do batožinového priestoru malého automobilu.

Honda Monkey 1970 - Prvá verzia s rýchlo demontovateľným predným kolesom umožňujúca prepravu v kufri malého automobilu
Honda Monkey 1970 - Prvá verzia s rýchlo demontovateľným predným kolesom umožňujúca prepravu v kufri malého automobilu

Zlomovým v histórii modelu Monkey bol rok 1978. Stroj získal nový vzhľad s nádržou v tvare kvapky a stal sa mimoriadne obľúbeným medzi zástupmi vodičov obytných vozidiel, ktorí hľadali praktický dopravný prostriedok použiteľný po tom, čo s obytným vozidlom niekde zaparkujú. A práve vtedy si vyzývavý model Monkey získal miesto v miliónoch sŕdc; so svojou 3-stupňovou prevodovkou a odstredivou spojkou (na ovládanie ktorej neboli potrebné „tradičné“ motocyklistické schopnosti) poskytol miliónom jazdcov prvé skúsenosti s otočením plynovej rukoväti na jednostopovom motorovom vozidle.

A keďže bol taký zábavný a tak ľahko ovládateľný, zohral pri popularizácii motocyklov medzi širokou verejnosťou pravdepodobne väčšiu rolu než akýkoľvek iný stroj. So svojimi hrubými kolesami, „opičími“ riadidlami, drobnou palivovou nádržou a veľkým mäkkým sedadlom patrí Monkey nezameniteľne do svojej doby, ale – rovnako ako náklonnosť, ktorú k nemu jeho majitelia prechovávajú – je zároveň nadčasový.

Honda Monkey 1987 - Model „R“ s dvojitým rúrkovým rámom a prednou hydraulickou kotúčovou brzdou
Honda Monkey 1991-  Verzia v off-roadovom štýle „Baja“ s dvoma svetlometmi
Honda Monkey 2004 - Special Vo farbách napodobňujúcich model CB750F, na ktorom Freddie Spencer získal víťazstvo v pretekoch Daytona 100
Honda Monkey 2009 - Monkey Ltd. Prvá verzia s elektronickým vstrekovaním paliva, valčekovým vahadlom a predsunutým valcom

Monkey 2018:

Po nedávnom úspechu ostro rezaného MSX125, ktorý uspokojil požiadavky záujemcov o moderný a univerzálny malý mestský motocykel, nastal čas na návrat názvu Monkey a znovuzrodenie stroja pripraveného pre mestá 21. storočia.

Nový model musel, pochopiteľne, vychádzať z klasického štýlu Monkey. Lichobežníková silueta zvýrazňuje kompaktnú dĺžku a zároveň proporciám stroja dodáva hĺbku a hmotu. Jednoduché zakrivené plochy sú navzájom nezávislé a vyskytujú sa po celej ploche stroja.

Honda Monkey 125 2018
Honda Monkey 125 2018

Lesklá 5,6-litrová palivová nádrž lakovaná rovnakou farbou ako rám, kyvné rameno a zadné tlmiče, predstavuje korunu celého stroja a hrdo nesie historické 3D Old Wing dizajnové logo Honda. Chrómovaný oceľový prednýzadný blatník či evokatívne prelisovaný kryt výfuku, okrúhle zrkadlá či zdvihnuté riadidlá – všetky tieto prvky vzdávajú česť originálu.

Honda Monkey 125 2018 - Pearl Nebula Red
Honda Monkey 125 2018 - Pearl Nebula Red

Evokujúca reinkarnácia klasického vzhľadu je pretkaná modernými technológiami: kruhový prístrojový panel s digitálnym LCD displejom obsahuje ukazovateľ rýchlosti (ktorý pri zapnutí zapaľovania hravo zabliká), tachometer s dvoma dennými počítadlami prejdených kilometrov, či šesťdielny ukazovateľ stavu paliva; všetky svetlá sú vybavené LED diódami; kľúč s vnútorným výbrusom (na ktorom je tiež umiestnené logo Old Wing) ponúka funkciu „odpovede“, keď po stlačení tlačidla svetlá stroja zablikajú, čo majiteľovi uľahčí nájsť stroj na preplnenom parkovisku; jednokanálový systém ABS je spojený s jednotkou na meranie zotrvačného momentu (IMU), ktorá obmedzuje „dvíhanie“ zadku pri silnom brzdení.

Honda Monkey 125 2018
Honda Monkey 125 2018

Taktiež hnacie ústrojenstvo zostáva verné svojmu pôvodu. Horizontálne umiestnený jednovalcový SOHC motor s objemom 125 cm3 v modeli Monkey je jednoduchý, robustný a vyladený s dôrazom na praktickú použiteľnosť v meste. Vzduchom chladený motor s vŕtaním a zdvihom 52,4 × 57,9 mm a s kompresným pomerom 9,3 : 1 je vybavený elektronickým vstrekovaním paliva PGM-FI a disponuje výkonom 6,9 kW pri 7 000 ot./min. a krútiacim momentom 11 Nm pri 5 250 ot./min. Prevodovka je štvorstupňová a motor sa vyznačuje spotrebou paliva 1,5 l/100 km (v režime WMTC).

Honda Monkey 125 2018
Honda Monkey 125 2018

Oceľový základný rám modelu Monkey bol vyladený s ohľadom na rovnováhu medzi tuhosťou a poddajnosťou. Vďaka tomu sa skvele hodí pre celý rad podmienok, v ktorých sa bude stroj používať. Kyvné rameno s oválnym prierezom odráža kruhovú dizajnovú tému, ktorá sa prelína celým motocyklom.

Honda Monkey 125 2018
Honda Monkey 125 2018

Rázvor je 1 155 mm, sklon prednej vidlice a závlek dosahujú 25°/82 mm a polomer otáčania je iba 1,9 m. Pohotovostná hmotnosť je iba 107 kg a sedadlo sa nachádza vo výške 775 mm. Mäkké sedadlo je kvôli maximálnemu komfortu vyrobené z uretánovej peny s vysokou hustotou.

Honda Monkey 125 2018
Honda Monkey 125 2018
Honda Monkey 125 2018
Honda Monkey 125 2018

USD vidlica je ošetrená prémiovou alumitovou povrchovou úpravou a vzadu ju dopĺňajú dva zadné tlmiče so zdvihom v osi kolesa 104 mm. Maximálna svetlá výška je 160 mm. O bezpečné zastavenie sa stará 220 mm predný kotúč a 190 mm zadný kotúč v kombinácii so systémom ABS prepojený s jednotkou IMU. Ploché 12-palcové kolesá s blokovým dezénom sú zárukou hladkej jazdy a ich rozmer je 120/80-12 65J vpredu a 130/80-12 69J vzadu.

Honda Monkey 125 2018 - Banana Yellow
Honda Monkey 125 2018 - Banana Yellow

Honda Monkey 125 2018
Honda Monkey 125 2018
Honda Monkey 125 2018
Honda Monkey 125 2018

Model Monkey 125 pre rok 2018 bude k dispozícii v troch farebných vyhotoveniach:

Žltá Banana Yellow/biela Ross White
Červená perleťová Nebula Red/biela Ross White
Lesklá čierna perleťová Pearl Shining Black/biela Ross White

Honda Monkey 125 2018 - Pearl Nebula Red
Honda Monkey 125 2018 - Banana Yellow
Honda Monkey 125 2018 - Pearl Shining Black
Honda Monkey 125 2018 - Banana Yellow

Foto:
 Honda Monkey 125 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:Monkey 125
Rok:2018
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124.9 ccm
Max. výkon:9.38 k (6.90 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:11 Nm / 5250 ot.
Kompresný pomer:9.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52,4 mm x 57,9 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 4-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:100 mm
Zdvih vzadu:104 mm
Brzdy vpredu:kotúčová dvojpiestiková
Priemer bŕzd vpredu:220 mm
Pneu vpredu:120/80-12 65J
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:190 mm
Pneu vzadu:130/80-12 69J
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:107 kg
Výška sedla:776 mm
Rázvor:1155 mm
Dĺžka:1710 mm
Šírka:755 mm
Výška:1029 mm
Svetlá výška:160 mm
Objem nádrže:5.6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:1.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 279 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii

Pridané: 26.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač
mx-open-2018-side

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Adamoto KTM

HD-demotruck-side-05-2018

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2018 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 32247 | Včera: 156138