Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvý test novej Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 zo španielskych šotolín 3/3

 Zdieľať

Pridané: 05.03.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 24819 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

Honda CRF1000L Africa Twin a Adventure Sports 2018
Honda CRF1000L Africa Twin a Adventure Sports 2018

Konkurencia nespí, čo je len a len dobre. V podstate každý rok je situácia iná, dnes Africa stojí proti iným mašinám ako pred dvoma rokmi. Porovnávať budem verziu Adventure Sports. Začnem pochopiteľne dlhonohou športovou rakúšankou KTM 1090 Adventure R. Obe motorky majú jasné zameranie na jazdu v teréne, KTM má väčší a výkonnejší motor a je ľahšia o cca 10 kg, Honda vyššie zdvihy, obe majú plne nastaviteľný podvozok, rovnaké rozmery kolies a porovnateľnú nádrž. Pri rovnakej cene má Honda trochu bohatšiu výbavu.

Pokračovať budem novinkou 2018 - inovovanou BMW F 850 GS. Bavorák, aj keď má menší motor, má identický výkon a trošku nižší krútiak, nižšie zdvihy a oveľa menšiu nádrž, avšak je známy nízkou spotrebou. Honda je o 13 kg ťažšia a má v sérii lepšiu výbavu a plne nastaviteľný podvozok. Bavorák je v základnej cene o 1990 eur lacnejší, ale v porovnateľnej výbave ako Adventure Sports by stál cca o 900 eur menej ako Honda. F850GS je skor konkurentom štandardnej Afriky a jeho výhodou môže byť napríklad aj voliteľný elektronický podvozok.

Honda CRF1000L Africa Twin 2018
Honda CRF1000L Africa Twin 2018

Ďalší konkurent z ostrovov prešiel taktiež modernizáciou – Triumph Tiger 800 XC. Má taktiež rovnaký výkon, i keď je to pre zmenu trojvalec, nižšie zdvihy, menšiu nádrž, má farebnú prístrojovku a je ľahší o cca 13 kg – podobne ako GS konkuruje skôr štandardnej Afrike. Rovnaký majú rozmer kolies a obe majú plne nastaviteľný podvozok. Triumph by mal byť cenovkou niekde medzi štandardnou Afrikou a Adventure Sports.

A len tak mimochodom spomeniem ešte dvojicu konkurentov, ktorí nie sú až tak zameraní do terénu, a to Suzuki Vstrom 650 / 1000 XT. Obe sú lacnejšie, s menšími kolesami a chudobnejšou výbavou, ale cenovo rozhodne zaujímavé motorky.

Honda má oproti konkurentom ako jediná v ponuke automatickú prevodovku. Tieto verzie sú však o 1000 eur drahšie a o 10 kg ťažšie.

Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018 a pôvodná XRV650
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018 a pôvodná XRV650

Záver

Honda po dvoch rokoch dovolím si povedať úspešného znovunasadenia reinkarnovanej Africa Twin inovovala. Nebola to žiadna revolúcia ale evolúcia a pridanie nových funkcií a samozrejme príchod vylepšeného modelu Adventure Sports. Ten je drahší o nemalých 1 100 eur a to či to stojí za to, si bude musieť zodpovedať každý potenciálny zákazník. Ak som si len narátal doplnky ktoré sú na športke v sérii, teda padáky, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a plexi, dorátal som sa k sume 1266 eur (vychádzajúc z cien 2017, čo určite nie je presné). No a ak k tomu pridáš väčšiu nádrž, vyššie zdvihy a riadidlá tak už ten cenový rozdiel nevyzerá až tak zle.

Honda CRF1000L Africa Twin 2018
Honda CRF1000L Africa Twin 2018

P - Power / výkon, EB - Engine Brake / brzdenie motorom, T - Trakčná kontrola - Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018

Africa Twin pre mňa zostáva veľmi dobre navrhnutou motorkou so zameraním na jazdu v teréne. Že dokáže to čo sľubuje viem veľmi dobre po tom, čo som ju koncom roka poriadne pozvŕtal na Sahare. Sériová motorka priamo z predajne prejde všade kde si jej majiteľ trúfne. Má svoje chyby aj silné stránky, ale ak máš rád dobrodružné a offroad cestovanie, stojí za zahrnutie do zoznamu potenciálnych kandidátov.

Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018

Video

Video: Videotest Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018 v Španielsku

Video: Nová Honda Africa Twin Adventure Sports 2018

Video: Nová Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 - vlastnosti

Pozadie / Wallpaper:

Honda CRF1000L Africa Twin a Adventure Sports 2018
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018 a pôvodná XRV650
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018
Honda CRF1000L Africa Twin 2018
Honda CRF1000L Africa Twin 2018

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CRF1000L Africa Twin 2018:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 5,5 - 6,5 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 18,8 l / 24,2 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 251 km / cca 324 km
Cena Africa Twin 12 890 eur, DCT verzia 13 890 eur
Cena Adventure Sports 13 990 eur, DCT verzia 14 990 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Ceny doplnkov a príslušenstva vychádzajú z cien z roku 2017.

Nosič kufra topcase 64 EUR
Kufor topcase 324 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 712 EUR
Vyhriavané rukoväte 330 EUR
Turistické plexi 146 EUR
Tankvak 89 EUR
Padacie rámy 529 EUR
Ochrana motora 261 EUR

Katalóg príslušenstva na stiahnutie

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 53 EUR
Stupačka 83 EUR
Spätné zrkadlo 79 EUR
Smerovka 93 EUR
Svetlomet 627 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Honda Europe (Francesco Montero photo) a Tomáš Hajduch - Awia
Video: Honda Europe a Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM a prilbách Touratech Aventuro Carbon, čižmy Touratech Destino.

Foto:
 Honda CRF1000L Africa Twin 2018 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2018 KTM 1090 Adventure R 2018 BMW F 850 GS 2018 Triumph Tiger 800 XC 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaKTMBMWTriumph
Model:CRF1000L Africa TwinCRF1000L Africa Twin Adventure Sports1090 Adventure RF 850 GSTiger 800 XC
Rok:20182018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:998 ccm998 ccm1050 ccm853 ccm800 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.125.1 k (92.0 kW) / 8500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:99 Nm / 6000 ot.99 Nm / 6000 ot.109 Nm / 6500 ot.92 Nm / 6250 ot.79 Nm / 8050 ot.
Kompresný pomer:13.0:112,7:111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:92 x 75.1 mm92 x 75.1 mm103 x 63 mm84 x 77 mm74 x 61.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm252 mm220 mm204 mm220 mm
Zdvih vzadu:220 mm240 mm220 mm219 mm215 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm320 mm305 mm305 mm
Pneu vpredu:90/90-R2190/90-R2190/90-2190/90-21 54 V90/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm267 mm265 mm255 mm
Pneu vzadu:150/70-R18150/70-R18150/70-18150/70-R17 69 V150/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg207 kg205 kg
Hmotnosť s náplňami:230 kg243 kg229 kg
Výška sedla:870 mm900 mm890 mm860 mm840 mm
Rázvor:1575 mm1580 mm1580 mm1593 mm1545 mm
Dĺžka:2335 mm2340 mm2305 mm2215 mm
Šírka:930 mm930 mm922 mm865 mm
Výška:1475 mm1570 mm1350 mm1390 mm
Svetlá výška:250 mm270 mm250 mm
Objem nádrže:18.8 l24.2 l23 l15 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:5.6 l/100km5.6 l/100km5.5 l/100km4.1 l/100km4.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 251 kmcca 324 kmcca 313 kmcca 274 kmcca 303 km
Servisný interval:12000 km12000 km15 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienienieza príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
El. Podvozok:nienienieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:za príplatokáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozokplne nastaviteľný podvozokplne nastaviteľný podvozokUSD vidlicanastaviteľný podvozok WP
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eurOproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka
Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur
Cena 3/2018: 13 999 EURCena 10/2018: od 11 150 eurCena 10/2018: od 13 100 eur

<

Pridané: 05.03.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 318437 | Včera: 166008