Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rumunsko 2015 v daždi

Pridané: 04.01.2018 Autor: Karma

Tento rok sme chceli voľne pojazdiť západnú časť Rumunska. Počasie však bolo dosť upršané, tak sme viac oddychovali ako jazdili a vracali sme sa o 2 dni skôr ako sme chceli.

Deň 1 – Cesta tam

Tento rok sme zvolili prechod Rumunska bez diaľníc. Aj napriek dažďu to bolo oveľa znesiteľnejšie ako po diaľnici. Prichádzame do Rumunska, kde meníme peniaze. Nedorozumením je jeden výber desaťnásobok plánovaného. Prichádzame do Tășnad, kde na druhý pokus nachádzame ubytovanie v kúpeľnej časti mesta v motelíku Biamin.

Večer popíjame v miestnej krčme, kde nalievajú všetko možné a skoro zadarmo. Potom o tretej ráno učím chalanov ako sa behá naboso po miestnej asfaltke. Potom ležíme na ceste, obchádzajú nás a trúbia taxíky a zatiaľ iní ležia na hotelovej chodbe, lebo nemajú kľúče od izieb.

po nocnom behu naboso
Uťahaní po náročnom dni

Deň 2 – Upršané kopčeky

Po ťažkej noci sa ráno ťažko budíme a už pred dvanástou sme všetci na raňajkách. Väčšine sa nechce nikam ísť aj preto, že počasie nevyzerá najlepšie. Po dlhom prehováraní nakoniec vyrážame na miestne kopčeky.

jazdenie po lukach na druhy den
Jazdenie po lúkach

Všade mokro, popŕcha, cesty v lesoch a na lúkach sú mazľavé. Motáme sa po pahorkatinách v okolí 20km. Večer sušíme veci a balíme sa na zajtrajší odchod. Večer prší a my pred motelom ochutnávame miestnu kuchyňu a alkoholy.

Deň 3 – Blatom odtrhnuté blatníky

Dnes sme vstali oveľa skôr. Plánujem presun do Cluju cez hory. Pri prechode jednej lúky narážame na problém, že vrstva blata na prednom kolese narastie viac ako je priestor pod blatníkmi a na niektorých KTMach to vedie k zablokovaniu kolesa a odtrhnutiu blatníka. Na jednej dokonca aj brzdových hadičiek, ktoré sú nerozumne pripevnené ku konštrukcii blatníka.

luky boj s blatom pod blatnikmi
Boj s blatom a blatníkmi

Vraciame sa z horského prechodu do Tășnadu, kde na miestnej pumpe opravujeme poškodené časti. Niektorí sa zamýšľajú nad skorším odchodom, ale nakoniec sa darí udržať tím pokope a pokračujeme v ceste cez Crasna, Ciucea, Huedin, Belis, Marisel az do Cluj-Napoca. Občas popŕcha, občas nie, ale poslednú hodinu leje. Niektorým sa nechce dávať nepremoky a tak sú v cieli mokrí do nitky.
Večer z ubytovania ide časť partie ešte na prieskum mesta, odkiaľ sa nad ránom vracajú.

Deň 4 – Vraciame sa na Slovensko

Od rána popŕcha, vyzerá to však zjazdné. Časť tímu je ešte na obed nepojazdná, ale nakoniec vyrážame, lebo to na nasledujúce dni vyzerá s počasím len horšie. Na Slovensko prichádzame pred zotmením. Ubytovanie nachádzame pri Rimavskej Sobote v rekreačnom centre Kurinec, kde jedna sympatická rómska rodinka zrovna prerába dom na penzión. Sme radi, že nás prijímajú.

spanie pri Rimavskej Sobote

Za 5 Eur/os spíme v improvizovaných miestnostiach s muchami. Večer nás pohostia pivom. Ráno odchádzame s nádejou, že po ceste nezmokneme.

Tento rok nám počasie veľmi nevyšlo. Najmenej sme toho pojazdili, ale sa najviac pozabávali.