Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5612 [Novinky - Predstavujeme]
Model Honda CRF250R prichádza s úplne novým DOHC motorom disponujúcim o 9 % vyšším maximálnym výkonom vo výrazne širšom rozmedzí otáčok a s vyššou hranicou maximálnych otáčok; elektrický štartér je po novom súčasťou štandardnej výbavy.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2018 | Nasledujúci
Model CRF250R pre rok 2018 takisto zdieľa podvozok s maximálnou centralizáciou hmoty so svojím väčším súrodencom CRF450R, a to vrátane inverznej 49 mm prednej vidlice Showa s oceľovými pružinami.
Vďaka siedmej generácii rámu s revidovanou geometriou a s odpružením Showa sa evolúcia zmenila na
revolúciu a podvozok nového modelu sa tak stáva totožným s jeho väčším súrodencom CRF450R, k čomu navyše pribudol úplne nový DOHC motor.
DOHC motor modelu CRF250R pre rok 2018 má úplne novú konštrukciu a bol navrhnutý s dôrazom na maximálny výkon pre akceleráciu a pri jazde a taktiež s ohľadom na možnosť vyššieho pretáčania v úsekoch medzi zákrutami. Jednoduché fakty: disponuje o 9 % vyšším špičkovým výkonom, ktorý je dostupný v o 2 000 otáčok širšom rozmedzí otáčok, zatiaľ čo hranica červeného poľa sa posunula o 900 otáčok vyššie.
Ešte lepšie sú realizované vylepšenia zrejmé zo záznamu dynamometra. Od 8 500 ot./min. motor s objemom 249,4 cm3 doslova ožíva – to je hlavný rozdiel oproti predchádzajúcemu modelu – a s rastúcimi otáčkami výkon aj krútiaci moment ďalej stúpajú.
Súčasťou motora novej Hondy CRF250R je elektrický štartér, ktorý nahradil štartovaciu páku. Kompaktná lítiovo-iónová batéria váži iba 0,65 kg. Hmotnosť motora pridaním elektrického štartéra vzrástla o iba 1 kg.
Vypínač motora a tlačidlo na voľbu režimu motora (Engine Mode Select Button – EMSB) sa nachádzajú v malom puzdre na ľavej strane riadidiel. K dispozícii sú tri mapy určené pre rôzne jazdné podmienky a preferencie jazdca: Režim 1 (Standard – štandardný), Režim 2 (Smooth – hladký) a Režim 3 (Aggressive – agresívny). Zvolený režim indikuje malá kontrolka.
Štartovacie tlačidlo sa nachádza na pravej strane riadidiel. Živicový klzný prvok pre ovládanie škrtiacej klapky je po novom integrovaný do plynového lanka, čím sa znižuje potrebná sila. Voľnobeh sa nastavuje ryhovanou maticou.
CRF250R pre modelový rok 2018 využíva rovnaký rám a odpruženie ako súčasný model CRF450R, a to s rovnakým hlavným cieľom: zaistiť spojenie jazdca s terénom, čo najlepšiu spätnú väzbu a priľnavosť zadného kolesa – to všetko v kombinácii s posunom hmotnosti smerom vzad a s nižšie umiestneným ťažiskom.
Nový hliníkový rám siedmej generácie, ktorý je oproti svojmu predchodcovi o 340 g ľahší, sa vyznačuje skosenými hlavnými pozdĺžnikmi s dôkladne vyladenou rovnováhou medzi tuhosťou a pružnosťou. Jeho hlavnou úlohou je zaistiť pozdĺžnu stabilitu a hladké sprostredkovanie pocitu trakcie.
Oproti riešeniu v súčasnej CRF250R je geometria podvozka výrazne odlišná; rázvor je o 3 mm kratší (1 486 mm) a vzdialenosť medzi čapom kyvného ramena a osou zadného kolesa je o 15 mm kratšia (573 mm). Sklon vidlice je 27,5° a závlek 116 mm. Ťažisko sa posunulo o 1,4 mm.
Pridané: 02.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CRF 250 R |
Rok: | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Cross |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 249.4 ccm |
Kompresný pomer: | 13,9 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 mm × 50,9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 310 mm |
Zdvih vzadu: | 317.6 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 Dunlop MX3S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-19 Dunlop MX3S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 108 kg |
Výška sedla: | 957 mm |
Rázvor: | 1486 mm |
Dĺžka: | 2183 mm |
Šírka: | 827 mm |
Výška: | 1274 mm |
Svetlá výška: | 327 mm |
Objem nádrže: | 6.3 l |
Doplnková výbava: | |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Iná výbava: | elektrický štartér |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2018 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59387 | Včera: 193241