Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

A

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Môj skúter SYM Citycom 300i

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 29.06.2017 Autor: JMrska
Čitatelia: 3048 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tento článok je jednak o mojom stroji, ale aj o skúsenostiach s denným dochádzaním do práce. V článku úmyselne nespomínam značky a typ príslušenstva a oblečenia. Keby to niekoho zaujímalo, napíšem v správe, prípadne doplním do článku neskôr.

Zoznámenie

Jazdil som len veľmi príležitostne. Za mlada babeta a CZ175. Raz som vyskúšal Suzuki V-Strom 650.

SYM Citycom 300i

Presťahoval som sa z mesta do dediny. V ranných kolónach som mal dosť času porozmýšlať nad alternatívou. Vždy bolo mojim snom vlastniť jednostopé vozidlo, teraz som už mal aj možnosť ustajnenia. Rozhodnutie bolo jasné. Mojim snom ostáva Honda CB500X, ale kúpa nehnuteľnosti ma vyšťavila až príliš. Tento sen si splním neskôr.

Hľadal som teda hlavne ekonomické riešenie a aby mi umožnilo dochádzanie čo najviac mesiacov. Skúter s väčším plexi hádam zakryje jazdca viac ako motorka. Nad jazdenkou som nerozmýšlal, nepoznám, potrebujem spoľahlivý stroj, záruka to aspoň čiastočne pokryje. Sympatická mi bola Honda PCX. Potešila ma aj ponuka Tucano Urbano. Deka a rukávniky zabezpečia dlhšiu sezónu. Múdry z článkov o jazdení v zime Na motorke v zime: Oblečenie, už som len hľadal bundu a nohavice. Chcel som podporiť chlapcov z rodného mesta. Pozerám ich stránku a zoznamujem sa s novou značkou SYM. Cena dobrá, skútre vyzerajú k svetu, sú už dlhšie na trhu, ešte aj akciu majú. Maxiskúter 300 za cenu 125. Kontrolujem, či Urbano má dečku aj na tieto hračičky, a ani nemusia mať. SYM má vlastné origoš dečky. Tiež za prijateľnú cenu. 125 Joyride vs Citycom 300 S.

Môj skúter SYM Citycom 300i
Môj skúter SYM Citycom 300i

Laicky 300 je viac ako 125. SYM Citycom 300s mi padol do oka, googlim si recenzie, pozerám videá, nevidím nič, čo by mi prekážalo. Nabehol som do predajne, spísali sme zoznam, ešte trocha upravili, nech sa zmestím do rozpočtu. Vo výsledku som bol oblečený a ohelmovaný, plus skúter dostal deku, rukávniky a topcase. Začiatkom marca v daždi som odchádzal slimačím tempom z predajne na benzinku zistiť, že mi dali aj plnú nádrž.

Takto som začal a od marca najazdil vyše 2000 km. Súčasné dojmy sú stále pozitívne. Každé ráno po 20 minútach jazdy parkujem pred vchodom do budovy nezávisle od premávky.

Skúsenosti

Šetrilo sa na ňom zrejme všade kde sa dalo. ABS, štart/stop, LED svietenie a ktovie čo všetko ešte išlo preč v mene nízkej ceny. Ale kupoval som to presne s týmto vedomím. Lacno a rýchlo v práci.

Spotreba sa pohybuje medzi 3,4 - 3,6. Zrýchlenie cca pol sekundy nič, potom začne ťahať. Čiže žiadne nervózne poskakovanie, keď omylom potiahnem za plyn. Ťahá do 90 bezproblémovo, nad 120 som ani veľmi nešiel, nebolo kde, ale výkon na to má.

Jazdím krátke vzialenosti, tak je to postačujúce, pri mojich 183 cm by som ale uvítal viac miesta na nohy. Občas sa zbadám, že sa hrbím, ale to je skôr môj problém ako problém skútra.

Kvalitu prevedenia hodnotím len laicky. Brzdy brzdia :D Ľavou páčkou brzdí predná so zadnou (CBS). Na štrku som už brzdil prudšie, zadné koleso bolo zablokované, kým to predné sa ešte v pohode krútilo. Takže držko-pád sa nekonal. Hodnotím pozitívne :D

16-ky vpredu aj vzadu toho dosť vyfiltrujú. Chytil som aj pár veľkých jám, kedy motorka riadne drcla. Neviem či od výroby, alebo od tých úderov. Keď pustím za jazdy riadidlá, začne sa celá motorka triasť. Ešte som s tým nebol v servise, možno som jej dal viac do držky, než jej bolo milé. Ináč svetla sviti, stirace stiraji, nemám čo ďalej dodať.

Prikúpená origoš deka má z vnútornej strany aj kožušinku, dobre chráni a drží teplo pri nohách, kolenách a na stehnách. Vo veľkom chlade začínam cítiť boky stehien asi po 15 minútach. Čiže krátko pred cieľom. Môj kus nemal popruh okolo pása. Predajca mal kontaktovať dodávateľa, či je to vadný kus, alebo štandard. Po asi 1500 km som dečku musel reklamovať, lebo sa začala párať. Predajca bez problémov reklamáciu prijal.

Rukávnik slabo prefukuje cez otvory, takže o úplnom teple na rukách sa nedá hovoriť. Super je, že aj rukávy kabáta sú v rukávniku, a teda nefúka na predlaktia, aj keď rukávy na kabáte nemám stiahnuté. Aj v zime však nosím letné rukavice, pretože na tú krátku vzdialenosť do práce to stačí.

Odkladacie priestory: pod sedačkou nosím náradie, lekárničku a nepremok. Zmestí sa tam ešte aj taška na 17" notebook. Chcel som tam pôvodne dávať prilbu, ale moja vyklápačka sa mi tam nezmestila. Preto som bral topcase. K nemu len toľko, že by som nabudúce kúpiť model, ktorý sa dá ľahko otvoriť jednou rukou. V tej druhej mám väčšinou vec, ktorú dávam do kufra.

Max extrém bol v -1 na úrad okresného mesta a do práce, cca 40 km. Chlad som cítil len na rukách. Najdlhšia trasa po 1000 km na prvú garančku bola cca 90 km a v polke ma chytil lejak, že som musel zastaviť na benzinke a obliecť nepremok. Cesta zvládnutá, ale v zákrutách som klopil len minimum. Na ceste už boli koľaje plné vody a občas to šmýkalo.

Môj skúter SYM Citycom 300i
Môj skúter SYM Citycom 300i

Dochádzanie do práce

Moja trasa je väčšinou 50kova dedinská a mestská cesta, plus asi 2 km úsek 90. Práve tam využívam celých 21,3 kW, aby som udržal krok s autami snažiacimi sa dobehnúť zameškaný čas. Hovädá nemajú problém točiť tam 120. No a ja spolu s nimi. Mne je pocitovo príjemnejšie držať s nimi krok ako byť obiehaný.

Potom všetci svorne spomaľujeme. Kým sa autá zaraďujú a zastavujú, využívam medzeru medzi dvoma pruhmi a prdkám si ďalej. Šírka necelych 800 mm to celkom uľahčuje. Väčšina šoférov sa snaží uvoľniť cestu a pustiť ďaľej. Tých zopár telefonujúcich čo ma nezbadajú, alebo tí čo ma nechcú vidieť hravo obídem z ľavej strany. Skútrik sa ľahko ovláda, nie je problém klučkovať medzi autami v kolóne. Prejdem aj tam, kde väčším motorkám neostáva nič iné, než čakať.

Paradoxom je, že najmenší ohľad na skúter berú práve šoféri MHD. Vcelku ich aj chápem, majú zodpovednosť za cestujúcich, plus grafikon, ktorý majú spĺňať. Niet priestor na ústretovosť voči jednostopým. Proste som sa musel naučiť, že tam treba dávať pozor.

V zime som cestoval s plným moto oblečením a v práci som sa prezliekol do slušného (nohavice, košiekla...bez obleku). V lete najprv len v rifliach, v horúčavách som dával už aj kraťase. Dá sa dochádať a potom byť v práci aj slušne oblečený, ale v saku som ešte nepotreboval byť. Pod zimnou by som to zrejme dal, ale asi by som neriskoval a šiel autom.

Záver

Kto nemá panický strach z jednostopého a dochádza denne v kolónach, pre toho určite odporúčam skútrovanie/bikeovanie. Čo sa týka skútra, bol lacný, viem prečo bol lacný, ale svoj účel spĺňa excelentne. Maximálna spokojnosť.

Plusy, mínusy

cena, výkon, príslušenstvo do kufra sa nezmestila vyklápačka, absencia modernej techniky

Pridané: 29.06.2017 Autor: JMrska pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

 

ktm-side-12-2017

Adamoto KTM

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2017 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 70961 | Včera: 172230