Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cyklistické preteky Okolo Slovenska 2017

 Zdieľať

Pridané: 05.06.2017 Autor: pito1145
Čitatelia: 20828 [Šport - Ostatné]

Už o dva dni začína v poradí 61. ročník našich najväčších cestných cyklistických pretekov s názvom Okolo Slovenska.

Sprevádzanie cyklistov (© Jaroslav Maliňák, C-I.sk)
Sprevádzanie cyklistov (© Jaroslav Maliňák, C-I.sk)

Tento rok organizátori pripravili okrem skvelej trate aj bohatý sprievodný program v cieľových mestách. Vďaka postupu do vyššej UCI kategórie mohli preteky ešte viac zatraktívniť a zabezpečiť.

Na štart v Levoči nastúpi 156 pretekárov v 26 tímoch, z toho sú 4 reprezentačné (Slovensko, Česko, Maďarsko, Rusko). Na 762 km trase naprieč republikou absolvujú 14 vrchárskych a 12 rýchlostných prémií.

Etapy

Prvý deň začíname v Levoči 7. 6. krátkym prológom, kde sa o 16.30 predpokladá štart prvého pretekára. Ďalšie etapy budú Levoča - Banská Bystrica, Banská Bystrica - Nitra, Nitra - Trnava, Trnava - Trnava.

Teraz sa možno pýtate prečo na motorkárskom serveri predstavujeme cyklistické preteky. Obe majú k sebe blízko a hlavnou témou budú opäť naše sprievody na motocykloch. O fungovaní týchto sprievodov som písal tu.

Tento rok však nastala drobná zmena. Prvýkrát nám boli poskytnuté motocykle značky Honda. Honda Africa Twin (manuál) a novinka pre tento rok X-ADV budú voziť fotografa a kameramana priamo v hlavnom deji pretekov. To, že to Honda myslí s marketingom vážne, sme si mohli všimnúť na tohtoročných pretekoch Giro d´Italia 2017, kde mali poskytnuté oba spomínané motocykle.

Cyklistické preteky Okolo Slovenska
Cyklistické preteky Okolo Slovenska
Cyklistické preteky Okolo Slovenska 2017
Cyklistické preteky Okolo Slovenska 2017

Čo bude naším cieľom?

Poskytovať informácie o dianí na pretekoch, info zo zákulisia a priebehu z pohľadu spoluorganizátora. Oba motocykle takto podrobíme podrobnému testu v nevšednom prostredí, kde sa ukáže ich univerzálnosť.

Podporili nás

Ďalšie informácie

www.cycling-info.sk/spravodajstvo/cyklistika-slovensko/5238-organizatori-okolo-slovenska-zverejnili-dalsie-podrobnosti-aj-startovku-foto-a-audio

Cyklistické preteky Okolo Slovenska 2017
Cyklistické preteky Okolo Slovenska 2017

Ako to celé prebiehalo:

Bežných 24h na pretekoch býva celkom náročných. Ráno po pár hodinách spánku vstávate na raňajky-obed. Tento stravovací ,,cyklus“ sa koná medzi 8-11 hodinou, pretože štart etapy býva v čase obeda.

Etapa, ktorá má tých 200-220km trvá približne 5hodín jazdy, čiže finiš nastáva v čase 17-18hod. večer. Po príchode do cieľa začína, ako kamarát povedal ,,boj o prežitie“ a vy musíte ísť na spoločné tankovanie, nájdenie ubytovania, či zistenie si nových organizačných zmien. Na motorke to býva obzvlášť zaujímavé, keďže nám veci často vozí niekto z organizátorov vo vozidle. Neraz sa mi stalo, že kufre som mal na druhom konci mesta. Po ubytovaní a večeri pracuje každý na svojom. Je to zväčša študovanie ďalšej etapy. Žurnalisti pre zmenu pracujú na úprave fotografií, videí a článkov. Čím skôr sú informácie na stránkach, tým lepšie. A týmto spôsobom fungujete celý čas, stále dookola.

A ako sa nám jazdilo?

Tento rok sme prvý krát nejazdili na vlastných motorkách, ale na dvoch bikoch od značky Honda.

Prvou bola minuloročná novinka CRF1000 Africa Twin s manuálnou prevodovkou a druhou bola tohtoročná novinka X-ADV.

Africa Twin:

K Afrike niet extra čo dodať. My sme mali prevedenie s klasickým manuálom, tromi kuframi a turistickým plexi. Na Afrike všetko funguje ako má a jazdné vlastnosti na ceste sú veľmi podobné Varaderu. Naše turistické plexi fungovalo výborne, obaja máme 193 a 195cm. Ja som v krosovej helme nemal žiaden problém ani pri 160tke. Problém bol iba s riadidlami, ktoré sú naozaj nízko položené.

Jazda na našich cestách je úžasná. Podvozok všetko žehlí a tým je jazda veľmi komfortná. Veľké kolesá je cítiť iba pri rýchlych prejazdoch zákrutami a mäkkú prednú vidlicu zase pri brzdení. Tlmiče sa dajú našťastie nastaviť, avšak na naše potreby sme pritiahli iba zadok.

V prostredí pretekov Afrika fungovala rovnako skvele. Dali sa tu využiť jej enduro prednosti a tak sme si nemuseli lámať hlavu, či nás nejaká prekážka rozhodí. Rovnako na tom bol aj kameraman, ktorému veľmi napomáhal komfort motocykla pri jeho práci.

I keď ja osobne by som verziu s automatom u Afriky nikdy nechcel, ale musím uznať, že by bola veľkým pomocníkom. Či by bola spotreba u automatu vyššia neviem, ale my sme mali náklady na 100km v rozmedzí 5,5-6,5 litra. Ku spotrebe treba povedať, že na diaľnici kde bola najvyššia sme šli 150tkou a počas etáp bola naložená okrem batožiny i kameramanom.

Krátky názor druhého jazdca na výrazne pozivíva a negatiáva na motorke
- Jazda veľmi podobná Varaderu, zvlášť pri nízkych otáčkach
- Pre potreby dokumentovania pretekov by bola vhodnejšia automatická prevodovka
- Príliš dlhá 1-2-3, naopak 5-6 krátky prevod
- Nízke riadidlá
- Malá nádrž
- Zle čitateľný displej- X-ADV má oveľa lepšie čitateľnejší
- Malý pravý kufor

Pozitíva
- dokonalá svietivosť svetidiel
- skvelý podvozok
- výborná ovládateľnosť v teréne

Adventure skúter X-ADV

Bike, ktorý vyvolal rozruch všade kde som prišiel. Nielen medzi motorkármi, ale i obyčajnými ľuďmi.

Už naše prvé oboznámenie nastalo cestou z BA domov. XADV prekvapil už na začiatku svojou jazdou hneď na križovatke. Skúsili sme zrýchlenie XADV vs. Afrika a celé sa to udialo takto: ,, Vidím oranžovú kopnem za 1dna, zelená- pridám Afra ide zľahka na zadné a zabudnutá zapnutá trakcia mi uberá výkon. Zato XADV štartuje, ako besné a kým sa spamätám, tak Palo sa už škerí na ďalšej križovatke“. Takže znova dôkaz, ako tá dvojspojka skvelo funguje a vie sa opierať o krútiaci moment motora.

Honda X-ADV je naozaj plnohodnotná strojovňa. Brzdy a motor tam fungujú na výbornú, ovládateľnosť a jazdné vlastnosti na výbornú s hviezdičkou a ku spotrebe treba pridať ešte jednu hviezdu. Nebolo nič lepšie, ako po etapovom tankovaní som dolial 7,5litra, kým ostatní o 50% viac.

Na pretekoch bike fungoval výborne, k čomu mi napomáhala DCT prevodovka. Táto dvojspojka mi veľakrát uľahčovala prácu a fungovalo to nasledovne:

-na presun som používal D režim, ktorý jazdí ekonomicky a opiera sa o krútiaci moment motora. Pri predbiehaní pelotónu, alebo jazdou medzi mechanickými vozidlami som volil režim S. Športový režim mi ponúkal lepšiu akceleráciu a držal motor vo vyšších otáčkach. Tento režim som volil i pri zjazdoch, aby brzdil viac motorom. Do manuálneho režimu som prepínal iba v prípadoch jázd v kopci rýchlosťou do 20tky. A prečo iba tu? Odpoveď je jasná, aby mi neustále neprehadzovalo do 2stupňa a späť.

Na pretekoch mi vadili štyri veci. Niečo také ako tankvak si nie je kde dať a pre mňa dôležité poznámky, či predmety som mal poodkladané po vreckách. Rovnako problém mi robilo neustále odkladanie kľúča do vrecka a vyťahovanie. Zvykol som si na to až po 3dňoch. Predosledná nešikovná vec bolo tankovanie. Hrdlo nie je kam odložiť a vstup je urobený akousi zábranou. Čiže pokiaľ nenakloníš a nevsunieš hrdlo hlbšie nemôžeš pustiť palivo plným prúdom. Asi polovica tankovaní skončila zašpinením okolia hrdla benzínom. Záverečné negatívum je maximálne nečitateľný ukazovateľ smeroviek, nie je takmer vôbec vidieť jeho činnosť.

Záver by som zhodnotil pozitívne, a okrem mojej spokojnosti som videl i naozaj veľmi veľké všímanie okolia na tento hybrid. Spokojný som bol aj so spotrebou, ktorá sa pohybovala od 3,5 až do 4,6l. Najvyššiu spotrebu som mal pri diaľničnom presune do Levoče 150km rýchlosťou. Pri tejto rýchlosti aj pre 193cm jazdca je všetko komfortné aj pri použití helmy so štítom.

Pridané: 05.06.2017 Autor: pito1145 Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 95111 | Včera: 119235