Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.06.2017 Autor: janciii
Čitatelia: 12002 [Vaše stroje - Moja motorka]
Proporcie ideálnej ženy sú 90 - 60 - 90. Moja ideálna žena má 2,2 m - 238 kg - 92 kW.
Takže už žiadne ideálne parametre. Volám sa Jano a motorkám sa venujem krátko, dá sa povedať, že pár rokov. Začínal som na Honde XR600R. Honda bola na začiatku pre mňa ideálna. Bola to motorka, ktorá sa dala opravovať, a mohol som naberať skúsenosti ako to vlastne všetko funguje. Vodičák som nemal, čiže jazdil som len po lesoch u nás v bardejovskom okrese. Neskôr, keď som už mal aj vek na vodičák, tak som si zadovážil BMW F800GS. Tá motorka ma očarila, ale postupne som nejako prichádzal na to, že to nie je to pravé. (asi som nedospel :)
Ako hovorí nadpis, som vlastníkom BMW R1200GS. Model je K50 a vyrobená bola v 2015. K motorke som sa vlastne dostal náhodou, keďže moja bývalá priateľka nechcela so mnou jazdiť na X-ke (Honda CBR1100XX Super Black...) Áno, skúsil som aj kategóriu sport tourist, ale žiaľ, čo človek nespraví pre tie naše milované ženy. Áno, predal som X-ku a začal som pozerať po novej motorke, ktorá bude sedieť aj nežnému pohlaviu. Ak to čítate až do teraz, už si hovoríte, aký som idiot. Tak máte pravdu :) Honda sa predala, kúpil som BMW a priateľka už bola zrazu ex. Ale už dosť nariekania.
A prečo pravé veľké GS? Jednoducho preto, že sa mi páči. Pozeral som aj Super Teneru, prípadne novú Africu, ale žiaľ, stále som našiel nejaký dôvod, prečo sa vrátiť naspäť k GS. Poznáte to, človek sa zamiluje na prvý pohlaď a potom to už ide samo.
Motorku vlastním už cca 2,5 mesiaca. Nie je to veľa, ale za tú dobu som na nej spravil cca 3500 km. A tak si myslím, že už môžem o nej napísať objektívnu recenziu. Skúsenosti sú zatiaľ super. Kto ju má, tak vie, že komfort je na prvom mieste. Je jedno, či som skúšal šotolinu alebo asfalt. Stále to bolo príjemné vozenie. Napíšem to v krátkosti:
- Motor: je to taký traktor. Keď ho človek podtočí, tak mu to hneď dá na drzovku vedieť vibráciami. Za to má ale krásny plynulý ťah a krútiaci moment, ktorý je poznať aj na šestke.
- Podvozok: ESA. Poviem vám pravdu, ESU som na F800GS nemal, takže teraz je to pre mňa niečo nové. Zatiaľ môžem ale úprimne povedať, že ESA je proste skvelá vec. Ak sa ide na Jahodnú tak je ESA v Hard. Chcem relax, tak ide na soft...
- Komfort: sedí sa mi na motorke skvelo, a aj po 400 km na nádrži, stále som fit a nie som unavený. Občas mám pocit, že by som si mal kúpiť vyššie plexi (mám 180 cm). Ale nebudem sa predsa rozmaznávať. Aj vietor vo vlasoch je super. Teda v prilbe :)
- Rozloženie hmotnosti a manévrovateľnosť: s motorkou sa točím na mieste ako s malým bicyklom. Ja tomu nerozumiem, aj keď mám na motorke kufre + šúľok, tak s tou motorkou sa dá krásne manévrovať. Zrejme to bude pre ten boxer. :-)
Teraz sa mi budete smiať a určite si poviete, že veď ja som to vravel. Nové BMW sú proste na... nič. Počas mojej krátkej doby som už riešil 2 problémy. Prvý problém bol gufero v zadnom diferáku. A druhý problém je slzenie tesnenia na hlave v pravom valci. Gufero je vymenené a motorka ďalej jazdí (chcem týmto poďakovať Awiovi za pomoc s guferom) a tesnenie na pravom valci musím ešte vyčistiť a už nebude slziť ani to :)
Bike je určite určený pre ľudí, ktorí majú peniaze a nechcú sa zašpiniť v teréne. Veď vytiahnu z garáže nablýskanú 12-stku, nahodia na seba rallye trojku a idú na nejakú benzínku na konci mesta na kávu. A tam stoja s drsným pohľadom a dávajú každému najavo, ako dnes vyliezli na svojej 12-stke na Mount Everest :-) Ale nie, podľa mňa je motorka určená dobrodruhom a cestovateľom a ľudom, ktorým sa páči :-)
motorka, motor, spotreba | pri jazde v meste je trojka malo a štvorka veľa, asi cena, už je opozeraná a má ju veľa ľudí (Mne to ale nevadí) :-) |
Pridané: 02.06.2017 Autor: janciii Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1200 GS |
Rok: | 2015 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1170 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, radiál 4 piest |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 212 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 238 kg |
Výška sedla: | 850 mm |
Rázvor: | 1507 mm |
Dĺžka: | 2210 mm |
Šírka: | 953 mm |
Výška: | 1450 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 277 km |
Servisný interval: | 10 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | za príplatok |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | za príplatok |
Tempomat: | za príplatok |
LED denné svetlá: | za príplatok |
El. Podvozok: | za príplatok |
Iná výbava: | za príplatok vypletané kolesá, LED smerovky |
Poznámka: | |
Cena 02/2014: 13950.- EUR |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 143130 | Včera: 126712