Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.10.2016 Autor: Denis Barcík - Kilowat
Čitatelia: 7034 [Vaše stroje - Moja motorka]
Zdravím všetkých nových, starých aj staro-nových motorkárov. Tento článok by mal byť obrazom začiatku mladého človeka na prvej dospelej motorke. Zároveň tento článok píšem ako spomienku na moju prvú motorku.
Začiatky sú vždy ťažké, je jedno či ideš prvý krát za prvou frajerkou, prvý krát do roboty alebo prvý krát kupuješ motorku. Veľa z nás začínalo rovnako. Dedina, pekáč, Simson, Mustang, dva-a-pola a podobne. To je materská škola jazdenia ktorou si prejde každý a ja som ju mal za sebou. Ale čo keď dospelý chlap, teda, relatívne lebo som mal 18 rokov a A2-jku s čerstvým atramentom vo vrecku, chce začať jazdiť ? Zostala jediná možnosť, lebo som chcel patriť medzi dospelých motorkárov a na to potrebuješ motorku, nie kosačku. Inzeráty som teda vyhľadával podľa nadpisu 25 Kw v TP a prvá vec ktorú som riešil je cena. Jasné, všetci ti povedia že dobrá motorka nebude lacná, ale peniaze nemáš a preto tá motorka lacná byť musí. Sny o krásnych nových motorkách sa rozplynú a zostáva ti len viera že si ich budeš plniť neskôr. Teraz sa ale treba poobzerať po niečom starom. Pár riadkov vyššie som napísal že nechcem kosačku, prečo ? Je to preto že som už na motorkách niečo prežil a viem že 125-ťka ma baviť nebude. Chce to aspoň 600-vku, staršiu, slabšiu, ale obsah neodrbeš a tento ťa naučí aj zabaví.
V takýchto prípadoch je ťažké pozerať sa po niečom konkrétnom, jednoducho preberáš medzi tým čo príde a je v tvojom cenovom rozmedzí. Tak sa našla, rok 1998, 63 Kw reálne a v Tp samozrejme 25. Na fotkách vyzerala dobre. Suzuki GSX600 F vraj Katana. "Hmmm to neznie zle" hovorím si. Volám kamarátovi, či má čas, bol to jediný človek s dospelou motorkou ktorého som v tej dobe poznal, a požiadal som ho o radu pri kúpe. Pri obhliadke sme prišli na niekoľko vecí. Lak bol veľmi pekný, ale bolo evidentné že už bola striekaná. Ľavý kryt motora šuchnutý takže aj padnutá. Oleja bolo trochu menej teda ho asi žerie, ale nie je krivá, štartuje aj znie dobre a cena je fajn. Skonštatovali sme že je to OK a už som ju bral domov.
Polka prvej sezóny prebehla OK, jazdil som kľudne a s veľkým rešpektom pred silou akú som nikdy pred tým na motorke nezažil. Po pár týždňoch kedy som si myslel že ju mám zvládnutú... aké to riskantné obdobie, to so mnou šmarila o zem. Na šťastie len na parkovisku, kedy sa mi pri vyťahovaní telefónu z vrecka prevážila na pravo a jednoducho spadla. Táto príhoda bola perfektne načasovaná pretože prišla vo chvíli kedy som si začínal dovoľovať viac než bolo zdravé, a moje skúsenosti s pár stovkami kilometrov na konte boli ešte príliš slabé. Od tejto chvíle som opäť spozornel a začal sa krotiť čo mi možno zachránilo nie len motorku ale aj život.
Po pár dňoch na to prišla zima kedy som začal riešiť servis, vymenili sa pneumatiky, brzdové obloženie, kvapaliny, sviečky, filtre. Nasledujúca sezóna priniesla zo sebou veľa skúseností ale hlavne som spoznal partiu motorkárov bez ktorých si to dnes neviem predstaviť a ktorí to jazdenie neskutočne oživili. Motorka fungovala perfektne, celá sezóna bola bez nehody, jazdil som opatrne a pomaly naberal skúsenosti. Veľa prispeli už spomínaní chlapi z partie, ktorí poradili, pomohli, naučili a zrazu tu bola zase zima. Táto zima už ale bola trochu zaujímavejšia, obzvlášť vďaka môjmu kamarátovi ktorý si svojho "Zeda" (Kawasaki Z1000) znovu do šróbu rozobral a upravil tak úžasne že som tomu sám nemohol uveriť. Aj vďaka tomu ani moja motorka nezostala pozadu. Na úpravy som ale ani nepomyslel, prvoradý bol servis a nakoľko som perfekcionista a musím vedieť že mám pod zadkom sto percentne fungujúci stroj, som nešetril. Dostala nové pneumatiky, brzdové obloženie, brzdovú kvapalinu, filtre, olej, sviečky, rozvody, ložiská v oboch kolesách, reťazovú sadu, repas tlmičov a desiatky drobností ktoré prispeli k lepšiemu vzhľadu a mne dali pocit že mám sakra dobrú motorku. Asi si viete predstaviť čo všetko toto stálo, a že to stálo za to. Dalo mi to emóciu, neskutočný pocit že som pripravený na sezónu, tohtoročnú sezónu.
Táto sezóna mi dala veľa, veľa skúseností, a naozaj mám pocit že som sa niekam posunul. Myslím si že je to vďaka servisu na ktorom som nešetril a vďaka ktorému sa moja motorka začala správať úplne inak. Zrazu som mal pocit že sedím na fungujúcej motorke. Najneopísateľnejší pocit je keď prvý krát položíš koleno. To je dokonalosť sama, vtedy je všetko úplne jedno lebo ty si kráľ. Nasledovalo ešte pár víkendových jázd a začalo to čo všetci nemáme radi. Chladné rána, upršané počasie, krátke dni.
Nuž a je tu koniec, nie len článku ale aj sezóny, motorka je na predaj a do ďalšej sezóny kupujem liter.
Pointa tohoto článku by mala byť asi taká že sa netreba báť starších mašín, naučia, a keď sa niečo stane nie je to koniec sveta, predsa zrušiť 1500 eurovú motorku nie je to isté ako zrušiť 5000-covú.
Ďakujem že ste si prečítali môj článok, všetkým vám prajem krátku zimu a bezpádovú slnečnú budúcu sezónu.
Pridané: 24.10.2016 Autor: Denis Barcík - Kilowat Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | GSX 600 F |
Rok: | 1998 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 600 ccm |
Max. výkon: | 87.3 k (64.2 kW) / ot. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 289730 | Včera: 219307