Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

YAMAHA XJ 900

 Zdieľať

Pridané: 07.10.2001 Autor: XJ900
Čitatelia: 17622 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tento motocykel by som zaradil do skupiny turistických strojov (pôvodne bol
označovaný ako športovo turistický). Tomu je aj prispôsobený.

TECHNICKÉ PARAMETRE:
Zdvihový objem: 853 cm
Výkon: 97k
Hmotnosť: celková 382 kg pohotovostná 312 kg
Rozmer pneu: predná 100/80/18 zadná 120/8018
Palivová nadrž: 17l
Nameraná spotreba: pri normálnej jazde t.j. do 140km/h bez vytáčania motora 7,5 - 8 l
Podvozok: dvojitý kolískový rám s oceľových trubiek
Zrychlenie: 0-100 údaje sa líšia presne sa mi to nepodarilo zistiť je to od 4,3 do 4,9
Max. rýchlosť: údaje sa líšia presne sa mi to nepodarilo zistiť je to od 205 ? 235km/h
Počet najazdených km: 61500
Počet mnou najazdených km: 4500
Doplnková výbava: dva odnímateľné bočné motokufre, tankvak,

 XJ a moja maličkosť
XJ a moja maličkosť

VLASTNÝ NÁZOR:
Tento motocykel by som zaradil do skupiny turistických strojov (pôvodne bol označovaný ako športovo turistický). Tomu je aj prispôsobený. Je vybavený polokapotážou na ochranu proti vetru ktorá Vás chráni spoľahlivo do rýchlosti cca 140km/h. Dá sa vydržať vzpriamený aj pri vyšších rýchlostiach jazdím vzpriamený až do 180 ale tam je už nápor cítiť a dlho sa takýmto spôsobom cestovať nedá. Podvozok tvorí dvojitý trubkový kolískový rám. Pri vyšších rýchlostiach nie je príliš stabilný čo prejavuje sa miernym plávaním. Na istote nepridajú relatívne úzke pneumatiky vpredu 100/60/18 a vzadu 120/80/18. Uvažoval som o osadení zadného kolesa hrubšou pneumatikou ale zadné koleso je poháňané kardanom a tak tam už nie je miesto pre širšiu pneumatiku. O výhodách kardanového pohonu pre potreby motocyklovej turistiky asi nemusím nikoho presviedčať. Predné tlmiče sú olejovo vzduchové a vybavené antidrive systémom tzv. protiponorový systém. Zadné sú dva klasické. Brzdy sú jednopiestikové kotúčové vpredu 2x vzadu jeden. Kúpil som opancierované hadičky a môj pocit je že po ich výmene sa brzdný účinok mierne zlepšil. Motor je DOHC vzduchom chladený radový štvorvalec z 8 ventilmi. O zásobovanie palivom sa starajú 4 karburátory. Nádrž je na turistický motocykel malá jej obsah je 17 l paliva. Štartovanie elektrickým štartérom. Sedadlo je pohodlné dostatočne široké aj dlhé ako pre jazdca tak i pre spolujazdca. Ovládanie prvkov je riešené podobne ako u ostatných motocyklov. Oceňujem palivomer, hodiny a vypínanie smeroviek (neviem ako to funguje ale po prejdení zákruty sa automaticky vypnú). Motocykel sa vyrába prakticky bezo zmien a jeho názov bol doplnený o názov DIVERSION. Zvýšil sa obsah palivovej nádrže na 24l, znížil sa výkon, obe nápravy dostali viac miesta pre širšie pneumatiky a inovácia sa prejavila aj na kapotáži ktorá dostala novú modernejšiu tvár.

+
dlhé servisné intervaly, spoľahlivý motor, sedadlo, kardanový pohon, vysoká životnosť celého motocykla
-
slabší podvozok, prijal by som lepšie brzdy, vysoká hmotnosť,

CELKOVÉ HODNOTENIE:
Motocykel vhodný na turistiku a dlhšie výlety. Na športové využitie je nevhodný. Celkovo som s motocyklom veľmi spokojný hlavne pre jeho spoľahlivosť. Štartovanie je bezproblémové či za studena alebo za tepla. Vysokú hmotnosť slabšie brzdy a podvozok mu musím prepáčiť nielen vzhľadom k veku ale aj jeho určeniu.

 Toto je srdce stroja...
Toto je srdce stroja...

PORUCHY: zatiaľ žiadne
Výmeny: motorový olej, olej v tlmičoch, tesniace krúžky na predných tlmičoch, ložiská predného kolesa.

Pridané: 07.10.2001 Autor: XJ900 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XJ 900 1986:

Foto:
Obrázok nije k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XJ 900
Rok:1986
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:891 ccm
Max. výkon:99.4 k (73.1 kW) / 9000 ot.
Kompresný pomer:9.6:1
Vŕtanie x Zdvih:68.5 x 60.5 mm
Rozvod:DOHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:100/90-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:120/90-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:242 kg
Objem nádrže:22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:217 km/h

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 151670 | Včera: 128407