Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5551 [Novinky - Predstavujeme]
Kawasaki vylepšila svoj litrový superšport ZX-10R Ninja. Pre rok 2016 prichádza s vylepšeným podvozkom, elektronikou ale aj motorom.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Navonok však nová Ninja od tej predošlej nijako zvlášť neodskakuje. Dizajn je v podstate rovnaký avšak to podstatné sa skrýva pod kapotami. Podľa slov Kawasaki, je toto sériovka ktorá má veľmi blízko k pretekárskemu špeciálu jazdiacemu seriál WSBK. Pri vývoji teda nemohol chýbať ani Tom Sykes a Jonathan Rea.
Aj keď maximálny výkon motora ostáva defakto rovnaký, vylepšení v ňom je viac než dosť. Zmenený je tvar a výška piestov, následne sa teda zmenil aj tvar spaľovacieho priestoru. Výfukové ventily sú z titánu a sú väčšie než u predchodcu. Podstatná je aj zmena hmotnosti kľukovej hriadele, tá je odteraz ľahšia o 20%. Upravený je samozrejme aj výfukový systém, kde opäť môžeme spomenúť použitie dielcov z titánu. Výsledkom je výkon 147.1 kW pri 13.000 ot./min. (s náporovým saním 154.4 kW) a max. krútiaci moment 113.5 Nm pri 11.500 ot./min. Upravené boli aj prevodové pomery v kazetovej prevodovke.
K silnému motoru dnes patrí už aj elektronika uľahčujúca jazdu. Na Kawasaki ZX-10R Ninja 2016 nájdeme už v štandarde quickshifter umožňujúci radenie pod plynom a bez spojky nahor aj nadol. Aj tu, rovnako ako na Yamahe R1, nájdeme šesť osú meraciu jednotku, pomocou ktorej sú upravované ostatné elektronické systémy. Kawasaki však k tomuto systému vyvinula vlastný software, a tak kontrola trakcie a systém ABS budú spolupracovať tak aby vyhoveli potrebám jazdy na Kawasaki ZX-10R Ninja 2016. Okrem toho je tu k dispozícii aj možnosť nastavenia intenzity brzdenia motorom. Prítomný je aj systém launch control.
Najviac však zaujmú zmeny, ktoré sa udiali na podvozku. Len si dobre prezrite systém odpruženia od značky Showa. Nie len zadný centrálny tlmič ale aj predná vidlica je konštruovaná s oddelenou plynovou komôrkou. Je to zrejme prvá sériová motorka s podvozkom tejto triedy. Fakt, že tlmiče aj vidlica sú plne nastaviteľné je hádam aj zbytočne písať. Zmenila sa ale aj zadná kyvka, ktorá je o 15,8 mm dlhšia.
A čo sa bŕzd týka, nešetrilo sa ani tu. Kawasaki ZX-10R Ninja 2016 pobrala brzdový systém z modelu H2. Teda radiálne štvorpiestikové monobloky Brembo M50 a 330 mm kotúče.
Pridané: 15.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Ninja ZX-10R |
Rok: | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 200.1 k (147.1 kW) / 13000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 113.5 Nm / 11500 ot. |
Kompresný pomer: | 13:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.0 x 55.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 114 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55ZR17M/C (75W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg |
Výška sedla: | 835 mm |
Rázvor: | 1440 mm |
Dĺžka: | 2090 mm |
Šírka: | 740 mm |
Výška: | 1145 mm |
Svetlá výška: | 145 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 70156 | Včera: 119235