Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.07.2015 Autor: Romoto
Čitatelia: 4773 [Novinky - Pozvánka]
Priatelia , kamaráti, záujemcovia o jazdenie pre radosť.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Voľné jazdy Dunajská Streda | Nasledujúci
Priatelia , kamaráti, záujemcovia o jazdenie pre radosť.
Podľa SHMU bude sobota 18.7.2015 horúci deň bez zrážok a gokartová dráha v Dunajskej Strede je opäť voľná. Pozývam teda záujemcov na ďalší diel jazdenia pre radosť. A hneď teraz všetkým nám želám tak isto jazdenie bez zrážok. To je najdôležitejšie, jazdiť tak, aby sme si nikto neublížili. Dominik má nejaké povinnosti, ale pomoc s organizáciou prisľúbil Mikulec , za čo mu vopred ďakujem. Potiaľto je to rovnako nudný úvod ako v predošlom jazdení.
A teraz malá zmena: Mikulec nám chce znova pomôcť v zlepšovaní sa. Aby neprišlo k nedorozumeniu – aj v predchádzajúcich jazdách nám pomohol radami, kreslením optimálnej stopy, rozborom toho, čo robíme dobre a čo nesprávne. Bude asi lepšie, keď tú svoju myšlienku pomoci vysvetlí v diskusii, prípadne ráno, alebo počas dňa v DS.
Všetko ostatné zostáva „pri starom“, vrátane doplnenia zásad bezpečného jazdenia. Vyžiadali si to okolnosti. Prosím vás, aby ste si ich znova pozorne prečítali, ráno pred jazdami bude o tom krátka rozprava. Druhú rozpravu plánujem na konci obedňajšej prestávky (tá bude od 12:00 do 13:00).
Ostatné / posledné jazdenie potvrdilo, že ak sú jazdci disciplinovaní, tak prichádza k minimu kolíznych situácií.
Stánok – aká – taká ochrana pred slnkom pri našej dodávke bude ako zvyčajne. Tak isto privezieme tekutiny – kofolu / minerálku ako po minulé razy.
Čo sa týka poplatku za účasť, 23 eur je za platbu vopred, 25 na mieste, od 14:00 do záverečnej je to 14 eur. Od rána do 12:00 je platba 10 eur. Po 15:00 to vychádza na 3 éčka za jazdu.
*sme rôzni motorkári, máme rôzne motorky, vek, návyky a rýchlosť. Nie je hanbou prejsť o rýchlostný level nižšie, ale zároveň je občas nápomocné nájsť odvahu a posunúť sa do rýchlejšej skupiny. Tieto posuny robíme preto, aby v skupinách jazdili porovnateľní , t.j. približne rovnako rýchli jazdci a tiež kvôli tomu, aby sme celé jazdecké pole rozložili do troch jázd s približne rovnakým počtom účastníkov.
*modrá vlajka neznamená okamžité absolútne spomalenie a odpratanie sa na okraj trate do trávnatého pásu. Znamená, že ak je za mnou niekto rýchlejší, tak počas najbližších pár zákrut mu bezpečne uhnem tak, aby ma predbehol. Najlepšie je uvoľniť mu priestor na vnútornej strane zákruty. Ak má rýchlejší jazdec kratšiu dráhu, predbiehanie by malo byť rýchlejšie a bezpečnejšie. Pozor na „križovanie“ dráhy. Predbiehanie po vonkajšom / dlhšom oblúku prináša väčšie riziko vybehnutia do trávy. Modrú vlajku vidia obaja aktéri – ten pomalší a aj ten rýchlejší. Znamená to akt spolupráce, nie paniky. My nie sme pretekári, aby sme volili defenzívnu stopu, ako to robil svojho času Alex Baros pri GP 500. V diskusii už odznelo pár návrhov. Ja sa prikláňam za to také inštinktívne cítenie.
*nie vždy je jasné, kto koho dobehol a kto koho chce predbehnúť. Občas sa nájdu vyrovnané dvojice, ktoré spolu jazdia a tak máličko aj súperia. Ale ten zadný ani nechce pred toho predného predbehnúť a ten predný si nie je istý , čo ten zadný chce. Môžeme vám dať znamenie modrou vlajkou, napr. rozpažením, že nám nie je jasné, kto je ako rýchly. Občas pomôže kolegiálna výmena miest a o nejaký čas je jasné, kto je z dvojice rýchlejší.
*zavedieme rozpravu nielen pred jazdením, aj počas jázd. Obyčajne pribudnú noví účastníci a zrazu je na trati pár problémov kvôli nedostatku informácií. Návrh je, že napr. po dvoch hodinách jazdenia sa urobí krátka, cca 5 minútová rozprava na informovanie o momentálne vzniknutých problémoch. T.j. preskupenie jazdcov do tried, informácia o spôsobe predbiehania, zmena poveternostných podmienok, prípadne upozornenie na určité rezervy v jazdení (bez urážky!)
*prosíme vás, zabezpečte si čo najlepšiu ochranu. Osobne si myslím, že prilbu tu nikto na hranu nedá. Aj tá lacnejšia tu splní svoju funkciu. Dúfam, že tu nikto neudrie hlavou o dráhu tak, že sa mu prilba rozletí. Tu problém nevidím. Skôr sa prihováram za čo najlepšiu ochranu ďalších častí tela.
*Pri akomkoľvek páde sú prvé na rade ruky. Existuje veľa pohodlných rukavíc, čo ochraňujú pri jazde hlavne pred muchami, ale tu sú treba rukavice, čo aspoň na chvíľu odolajú asfaltu. Jazdenie bude povolené len v kožených rukaviciach.
*všetky tie teniskové topánky sú možno vhodné do mesta. Tu je treba počítať s tým, že pri páde aj pri menších rýchlostiach povrch dráhy neuveriteľne rýchlo strúha obuv. Navrhujeme - majte dobrú obuv. V teniskách vás na trať nepustíme.
*kto raz padol v rifliach alebo textile a šúchal sa aj keď iba pár metrov, mohol by rozprávať. Obe veci sú dobré pre pohodové jazdenie, keď je predpoklad pádu minimálny. Na okruhu sa toto nebezpečenstvo zranenia mnohonásobne zvyšuje. Osobne si myslím, že aj jednoduchšia / staršia koža je lepšia ako textil. Existuje viacej možností, ako sa do cenovo výhodnej kože navliecť. Napr. vraj v Rakúsku sa dá koža zohnať za veľmi dobré ceny. Jazdenie v motorkárskych rifliach a textile bude povolené.
*laická rada: nevyužívajte pri jazde úplne celú šírku dráhy. Okraj je obyčajne zaoblený smerom dolu. Je tam namaľovaná biela čiara s pochybnými priľnavými vlastnosťami a navyše tam býva vynesená špina z dráhy. Ak si naplánujete výjazd až na túto časť a niečo vás pri prejazde zákruty prekvapí, tak pokračujete , v lepšom prípade po tráve, v horšom prípade na tej tráve spadnete. Skúste si prejazd zákruty naplánovať o niečo menej hranične ako Rosi a Marquéz.
*ako sa priblížiť k ideálnemu prejazdu zákruty. Tu sú dva ideály a potom my všetci ostaní. Tie prvé dva sú Marquéz a Rosi, no a potom sme my všetci ostanými s prejazdami v štýle: ako tá predposledná zákruta vydala na nájazd do tej nastávajúcej...
*na nete je veľa inštrukcií o optimálnom prejazde zákrut. Skúste sa na to pozrieť. Toto naše jazdenie nie je odborná (moto)škola na prejazd zákrut. Toto je jazdenie pre radosť, aj keď žiaľ, niekedy celý víkend s nesprávnymi návykmi. Minulý rok nám veľmi pomohol trpezlivý Mikulec, ale keďže má iné aktivity/povinnosti, skúsme si pomôcť sami.
*podľa mňa je veľmi dôležité, najprv sa naučiť jazdiť vo vyrovanom tempe a v bezpečnej stope. Nemusí to byť veľmi rýchle. Stačí, aby dobrzďovanie, prejazd zákrutami a výjazd bol bezpečný, pod kontrolou. Tzv. komfortné – pohodové jazdenie. Ak nastane táto stabilizácia, môžeme sa počas 40 min vydýchavania pozrieť na „konkurenciu“. Vždy sa dajú nájsť prednosti aj nedostatky. Vidieť, čo robia nesprávne a v čom sú lepší. Ale o tieto skúsenosti sa isto každý rád podelil aj v chládku pod hlavným stanom.
*ak máme jazdu pod kontrolou, môžeme postúpiť k veľmi trpezlivému procesu zrýchľovania. Milimeter po milimetríku, sekundu po sekunde. Ak sme dostatočne trpezliví, tak tu sme všetci. Tu ukončím moje mentorovanie.
*stanovisko „traťových komisárov“ má tú výhodu, že je z neho vidieť na podstatnú časť trate a dáva aký-taký prehľad o tom, čo sa tam deje. Že nie je celkom bezpečné, sme si uvedomili až tento víkend. Asi by sme ho mali zasunúť „hlbšie“ k padoku. Prehodnotíme to.
*parkovanie motoriek na parkovisku pri „hlavnom stane“ je vec dohody. Tu by som problém nevidel.
*vesty pre fotografov a pomocníkov sú dobrý nápad, to by nemal byť problém, vrátane farebného rozlíšenia. Dal by som tak, že „komisári“ oranžoví a „ostatní“ zelení. Treba ale podotknúť, že títo ľudia – fotografi (okrem úplných nováčikov) majú cit, kde a ako sa bezpečne pohybovať. Až zvažujem, či ich nenápadné civilné oblečenie nebude pre jazdcov menej rušivé ako krikľavá zelená vesta. Je to na diskusiu.
*pripravíme aj druhú žltú vlajku pre dobrovoľníkov na mávanie v problematickom vracáku.
*počet jázd je samozrejme každého osobná vec. Skúsenosť nám ukazuje, že čím rýchlejšie aktér jazdí, tým rýchlejšie nastáva úbytok fyzických síl. Bez hanby – jazdci jazdiaci relaxačne vydržia viacej jázd ako tí, ktorí jazdia s väčším nasadením. Skúste reálne prehodnotiť svoje možnosti. Ja viem, že každý si chce jazdenie užiť do samého večera. Je treba ale zodpovedne odhadnúť svoje schopnosti. Uvediem Feriho slová po páde: „Dokelu, prečo som sa neposlúchol, že tá minulá jazda bola dnes tá posledná...“ Preto navrhujeme jazdiť nie poslednú, ale predposlednú jazdu.
Por.č. | Meno | Nick | Platba |
---|---|---|---|
1 | Jozef Lacny | mcs_dodo | |
2 | Michal Ubar | ||
3 | Peter Dragan | insomnia | ano |
4 | martin Skvarko | skrkoo | |
5 | Peter Gorfol | jelcan | ano |
6 | Filip Danco | Bjelcin | |
7 | Rudolf Buci | ||
8 | Tomas Prachar | Srnky83 | |
9 | Marek Bordas | ||
10 | Tomas Sebok | ||
11 | Lubos Duris | LuboTec | |
12 | Herbert Scheibenreif | Berconr | |
13 | Stanislav Stulak | Lamantin | |
14 | Peter Silon | sili | |
15 | Roman Minarik | romanko | |
Motokárová trať Dunajská Streda
Každý účastník má platný vodičský preukaz na riadenie motocykla vo svojej kategórii.
Všetci jazdci sa musia pred podujatím zúčastniť bezpečnostnej inštruktáže – tzv. rozpravy jazdcov.
Vjazd:
Vjazd na okruh je povolený iba na určenom mieste a v rámci časových kategórií dohodnutých pred jazdami.
Výjazd:
Každý účastník je povinný ukončiť jazdu najneskôr v nasledujúcom okruhu po signalizácii usporiadateľom o ukončení jazdy.
Zastavenie na okruhu:
Zastavenie na okruhu je povolené len v prípade mechanickej poruchy alebo v prípade kolíznej situácie. Vzhľadom k tomu, že sa nejedná o športové podujatie organizované ako preteky alebo príprava na preteky, trať nebude zabezpečená traťovými komisármi mávajúcimi vlajkami ako pri pretekoch alebo pri iných športovo-pretekárskych podujatiach. Ak je jazdec nútený vonkajšími okolnosťami zastaviť na okruhu, je dôležité, aby tak urobil s ohľadom na čo najväčšiu bezpečnosť. Odporúča sa, aby motocykel odstavil čo najďalej od trate, pokiaľ možno za bariérou alebo v zóne, kde nebude ohrozený ďalšími jazdcami. V zákrutách je to napr. na vnútornom a nie na vonkajšom okraji dráhy. Je dôležité, aby sa v prípade nehody pohybovalo po dráhe čo najmenej účastníkov. Ak to okolnosti umožnia, ostatní účastníci musia byť včas upozornení o nehode napr. mávaním rúk.
V prípade akékoľvek podozrenia , že technický stav vášho motocykla ohrozuje ostatných účastníkov, napr. unikajúca kvapalina, mechanické poškodenie alebo iná okolnosť - ihneď
zastavte na vhodnom mieste .
Predbiehanie:
Pri džentlmenoch , a to my chceme byť, platí jednoduchá zásada:
Ak ma niekto rýchlejší dobehne, znamená to, že mu umožním predbehnutie akonáhle to bude možné. Vhodné je uhnutie na okraj dráhy alebo signalizácia rukou. Rýchlejší jazdci musia trpezlivo čakať dovtedy, pokým si nie sú istí tým, že ich pomalší kolega zaregistroval a svojim jazdným manévrom im umožní predbehnutie. Najbezpečnejšie je predbiehanie na rovinkách.
Hlučnosť:
Každé vozidlo používané na okruhu , musí spĺňať hlukový limit. Odporúčaný limit je zväčša od 98 do 105dB na 75% maximálnych otáčok (výkonu) pri meraní vo vzdialenosti 0.5metra od výfuku, alebo od 96 dB do 101dB pri meraní 10 m od vozidla pri jazde.
Jazdci
sú povinní používať vhodné ochranné prostriedky. Odporúča sa jednodielna kožená kombinéza, kožené rukavice s ochrannými protektormi , vhodná obuv a homologizovaná ochranná prilba.
Organizátor podujatia si vyhradzuje právo neumožniť jazdiť jazdcom s nedostatočnou ochranou, t.j. bez prilby, rukavíc, bez protektorov tela a nôh. (napr. prilba bez homologizácie, tenisky, rifle a pod.)
Turistické verzie oblečenia spĺňajúce bezpečnostné podmienky budú povolené.
Pamätajte si :
Zákaz žuť žuvačku na okruhu počas jazdy - nebezpečenstvo udusenia!
Iba výborný technický stav vášho motocykla vám dovolí sústrediť sa na jazdu a nie na motocykel.
Pamätajte na včasné doplnenie benzínu do vašej palivovej nádrže.
Studené pneumatiky majú menšiu priľnavosť, nepodceňujte ich zahriatie na pracovnú teplotu. Na tomto okruhu to môže trvať aj tri okruhy a aj potom treba byť pri prvých náklonoch opatrný.
Treba brať do úvahy, že pneumatiky s vyšším kilometrovým výkonom, t.j. ktoré sa tak „nezodierajú“ a viacej sa používajú na cestovných motorkách, nemajú taký grip ako tie, čo sú určené na športové motocykle.
Organizátor podujatia nie je zodpovedný za:
- technický stav zúčastnených motocyklov, nerobí ich technickú prebierku a teda nenesie prípadnú zodpovednosť vyplývajúcu z ich technického stavu,
- zdravotnú spôsobilosť účastníkov podujatia a nie je kompetentný rozhodovať o ich účasti a spôsobilosti na tejto akcii,
- účastníkov pod vplyvom alkoholu, liekov, drog alebo omamných látok , ktoré by mohli spôsobiť ospanlivosť alebo iné zdravie ohrozujúce reakcie,
- následky vzniknuté použitím nesprávneho oblečenia a ochranných prostriedkov,
- následky vzniknuté nedodržiavaním bezpečnostných pokynov.
Je prísne zakázané:
-akékoľvek jazdecká činnosť vedúca k poškodzovaniu vecí a majetku. Sem patrí najmä tzv. gumovanie, teda zodieranie pneumatiky na dráhe
-znečisťovať priestor gokartovej dráhy ropnými produktami a to najmä olejom, benzínom a brzdovou kvapalinou
-počas jázd sa zdržiavať v nebezpečných zónach v blízkosti trate
Prijatie rizika:
Svojim podpisom prijímam predstavujúce nebezpečie zranenia alebo smrti a súhlasím s účasťou na svoje vlastné riziko na základe prečítania a odsúhlasenia možných rizík v súlade so všeobecnými predpismi.
V prípade akýchkoľvek pochybností sa účastníci odmietajú tejto akcie zúčastniť.
Prehlásenia:
Všetci zúčastnení svojim podpisom potvrdzujú, že si pokyny náležite prečítali a porozumeli im.
V Dunajskej Strede 15.7.2014
meno a priezvisko: č.o.p.: .......................................................... podpisPridané: 15.07.2015 Autor: Romoto Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Voľné jazdy Dunajská Streda | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 62476 | Včera: 134645