Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač

Porovnávačka: 4x KTM Adventure 2015 Ľubľana – Test rodinky úžasných alebo testovačka hrou 3/3

 Zdieľať

Pridané: 29.06.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17176 [Testy a predstavenia - Test]

Po obede 1190 Adventure:

Po výdatnom obede pokračujeme trip v sedle „známej“ 1190. Tentoraz bez miesta na fotenie, keďže to už nieje novinka. Rozpisovať sa o nej veľmi nebudem nakoniec pozrite si testy tu: KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh.

Vrcholom našej jazdy bol príjazd po pekných serpentínach v lese k hradu Turjak, kde na nás čakala aj ďalšia úloha. Tentoraz to bolo balenie vecí do kufra. Jeden bike bol vybavený horným kufrom a na lavičke bolo pripravených množstvo vecí na cesty od U zámku, cez nejaké náradie, termosku, hrnček, nepremoky, oblečenie atď. Aj túto úlohu som zvládol hravo a vo veľmi dobrom čase a začínal som tušiť, že hanba z prvej úlohy bude už zažehnaná.

KTM Adventure 2015 - hrad Turjak a balenie batožiny
KTM Adventure 2015 - hrad Turjak a balenie batožiny

Video: KTM 1190 Adventure - serpentíny hrad Turjak, Slovinsko

1190 Adventure je s tejto štvorice najviac univerzál a asi najlepšia voľba pre toho, kto sa nevie rozhodnúť. Má bohatú výbavu, má elektronický podvozok aj keď nie semi-aktívny, výkon 150 koní, kolesá cestnejších rozmerov 19 a 17 palcov. Overený turista a nakoniec aj aktuálny „Alpenmaster“. Čo povedať viac?

Chuťovka 1190 Adventure R:

Na záver nášho dňa sadáme do sedla mnou najobľúbenejšej Adventure R. Kto má pozná vie, že cestné enduro je pre mňa zaujímavé viac ako enduro, ako cesťák a Adventure R je toho čistým stelesnením. Poriadny podvozok so zdvihmi 220mm od WP je plne nastaviteľný, ale bez elektroniky, kolesá 21 a 18 palcov, svetlá výška 250 mm, štíhle jednodielne sedlo, nižší plexi štít a do oči bijúci oranžový rám a padacie rámy rovno volajú po jazde v teréne. Škoda že s off-road celkom nekorešpondujú cestné pneumatiky TrailAttack.

KTM 1190 Adventure R a 1190 Adventure 2015
KTM 1190 Adventure R a 1190 Adventure 2015

Vrcholom tejto jazdy bola parádna šotolinová cesta, niečo ako horský priesmyk, kde sme si to naozaj užili spolu s poľským a slovinským kolegom. Tu trochu bojujem s neduhom nízko položených riaditok pre jazdu v stupačkách (aspoň eRko ich mohlo mať vyššie) a tiež musím prepínať trakčnú kontrolu, ktorá ma oberá o radosť z driftov. Trasa je taká super že si ju dávame dva krát a s prenastavenou motorkou je to hneď lahoda. Neváham ani odbočiť na lesnú cestu a dať si výjazd po kameňoch a koreňoch a v podstate mám hneď jasno v tom, ktorá zo štvorice je pre mňa tá naj.

KTM 1290 Adventure R 2015
KTM 1290 Adventure R 2015

To už ale stojíme na vrchole (po druhý krát) a čaká nás ďalšia úloha. Tentoraz je to tlačenie Adventure R a aby to nebolo také ľahké, tak tlačíme moto cez rebrík. Aj sa tomu sám divím, ale aj do tejto úlohy som sa poriadne zaprel a „vytlačil“ najlepší čas. Tu to však bolo iba o sekundách.

KTM Adventure 2015 - tlačenie moto po rebríku na čas
KTM Adventure 2015 - tlačenie moto po rebríku na čas

1190 Adventure R je aktuálne bezkonkurenčný stroj pre jazdca, ktorý hľadá skutočné enduro medzi tými cestnými. Jediné má endurácke kolesá 21 a 18 palcov, vysoké zdvihy a to všetko pri hmotnosti 217 kg (suchá) Konkurenciu mu pravdepodobne chystá len Honda s pripravovanou True Adventure – Africa Twin.

KTM 1290 Adventure R 2015 - zostal za nami len prach
KTM 1290 Adventure R 2015 - zostal za nami len prach

Po splnení poslednej úlohy vyrážame znovu na šotolinu a pečieme si to do hotela. Aj poslednú mašinku vraciam bez škrabančeka a vysmiaty ako lečo. Za nami za jeden deň takmer 400 km v sedle štyroch mašín a ja stále nemám dosť. Riaditka ale čoskoro vymením za volant plechovky na trase Ľubľana – Košice.

Vyhodnotenie súťaže redaktorov:

Ešte pred odchodom domov pripravili KTM CEE vyhodnotenie súťaže. Aj keď šlo hlavne o zábavu a tak to mnohí kolegovia aj poňali, KTM CEE vyhodnotili jednotlivé disciplíny a aj celkového víťaza. Na moje prekvapenie som bol najrýchlejší v troch a vyhral aj celkovo, vďaka čomu som si domov odniesol aj malý prezent. V súťaži v podstate rozhodla disciplína výmena kolesa, pretože rozdiely v ostatných boli v sekundách.

KTM Adventure 2015 ňubľana - vyhodnotenie
KTM Adventure 2015 ňubľana - vyhodnotenie
KTM Adventure 2015 ňubľana - vyhodnotenie
KTM Adventure 2015 ňubľana - vyhodnotenie

KTM Adventure 2015 ňubľana - vyhodnotenie

V tomto smere si dovolím poďakovať KTM CCE za originalitu a spôsob testovačky, aký pre nás pripravili, ktorý nám dal nielen možnosť za jeden deň vyskúšať a hlavne porovnať 4 podobné a pritom rozdielne mašiny, ale sme si užili aj kopu zábavy.

Video

Video: KTM Adventure Family 2015 - Ľubľana

Video: KTM 1290 SuperAdventure 2015 - ukážka HHC - Hill Hold Control

Video: KTM 1190 Adventure - serpentíny hrad Turjak, Slovinsko

Pozadie / Wallpaper:

KTM Adventure 2015 - celá rodinka pokope
KTM 1190 Adventure R a 1190 Adventure 2015
KTM 1290 SuperAdenture 2015
KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1050 Adventure 2015
KTM 1290 SuperAdventure 2015

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: KTM CEE, David Bodlák, Martin Matula

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM a prilbách Touratech Aventuro Carbon.

Foto:
 KTM 1050 Adventure 2015 KTM 1190 Adventure 2015 KTM 1190 Adventure R 2015 KTM 1290 Super Adventure 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMKTMKTM
Model:1050 Adventure1190 Adventure1190 Adventure R1290 Super Adventure
Rok:2015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1050 ccm1195 ccm1195 ccm1301 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot.149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot.149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:107 Nm / 5750 ot.125 Nm / ot.125 Nm / ot.140 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:13.0:1
Vŕtanie x Zdvih:103 x 63 mm105 x 69 mm105 x 69 mm108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:185 mm190 mm220 mm200 mm
Zdvih vzadu:190 mm190 mm220 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:110/80-R19120/70-1990/90-21120/70-19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:267 mm268 mm268 mm267 mm
Pneu vzadu:150/70 R17170/60-17150/70-18170/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg
Hmotnosť s náplňami:235 kg230 kg235 kg229 kg
Výška sedla:850 mm860 mm890 mm860 mm
Rázvor:1560 mm1560 mm1580 mm1560 mm
Svetlá výška:220 mm220 mm250 mm220 mm
Objem nádrže:23 l23 l23 l30 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.6 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 313 kmcca 308 kmcca 308 km
Servisný interval:15 000km15 000km15 000km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienienieáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieáno, v sériinieáno, v sérii
Iná výbava:v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.V sérii: LED smerovky, svetlá do zákruty, Immobiliser, nosiče kufrov, kryty rukovätí, vyhrievané sed
Poznámka:
Poznámka:Cena 06/2015 12 700,-EURCena 06/2015 15 350,-EURCena 06/2015 15 450,-EURCena 06/2015 17 800,-EUR

<

Pridané: 29.06.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (40)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 150880 | Včera: 162817