Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 15878 [Testy a predstavenia - Test]
Text: datadive
5x MV agusta na porovnanie, čo k tomu dodať ... mokrý sen. Náhradné trenírky som si pribalil, tak pome na to.
Mám ich pekne zrovnané vedľa seba, tak je na prvý pohľad jasné, kto patrí do rodiny 800viek a kto to nie. 800vky maju veľa podobných až identických komponentov. 1090 je iná, v rámci korporátneho dizajnu podobná. Okolo každej sa dá hodiny chodiť a ochkať nad detajlami, nápismi MV Agusta na šróbikoch a podobne. Sú to ozaj pekné kúsky techniky.
- Pre mňa najkrajšia, ale po jazde na iných MVA sklamanie. Slovo dragster vo mne evokuje "třista z místa" a nie predlženú kyvku a useknuté sedlo. Keby som jej vyberal meno ja, bolo by tam niečo ako "street" alebo "city".
Posed je mierne dopredu. Jazdí výborne, motor, brzdy aj podvozok sú OK. Nízke otáčky zvládla asi najlepšie spolu s 1090tkou. Príde mi zo všetkých najkľudnejšia. Ak by chcel niekto MVA ako prvý bike, odporučil by som mu práve Dragster. Super mašinka kým ju neporovnávate s inou MV Agustou.
- Je najväčšia, čo sa týka priestoru pre jazdca. Mierny športový posed, neunaví ani po dlhšom presune. Vie jazdiť v pohode do 5000 otáčok a bez protestov, ale to určite nie je tak zaujímavé, ako jazda v hornej tretine otáčkového spektra. Keď ju chytíš pod krk, power wheelie prestane robiť až na zaradenej päťke. Mať ju doma pol roka tak mám minimálne o 3cm dlhšie ruky. V celom spektre otáčok ťahá ako keby to nemalo mať nikdy koniec. Táto motorka je o motore a všetko ostatné je tomu prispôsobené, vôbec by ma neprekvapilo keby mala na boku motora nálepku "pozor radioaktívne" a žrala uránove tabletky.
Má vec, ktorú žiadna 800vka nemá, červené tlačítko, ktoré rozbliká všetky štyri smerovky :)
- Posed ako na dostihovom koni. Čisto okruhová zábavka. Motor urevaný, chrapľavý, hladný po otáčkach, tak ako to má byť. Na dosiahnutie tunelového videnia, ju treba poriadne točiť. Dostala sa mi do rúk zrovna pred rozbitým úsekom cesty. Po 20tich minútach, prosím nech si to zoberie niekto, kto ma ešte ruky. Tvrdé, veľmi tvrdé, každá nerovnosť ide cez zápästia a chrbát rovno do lebky. Toto nie je na naše cesty, to treba zobrať vyvenčit na okruh. Zdala sa mi civilzovanejšia ako F3 675, ale aj tak ma riadne dobila.
- Z nahatých má najšportovejší posed, najviac dopredu, našťastie, inak by predné koleso bolo stále vo vzduchu. V nízkych otáčkach mierne protestuje, ale po rozbehu to ide jak guľa, neverím že to je "iba" 800vka. Pridať zo stofky na dvestofku, je zážitok, neuveriteľne ide za plynom. A keď Vám ešte poviem, ze táto mala QuickShift, to čo nasledovalo, nemalo ani za mak nič spoločne so zdravým rozumom. Ten prejav motora, ten nasratý zvuk, tá pojašenosť a to zrýchlenie ... živelná záležitosť, škoda písať, to treba zažiť, etalón výbornej nahatej motorky. (pri spomienke na tú mašinu mi ešte teraz behaju mravce po chrbte)
Keby som mal porovnať 1090 a 800 pri zrýchlení, tak 1090 zrýchľuje tak nejak "tajne", kdežto 800vka až reve "už to ide, už to ide a bude to nášup"
- Po výmene treniek, ma čakal tento "motard". Posed vzpriamený, nad vecou, barová stolička. Najpohodlnejšia a aj nohy si trochu natiahnem, pekne mi sadne. Motor má typický chrapľavý brutale prejav, ale tak nejak mám z neho pocit, ako by mal väčšiu silu v strednom spektre otáčok. Z každej druhej zákruty vybehnem po zadnom a to sa ani nesnažím, ešte si vravím, že kľud bo ťa rozklepe a jarok vedľa cesty uvidíš zblízka. Nedá sa, Rivalka je proste mašina na bláznenie. Z testovaných má najmäkší podvozok, diery v záhoráckych cestičkách žehlí bez problémov. Strážneho anjela supluje výborne vyladená elektornika, niekdy mám pocit, že klamem fyziku. Túto dostať aspoň na 2-3 dni do álp a pár týždňov (pár = 2) vydržím bez sexu.
Dizajn a motor pri MVA strojoch hraje prím. Monoblockové Brembáče vedia pekne jajca nakopnúť, ku kľúčom, by mali dávať aj suspenzor. Zaujala, aj veľmi nenápadná elektronika, ani na sekundu som nemal pocit, že ma obmedzuje a popravde som ani necítil kedy mi pomáha (až na ABS). Výborne doplňuje superlatívny štvorlístok motor, dizajn, podvozok a brzdy, ktorý platí pre každý z modelov v teste.
Veľmi príjemné sú aj ceny, za ktoré sa dajú kúpiť, už dávno neplatí, že talianka je iba pre snobov a smrteľník si musí zobrať hypotéku a staviť barák, aby sa k nej dostal.
Keby som si mal vybrať, ktorú si zoberiem domov, bol by to veľký boj medzi mojim kardio strojčekom a mozgovňou. Srdce by bralo Brutalku, bike plný emócií, preplnený, nadupaný až po veko nádrže. Jazda bola ozaj silný zážitok. Mozgovňa by chcela Rivalku a to hlavne kvôli podvozku a FUN efektu, alebo 1090-tku, ktorá mi príde ako najuniverzálnejšia pre bežne potreby, ale keď je treba tak veľmi rýchlo vystrčí velikánske, diabolské rohy.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Oficiálne Videá Pozadie/Wallpaper a technické parametre.
Pridané: 14.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 222752 | Včera: 121443