Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7676 [Testy a predstavenia - Test]
KTM RC125 je najnovším, najprepracovanejším a najdrahším motocyklom v kategórii malých superšportov. Treba však brať do úvahy, že RC125-ka prichádza so systémom ABS, ktorý je montovaný sériovo a oproti konkurencii má vzadu širšiu pneumatiku o rozmere 150/60-17, namiesto bežného rozmeru v tejto triede 130/70-17.
Čím teda môžu zaujať konkurenti? Motocykle ako Aprilia RS4 125, Yamaha YZF-R125, Derbi GPR125 4T či menej známe Rieju RS3 125 majú vpredu, ako KTM RC125, radiálne montovaný brzdový strmeň a tvária sa taktiež ako dospelé motocykle. Rozdiel v maximálnom výkone tu rozhodovať nemôže, keďže všetky tieto motocykle majú 11kW čo je maximálny možný dostupný výkon pre vodičák A1. Rozhodne teda dizajn a rozdiel v cene, ktorý u Aprilie a Yamahy nie je markantný, a ktorý KTM RC125 kompenzuje spomínaným ABS-kom.
Bike, ktorý robí KTM RC125 vážneho cenového konkurenta je Honda CBR125R. Tá ma nižší výkon, nenájdeme na nej vpredu radiálku a skrátka sa celá netají tým, že je to rozpočtovka. Lenže má aj výrazne nižšiu cenu a pri tejto kategórii motoriek môže byť cenový rozdiel 1.400 eur práve tým najrozhodujúcejším faktorom.
Dobre vyzerajúca (z môjho pohľadu), prepracovaná, skvelo jazdiaca a zábavná. Presne taká je KTM RC125 a asi v mnohých domácnostiach spôsobí opakovanie slovného spojenia „Mamí, mamí, takúto chcem!“ Aj ja chcem, ale RC390, predsa len som už starší kôň, ktorému by 15 kobyliek bolo málo. No začínajúcim „racerom“ musí stačiť aj toto, nech sa najprv poriadne vyškolia a nech doma nespôsobujú zbytočný plač.
Dizajn, Prepracované detaily, Podvozok, Spotreba | Ak by som mal 16 tak žiadne :-), Výhľad v späťákoch, Veľká váha jazdca na rukách |
Servisný interval | 7.500 km |
Spotreba | 2.1 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 10 l (1.5 l rez.) |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h | 4.500 ot. / 7.000 ot. / 10.500 ot. |
Cena motorky | 4550,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov
Výfuk Aakrapovič | 673,20,-EUR |
Padací protektor predný | 36,30,-EUR |
Padací protektor zadný | 36,30,-EUR |
Taška na zadné sedadlo | 163,10,-EUR |
Zvýšený veterný štít | 66,00,-EUR |
Text: Feri Zubal - zeON
Foto: KTM.com
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM-Sportmotorcycle AG. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | KTM | Aprilia | Yamaha | Derbi | Rieju | Honda |
Model: | RC 125 | RS4 125 | YZF-R125 | GPR 125 4T | RS3 125 | CBR 125R |
Rok: | 2015 | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | ||||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 125 ccm | 278.3 ccm | 124.02 ccm | 124.8 ccm | 125 ccm | 124.7 ccm |
Max. výkon: | 14.96 k (11.00 kW) / 9500 ot. | 14.96 k (11.00 kW) / 10500 ot. | 14.96 k (11.00 kW) / 9000 ot. | 14.96 k (11.00 kW) / ot. | 14.96 k (11.00 kW) / 8750 ot. | 13.33 k (9.80 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.8 Nm / 8000 ot. | 10.9 Nm / 8250 ot. | 12.4 Nm / 8000 ot. | 10.4 Nm / 8000 ot. | ||
Kompresný pomer: | 12,6:1 | 12,5 : 1 | 11.2:1 | 12.5:1 | 52 x 58.6 | 11 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58 x 47.2 mm | 58 x 47 mm | 52.0 x 58.6 mm | 58.0 x 57 mm | 58 x 47,2 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie Dell Orto 33 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | karburátor Keihin CVEK 30 | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (2V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 110 mm | 130 mm | 110 mm | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 122 mm | 114 mm | 130 mm | 126 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm | 292 mm | 300 mm | 280 mm | 276 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17 | 100/80-17 | 100/80-17 M/C | 110/80-ZR17 | 100/80-17 | 100/80-17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm | 218 mm | 230 mm | 218 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 150/60-17 | 130/70-17 | 130/70-17 M/C | 130/70-ZR17 | 130/70-17 | 130/70-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 135 kg | 128 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 140 kg | 137 kg | ||||
Výška sedla: | 810 mm | 820 mm | 825 mm | 820 mm | 845 mm | 795 mm |
Rázvor: | 1340 mm | 1480 mm | 1355 mm | 1350 mm | 1330 mm | 1310 mm |
Dĺžka: | 1953 mm | 1955 mm | 1953 mm | 1970 mm | 1946 mm | |
Šírka: | 740 mm | 680 mm | 740 mm | 720 mm | 704 mm | |
Výška: | 1138 mm | 970 mm | 1138 mm | 1100 mm | 1089 mm | |
Svetlá výška: | 178.5 mm | 155 mm | 185 mm | |||
Objem nádrže: | 10 l | 14.5 l | 11.5 l | 13 l | 12 l | 13 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 133 km/h | 134 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 2.1 l/100km | 4 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 357 km | cca 243 km | ||||
Servisný interval: | 7.500 km | |||||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | |||||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena 8/2014 4.550,-EUR | Cena 8/2014 4.300,-EUR | Cena 8/2014 4.290,-EUR | Cena 8/2014 4.100,-EUR | Cena 8/2014 3.999,-EUR | Cena 8/2014 3.150,-EUR |
Pridané: 13.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 19633 | Včera: 243604