Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Šlapacie záchody, minarety a pyramídy - v Bosne! 4/5

Pridané: 30.07.2014 Autor: klidek

22.6.2014, nedeľa, 214 km, Chorvátsko, Bosna i Hercegovina, Chorvátsko

Vyrážame za krásneho počasia, tešíme sa na zákruty Jadranskej magistrály. Tento deň prechádzame hranicu 3x - najprv za Herceg Novi do chorvátska. Po ceste ideme pozrieť Dubrovník. Ale trochu netradične, z vtáčej perspektívy. Z Dubrovníka ide na kopec lanovka. Ja som pred Dubrovníkom odbočil na Bosanku, vedie tadiaľ úzka, strmá a kľukatá cestička k vrchnej stanici lanovky. Ten výhľad je pre bohov, vtáky a bajkerov! Vychutnávame si ho očami, pokožkou, všetkým.

Výhľad na Dubrovník, ako z katalógu

A žiadne mraky!!!

Je tu nádherne, až sa nám nechce odísť, ale vidina kúpania v Tučepi nás ťahá ďalej. Jadranskou magistrálou, pohoda klídek, tabáček, prechádzame krátkym územím Bosny, znovu do Chorvátska. Výhľady sú nádherné, túto spodnú časť magistrály ideme prvý krát.

V Tučepi máme zajednané ubytko, po príchode sa pani ospravedlňuje, že náš dvojmiestny apartmán ešte ostal obsadený, či nebude vadiť kráľovský.

2 spálne, 2 kúpelne, obrovská terasa, menší balkón, ešte obrovskejšia obývačka s kuchyňou, všetko za pôvodnú cenu malého. NEVADÍ!

23.-25.6.2014, váľanie šuniek, Chorvátsko

Tučepi za 10 rokov, čo sme tu boli naposledy opeknelo. Krásna promenáda, super pláže, stromy, že je sa kam schovať, ak slniečko veľmi pripeká. Plno reštaurácií a všetkého, čo k tomu patrí.

Tučepi

Pôvodne sme chceli ostať 2 noci. Meníme to na 4 s tým, že radšej potom dáme dlhšiu štreku do Varaždínskych Toplíc. Domácej sa pýtam, či nás nechá ešte 2 dni, že samozrejme sa presťahujeme do toho menšieho apartmánu. Ona na mňa pozerá, usmieva sa a vraví: á, nemusíš sa sťahovať. A cena? Á taká istá, ako za menší... Večer ešte aj upiekla koláč. Úžasná, stále usmiata a v pohode. Máme radosť, a užívame si to, svieti slniečko. Tretí deň sa trochu zatiahlo, tak že poďme pozrieť susednú Makarskú. Trištvrťáky, riflovky. Čo myslíte že prišlo? Žeby dážď?

Makarska

Poučený, nikdy nejem žltý sneh a už nosím nepremoky vždy so sebou. Dlho nepršalo! Pomaly sa snažím nájsť ubytko vo Varždínsky Topliciach. Na nete, ako by dedina ani neexistovala, iba zmienka o kúpeľoch. Po niekoľkých mailoch do turističnej zajednice mi posielajú pár kontaktov. Ubytko objednané, môžeme pokračovať.

26.6.2014, štvrtok, 535 km, Chorvátsko

Ráno krásne poloblačno, okolo 9.00 vyrážame z Tučepi. Keďže je to 535 km volím čisto diaľničný presun. Ešte sme s batôžtekom nikdy nedali toľko v jednom kuse. Volíme disciplinovaný prístup: každých 120-130 km zastávka, pitný režim, každá druhá tankovanie. Do Varaždínskych Toplíc sme prišli v pohode. Pýtam sa batôžteka, že koľko by ešte v prípade núdze zvládla. Zabila ma, že tak max ešte 200 km. Silná to žena. Ja by som dal tak maximálne pivo a nohy na stôl.

Po ubytovaní v starom, kamennom a krásne prerobenom penzióne vyrážame do SPA. Značenie o ničom, dedina zdochnutá, nikde nikoho. Ale keď sme to našli, to bola pecka! Termálne bazény, vo vonkajších masážne prúdy, perlička, tobogány, plavecký bazén. Vo vnútri dva s horúcou vodou. To bolo ako v delíriu, nechať sa vymasírovať prúdom vody.

Bazény vo Varaždínskych Topliciach

Rozkoš pod masírujúcim prúdom vody

Dokopy nás v bazénoch bolo 30 ľudí, asi ešte nie je tá pravá sezóna. Šantíme, ako malé deti, ale pomaly prichádza hlad a u mňa hlavne smäd. Po prehováraní lezieme z vody von. Keďže v dedine pomaly nie je kde sa najesť, ostávame v reštaurácii kúpeľov.

2x polievka, 2x špagety, 4x pivo=10€. Oproti tej drahote na pobreží som nechcel veriť. Do noci hráme v záhradnej terase penziónu karty. Spali sme ako mačičky. Keďže na nete takmer nie sú informácie o možnom ubytku a je to na pol ceste zo Slovenska k Jadranu, dám sem aj linky: www.ozis.hr tu sme boli ubytovaný. Domáci, pohodový Mário ma ponúkol ich domácim vínom. Bolo tak výnimočné, že som radšej pokračoval pivom. Penzión je stará kamenná budova, veľmi pekne zrekonštruovaná. Je tu absolútne ticho a pokoj. Nevýhodou je absencia raňajok, ale blízko sú potraviny, takže žiadny problém.

www.minerva.hr je to hotel s kúpeľmi, vstup k bazénom je cez nich. Aké majú ubytovanie neviem, ale je to obrovský hotel. A má neskutočne lacnú reštiku.