Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

ATE MOTO days 2014 - Edvenčr stretko v Kremnici a enduroškola v Kopernici

Pridané: 24.06.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6525 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Už po druhý krát sa stretli priaznivci cestovania, dobrodružstva či rally na ATE Moto Days. Zmenilo sa miesto ale nezmenila sa dobrá nálada a program. Od enduroškolu s Katrošom, cez prednášku Ivana Jakeša až po besedy s Dominikou Gawliczkovou či Marekom Slobodníkom.

Tento krát sme sa stretli v Kremnici. Piatok sa niesol hlavne v duhu večerného programu, ktorý parádne naštartoval Landal so svojím rozprávaním o Rally Albania 2014. Nasledoval "zlatý klinec" programu - Ivan Jakeš so svojim filmom "Svět patrí těm co se nepos..." a následným pútavým rozprávaním o Dakare. Po dvoch prednáškach mali všetci dosť a tak si Marocký film po prestávke pozrela už len hŕstka skalných. Zábava v bare a nekonečné debaty pokračovali pre niektorých až do ranných hodín :-)

Enduroškola v Kopernici:

Ten kto si chcel ale v sobotu dobre zajazdiť šiel spať určite skôr. V Kopernici bola pripravená enduroškola pod taktovkou Jara Katriňáka. Od úplných začiatočníkov až po pokročilých jazdcov dokázal Jaro s Maxom vymyslieť program a každému sa individuálne povenovať a dobre poradiť. Jazdila sa technická trať, brody, potoky, výjazdy. Každý si prišiel na svoje.

Medzičasom prebiehali aj testovacie jazdy motoriek rôznych značiek na ceste. Kto chcel mal možnosť si vyskúšať najnovšie modely cestovných endúr. Na požičanie boli k dispozícii aj nejaké endurká na trať ako Beta Alp 200, Alp 4.0, Gas Gas 450 alebo dvojtaktný Freeride 250. Toho som aj ja opáčil a fajnovo som si vychutnával tie technické výjazdíky namotané nad šotolinovou cestou...

Celú sobotu som teda strávil na trati až na sprievodný program v podobe rozborky-zborky štartéra. Ten mi začal blbnúť a nie je nič príjemnejšie ako neštartujúca motorka niekde v lese vo výjazde :-) Vyčistenie zabralo a zajazdil som si dokonca aj k večeru. Z trate som odchádzal pred poslednými. Dokonca som na poslednú chvíľku natočil aj krátke videjko - jedno kolo z trate ktorá bola namotaná pre veľké endurá:

Video: ATE Moto days 2014 - trať enduroškoly - jedno kolo na BMW R1150GS

Sobota večer: Dominika na ceste a Marek v Kazachstane:

Sobota večer už patrila cestovateľom na malých strojoch. Najprv sa predstavila Dominika Gawliczková so svojím pútavým a zábavným rozprávaním o jej sólo cestách na malej motorke po svete. Na záver predstavila aj svoje plány na cestu na hranice Číny, ktorá začne už čoskoro.

Dominika Gawliczková

Po Dominike sa ešte predstavil Dušan Hein, ktorý nasledujúci deň vyrazil na svoju 50 dňovú cestu Krížom Európou a plynule odovzdal slovo Marekovi Slobodníkovi. Hlasovanie rozhodlo že Marek odprezentoval filmom aj slovom výpravu na Pionieroch do Kazachstanu.

Marek Slobodník

Potom už nasledovala bohatá tombola a ďalšia prestávka s individuálnou zábavou v bare. Rovnako ako v piatok len niekoľko skalných sa vrátilo do premietacej miestnosti na nočný film "Cesta Kostí" - cesta dvoch Slovákov do Magadanu.

Tohtoročné ATE moto tak bolo za nami. Milanovi patrí veľká vďaka za fantastickú akciu s bohatým programom. Verím že každý si prišiel na svoje. Teraz odovzdám slovo ďalším účastníkom, aby aj oni odprezentovali akciu svojimi očami.

Vidíme sa o rok priatelia.
Tomáš Hajduch - Awia

Ako akciu videl Peter Haršáni - Haro:

Po roku opäť Milan zooo Husnaj usporiadal stretnutie motorkárov, zamerané na skupinu dobrodruhov a rally fanúšikov. A opäť bolo všetko na parádu. Ubytko a večerný program v hoteli stoja za zmienku, podobne známa kantráčová trať v Kopernici.

Piatok popoludní sa nadržane presúvam po osi do Kremnice, vyhodím malinkatú batožinu v hoteli a mastím smerom Kopernica. Jednak trať poznám z KTM predvádzačky a zároveň je súčasťou ATE Days 2014 aj enduroškola Jara Katriňáka. Ten okrem geniálnych jazdeckých schopností disponuje aj vrodenou pedagogickou vlohou. Je proste schopný za niekoľko hodín naučiť vyslovene neskúsených jazdcov na ťažkých endurách viac ako sú základy jazdy v teréne.

ATE MOTO days 2014

Po zvítaní na trati začínam krúžiť a hrešiť zároveň. Opáskovaný zamotaný okruh sa dá jazdiť iba na jednotke, zákruty sú utiahnuté, pre Dakarku ledva prejazdné a trialovo otravné. Ale onedlho zisťujem, že práve toto mi nejde a preto frfľanie nahradí radosť. A začína boj, jazdím naschvál iba v stupačkách a rátam počet odšľapnutí na zem počas jedného okruhu. Nakoniec ukončím dva a pol hodinové jazdenie 10 okruhmi bez sedenia a dotyku zeme čižmou v kuse. Som spokojný, výborná škola rovnováhy a správneho postoja.

Večer Lanďal dáva informáciu na úrovni o Rally Albania 2014, spojenú s besedou. Výborne pripravená prezentácia. Podobne neskôr Ivan Jakeš. Premietol nám Film o Dakare a v debate objasnil množstvo zo zákulisia preteku pretekov. Nasledujúce druženie nemalo chybu.

Ráno znovu pokračujem v jazdení, na trati strávim počas soboty asi 5 hodín. Prestávky slúžia na jedenia kapustnice a pitie kofoly. Nakoniec mi Faryn mierne preklikal zadok a motorka išla parádne. Bolo otázkou cti dať nakoniec strmý a rozhrabaný zjazd do potoka v opačnom smere. Na druhý krát sa výjazd darí, ale posledné dva metre ide KTM-ka po zadnom a na hornú cestu dopadáme s motorkou naležato. Odtrhnutý šuslpech a zlomenú kapotáž vyriešime s dobehnuvším Farynom za 5 minút, na ostatné elegantne kašlem. Čudujem sa s aktuálnou E09 že to vôbec išlo.

Bohužiaľ ma povinnosti podvečer vyháňajú domov. Motorka prestane ísť po prvý raz ešte v areáli hotela. Potentovaný a jediný spínač v kokpite zomrel. Nejako ho spojazdním, aby na diaľnici za zákrutou pod Žiarom skapal úplne. Našťastie skôr ako odtlačím mašinu bokom na malú údržbársku plochu prudko zabrzdí motorka letiaca okolo. Neznámy motorkár Braňo z Blavy uteká 100 metrom späť, pomáha a spoločnými silami tú marhu elektrickú rozoberieme, napcháme dnu mulčové triesky z diaľničnej výsadby a eko spínač sťahujeme kravatkou. Medzitým okolo prefičí zopár kamošov z akcie, no nik ma bokom stojaceho nezaregistruje. Motorka naskočí a ja sa za súmraku dostanem domov. Braňo ĎAKUJEM!!!

Čo povedať nakoniec? Snáď iba to, že o rok sa rád zúčastním opäť. Lebo akcia nemala chybu a Milan zorganizoval všetko na jednotku. A stretol som množstvo moto kamošov, čo ma teší asi najviac. A tiež napísal kostru ďalších dakarských príbehov s Katrom do pripravovanej knihy. Takže o rok...

ATE MOTO days 2014 vašimi očami:

Asfalt: O čom bolo ATE moto days?

Jednou vetou: Dva dni nabité výživným programom s príjemnými ľuďmi za ideálneho počasia.

Neviem povedať čo bolo lepšie či premietané filmy, Lanďalove rozprávanie o najťažšej rally na starom kontinente alebo enduroškola s legendárnym Jarom Katriňákom.

Ale pekne po poriadku:

Na ate-days som prišiel v piatok večer tešil som sa na pokec o Rally Albania. Zaplatil som registračný poplatok 15€ a už od príchodu cítiť príjemne družnú atmosféru - stretávam staré známe tváre. Ani mierne zdržanie začiatku výkladu o RA nikoho nerozladí. Lanďova prednáška je fakt zaujímavá je to super rečník za zmienku stojí tiež že do Kremnice všetci jazdci z RA ktorý tiež mali o čom rozprávať.

Potom nasledoval film s Ivanom Jakešom o Dakare 2013 po filme nám niečo o Dakare porozprával aj samotný Ivan čo bolo skvelé každý sa ho mohol pýtať na čokoľvek čo súviselo s rally.

Ivan Jakeš a Jaro Katriňák

Po Jakešovi nasledoval Awiov film Maroko 2011. Ten som musel vynechať pretože už bolo moc hodín a mňa čakalo nočných 80km domov. Cesta prebehla v poriadku – žiadnu zver som neskolil.

Sobota:

Po nejakých domácich prácach pálim rýchlo do Kopernice na trať. Enduroškola už začala a stíham sa prihlásiť na posledný tréning. Čas možno krátiť na trati, v bufete, testovacím jazdami, alebo kecaním s ostatnými účastníkmi. 1000€ so sebou na zálohu nemám tak idem na trať (aj keby som mal neviem či by bola nejaká voľná testovačka). Hneď v prvom kole odbočím do enduro vložky jeden výjazd (ten spať na cestu) je nad moje sily tak to par krát pokladám a otáčam sa späť. Dám ešte jedno správne kolo a idem doplniť sily do bufetu. Teší ma že prišiel aj Faryn a aby poladil niektoré podvozky. Pár krát sa ešte povozím po trati potom nasleduje Katroš a jeho enduro škola. Jaro je príjemný chlapík a som rád že môžem čuchať plyny z jeho GasGasu. Po úvodnej reči rečí dáme pár zahrievacích kôl. Katro sa môže každému individuálne venovať a dáva osobitné rady. Počas čakania na pomalších jazdcov dáva Jaro krkolomné výjazdy kde je problém vyjsť pešo. Neskôr dávame aj dlhšiu časť okruhu ktorá dá zabrať hlavne ťažším strojom na cestných gumách. Našťastie je sucho a počasie nám praje tak výjazd z potoka dá každý kto si trúfne hoci aj s pomocou ostatných. Ku koncu dva krát dávame aj ten kamenistý výjazd spať na cestu pretože už je viac rozrytý. S pomocou ho dá aj GS 1150 na cestných gumách no trochu mu dymí spojka. Je vidieť že každý sa aspoň trochu zlepšil. Úplne na koniec nás čaká jazda pomalosti.

ATE MOTO days 2014

Po oddychu pri bufete sa presúvame na hotel. Program začína Dominika Gawliczková ktorá pútavo rozpráva o svojich cestách po Európe. Je neuveriteľné čo táto útla mladá žienka zažila sama len so svojím malým motocyklom.

Ďalej nasleduje Marek Slobodník a my si môžeme vybrať o čom bude rozprávať. Výber padol na Kazachstan na pionieroch. Po premietnutí filmu o výprave k Aralskému jazeru nám vtipne okomentuje ich veľkú cestu.

Po pionieroch nám ešte premietnu film dvoch Slovenských cestovateľov ktorý prešli starú cestu do Magadau. Musím povedať že film bol vážne úžasný. Netušil som že sa stará časť cesty kostí dá ešte prejsť. Fakt sa mi to páčilo.

Za zmienku stojí tiež to že hlavný program prebiehal v útulnej premietačke hotela s komornou atmosférou. Medzi jednotlivými bodmi programu boli vždy prestávky tak sa každý sa mohol ísť vyvenčiť von alebo dať si drink na bare hotela.

No aby som len nechválil nevýhodou bolo že hotel bol 8 kilometrov od trate v Kopernici takže stanujúcich účastníkov musel organizátor prevážať.

Najväčšia vďaka patrí zooovi ktorý tento vydarený víkend pre nás zorganizoval určite ho to stálo nemálo úsilia a času.

Menton:

Môj prvý ročník ATE Moto days bol pre mňa veľmi príjemným prekvapením. Prezentácie ponúkli ozajstnú všehochuť od amatérskej, ale aj profesionálnej rally až po low cost cestovanie na malých strojoch. Aj diskusie v bare a cez prestávky boli zaujímavé a hlavne inšpirujúce, lebo veľkých cestovateľov bolo veľa aj v publiku. V sobotu bola k dispozícií väčšina momentálnej ponuky cestovných endúr a veru vyťažené boli všetky. Takže stačí už len rozbiť prasiatko.

Enduro trať v Kopernici bola pre mňa osobne vrcholom celého víkendu. Katroš s Maxom s absolútnym kľudom zvládali namotivovať a usmerniť aj menej skúsených jazdcov prekonávať blato, brody potoka, či strmé výjazdy a zjazdy. Nie vždy sa to podarilo na prvý krát, ale o to viac chutilo nakoniec víťazstvo nad samým sebou a prekážkou.

ATE MOTO days 2014

Áno, boli aj nedostatky, ale boli prevalcované pozitívnymi zážitkami z predĺženého víkendu. Táto akcia opäť potvrdila, že mám výborného dodávateľa motopotrieb. Milan, ďakujem a dovidenia.

Marek H:

Všetko bolo v duchu veľmi príjemnej priateľskej atmosféry. Prostredie Kremnice nádherné. Počasie super. Najväčším a životným zážitkom bolo keď som si od chalanov z MotoCorse požičal enduro motorku Betu 200 ccm. Prvýkrát v živote som sedel na enduro motorke a išiel sa previesť pár metrov, kým som neprišiel k skupine na čele s Jarom Katriňákom. Pýtam sa ho: "Jaro, prečo sa mi na tom tak divne stojí?" Jaro mi hovorí, že mi treba podložky pod riadidlá. Pýtam sa ho tiež, či môžem ísť s nimi, aj keď na tom som prvýkrát. Jaro mi vraví. Poď !!! A tak som zažil životný zážitok :-) Strminy hore kopcom, dolu kopcom, cez potok, brodenie, kamenistý úsek. Keď sa mi podarilo ani raz nespadnúť, prebrodiť rieku a vzápätí vybehnúť hore riadnou strminou tak výkrik radosti do prilby prišiel úplne spontánne z obrovskej radosti a hlavne z prekonania svojho strachu z terénu.

Bolo to super !!! Večer pohodička, pivko, rozprávanie, rozprávanie s našimi Dakaristami, proste totálne odreagovanie...