Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 31.01.2005 Autor: Milo
Čitatelia: 24660 [Vaše stroje - Moja motorka]
Polokapotovaný naháčik? Možno. V motokatalógoch sa nachádza v kategórii funbike s prívlastkom funduro. Je to ale také UFO-duro. Jednoducho SCARVER!
Nie, nejdem vás (ani seba) trápiť nejakým testom alebo porovnávaním. Na to nemám ani vedomosti, ani moto-skúsenosti a ani chuť. Porovnávať by som mohol len s mojou predchádzajúcou moto-simákom skútrom, ale to by bola riadna divočina. Mojím zámerom bolo len také prízemné „ľudské a chlapské“ pochválenie sa konečne novým kubatúrovo ako-tak dospeláckym strojom.
Samotnej kúpe motorky predchádzalo, tak ako u drvivej väčšiny z vás, dlhé snorenie po katalógoch, výstavách, predajcoch, inzerátoch,..... a samozrejme nekonečné skrblenie grošov. Na značke mi nezáležalo, skôr som niečo hľadal pre staršieho začiatočníka - výkonovo slabšie, na denné dochádzanie do roboty, ale i na nejaký ten výletík. A hlavne, aby moto vyzerala trochu k svetu. Na maximálke mi nezáleží, jazdím pomaly. V úvahách som lietal od kategórie CCC (zatiaľ ma odradilo pracné čistenie motorky i manévrovateľnosť s vyššou hmotnosťou v meste) až po veľkoobjemové skútre. Veď som aj vás trápil v motoporadni. Scarver mi padol do oka po návšteve všetkých dostupných značiek u nás. BMW predajcu som omrkol len pre úplnosť. A osud zapracoval......Rozhodla aj znížená cena. Porada s manželkou o rodinných finančných limitoch a možnostiach (aby sme v najbližších rokoch prípadne nehladovali) a šlo sa pre moto. Jazda z Blavy v plnej premávke bola fest adrenalínová (predsa len 50 a 650 ccm je rozdiel).
Ešte perlička: v deň D sme po ňu prišli dvaja kupujúci, hoci tam bola vystavená už asi štvrť roka. Zasa osud.
Ešte som sa rozhodoval medzi CS a GS, ale predsa len CS-ko ma viac oslovilo. Aj pre ozubený remeň, ktorý je údajne bezúdržbový.
Keď som už konečne zabŕdol do technických fines - okrem ozubeného remeňa (fragment z CCC) upúta aj úchyt zadného kolesa. Výfuk je evidentne zo skútra, takže som si nakoniec spojil tieto dve kategórie. Ďalším “zázrakom“ je falošná nádrž - nosič báglu. Môže slúžiť i na uloženie prilby s uzamykateľným pavúkom, prípadne uzamykateľného boxu, dokonca špeciálnej audiosúpravy. Nemám, neodskúšal som. Nádrž je umiestnená pod sedadlom. Nízke plexi a prístrojovka dopĺňa prvý pohľad.
Hm, prístrojovka.
Klasické budíky, hodiny, kontrolky. Akurát chýba ukazovateľ paliva (svieti iba rezerva). Na riaditkách klasické spínače. Navyše je možnosť doobjednať “výstražný trojuholník“, vyhrievanie rúčok a ABS - tlačidlá sú predpripravené (nemám). Našťastie tu nie je nepraktické prepínanie smeroviek ako u “veľkých“ bavorákoch. Pribudla mi akurát kontrolka alarmu.
No a sme pri motore. Pomerne známy štvortaktný jednovalec Rotax s dvomi sviečkami a s elektronickým vstrekovaním. Je identický s motorom v známejšom GS-ku. Po stlačení el. štartéra nezaznie žiadny brutálny zvuk (ani by sa hádam sem nehodil) .Že ide o nízkootáčkový motor je zrejmé z otáčkomera – do cca 7000 ot/min.
Prevodovka je 5-stupňová. Radenie je dobré. Problém mám iba s neutrálom - nájsť jeho polohu. Keď ju nájdem zase niekedy nezasvieti kontrolka. Ale vraj to majú zo začiatku všetky bavoráky, že sa to časom poddá. Maximálka je udávaná niekde pri 180km/h. Neviem, maximálne som „upaľoval“ 140 a veru vo vetre mi nebolo všetko jedno. Brzdy Brembo – po jednom kotúči vpredu aj vzadu - zatiaľ stíhajú.
Pri mojej výške 176 cm je sedadlo príjemne nízko. Aj pohodlie ujde (nešiel som dlhšie v kuse ako 2 h). Sedadlo spolujazdca sa mi také pohodlné nezdá. Nemám ho odskúšané. Manželka odmieta so mnou jazdiť. Boh vie prečo?! Asi že jazdím pomaly.
Spotreba, čo som odsledoval, zhruba sedí s prezentovanými údajmi. Nemilo ma akurát prekvapila „účinnosť“ blatníkov. Blato som mal na chladiči, motore i na sedadle.
Čo dodať na záver? Myslím si, že motorečka je celkom vhodná pre začiatočníka i pre motobabenku. Vraj je to milovník zákrut, no stupačky mám ešte panenské. Asi to nebude chyba motorky. Je netradičná. U nás ich behá minimum. Možno je to i výkonom, ale hlavne „besnou“ cenou. Niekto namietne, že sa z nej rýchlo vyrastie. Iste. Ale ako sa poznám za tie roky, u mňa to tak skoro nehrozí. Okrem jazdy mám však najväčšiu radosť, keď sa míňam s niekym podobne „postihnutým“ a pozdravíme sa (to sa mi veru pri 15 tis. km na simáku nestalo). Takže ak budete predbiehať véééľmi vyškereného motorkára na drobcovi, tak to som JA!
Teším sa na jarné stretnutia na cestách - Milo
Pridané: 31.01.2005 Autor: Milo Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | F 650 CS Scarver |
Rok: | 2004 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 652 ccm |
Max. výkon: | 50.7 k (37.3 kW) / 6800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 62 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 83.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 130/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 187 kg |
Šírka: | 1 mm |
Výška: | 915 mm |
Objem nádrže: | 17.3 l |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 148961 | Včera: 175043