Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test Honda CB650F 2014 – zábavný naháč na každý deň 2/2

 Zdieľať

Pridané: 28.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 30694 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

Medzi naháčmi strednej kubatúry je konkurentov naozaj dostatok. Ak sa pozrieme na štvorvalce, tak je to Bandit 650 od Suzuki a Yamaha XJ6. CB650F ich poráža výkonom aj krútiakom, hmotnostne je na tom tiež dobre, len o 1 kg ťažšia ako XJ6. Ak si k štvorvalcom pridáme aj podobný trojvalec Street Triple, tak to bude vyzerať úplne inak. Triumph ide cestou maximálnej športovosti - so 106 koňmi je niekde inde a ide konkurentom po krku aj skvelou nízkou hmotnosťou. Tu si však treba priplatiť cca 1400 eur navyše. Nakoniec spomeniem ešte chuťovku MV Agusta Brutale 675, ktorá je však cenou aj parametrami tak trochu z iného vesmíru :-) Ďalších konkurentov by sme potom mohli hľadať medzi 800-vkami ako Z800, GSR750 či FZ8.

Honda CB650F 2014 – zábavný naháč na každý deň

Ak do konkurentov zahrnieme aj dvojvalce, bude to zaujímavejšie. Kawasaki útočí obľúbenou ER-6n – výkon trošku za CB650F zaostáva, ale porovnateľný je krútiak, hmotnosť a Kawa má mierne nižšiu cenovku. Yamaha na tento rok vyrukovala so zaujímavou novinkou MT-07. Nový dvojvalec ma slušný výkon aj krútiak, ale hlavne famóznu hmotnosť a ešte famóznejšiou cenovku. No a nemôžem opomenúť štýlového Monstra 696. Talian, podobne ako Yamaha, ponúka zaujímavý výkon spolu so skvelou hmotnosťou.

Záver

CB650F je podarený naháč strednej kategórie s príjemným motorom na každodenné využitie, ale aj nejakou tou športovou charakteristikou. Jazda na ňom je veľmi zábavná a rýchlo nákazlivá. Chytiť za srdce určite môže jazdca, ktorý sa presúva z kubatúry 250/300 alebo 500 ccm na čosi vyššie a chce motorku, ktorá ho naučí to, čo treba. Na druhej strane v rukách skúseného jazdca to môže byť vozítko, ktoré na pokrútených cestičkách hravo vyškolí nejednu oveľa silnejšiu motorku. Ak sa ti CB650F páči, môže byť tvoja za 6 990 eur, verzia s ABS 7 590 eur.

Plusy, mínusy

motor, ťah a lineárny chod, posed a ovládateľnosť, podvozok, ľahkosť ovládania, fun faktor riadidlá mohli byť širšie, jednodielny rám

Video

Video: Test Honda CB650F 2014, Alicante

Video: Honda CB650F 2014

Pozadie / Wallpaper

Honda CB650F 2014 – zábavný naháč na každý deň
Honda CB650F 2014 – zábavný naháč na každý deň
Honda CB650F 2014 – zábavný naháč na každý deň
Honda CB650F 2014 – zábavný naháč na každý deň
Honda CB650F 2014 – zábavný naháč na každý deň

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CB650F 2014

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 4,76 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 17,3 l (3 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 276 km
Cena motorky 6990,- EUR
Cena motorky s ABS 7590,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Ceny doplnkov zatiaľ neboli známe.

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 56 EUR
Stupačka 70 EUR
Spätné zrkadlo 66 EUR
Svetlomet 340 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Honda Europe (Brendan, Dom, Rowan, Steve)
Foto: Honda Europe (Zep Gori, Francesc Montero, Ula Serra, Felix Romero)

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda SLovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Honda CB650F 2014 Suzuki Bandit 650 2014 Yamaha XJ6 2014 Triumph Street Triple 2014 MV Agusta Brutale 675 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzukiYamahaTriumphMV Agusta
Model:CB650FBandit 650XJ6Street TripleBrutale 675
Rok:20142014201420142014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:649 ccm600 ccm675 ccm675 ccm
Max. výkon:87.0 k (64.0 kW) / 11000 ot.85.0 k (62.5 kW) / 10500 ot.77.5 k (57.0 kW) / 10000 ot.106.1 k (78.0 kW) / 11850 ot.114.9 k (84.5 kW) / 12500 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 8000 ot.61 Nm / 9000 ot.59.7 Nm / 8500 ot.68 Nm / 9750 ot.71 Nm / 10600 ot.
Kompresný pomer:11.4 : 112.2:112 : 1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 46 mm66.5 x 44.5 mm74.0 x 52.3 mm79 x 45.9 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm130 mm110 mm125 mm
Zdvih vzadu:120 mm130 mm125 mm123 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm298 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17M/C120/70 ZR17M/C (58W)120/70 R17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm245 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55-17M/C160/60 ZR17M/C (69W)180/55 R17180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:218 kg163 kg
Hmotnosť s náplňami:206 kg205 kg183 kg
Výška sedla:810 mm785 mm820 mm812 mm
Rázvor:1450 mm1440 mm1410 mm1380 mm
Dĺžka:2110 mm2120 mm2055 mm2030 mm
Šírka:775 mm770 mm740 mm900 mm
Výška:1120 mm1210 mm1060 mm
Svetlá výška:150 mm140 mm150 mm
Objem nádrže:17.3 l17 l17.4 l17.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:225 km/h
Spotreba paliva:4.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 276 km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatokza príplatokza príplatok
Palubný počítač:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2014 6990,- € s ABS 7590,- €Cena 04/2014 6890,- € s ABS 7290,- €Cena 04/2014 6690,- € s ABS 7890,- €Cena 04/2014 8350,- €Cena 04/2014 9900,-€

Dvojvalcová konkurencia:

Foto:
 Honda CB650F 2014 Kawasaki ER-6n 2014 Yamaha MT-07 2014 Ducati Monster 696 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKawasakiYamahaDucati
Model:CB650FER-6nMT-07Monster 696
Rok:2014201420142014
Novinka:NOVINKA 2014NOVINKA 2014
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm649 ccm689 ccm696 ccm
Max. výkon:87.0 k (64.0 kW) / 11000 ot.72.1 k (53.0 kW) / 8500 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.80.0 k (58.8 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 8000 ot.64 Nm / 7000 ot.68 Nm / 6500 ot.69 Nm / 7750 ot.
Kompresný pomer:11.4 : 110.8:111.5 : 110.6:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 46 mm83 x 6080 x 68.6 mm88 x 57.2 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (2V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm125 mm137 mm120 mm
Zdvih vzadu:120 mm130 mm130 mm148 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:320 mm300 mm282 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17M/C120/70ZR17M/C (58W)120/70-17120/60 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm220 mm245 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55-17M/C160/60ZR17M/C (69W)180/55-17160/60 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:163 kg
Hmotnosť s náplňami:206 kg204 kg182 kg
Výška sedla:810 mm805 mm805 mm770 mm
Rázvor:1450 mm1410 mm1400 mm
Dĺžka:2110 mm2110 mm2085 mm2100 mm
Šírka:775 mm770 mm745 mm
Výška:1120 mm1110 mm1090 mm1129 mm
Svetlá výška:150 mm130 mm140 mm
Objem nádrže:17.3 l16 l14 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 276 km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatokza príplatokza príplatokáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:nie
El. Podvozok:nienie
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2014 6990,- € s ABS 7590,- €Cena 01/2014 5995,- EUR, s ABS 6495,- EURCena 02/2014: 4890€ (5690€ s ABS)Cena 04/2014 7990,- € (vrátane ABS)

<

Pridané: 28.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 73684 | Včera: 128292