Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 31.01.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6648 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Redizajn Hondy VFR800F vzali v Honda pekne od podlahy. Inovovaný dizajn, nové odpruženie, kolesá a v nesposlednom rade preladený motor či použitie elektronických "pomocníkov" radia novú VéeFeRku medzi plnohodnotné novinky pre rok 2014.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Honda VFR800F si prešla veľkou dizajnovou zmenou. Pri celkovom pohľade na motorku je vidieť isté spojenie s predchádzajúcim modelom avšak nová predná maska a jednoliatejšie boky motocykla ju od predchodcu poriadne odlišujú. Nové sú aj 10 lúčové FDC (Fine Die-Cast) kolesá. Predné smerovky sa presťahovali z kapôt do spätných zrkadiel. Predný svetlomet má tvar písmena X a využíva LED technológiu rovnako ako zadný.
Upravený je aj priestor na sedenie. Sedadlo pre spolujazdca je širšie a je tvarované tak aby bolo pohodlnejšie. Sedadlo jazdca je naopak vpredu zúžené a je výškovo nastaviteľné (výška 789 mm alebo 809 mm). Z praktického hľadiska má význam spomenúť ešte objem nádrže ktorý je 21.5 litra.
Nová je prístrojová doska, ktorá dostala modernejší vzhľad. Jej stredu naďalej dominuje analógový otáčkomer a na displeji vľavo nájdeme stav paliva a digitálny tachometer. Prístrojovka ďalej uobrazuje ukazateľ zaradeného stupňa, vonkajší teplomer, spotrebu paliva a hodiny. Zobrazuje sa aj stupeň nastavenia vyhrievaných rukovätí (5 stupňov), ktoré sú na Honde VFR800F už v štandarde. Prítomné sú samozrejme aj bežné výstražné kontrolky. Honda VFR800F je vybavená aj systémom automatického vypínania smeroviek, ktorý funguje na základe porovnávania rýchlosti predného a zadného kolesa.
Kvapalinou chladená Vé štvorka VTEC o objeme 782 ccm si prešla zmenami, ktoré jej majú priniesť nárast krútiaceho momentu hlavne v nízkych a stredných otáčkach. V Honde sa zamerali predovšetkým na úpravu chodu ventilov. Systém VTEC pracuje ako u predchodcu, v nízkych otáčkach motor pracuje iba s ôsmimi ventilmi zo šestnástich, zvyšné sa "pripoja" až vo vyšších otáčkach. Honda na novej VFR800F popracovala aj na samotnom "prepínaní" z dvoj na štvorvetilový chod na valec, prechod by mal byť odteraz lineárnejší. Systém vstrekovania paliva PGM-FI bol samozrejme premapovaný. Maximálny výkon tejto novinky je 77.9 kW pri 10.250 ot./min. a max. krútiaci moment má hodnotu 75.1 Nm pri 8.500 ot./min. K lepšiemu ovládaniu výkonu motora má dopomôcť systém kontroly trakcie TCS (Traction Control System).
Hlavný rám ostáva na Honde VFR800F 2014 rovnaký ako u predchodcu, zmenený je však podsedlový rám, ktorý je o 3 kg ľahší. Úpravou výfukového systému sa podarilo ušetriť 7 kg, nová Honda VFR800F tak stratila oproti predchodcovi celých 10 kg (pohotovostná hmotnosť 239 kg).
Úplne nová je aj jednostranná zadná kyvka a predná vidlica. Klasická predná vidlica HMAS (Honda Multi-Action System) má priemer 43 mm a zdvih 108 mm pričom je na nej možné nastaviť predpätie. Zadný tlmič HMAS je spojený s kyvkou systémom Pro-link a má zdvih 120 mm. Na zadnom tlmiči je možné nastaviť odskok a predpätie pomocou hydraulického systému.
O brzdenie sa starajú vpredu štvorpiestikové radiálky Tokico a 310 mm kotúče, vzadu nájdeme dvojpiestik a 256 mm kotúč. Brzdenia má pod dohľadom aj dvojkanálové ABS-ko.
Modelová rada VFR je istým spôsobom legendou medzi motorkami. Novinka VFR800F je jej pokračovaním a aj napriek tomu, že neprináša inovácie v podobe balíkov plných elektroniky, stále v sebe má čosi, čím zaujme. Tým najhlavnejším lákadlom je určite motor V4 VTEC.
Pridané: 31.01.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | VFR800F |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) |
Objem: | 782 ccm |
Max. výkon: | 105.9 k (77.9 kW) / 10250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75.1 Nm / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72.0 x 48.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 108 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 239 kg |
Výška sedla: | 789 mm |
Rázvor: | 1460 mm |
Dĺžka: | 2134 mm |
Šírka: | 748 mm |
Výška: | 1203 mm |
Svetlá výška: | 126 mm |
Objem nádrže: | 21.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 287 km |
Servisný interval: | 12000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Iná výbava: | Kompletný LED svetlomet, vyhrievané rúčky v sérii |
Poznámka: | |
Cena 5/2014: 11 900 EUR |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 20099 | Včera: 121379