Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 2 1/3

 Zdieľať

Pridané: 11.11.2013 Autor: zooo
Čitatelia: 11120 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Počas dovolenky v Nórsku som sa podujal na krátky testík štyroch navigácii od Garminu. V tejto časti sa pozrieme na GPSmaps 62ST a Montana 600 Moto.

Prvý diel testu:

03.10.2013 - zooo Čitatelia: 13905 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 1

Počas dovolenky v Nórsku som sa podujal na krátky testík štyroch navigácii od Garminu.

 

GPSmap 62 ST

Táto navigácia mala byť v teste viac-menej iba do počtu. Auto navigácia rozhodne nie je jej primárnou funkciou a je to úplne iný prístroj ako všetky ostatné testované navigácie. Nemá dotykový displej, hlasovú navigáciu ani aktívny držiak. Napriek tomu si 62ka poradí s každou úlohou.

 GPSmap 62 ST
GPSmap 62 ST

Vyhotovenie

Skôr ako motonavigáciu pripomína starší mobil. Dnes možno o nej povedať, že má drobný displej, trčiacu anténu a nemoderné tlačidlá. Avšak pogumované a robustné telo sa pohodlne drží a ľahko sa schová vo vrecku. Anténa typu Quad Helix by mala zabezpečiť vysokú presnosť a rýchlosť pri určení polohy aj v nepriaznivom teréne (medzi budovami, v lese a pod.). Uhlopriečka displeja má 2.6 palca a dnes už väčšina mobilných telefónov disponuje väčším displejom. Ešte horšie je to z rozlíšením, ktoré je len 160x 240 bodov. Nemá žiadne napájacie konektory a preto nie je k nemu dostupný žiadny aktívny držiak. V krabici nájdeme len pútko na ruku, pričom pri ostatných testovaných navigáciách bol v balení aj držiak na motorku. Vnútorná pamäť dostupná pre užívateľa je len 500MB, keďže v pamäti je už predinštalovaná topomapa Európy. Našťastie, rozšíriť sa dá pomocou pamäťovej karty. Napájanie zabezpečujú 2 batérie AA. Existuje viacero modifikácii s fotoaparátom, s/bez topomapy Európy alebo slotu na pamäťové karty.

Menu

Menu je strašne obsiahle, 62ka nie je zďaleka len jednoúčelová navigácia. Napriek tomu, že v menu je milión funkcií a nastavení, dá sa v ňom rýchlo zorientovať. Celé menu ešte dá prispôsobiť podľa predstáv užívateľa (usporiadanie, počet ikoniek na obrazovku atď.). Navyše sa tieto a aj ďalšie nastavenia sa dajú uložiť ako samostatné profily. Takže po prepnutí profilu sa zmení celé menu, spôsob výpočtu trasy, zobrazované údaje pri navigácii atď. Toto prispôsobenie ma úplne fascinovalo, pretože celé menu som si mohol prispôsobiť pre každý typ použitia zvlášť a potom jednoducho prepínať, čiže mód pre cyklistiku, pešiu turistiku, moto navigáciu, navigáciu v aute atď. Jediná chybička krásy bolo skracovanie popisov. Viacslovné popisy boli skrátené, aby sa zmestili na displej a niekedy som musel riadne ponamáhať mozgové závity, aby som tie skratky rozlúštil. Počas navigácie sa dajú na displeji zobrazovať všetky možné údaje o vzdialenosti, čase, smere atď. Nastaviť sa dajú 0 až 4 polia s údajmi.

 Obrazovky
Obrazovky

Navigácia

62ka dokáže navigovať niekoľkými spôsobmi. Štandardný autorouting, pešia chôdza, priama navigácia, lodna či cyklo navigácia. Autorouting ma zaujímal najviac. Ako sa dá s tak malým displejom a bez hlasových povelov navigovať? Musím uznať, že sa s tým v Garmine pohrali. Pri navigácii sa na dipleji zobrazujú informácie ako čísla ciest, označenia medzinárodných trás či smerov ako sú na smerových tabuliach. V Nórsku, kde boli cesty veľmi dobre značené, bola navigácia úplne bezproblémová. Občas som mal pocit, že niekto tu trasu prešiel a presne opisoval značky po trase. To čo som mal na displeji sa o chvíľu objavilo na návesti po trase a presne som vedel kde odbočiť.
Pešia navigácia - turistiku sme spolu síce neabsolvovali ale zato sme sa vybrali na prechádzku po Osle a Mníchove. Tu je obrovská výhoda, že zariadenie je menšie a malý displej vôbec nevadí. Navigovať dokázalo tak, ako je to pre chodca výhodné. Žiadne nezmyslené obchádzky cez jednosmerky ako by navigovala cestná navigácia. Priama navigácia je o tom, že zadáte bod, kam sa chcete dostať a displej ukazuje len smer a vzdialenosť k bodu. Toto je dobre použiteľné pri navigačných pretekoch či offroad potulkách. Navigácia bude ukazovať len smer a vzdialenosť k cieľu a cestu si už musí nájsť človek sám.

Ďalšie funkcie

62 je univerzálny vojak, ktorý okrem GPS prijímača má barometrický výškomer (podstatne presnejší ako údaj z GPS signálu), trojosí kompas a možnosť použiť ANT príslušenstvo. Takto máte navigáciu na vysokohorskú túru, loď, motorku, rally navigáciu, cyklopočítač a navigátora do mesta v jednom. Lodná navigácia asi nebude hojne využívaná, zato po doplnení o ATN príslušenstvo sa z nej stáva vysoko sofistikovaný cyklopočítač. Zvládne zobrazovať srdcovú frekvenciu, kadenciu šliapania, nadmorskú výšku, teplotu a všetky tie štandardné údaje z GPS.

 Duralový držiak od Jaštericu
Duralový držiak od Jaštericu

Skúsenosti

GPSmap 62 som zaradil do testu aj preto, že som stále veril, že to s tým nedotykovým displejom pekne natrie ostaným navigáciám. Po vybalení z krabice nadšenie trochu opadlo. Jednak pre nízke rozlíšenie displeja a jednak preto, že očakávania boli oveľa vyššie ako realita. V celkovom hodnotení by som ho jeho displej zaradil ako druhý najlepší, čo sa týka čitateľnosti na slnku. Subjektívne bola Montana na tom o kúsok lepšie (za tmy sa mi zase zdalo lepšie čitateľný displej Zuma 350 a 660). Malý displej a hrubý raster však spôsobili ďalší problém. Drobnejšie nápisy na mape sú zle čitateľné a navigačná čiara bola tak hrubá, že občas prekrývala aj niektoré objekty pri ceste (odpočívadlo, pumpa).

Ďalším mínusom je chýbajúci aktívny držiak. Aj keď batérie vydržali cca 14 hodín navigovať, po čase ich bolo potrebné vymeniť. Mimo mesta bola navigácia bez problémov, odbočky boli výborne značené, aj keď zo začiatku som mal trochu problém niektorým skratkám rozumieť. Keďže displej je malý, sú dosť využívané a človek musí chvíľu rozmýšľať, čo to znamená. V meste bolo potrebné častejšie pozerať na displej. Karta sa však obrátila, keď sme sa v meste pohybovali pešo. Na mape boli obchody, bankomaty a zastávky MHD. Presnosť navigácie bola ukážková a odnavigovanie na presnú adresu bolo vždy na jednotku. Celkom šikovná funkcia je barometrický výškomer. Ten sa dá použiť na predpoveď počasia ale mňa skôr zajímala nadmorská výška pri horských prechodoch. Tento výškomer bol podstatne presnejší ako vypočítaná nadmorská výška z gps signálu na Zumo 660. Ta lietala aj na rovnej ceste 10 metrov hore dole, zatiaľ čo barometricky výškomer pekne kopíroval terén. Výdrž na 2 tužkové batérie pri zapnutom šetriacom móde a vypnutom podsvietení bola cca 14 hodín. Po vypnutí šetriaceho módu bol zariadenie podstatne živšie.

 Porovnanie s Montanou
Porovnanie s Montanou

Silné stránky

Robustné vyhotovenie, množstvo funkcií a rôzne módy navigácie robia z GPSmap 62 skutočne šikovného pomocníka. Ako sa hovorí, malý ale šikovný. A pri pešej turistike či na bicykli sú malé rozmery skôr výhodou. A aby som nezabudol, GPSmap 62 podporuje satelitné mapy od Garminu tzv. Birdseye. Pomocou programu Basecamp sa dajú pohodnlné stiahnuť do zariadenia. Stačí pripojiť zariadenie k PC, označiť oblasť a odoslať do zariadenia. Táto služba je spoplatnená ako ročné predplatné. Suma však je viac než prijateľná.

A ešte prirovnanie k motorke. Je to také malé ľahké enduro. Napríklad taká KTM 350 EXC. Šikovné do mesta, perfektné do terénu a ani kratší výlet nie je problém. Na dlhšie túry sa však nájdu aj vhodnejšie stroje.

Plusy a mínusy

rôzne spôsoby navigácie, editovateľné menu, výdrž na batérie nízke rozlíšenie displeja, chýba aktívna kolíska

>

Pridané: 11.11.2013 Autor: zooo Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 205463 | Včera: 113390