Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 2 2/3

 Zdieľať

Pridané: 11.11.2013 Autor: zooo
Čitatelia: 11125 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Montana 600

Takže sme tu mali multitalent v podobe GPSmap 62 a skvelú navigáciu Zumo na ceste. A čo vznikne skrížením oboch? Garmin Montana, ktorá ponúka to najlepšie z oboch a k tomu ešte skvelý displej.

 Montana 600
Montana 600

Vyhotovenie

Montana je turisticky orientovaná navigácia. Oproti Zumo 350/660 má menší 4 palcový displej zapustený v tele s rozlíšením 272 x 480 bodov. Telo je pogumované a vodotesné (spĺňa normu IPX7). Na hornej hrane (aj keď tu ťažko hovoriť, čo je horná hrana) je jediné tlačidlo na zapnutie a vypnutie. Napájané je buď 3x AAA batériami alebo dodávaným LiIon akumulátorom. Montana je vybavená 3GB vnútornej pamäte, slotom na MicroSD kartu a 4 konektormi. Audio 3,5mm jack, mini usb na pripojenie k PC, konektor na externú anténu a kontakty na spojenie s aktívnym držiakom. Displej je lesklý a dotykový, čo vo mne vôbec nevzbudzovalo dôveru. Opak je však pravdou, skvelú čitateľnosť na priamom slnku aj pri vypnutom podsvietení má na svedomí displej s reflexnou vrstvou. V podstate čím viac okolitého svetla, tým menej je potrebné podsvietenie. Ovládanie šlo hladko aj v rukaviciach.

Menu

Tak ako 62ka, aj Montana má menu, ktoré sa dá prispôsobiť. Vytiahnuť najpoužívanejšie funkcie nahor a schovať tie nepotrebné. Samozrejme sa nastavenia dajú uložiť pre každý profil zvlášť, takže menu môže vyzerať inak v turistickom móde a inak pri navigácii v aute. Do obrazovky hlavného menu je možné doplniť niektorý z ovládacích panelov napr. stopky, kompas, barometer, dátové polia, atď. Zvlášť sa dá nastaviť ovládací panel aj pre mapu resp. navigáciu a na obrazovke pre nastavenie podsvietenia. V menu sa dá veľmi rýchlo zorientovať a zvyknúť si naň. Navyše ikonky môžete rôzne usporiadať či schovať. Drobnú výčitku mám len ku kategóriám POI, kde rozdelenie je horšie ako pri Zumo 350/660. Výborne je však spracované zobrazovanie údajov pri navigácii. Na vyber je viacero rôznych panelov, ktoré sa dajú schovať a zase vytiahnuť pohybom po displeji. Z údajov sa dá zobraziť všetko to, čo aj pri 62. Číže okrem štandardných údajov o čase, rýchlosti a vzdialenosti aj informácie z barometrického výškomera, kompasu a ATN príslušenstva. Zobraziť sa dá aj klasický trasový počítač ako pri ostatných zariadeniach.

 Obrazovka s údajmi
Obrazovka s údajmi

Ďalšie funkcie

Okrem samotného GPS modulu je Montana vybavená aj spomínaním barometrickým výškomerom a 3D kompasom. Výškomer sa dá využiť nielen na zaznamenanie výškového profilu trasy ale poslúži aj pri predpovedi počasia, kedy zmena tlaku pri konštantnej nadmorskej výške naznačí, ako sa bude počasie meniť. Podobne ako pri 62ke sa dá použiť bezdrôtové príslušenstvo na bicykel, meranie tepu a teplomer. Ešte spomeniem prehliadač obrázkov a vo verzii 650 aj digitálny fotoaparát. Chýba však BT modul, reproduktor a prehrávač mp3.

Navigácia

Najdôležitejšia funkcia je však navigovanie. A pre Montanu platí asi všetko čo aj pre GPSmap 62. K dispozícii sú rôzne módy od pešej turistiky, cez jazdu autom až po lodnú navigáciu. Sú to rovnako zamerané navigácie iba v rozdielnom prevedení - hardware. Spomeniem len hlavné rozdiely. Montana má aj hlasovú navigáciu. Reproduktor resp. interkom treba pripojiť káblom. Vďaka väčšiemu displeju nemá také nedostatky pri navigácii ako spomínaná 62. Navyše sa dá natočiť na výšku aj na šírku. V pohode sa na displej zmestí panel s údajom o zmene smeru jazdy a panel s voliteľnými údajmi. A stále ostáva dosť miesta na zobrazenie mapy. V baleni moto pack bola aj aktívna kolíska, držiak na motorku a cestná mapa CN.

 Navigacia
Navigacia

Skúsenosti

Na samotné zoznámenie resp. vyskúšanie som mal iba pár dní (kým sa nedopatrením nerozbil displej) a preto to trochu skrátim. Prvá vec, pre ktorú som si Montanu rýchlo obľúbil hneď bol perfektný displej. Zo začiatku sme išli veľa kilometrov po nudnej diaľnici, tak som začal do nej sem tam ťukať. Prepínal som trasový počítač s mapou, menil zobrazované údaje atď. Vtedy som si uvedomil, že to ovládanie je rýchle a jednoduché. Všetko išlo na pár klikov a aj vyklikať prejazd cez Prahu na D8 bola malina. Okrem klasickej cestnej mapy si Montana poradí aj s topomapami a Birdseye (satelitné mapy). Celkovo zanechala Montana skvelý dojem a po návrate to bol adept na novú navigáciu.

 Porovnanie s Zumo 350
Porovnanie s Zumo 350

Silné stránky

Jeden bod dávam Montane za displej, druhý za ovládanie a tretí za presné mapy. Niekedy som bol prekvapený z toho, s akou presnosťou boli zakreslené všelijaké poľné cesty. Jeden mínusový bod dávam za to, že jej chýba BT alebo aspoň vstavaný reproduktor. Druhý za to, že praskol displej. Čo však nie je ani tak chyba zariadenia, ako moja :-)

Pre mňa Montana 600 = cestovné enduro. Povedzme taká Yamaha Tenere 660.

Plusy a mínusy

skvelý displej, editovateľné menu, rôzne mody navigácie, chýba BT a reproduktor

< >

Pridané: 11.11.2013 Autor: zooo Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 77926 | Včera: 139699